suositeltavia pysähdyspaikkoja Sydney-Melbourne välillä

33-TU

Moi

Suunnittelemme kaakkois-Australian matkaa ensi joulukuuksi. Tarkoitus olisi vuokrata auto ja ajaa Sydneystä rantaa pitkin Melbourneen. Tuolle välille on varattu viikon verran.

Missä kannattaa pysähtyä? Osaatko neuvoa kivoja kyliä yöpymiseen? Tietääkö kukaan, onko joulun-uuden vuoden välillä motellit niin täynnä, että kannattaa varata etukäteen? Vai voiko luottaa siihen, että majaa löytyy, kun tulee halu pysähtyä?

Kaikista vinkeistä kiitollinen
33-TU

4

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opaskoira

      Katsele seuraavat etapit googlesta.Sydney, Ryal national park.Stanley top,Wollongong,South Coast.Canberra.Jindabay,Lumivuoret. Eden Melbourne.
      Yöpimyspaikkoja kukkaron mukaan, nähtävääkin
      Antakaa tietää jos olette kiinnostuneita niin lisätietoja.

      • trekkaaja aka white rabbit

        joo ja kandee kayda myos bluemountasil katoombas jos haluatte trekata. taa mesta on kyl niin turisti mut on taa nakemisen arvonen. Ja motelleista, senkun soitatte niihin yleensa kandee soittaa paivaa kahta ennen niin aina loytyy joku dormi tai twin. Hyvaa matkaa teille. Vinkkina alkaa olko isoissa kaupungeissa parAS aussi on pienis kylis ja jos on mahdollista suunnatkaa p-australiaan. Moni on kehunu sita. darwin,alice spring jne. Mut melbourne on ihan jees mestA perus eurooppalainen lankkari mesta.


      • opaskoira
        trekkaaja aka white rabbit kirjoitti:

        joo ja kandee kayda myos bluemountasil katoombas jos haluatte trekata. taa mesta on kyl niin turisti mut on taa nakemisen arvonen. Ja motelleista, senkun soitatte niihin yleensa kandee soittaa paivaa kahta ennen niin aina loytyy joku dormi tai twin. Hyvaa matkaa teille. Vinkkina alkaa olko isoissa kaupungeissa parAS aussi on pienis kylis ja jos on mahdollista suunnatkaa p-australiaan. Moni on kehunu sita. darwin,alice spring jne. Mut melbourne on ihan jees mestA perus eurooppalainen lankkari mesta.

        turistilippu sinisille maksaa vain 12 taalaa on voimassasa seuraavaan aamuun kello 4 ja oikeuttaa kayttamaan kaikki public transport.
        Tilastoja Australiasta
        ampiaisen pistoon kuolee 14 ihmista
        crocodiilin 1
        haikalan 1.5
        myrkylliset matelijat ja hamahakit 2
        sammakot torakat liskot ja 1200 muuta oliota 0
        naru tai pyssy 1511
        autot 30000


    • Reissumies

      Olen ajanut kaksikin kertaa tuon välin (rantatie ja Alpit), ja ongelmana on ollut, että nähtävyydet ovat niin kaukana toisistaan. Tai siis ne ovat olleet, joista olen ollut kiinnostunut.

      Olen käyttänyt Ausseissa ja Jenkeissäkin Best-Western -hotelliketjua, ja olen ollut tyytyväinen sen majoitustasoon. Etuna on, että tietää tarkkaan, millaiseen majaan on menossa, ja sama on myös mentaalihaittana: aina samanlaiseen.
      BW:n etuna on myös ilmainen book ahead -palvelu. Ennenkuin lähdet hotellista/motellista bookaa seuraava jo valmiiksi. Eikä huolta koko päivänä, missä päänsä tyynyyn painaa. Voit myös buukata jo Suomessa hotellit (BW:llä toimisto, pyydä hotellikirja) ja vaihtaa niitä sitten matkan aikana tarpeen mukaan. Motellien respat ovat olleet erittäin auttavaisia. Luottokorttihan sinulla on?

      Jos matka kestää usean viikon, kannattaa Melbournesta koukata Great Ocean Road via Apollo Bay - Warrnambool to Grampians. Western Highwaytä en ole ajanut kuin pikamatkalla Mb:stä Adelaideen, joten sitä väliä en tunne sen paremmin.

      Ja vielä varoitus, jos ajat ensi kertaa vasemmalla: Kääntyminen oikealle liikennettä vastaan on siellä erittäin vaarallista, koska se Suomessa on erittäin turvallista. Ja älä lannistu, vaikka peilejä ensin etsitkin väärästä suunnasta ja kuva siellä on "peilikuva". Minulta meni ensi kerralla 1500 km niiden paikan oppimiseen ja toiset 1500 km sen ymmärtämiseen, miten vastavaan kuvaan tulee reagoida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1372
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      86
      880
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe