Luokan opettajaksi?

wtdccfd

Hei!Ajattelin hakea Jyväskylään luokan opettajaksi. Onko ko. kaupunkiin miten vaikeaa päästä sisään? Hakijoita on käsittääkseni yli pari tuhatta aiemminkin ollut ja valitaan 80? Ovatko pääsykokeet miten vaikeat, luitteko paljon osallistuessanne niihin? Olen hakemassa ensisijaisesti muualle tiedekuntaan, kannattaisiko minun keskittyä vain yhteen vai yrittää molempiin sisään?? Luokan opettajakoulutus tulisi siis toiselle sijalle haussani, hylkääkö jo se fakta minut sisään pääsijöistä?? Ja onko JULIET- ohjelmasta kenellekään kokemusta?? Miten vaikeaa siihen päästä, millaisilla enkun arvosanoilla olette päässeet, millaista opiskelu siinä ym.kiitos jos joku osaa vastailla kysymyksiini!:)

4

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ä+00+

      Ihanko luokan opettajaksi? Vaiko sittenkin luokanopettajaksi. Jyväskylään on erittäin helppo päästä sisään, sen kun ajaa vaan autolla sopivaa väylää tai käyttää esim. junaa.

      Kannattaakohan sinun hakea ollenkaan luokanopettajakoulutukseen?

    • Ihmettelen vaan

      Kun ihan luokanopettajaksi aiot, olisiko syytä ottaa lukion äidinkieli uusiksi? Esim. yhdyssanoista voisit aloittaa!

    • Äikänmaikka

      Hehheh!
      Saitpa typeriä vastauksia. Mikäli vastaajat ovat alaluokkien opettajiksi opiskelevia, niin käsitykseni porukan yleisestä lapsellisuudesta vahvistui entisestään. Ehkä juuri tuon verran tietoa ovat saaneet niistä suorittamistaan parin opintopisteen äikän opinnoista. Yhdyssanoja tärkeämpiä valitettavasti olisivat kuitenkin ihmissuhdetaidot. Niillä olisi enemmän käyttöä myös tulevassa työssä lapsosten parissa..
      Eli elä sinä aloittaja lannistu. Kokeile pyrkimistä! Jykylä on kiva paikka opiskella ja ei kai ne kaikki luokanopeopiskelijatkaan siellä ihan tolloja ole.

      • Mikä tulevaisuus?

        Vanhemmatkin niin ilostuvat, kun symppis, ihmisläheinen ope kirjoittaa "reissu vihko, syys loma jne" Eikö?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe