Lapsi rysäytti kiikulla seinäpistorasian kuoren rikki.
Kyse on vuokra-asunnosta, jossa huoltoyhtiö hoitaa kaikenlaiset vaivat (laskuttaen).
Minua ei kiinnostaa maksaa, että joku hemmo tulee paskoon nurkkiin ja tekee "lampun vaihdon" ja laskuttaa vielä tuntitaksalla tykö tarpeet = ties kuinka monta kymppiä.
Voiko itse vaihtaa uuden kuoren päälle?
t. "Espoonkruunulla kaikki perseestä"
Mitä saa tehdä itse?
54
13280
Vastaukset
- Voit.
Voit. Muista irrottaa oikea sulake tai varmimmin katkaista virta pääkytkimestä ennen vaihtoa. Joudut kuitenkin hankkimaan kokonaisen uuden (ja SAMANLAISEN) pistorasian ja ottamaan siitä kannen. Kansia ei myydä erikseen.
- HEPPPP
Myös tapetoidessa saat poistaa kannet ja asentaa ne uudelleen. Joten ei mitään hätää.
- sähkötyöt
HEPPPP kirjoitti:
Myös tapetoidessa saat poistaa kannet ja asentaa ne uudelleen. Joten ei mitään hätää.
Jos en olisi kysellyt koko suomi24:lta vaan heti tarttunut toimeen (kuten jälkeenpäin tein), olisi selvinnyt 2 seuraavan linkin avulla.
Suosittelen:
http://www.sahkonumerot.fi
http://www.tukes.fi/fi/
Sähkönumerosivuilta löysin tarvittavat komponentit ja speksit. Tukesilta taas selkeät vastaukset alussa esitettyyn kysymykseen. Lisäksi tukesilla on paljon käytännön neuvoja jne.
- muistaakseni
muistaakseni pistorasian vaihtaminen ei ole enää niitä hommia mitä saisi kuka vaan tehdä. Käytännössä sillä taas ei ole mitään merkitystä saako vaiko eikö. Käyt vaan sähköliikkeessä ja ostat uuden rasian.Kansia ei tosiaan saa erikseen. Samalla kysyt asennusohjeet jos vielä tiedä. Tai katsot vanhasta johtojärjestyksen. Sininen on nolla,musta/ruskea on vaihe ja keltavihreä on maa. Vanhoissa kaksijohto taloissa rasiassa pitää suojamaa lenkittää nollaan.
Rasia maksaa siinä 5-7e.
Sähköt poikki tai mieluummin sulake töiden ajaksi.
Sähkärihomo kuitenkin laskuttaa tuommoisesta parin minuutin hommasta 80e.- pistorasiaa vaihtaa!
No kun ei sitä koko pistorasiaa tarvitse (eikä itse saa) edelleenkään vaihtaa, kun hankkii samalaisen ja vaihtaa pelkän kannen. Ja sen kannen saa itse vaihtaa. Ottaa vanhan kannen mukaan ja kysyy myyjältä samanlaisen pistorasian tilalle. Tietysti jos pistorasiat ovat vanhempia kuin 90-luvulta niin ei sitä samaa sarjaa enää ole saatavilla. Jos on maadoitettu rasia, esim. Enston Jussi-sarjaa, niin maksaa n. 20e. Maadoittamatonkin siinä 15 e:n paikkeilla.
Myyjät ei muuten mitään ohjeita koko pistorasian vaihtoon anna. - sähkötyöt
pistorasiaa vaihtaa! kirjoitti:
No kun ei sitä koko pistorasiaa tarvitse (eikä itse saa) edelleenkään vaihtaa, kun hankkii samalaisen ja vaihtaa pelkän kannen. Ja sen kannen saa itse vaihtaa. Ottaa vanhan kannen mukaan ja kysyy myyjältä samanlaisen pistorasian tilalle. Tietysti jos pistorasiat ovat vanhempia kuin 90-luvulta niin ei sitä samaa sarjaa enää ole saatavilla. Jos on maadoitettu rasia, esim. Enston Jussi-sarjaa, niin maksaa n. 20e. Maadoittamatonkin siinä 15 e:n paikkeilla.
Myyjät ei muuten mitään ohjeita koko pistorasian vaihtoon anna.Asia valottui jo melko lailla.
Tää on tosiaan 90-luvulla rakennettu ja pistorasiassa on yhdistettynä TV-pistokepaikat. Eli todennäköisesti menee hyvin vaikeaksi uuden, vastaavan hankkiminen.
Ehkä voisi jotenkin sorvata vain rikkonaisen kohdan uusiksi? Toisin sanoen TV-pistokkeet ja heti viereinen normaali pistoke ovat ihan ok, mutta sitten 2 sueraavaa paikkaa on auki eli kansi paskana. Harmi, kun pitää ollakin tällainen "kaikki pistokkeet samassa kannessa" versio. - tuhat sanaa...
sähkötyöt kirjoitti:
Asia valottui jo melko lailla.
Tää on tosiaan 90-luvulla rakennettu ja pistorasiassa on yhdistettynä TV-pistokepaikat. Eli todennäköisesti menee hyvin vaikeaksi uuden, vastaavan hankkiminen.
Ehkä voisi jotenkin sorvata vain rikkonaisen kohdan uusiksi? Toisin sanoen TV-pistokkeet ja heti viereinen normaali pistoke ovat ihan ok, mutta sitten 2 sueraavaa paikkaa on auki eli kansi paskana. Harmi, kun pitää ollakin tällainen "kaikki pistokkeet samassa kannessa" versio.Ottaisit kuvan systeemistä niin hommaa olisi helpompi arvioida. Kun kyseessä on kuitenkin uudehko 90-luvun asunto, todennäköisesti kyseessä on Enston Jussi-sarja tai Strömforsin Uusi-vakio -sarjaa joita on molempia yleisesti saatavilla edelleen. Onkohan siitä nyt rikki pelkkä peitelevy, vai itse pistorasian kansi? Mikäli peitelevy, niin niitä ainakin saa erikseen, eikä montaa euroa maksa. Vaikka antennirasia ja pistorasiat ovatkin saman peitelevyn alla, kaikki rasiat siinä ovat kuitenkin erillisiä ja erikseen vaihdettavissa. Ei se ole mitenkään sen harmillisempaa kuin erillisten peitelevyjen alla olevat rasiat.
Näyttääkö samalta kuin tässä kaksi ylintä kuvaa, sekä toiselta riviltä vasemmanpuoleinen:
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/seurantakohteet/Pirkkala_sahkok_ensto.htm
Nämä ovat Enston Jussi-sarjaa.
Vai onko pistorasia tällainen (Strömfors Uusi-vakio-sarja): http://kauppa.haliplan.fi/images/pr2ust50.jpg - paljaana?
sähkötyöt kirjoitti:
Asia valottui jo melko lailla.
Ehkä voisi jotenkin sorvata vain rikkonaisen kohdan uusiksi? Toisin sanoen TV-pistokkeet ja heti viereinen normaali pistoke ovat ihan ok, mutta sitten 2 sueraavaa paikkaa on auki eli kansi paskana. Harmi, kun pitää ollakin tällainen "kaikki pistokkeet samassa kannessa" versio."Toisin sanoen TV-pistokkeet ja heti viereinen normaali pistoke ovat ihan ok, mutta sitten 2 sueraavaa paikkaa on auki eli kansi paskana."
Eli kansi on siis kokonaan rikki ja poissa paikoiltaan, ja pistorasian jännitteiset liittimet paljaana? Mikäli näin niin äkkiä keskukesta kyseisen pistorasiaryhmän sulake irti tai automaattisulake pois päältä. Sähköiskun vaara on ilmeinen, varsinkin kun lapsia talossa. - sähkötyöt
tuhat sanaa... kirjoitti:
Ottaisit kuvan systeemistä niin hommaa olisi helpompi arvioida. Kun kyseessä on kuitenkin uudehko 90-luvun asunto, todennäköisesti kyseessä on Enston Jussi-sarja tai Strömforsin Uusi-vakio -sarjaa joita on molempia yleisesti saatavilla edelleen. Onkohan siitä nyt rikki pelkkä peitelevy, vai itse pistorasian kansi? Mikäli peitelevy, niin niitä ainakin saa erikseen, eikä montaa euroa maksa. Vaikka antennirasia ja pistorasiat ovatkin saman peitelevyn alla, kaikki rasiat siinä ovat kuitenkin erillisiä ja erikseen vaihdettavissa. Ei se ole mitenkään sen harmillisempaa kuin erillisten peitelevyjen alla olevat rasiat.
Näyttääkö samalta kuin tässä kaksi ylintä kuvaa, sekä toiselta riviltä vasemmanpuoleinen:
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/seurantakohteet/Pirkkala_sahkok_ensto.htm
Nämä ovat Enston Jussi-sarjaa.
Vai onko pistorasia tällainen (Strömfors Uusi-vakio-sarja): http://kauppa.haliplan.fi/images/pr2ust50.jpghttp://i604.photobucket.com/albums/tt126/hamis_2009/Kuva019.jpg?t=1236002795
Tässä kuva ja en todellakaan netistä löydä apua, mistä löytäis vastaavan.
Kiitos avusta! - taida enään
paljaana? kirjoitti:
"Toisin sanoen TV-pistokkeet ja heti viereinen normaali pistoke ovat ihan ok, mutta sitten 2 sueraavaa paikkaa on auki eli kansi paskana."
Eli kansi on siis kokonaan rikki ja poissa paikoiltaan, ja pistorasian jännitteiset liittimet paljaana? Mikäli näin niin äkkiä keskukesta kyseisen pistorasiaryhmän sulake irti tai automaattisulake pois päältä. Sähköiskun vaara on ilmeinen, varsinkin kun lapsia talossa.kellään olla tota Srtömforsin vanhaa sarjaa enään hyllyssä,eli joudut vaihtamaan kaikki uusiin sisuskaluja myöten.BUUUAAAAHH!
- sähkötyöt
paljaana? kirjoitti:
"Toisin sanoen TV-pistokkeet ja heti viereinen normaali pistoke ovat ihan ok, mutta sitten 2 sueraavaa paikkaa on auki eli kansi paskana."
Eli kansi on siis kokonaan rikki ja poissa paikoiltaan, ja pistorasian jännitteiset liittimet paljaana? Mikäli näin niin äkkiä keskukesta kyseisen pistorasiaryhmän sulake irti tai automaattisulake pois päältä. Sähköiskun vaara on ilmeinen, varsinkin kun lapsia talossa.Kiitos huolenpidosta. Homma on ollut hoidosta heti vahingon jälkeen.
- Tuollaisia oli
sähkötyöt kirjoitti:
http://i604.photobucket.com/albums/tt126/hamis_2009/Kuva019.jpg?t=1236002795
Kiitos avusta!Vanhaa vakio-sarjaa. Ei enää ole kuin kierrätysosissa, jos joku on pannut talteen. Itsekin panin josku talteen, kun purin vanhoja asennuksia. Juuri tuollaisten varalle....
Onko sisuskalut ehjät? Joskus mene eristeosa hajalle, ja silloin joutuu kaikki vaihtamaan. Muuten olisi helppo nakki. - sähkötyöt
taida enään kirjoitti:
kellään olla tota Srtömforsin vanhaa sarjaa enään hyllyssä,eli joudut vaihtamaan kaikki uusiin sisuskaluja myöten.BUUUAAAAHH!
mutta vastasit tähän.
Jos noin on, kiitän myötämielisyydestä. Pitää vielä yrittää jostain löytää jokin keino.
Kiitos. - sähkötyöt
Tuollaisia oli kirjoitti:
Vanhaa vakio-sarjaa. Ei enää ole kuin kierrätysosissa, jos joku on pannut talteen. Itsekin panin josku talteen, kun purin vanhoja asennuksia. Juuri tuollaisten varalle....
Onko sisuskalut ehjät? Joskus mene eristeosa hajalle, ja silloin joutuu kaikki vaihtamaan. Muuten olisi helppo nakki....pistorasioiden sielunelämää, jotta voisin sanoa sisuskaluista juuri muuta kuin, mitä kuvastakin näkee.
- muistaakseni
pistorasiaa vaihtaa! kirjoitti:
Myyjät ei muuten mitään ohjeita koko pistorasian vaihtoon anna.Kannattaa ehkä vaihtaa kamatoimittajaa noilla hinnoilla ja palvelualttiudella. Tai sitten olet pääkaupunkiseudulta missä tuo on ihan normaalia koska siellä asuu kaikki suomen persereiät.
Jos olisit oikea sähkäri sulla olisi noita nurkissa ylimääräisiä ja laittaisit kaverille postissa sopivaa korvausta vasten menemään. Sen sijaan länkytät olematonta. - Ilmenee yleensä
sähkötyöt kirjoitti:
...pistorasioiden sielunelämää, jotta voisin sanoa sisuskaluista juuri muuta kuin, mitä kuvastakin näkee.
Siten, että kun yrittää työntää töpseliä sisään, niin se ei onnistu, kun ne sisuskalut irrallaan "seilaa" ja pakenee pois.
Yritä vaikka sellaisella litteällä euro-pistokkeella.
Ei pitäisi olla vaaraa, kun pitelee tiukasti vain töpselistä. Kuvassa näytti kyllä, että ei olisi rikki. - niin...
muistaakseni kirjoitti:
Kannattaa ehkä vaihtaa kamatoimittajaa noilla hinnoilla ja palvelualttiudella. Tai sitten olet pääkaupunkiseudulta missä tuo on ihan normaalia koska siellä asuu kaikki suomen persereiät.
Jos olisit oikea sähkäri sulla olisi noita nurkissa ylimääräisiä ja laittaisit kaverille postissa sopivaa korvausta vasten menemään. Sen sijaan länkytät olematonta.Älä itse länkytä idiootti. Ei tässä ketjussa kukaan sähkömies ollutkaan. Kysyjä kysyi voiko hän tuon tehdä itse. Ja ei voi tehdä jos koko pistorasia täytyy vaihtaa. Kuluttajalle tavallisessa kaupassa pistorasian hinta on tuo. Ei kai sähköasentaja kuluttajahintaan mitään osta. Ja vastuuton on myyjä joka laittomissa töissä asiakasta opastaa. Varsinkaan kun tavallisen kaupan myyjällä ei sitä pätevyyttä ole sen enempää kuin asiakkaallakaan. Ja oikea sähköliike ei ainakaan asiakasta opasta pistorasioita vaihtelemaan. Joten olemattomiapa länkytät.
- saa...
sähkötyöt kirjoitti:
http://i604.photobucket.com/albums/tt126/hamis_2009/Kuva019.jpg?t=1236002795
Kiitos avusta!Juu. Vanhaa Vakio-sarjaahan (80-luvulta) tuo. Jos ei tosiaan käytettynä jostain löydä niin, vaihtoon menee noista ainakin nuo pistorasiat kokonaan peitelevy. Antennirasiaan voi vaihtaa pelkän kannen uutta sarjaa vastaavaksi, joten se on ainoa mitä ei tarvitse kokonaan vaihtaa. Homma menee sitten joka tapauksessa sellaiseksi, että yhteys joko sinne kiinteistöhuoltoon tai sitten omalla kustannuksella otat sähkärin hommiin. Suomi24-forumin sähköasentajan kirjekurssin ohjeilla noita ei kannata alkaa ronkkimaan, mikäli ei homma jo ennestään ole hallussa.
- kommenteistasi
sähkötyöt kirjoitti:
...pistorasioiden sielunelämää, jotta voisin sanoa sisuskaluista juuri muuta kuin, mitä kuvastakin näkee.
huomaa myös sinun
- kaaleppi
syyllistyy sähköturvallisuusmääräysten rikkomiseen. Vaan eipä väliä ei neuvoja vastaa vaan tekijä
- muistaakseni
kaaleppi kirjoitti:
syyllistyy sähköturvallisuusmääräysten rikkomiseen. Vaan eipä väliä ei neuvoja vastaa vaan tekijä
Jaa vai syyllistyy siis mihin? Kannattaisiko opetella lukemaan. Suomessa lukutaito prosentti on hyvin lähellä sataa. Kuulutko siis siihen olemattomaan vähemmistöön..
- muistaakseni .
niin... kirjoitti:
Älä itse länkytä idiootti. Ei tässä ketjussa kukaan sähkömies ollutkaan. Kysyjä kysyi voiko hän tuon tehdä itse. Ja ei voi tehdä jos koko pistorasia täytyy vaihtaa. Kuluttajalle tavallisessa kaupassa pistorasian hinta on tuo. Ei kai sähköasentaja kuluttajahintaan mitään osta. Ja vastuuton on myyjä joka laittomissa töissä asiakasta opastaa. Varsinkaan kun tavallisen kaupan myyjällä ei sitä pätevyyttä ole sen enempää kuin asiakkaallakaan. Ja oikea sähköliike ei ainakaan asiakasta opasta pistorasioita vaihtelemaan. Joten olemattomiapa länkytät.
Vaihda siis sitä kamatoimittajaasi.
- Espoonkruunussa
Vikana? Ei maailmassa ole ilmaisia lounaita. Jos asuu rivarissa tai omakotitalossa, niin rikotut osat on korjattava.
Laskutan itse pikkukeikoista työtunnin matkakulut. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ei päivässä ajele kovin monta tunnin keikkaa. Siirtymätaipaleet vie oman aikansa.
Espoonkruunussa saattaa muuten mennä noita sähkökalusteita ja muutakin rikki enemmänkin. Kun ei ole oma, niin ei ole mitään väliä, rikki vaan.....- sähkötyöt
Älä pliis tule puhumaan asioista, josta et näytä tietävän mitään.
Kuka helvetti kykenee estämään 3 vuotiaan kaikki kolttoset? Ja kyse ei ollut edes tahallisesta.
Ja taidat olla espoonkruunun kuvan kiillottaja. Ota ihminen selvää, kuinka mätä vuokranantaja se on.
Ja pysytäänpä asiassa jatkossa.
Kiitos. - Piikkiin vaan
Kyllä rikkaan Espoon pitää tarjota tuollaiset palvelut luontaisetuna parillekymmenelle tuhannelle asukkaalleen.
- kaaleppi
sähkötyöt kirjoitti:
Kuka helvetti kykenee estämään 3 vuotiaan kaikki kolttoset? Ja kyse ei ollut edes tahallisesta.
Ja taidat olla espoonkruunun kuvan kiillottaja. Ota ihminen selvää, kuinka mätä vuokranantaja se on.
Kiitos.vuokralainen saa samanlaisen vuokranantajan. Ensimmäinen puheenvuorosi paljastaa sinut paskantärkeys, joka luulee osaavansa vaikka mitä, eikä osaa edes pistorasiaa korjata, voi raukkaa.
- urakoitsija11
sähkötyöt kirjoitti:
Kiitos.saat kunnon tällit, nii opit arvostamaan ammattilaisia. Valitettavasti usein tällit saa muu kuin se tyhmä tekijä, toivottavasti tässä tapauksessa ei se 3v.
- kantensa valitsee
sähkötyöt kirjoitti:
Kiitos.sanoo sananlasku
- joka särkee
Piikkiin vaan kirjoitti:
Kyllä rikkaan Espoon pitää tarjota tuollaiset palvelut luontaisetuna parillekymmenelle tuhannelle asukkaalleen.
se maksaa
- sähkötyöt
urakoitsija11 kirjoitti:
saat kunnon tällit, nii opit arvostamaan ammattilaisia. Valitettavasti usein tällit saa muu kuin se tyhmä tekijä, toivottavasti tässä tapauksessa ei se 3v.
sähkäreitä.
Tunareita mahtuu liian monta joukkoon. Ja tyhmiäkin vielä. Tähän asti olen selvinnyt yksin. Maalaisjärki ja DI-koulutus takaavat sen. - siltä
sähkötyöt kirjoitti:
sähkäreitä.
Tunareita mahtuu liian monta joukkoon. Ja tyhmiäkin vielä. Tähän asti olen selvinnyt yksin. Maalaisjärki ja DI-koulutus takaavat sen.koska tarvii kysellä
- tippainssi
sähkötyöt kirjoitti:
sähkäreitä.
Tunareita mahtuu liian monta joukkoon. Ja tyhmiäkin vielä. Tähän asti olen selvinnyt yksin. Maalaisjärki ja DI-koulutus takaavat sen.alko kehuun ittiään. Pistorasian korjaus on kuitenkin liian vaikiaa
- opettaako muutakaan
sähkötyöt kirjoitti:
sähkäreitä.
Tunareita mahtuu liian monta joukkoon. Ja tyhmiäkin vielä. Tähän asti olen selvinnyt yksin. Maalaisjärki ja DI-koulutus takaavat sen.opeta käytöstapoja
- tavallinen inssi
sähkötyöt kirjoitti:
sähkäreitä.
Tunareita mahtuu liian monta joukkoon. Ja tyhmiäkin vielä. Tähän asti olen selvinnyt yksin. Maalaisjärki ja DI-koulutus takaavat sen.di koulutuksella pitkälle pötkitä. Oisit ottanu yliopistolta pari maisteria kaveriksi nii oisitta keksiny että ruuvia ku pyörittää toisinpäin se menee kiinni ja toisinpäin se aukeaa. Näillä tiedoilla oisitta saaneet rasian kannen vaihettua.
- siis...
joka särkee kirjoitti:
se maksaa
Lasku siis sille 3-vuotiaalle!
- Ihmettelemässä monen
sähkötyöt kirjoitti:
sähkäreitä.
Tunareita mahtuu liian monta joukkoon. Ja tyhmiäkin vielä. Tähän asti olen selvinnyt yksin. Maalaisjärki ja DI-koulutus takaavat sen.Dippainssin sähkötöitä. Pelkkä teoreettinen tieto johtaa monesti ratkaisuihin, jotka ovat käytännössä aivan mahdottomia toteutaa. Pieni esimerkki menneisyydestä: jakorasiaankin mahtuu vain äärellinen määrä johtoja, jotta siihen saa kannen kiinni. Tämä oli siitä helpommasta päästä.
- Oravamajava
sähkötyöt kirjoitti:
sähkäreitä.
Tunareita mahtuu liian monta joukkoon. Ja tyhmiäkin vielä. Tähän asti olen selvinnyt yksin. Maalaisjärki ja DI-koulutus takaavat sen.käynyt ammatillisen, yliopisto, ammattikorkea tason opintoja ja itseopiskellut siihen vielä pitkästi ylimääräistäkin mutta mielestäni parhaat eväät saa ammattikoulusta, siellä on turhat derivoinnit unohdettu ja keskitytty käytännön töihin, ja ei tule vastaan jakorasioita josta on tehty koko talon sähkökeskus. Jotenkin niin huvittavaa seurata kun joku DI tulee tänne viisasteleen ainoalla koulutuksellaan. Ammattikoulutukseen tosin saisi mielestäni lisätä myös syventävämmän sähköteorisenopin mutta näkyyhän sitä moni pärjäävän ilmankin. Aivan turhaa vouhotusta.
- joshuaa
sähkötöiden tekemisen edellytyksenä on, että osaa homman, jos osaisit et kai kyselisi? Mieti itse onko sinulla lupa. Älä kytke väärin se on vaarallista.
- sähkötyöt
uuh mitä logiikan riemuvoittoja tähän ketjuun on eksynyt vittuilemaan.
Huomaa, kun asia on käsitelty, on räävämulkkujen vuoro vittuilla ketju(t) tukkoon.
Suomi24 kerää taas propsit. - joshuaa
sähkötyöt kirjoitti:
Huomaa, kun asia on käsitelty, on räävämulkkujen vuoro vittuilla ketju(t) tukkoon.
Suomi24 kerää taas propsit.ei saa tehdä. Tässä vastaus alkuperäiseen kysymykseesi. Sanoo sähköturvallisuusmääräykset.
- ei vittuile
sähkötyöt kirjoitti:
Suomi24 kerää taas propsit.vaan neuvoo. Ajatellen sinun ja muiden kanssasi asuvien turvallisuutta
- sähkötyöt
joshuaa kirjoitti:
ei saa tehdä. Tässä vastaus alkuperäiseen kysymykseesi. Sanoo sähköturvallisuusmääräykset.
Kyllä on urpojen hommaa. 5min käytin aikaa kyseisen kojeen tutkimiseen ja vähät tässä mitään sähkäreitä tarvitaan. Toki on ihmisiä, joita ei ole siunattu tekniikan lahjoilla kuten minua ja ymmärrän tässäkin topikissa esiintyneen vouhotuksen ja hysterian, mutta lasten leikkiä on koko pistorasia touhu. Lueskelin muutoinkin speksejä pistorasioista ja homma on kaikin puolin selvä.
Vanha on jo ruuvattu pois ja huomenna haen uuden ja hyvä tulee.
Kiitokset asiallisille keskustelijoille ja naurut kaikille vittuilijoille ja tärkeilijöille. Hahahaha! - viimeisä sanoja
sähkötyöt kirjoitti:
Kyllä on urpojen hommaa. 5min käytin aikaa kyseisen kojeen tutkimiseen ja vähät tässä mitään sähkäreitä tarvitaan. Toki on ihmisiä, joita ei ole siunattu tekniikan lahjoilla kuten minua ja ymmärrän tässäkin topikissa esiintyneen vouhotuksen ja hysterian, mutta lasten leikkiä on koko pistorasia touhu. Lueskelin muutoinkin speksejä pistorasioista ja homma on kaikin puolin selvä.
Kiitokset asiallisille keskustelijoille ja naurut kaikille vittuilijoille ja tärkeilijöille. Hahahaha!Kyllä on urpojen hommaa. 5min käytin aikaa kyseisen kojeen tutkimiseen ja vähät tässä mitään sähkäreitä tarvitaan
- vaan
sähkötyöt kirjoitti:
Kiitokset asiallisille keskustelijoille ja naurut kaikille vittuilijoille ja tärkeilijöille. Hahahaha!varoha ettet tapa kakaroitasi väärillä kytkennöillä. On senverran täälläki hullua yllytetty. Ei piä kaikkia uskoa.
- en ymmärrä
vaan kirjoitti:
varoha ettet tapa kakaroitasi väärillä kytkennöillä. On senverran täälläki hullua yllytetty. Ei piä kaikkia uskoa.
Miten voit kytkeä 0-lk pistorasian väärin? Et mitenkään.
- ...
sähkötyöt kirjoitti:
Kiitokset asiallisille keskustelijoille ja naurut kaikille vittuilijoille ja tärkeilijöille. Hahahaha!Uskomatonta käytöstä, kysyy neuvoja sähkö-palstalla, ja kun saa hyvät neuvot, alkaa vittuilemaan. Shame on you!
- hukassa tai jotain muuta
... kirjoitti:
Uskomatonta käytöstä, kysyy neuvoja sähkö-palstalla, ja kun saa hyvät neuvot, alkaa vittuilemaan. Shame on you!
Avaisit sinäkin silmäsi. Ketjussa kirjoittaa monta ihmistä, toiset asiallisesti auttaen ja toiset vain pätemisen tai pään aukomisen vuoksi. Kirjoituksen aloittaja kiittää selväsanaisesti noita asiallisia ja muita kirjoittajia suorastaan halveksuu, kun elämässä näyttää olevan niin vähän mielekästä tekemistä, että pitää kuluttaa aikaa roskan kirjoittamiseen suomi24:lle.
- kiittää
hukassa tai jotain muuta kirjoitti:
Avaisit sinäkin silmäsi. Ketjussa kirjoittaa monta ihmistä, toiset asiallisesti auttaen ja toiset vain pätemisen tai pään aukomisen vuoksi. Kirjoituksen aloittaja kiittää selväsanaisesti noita asiallisia ja muita kirjoittajia suorastaan halveksuu, kun elämässä näyttää olevan niin vähän mielekästä tekemistä, että pitää kuluttaa aikaa roskan kirjoittamiseen suomi24:lle.
heti aloituksessa haukkuu ihmiset, joilta pyyttää apua (sähköasentajat)
- Tänään
sähkötyöt kirjoitti:
Kiitokset asiallisille keskustelijoille ja naurut kaikille vittuilijoille ja tärkeilijöille. Hahahaha!Minulla olisi tuollainen kansi vapaana, mutta et varmaankaan tarvitse sitä enää.
- kaaleppi
periaatteella et mitään. Taitaa taloyhtiössäsi olla asukkaat myös sieltä "pseestä"
- kommunisti11
p-koreaan tai kuubaan siellähä kaikki on ilmasta
- katot
päältä ja annat ammattilaisten tehä hommat
- Oravamajava
Järkyttävää lueskella Dinsinöörien/insinöörien vouhotusta lamppu- ja sähköasennus osastolla. DI/I koulutus on todella ontuvaa tänä päivänä, ja niitä joutuu jatkuvasti kädestäpitäen neuvomassa, eikä oppi tahdo mennä kaaliin sitte millään!
- Motiivisi täällä
Oletko jotenkin katkeroitunut hyviin ammattilaisiin, jotka tekevät työtänsä vanhusten ja muitten asunnoissa. Emme mene "paskomaan" asuntoihin. Oli varsinainen loanheitto puoleltasi.
Kerjäät sitten apuasi näiltä haukkumiltasi ammattilaisilta.
Päässäsi taitaa olla jokin mutteri vialla -
ehkä se onkin suurin vika asunnossasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740