Kävin äsken kellarista perunoita, ja huomasin niiden alkaneen itää. Kevään merkki !!!
Perunat itää
9
564
Vastaukset
- kesä kesä
kasvattaa pitkäksi vai nypitkö heti alkuunsa?
- U*******
Pane ne pottusi kukkapurkkiin, saat kohta ruukullisen mukuloita:)
- SAS*
Liian lämmin kellari sinulla. Jos on 4°lämpöä, niin ei ituja vielä tule.
Varhaisperunat pitää ottaa pois kellarista itämään viikon kuluttua. Myöhäisperunat vapun tienoilla.- Hanna
mikä oli kuusivuotiaan "rattoisa" maaliskuun askare.Istuin myrskylyhdyn valaisemassa kellarissa ja "navoin" ituja perunavuorista.
Perunoita söivät ihmisten lisäksi siat ja lehmät, joten työtä riitti.
Aivan yksin minua ei kellarin hämäriin suljettu, nurinkäännetyillä perunalootilla istuskeli toki meitä muitakin. - U*******
Hanna kirjoitti:
mikä oli kuusivuotiaan "rattoisa" maaliskuun askare.Istuin myrskylyhdyn valaisemassa kellarissa ja "navoin" ituja perunavuorista.
Perunoita söivät ihmisten lisäksi siat ja lehmät, joten työtä riitti.
Aivan yksin minua ei kellarin hämäriin suljettu, nurinkäännetyillä perunalootilla istuskeli toki meitä muitakin.Minä taas pelkäsin pimeään kellariin menoa koska sisareni oli kertonut siellä kummitusjutun. Enhän sitä uskonut mutta sai sydämen lyömään tavallista nopeammin.
Kummallista, mutta asiasta on ainakin 35 vuotta aikaa ja muiistan sen tunteen kuin se olisi ollut eilen. - Steffo
Niin, eihän se omakotitalon kellari vedä vertoja oikealle maakellarille. Minulla on jotain 8-10 astetta lämmintä siellä. Perunoitakaan ei tosin ole kuin viiden kilon pussi! Viinejä sitäkin enemmän...
- idätystä
Steffo kirjoitti:
Niin, eihän se omakotitalon kellari vedä vertoja oikealle maakellarille. Minulla on jotain 8-10 astetta lämmintä siellä. Perunoitakaan ei tosin ole kuin viiden kilon pussi! Viinejä sitäkin enemmän...
bataatin saa itämään? Ihanko vain lämpimään ja valoon,siitä kuulemma saa komean viherkasvin...
- ,.,k,.,.
Itse en syö lainkaan perunoita. Syyt omiani.
Mutta bataattia kuluu, net ei oo itäneet.
Mutta valkosipuli itää, kuin myös chili.
=DW=- vei jalat
housuistani.
Lehmätkin loikkii, kun pääsevät keväällä ulos.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202383Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3101305- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681