Ilmarisenkadun saksanpaimenkoiran omistaja

Riitta34

Ja taas sama homma. Pihan portit auki, koira vapaana. Juoksi kohti jäi kiertämään minua kuin kissa kuumaa puuroa.

Ihmettelen vaan. Pihalla ei ikinä näy ketään jolle voisi asiasta huomauttaa ja kun tuommoinen ylipainoinen sakemanni on pihassa, niin itse en ainakaan uskalla portista pihalle astua asiasta huomauttamaan.

Ja sekin tietty pitää tähän vielä lisätä, että lasten päiväkotihan on noin 25 metrin päässä ko. valkoisesta upeasta mineriittilevytalosta!

26

3388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • **ttuun!

Totta kai pidän koiraani vapaana etteivät tuollaiset saatanan jeesustelijat pyöri nurkissa.

Muuta reittiäsi ja pysy poissa parempien ihmisten maisemista!

• olosi..

Varaappa kuule aika lääkärillesi ja mene sille kertomaan kuin hyvä olet. Ehkäpä hän ohjaa sinut eteenpäin saamaan asianmukaista hoitoa.

• Riitta.
        olosi.. kirjoitti:

Varaappa kuule aika lääkärillesi ja mene sille kertomaan kuin hyvä olet. Ehkäpä hän ohjaa sinut eteenpäin saamaan asianmukaista hoitoa.

pois fiksumpies tieltä!

Hus-hus!

• Väärä paikka itkeä

Tämä palsta on vääräpaikka asiasta itkeä. Ilmoita poliisille. Koirat on pidettävä kytkettynä.

• ....?

Ai, kytkettynä omalla pihallaan? Tietysti porttia ei saa jättä auki, mistä koira pääsee yleiselle paikalle. Jos koiran omistaja ei itse ole huolimaton sen portin kanssa, niin hänen tulisi kuitenkin valvoa, etteivät muut jätä sitä auki!! Jos hän ei tähän pysty, niin sen jälkeen on parasta kytkeä koira, vaikkakin on siellä omalla pihamaallaan.

• niimpäniin
        ....? kirjoitti:

Ai, kytkettynä omalla pihallaan? Tietysti porttia ei saa jättä auki, mistä koira pääsee yleiselle paikalle. Jos koiran omistaja ei itse ole huolimaton sen portin kanssa, niin hänen tulisi kuitenkin valvoa, etteivät muut jätä sitä auki!! Jos hän ei tähän pysty, niin sen jälkeen on parasta kytkeä koira, vaikkakin on siellä omalla pihamaallaan.

Saitko kenties orgasmin tuosta näsäviisastelusta?

• Koiran omistaja
        ....? kirjoitti:

En siis ole tuon kyseisen sakemannin omistaja, mutta kyllä laki on niin, että omistaja vastaa kaikesta. Esimerkiksi, jos minulla on pertti lukittuna, korkea aita kyltit joissa lukee varokaa vihaista koiraa ja silti joku onnistuu pihalleni tulemaan ja koira puree tätä henkiöä, niin arvaappa kuka maksaa ja kenelle. Koiran omistaja tietenkin.

• Voi Pertti parkaa
        Koiran omistaja kirjoitti:

En siis ole tuon kyseisen sakemannin omistaja, mutta kyllä laki on niin, että omistaja vastaa kaikesta. Esimerkiksi, jos minulla on pertti lukittuna, korkea aita kyltit joissa lukee varokaa vihaista koiraa ja silti joku onnistuu pihalleni tulemaan ja koira puree tätä henkiöä, niin arvaappa kuka maksaa ja kenelle. Koiran omistaja tietenkin.

Pertti vapautettava! Soittakaa polliisi

• asioista selvää
        Koiran omistaja kirjoitti:

aidattu piha ja varoituskyltit riittää. Ei tarvinnut maksaa pennin latia kun koirani puri naapurin kännikalaa joka tuli luvatta pihalle. Olin itse pihalla grillaamassa.

• Mutta paskaa
        asioista selvää kirjoitti:

aidattu piha ja varoituskyltit riittää. Ei tarvinnut maksaa pennin latia kun koirani puri naapurin kännikalaa joka tuli luvatta pihalle. Olin itse pihalla grillaamassa.

Hyvä mielikuvitus sinulla. Varmaankaan siksi ei tarvinnut mitään maksaa jos asiasta ei minkäänlaista juttua nostettu.

• ...kytkettynä..
        ....? kirjoitti:

..koirat täytyy pitää kytkettynä. Joitain poikkeuksia on kuten metsästys tms. mutta tässä tapauksessa koiraa ei saa pitää edes omalla pihalla vapaana, näin se vaan on!

• ota selvää
        Mutta paskaa kirjoitti:

Hyvä mielikuvitus sinulla. Varmaankaan siksi ei tarvinnut mitään maksaa jos asiasta ei minkäänlaista juttua nostettu.

Ei siitä pystynyt nostamaan. Tai olisin voinut kotirauhan häirinnästä nostaa mutten nähnyt tarvetta. Kytät sano sille että käytetään sut lääkärissä ja sillä hyvä. Jos menisit aidatulle pihalle omin luvin, vaikka näkisit ison kyltin että varo koiraa liikkuminen omalla vastuulla. Sitten sanoisit että haluan nostaa syytteen koiran omistajaa vastaan koska pihalla ollut koira puri:D

• Voi pyhä yksinkertaisuus
        ota selvää kirjoitti:

Ei siitä pystynyt nostamaan. Tai olisin voinut kotirauhan häirinnästä nostaa mutten nähnyt tarvetta. Kytät sano sille että käytetään sut lääkärissä ja sillä hyvä. Jos menisit aidatulle pihalle omin luvin, vaikka näkisit ison kyltin että varo koiraa liikkuminen omalla vastuulla. Sitten sanoisit että haluan nostaa syytteen koiran omistajaa vastaan koska pihalla ollut koira puri:D

Jaksat jauhaa paskaa vaikka olet totaalisen väärässä tässä asiassa. No jos tulet onnelliseksi satuilustasi, niin siitä vaan. Toivottavasti et ole joka asiassa yhtä jääräpäinen kuin tässä. Ei nyt ihan todellisuuden tajun menetys kyseessä, mutta kun ei se maailma pyöri niin kuin sinä haluat ja tässä(kin) asiassa olet väärässä. Autuaita ovat yksinkertaiset-

• olisi...
        Voi pyhä yksinkertaisuus kirjoitti:

Jaksat jauhaa paskaa vaikka olet totaalisen väärässä tässä asiassa. No jos tulet onnelliseksi satuilustasi, niin siitä vaan. Toivottavasti et ole joka asiassa yhtä jääräpäinen kuin tässä. Ei nyt ihan todellisuuden tajun menetys kyseessä, mutta kun ei se maailma pyöri niin kuin sinä haluat ja tässä(kin) asiassa olet väärässä. Autuaita ovat yksinkertaiset-

ollut oikea tuomio mielestäsi ja millä oikeudellisella perusteella? Voi olla liikaa pyydetty mutta yritä.

• vähän ajattelinkin..
        olisi... kirjoitti:

ollut oikea tuomio mielestäsi ja millä oikeudellisella perusteella? Voi olla liikaa pyydetty mutta yritä.

.........................:)

• just.

Kyllähän ryöpyn sait niskaasi asiallisesta kirjoituksesta. Se on kumma juttu, ettei näitä koiria saada kuriin, tai paremminkin koiran omistajia. Todella, ota yhteyttä poliisiin, kai he nyt sentään voisivat ottaa kantaa asiaan, vaikka epäilen kyllä sitäkin, kun heillä on niin kiire.
      Sinne pihalle elä mene, oletettavasti koira käy kimppuusi siellä. Soita omistajalle, jos hän on vastuullinen, asia korjaantuu.
      Meilläkin on sakemanni usein pihalla irrallaan, mutta pihaportti on aina lukossa, ettei sitä kukaan ohikulkija saa auki, näitä kiusanhenkiäkin kun on.
      Koiran pitää olla jatkuvan valvonnan alla aina pihalla ollessaan, en jätä koskaan ulos, kun poistun kotoa, siitäkin huolimatta, että on lukittu portti ja aita on korkea. Ei vara venettä kaada tässäkään asiassa.

• ohi monesti kävellyt

Tiedän itsekin tuon kyseisen koiran, ja tarkennuksena sen verran, että pihalla ei siis ole mitään aitaa kuin parissa kohtaa, koira siis aitaamattomalla pihalla vapaana..Ja todellakin reittejä on joutunut muuttamaan kyseisen häirikkökoiran takia. En rupea riskeeraamaan itseäni/koiraani.

• ohi monesti kävellyt kirjoitti:

Tiedän itsekin tuon kyseisen koiran, ja tarkennuksena sen verran, että pihalla ei siis ole mitään aitaa kuin parissa kohtaa, koira siis aitaamattomalla pihalla vapaana..Ja todellakin reittejä on joutunut muuttamaan kyseisen häirikkökoiran takia. En rupea riskeeraamaan itseäni/koiraani.

on poliisille ilmoitettu jo kertaalleen. lupasi portin rakentaa mutta eipä ole vielä näkynyt??

• Primrose
        ohi monesti kävellyt kirjoitti:

Totta, ei ole porttia, aitakin orapihlajaa. Mitä meitä se koira on tullut nuohoamaan, on kyllä vaikuttanut ihan normaaliluonteiselta, ei ole käynyt kimppuun, vaikka vauhdilla tuleekin. Silti se ei oikeuta irrallaan juoksemaan. Lain mukaan koira pitää pitää kytkettynä tai aidatulla alueella, eli kun porttia ei ole, pitää sesse olla piuhassa. Kaveri joka koiruuden omistaa on ollut aina hänet nähdessäni päissään kävelytyylistä päätellen, joten en ihmettele ettei porttia ole ilmestynyt.

• on noin
        Primrose kirjoitti:

Totta, ei ole porttia, aitakin orapihlajaa. Mitä meitä se koira on tullut nuohoamaan, on kyllä vaikuttanut ihan normaaliluonteiselta, ei ole käynyt kimppuun, vaikka vauhdilla tuleekin. Silti se ei oikeuta irrallaan juoksemaan. Lain mukaan koira pitää pitää kytkettynä tai aidatulla alueella, eli kun porttia ei ole, pitää sesse olla piuhassa. Kaveri joka koiruuden omistaa on ollut aina hänet nähdessäni päissään kävelytyylistä päätellen, joten en ihmettele ettei porttia ole ilmestynyt.

vastuuton omistaja, ilmoittakaa paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen. He tekevät kotikäynnin ja kartoittavat tilanteen jatkotoimenpiteitä varten.
        Vaikka koira ei ehkä olekkaan vihainen, ei se saa valloillaan juosta aitaamattomalla pihamaalla, josta pääsee myös kadulle esteettä.
        Meitä koiran omistajia on joka junaan, onko sitten ihme, että koiran vihaajia riittää.

• se sakemanni

niin ajan yli. sitten vaadin rahaa omistajalta.

en vihaa koiria ja olen lähes tuttu tuon kyseisen koiran kanssa ja meilläkin on sakemanni... silti ajan yli jos se sattuu jäämään kohdalle. koira ei missään tapauksessa saa päästä irrallaan tontin ulkopuolelle, vaikka kiltti onkin. minua kyseinen koira ei juurikaan haittaa, mutta tiedän hyvin, että ainakin puolet ihmisistä kammoksuu koiria, isoja karkuteillä olevia varsinkin.

on meidänkin koira karannut pihan ulkopuolelle nuuhkimaan ja kerran jopa ryntäsi omin lupineen tappelemaan tien toiselle puolelle jonkun toisen koiran kanssa. oli toisen omistajalla omituinen ilme. taisi olla kauhuissaan ja hätääntynyt ja vihainen yhtaikaa.
      kerkesin reagoimaan heti ja huusin koiran takaisin ja komennon alle.
      onneksi ei ukko nostanut metakkaa vaan paineli naama kalpeana pois kuin suinkin pääsi.

jos koiramme olisi jäänyt auton alle tai aiheuttanut muuta vahinkoa kun meteliä, niin olisin rahapussi ojossa maksanut kaiken minkä raha korvaa ja olisin saanut syyttää ihan itseäni.

• ....

Komppaan täysillä edellistä kirjoittajaa!Ihan on poliisilta itseltään kysytty ja koira on lainsuojaton ollessaan piha alueen ulkopuolella irti.Omistaja maksaa kaikki vahingot mitä koira aiheuttaa silloin.Ja tästäpä on kokemusta,joskus olen joutunut maksamaan koiran karkaamisesta,enkä syytä siitä muita ku itseäni..
        Eli jos ajat koiran yli autolla,ni kato ensin että se on irti,tai joudut maksumieheksi..
        Ja Riitta,koita kestää!!Kaikenlaisia sitä maailmaan mahtuu..

• koirat on viattomia
        .... kirjoitti:

Komppaan täysillä edellistä kirjoittajaa!Ihan on poliisilta itseltään kysytty ja koira on lainsuojaton ollessaan piha alueen ulkopuolella irti.Omistaja maksaa kaikki vahingot mitä koira aiheuttaa silloin.Ja tästäpä on kokemusta,joskus olen joutunut maksamaan koiran karkaamisesta,enkä syytä siitä muita ku itseäni..
        Eli jos ajat koiran yli autolla,ni kato ensin että se on irti,tai joudut maksumieheksi..
        Ja Riitta,koita kestää!!Kaikenlaisia sitä maailmaan mahtuu..

Jos jonkun päälle pitäisi ajaa niin ei ainakaan viattoman eläimen. Se kun ei ole sen koiran vika, että vapaana saa pihallaan ja lähipiirissä juoksennella. Vika löytyy aina omistajasta ja sen helvetin isosta ekosta.
        Sinä jolla on riittävästi munaa ajaa koiran päälle niin löytyisikö sitä vielä muutama sentti lisää, että kävisit ihan kasvotusten koiran omistajaa tapaamassa. Saisit sitten sanaisen arkkusi tyhjäksi ja koira pitää henkensä.

• taisi se
        koirat on viattomia kirjoitti:

Jos jonkun päälle pitäisi ajaa niin ei ainakaan viattoman eläimen. Se kun ei ole sen koiran vika, että vapaana saa pihallaan ja lähipiirissä juoksennella. Vika löytyy aina omistajasta ja sen helvetin isosta ekosta.
        Sinä jolla on riittävästi munaa ajaa koiran päälle niin löytyisikö sitä vielä muutama sentti lisää, että kävisit ihan kasvotusten koiran omistajaa tapaamassa. Saisit sitten sanaisen arkkusi tyhjäksi ja koira pitää henkensä.

ruppana kutistua jo suurennuslasilla etsittäväksi. Eihän tuollaisella ole otsaa mennä kasvotusten asioita selvittelemään.
        Iso on ego, muuten sanahelinää koko tyyppi.
        Thyi hitto tuollaisille. No, eihän se uskalla sen koirankaan yli ajaa, kuhan pullistelee.
        Tuota voisi se koira persuksista vähän puistella.

• kannattaa oikeest tollasest...

mieti mitä käy kun omistaja ei vahdi koiraa

• minnaaa

ettekö voi lopettaa tästä asiasta vitsailemisen ? , kyseinen koira ilmarisenkadulla hyökkäsi minun ja koirani kimppuun . Ja ikää minulla oli 12 vuotta ja jos se olisi päättänyt purra en olisi voinut tehdä asialle mitään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      82
      3706
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      855
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      60
      776
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe