ABBA-singlet

ABBApähkinä

Mitkä ABBA-single julkaisut ovat sinulle kaikkein mieluisimmat kokonaisuutena (a-ja-b-puolien yhteensopivuus, kansikuva,jne)
Olivatko singlet mielestäsi ABBAlta paras ja edustavin valinta kyseiseltä albumilta. Olisitko valinnut toisin?

People Need Love / Merry Go Round (1972)
He's Your Brother / Santa Rosa (1972)
Love Isn't Easy / I Am Just A Girl (1973)
Ring, Ring / Rock'n Roll Band (1973)
Waterloo / Watch Out (1974)
Honey, Honey / King Kong Song (1974)
So Long / I've Been Waiting For You (1974)
I Do, I Do, I Do, I Do, I Do / Rock Me (1975)
SOS / Man In Ihe Middle (1975)
Mamma Mia / Intermezzo No.1 (1975)
Fernando / Hey Hey Helen (1976)
Dancing Queen / That's Me (1976)
Money, Money, Money / Crazy World (1976)
Knowing Me, Knowing You / Happy Hawaii (1977)
The Name of The Game / I Wonder (1977)
Take A Chance On Me / I'm A Marionette (1977)
Eagle / Thank You For The Music (1977)
Summer Night City / Medley (1978)
Chiquitita / Lovelight (1979)
Does Your Mother Know / Kisses of Fire (1979)
Voulez-Vous / Angel-eyes (1979)
Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After midnight) / The King Has Lost His Crown (1979)
I Have A Dream / Take A Chance On Me (Live) (1979)
The Winner Takes It All / Elaine (1980)
Super Trouper / The Piper (1980)
One Of Us / Should I laugh Or Cry (1981)
Head Over Heels / The Visitors (1982)
The Day Before You Came / Cassandra (1982)
Under Attack / You Owe Me one (1982)
Dancing Queen / Lay all Your Love On Me (1992)
Voulez-Vous / Summer Night City (1992)
Thank You For The Music / Happy New Year (1992)
Happy New Year (1999)

5

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vastaan nyt ekana

      "Eagle / Thank You For The Music" on loistava sinkku, The Name of the Gamen ohella tässä on The Albumin laadukkaimmat palat yhdellä sinkulla, ja sopivat erilaisuudestaan huolimatta hyvin a/b-puoliksi.

      "Dancing Queen / Lay all Your Love On Me" on discomusiikin loistokkain singlejulkaisu, mutta sepä ei ole originaali, eli sikäli ei kuulu arvioinnin sisään. Mutta mahtavat biisit samassa genressä ja oikia järjestys myös...

      Sinkkujen visuaalisuuksista en sano mitään, Agnetha ja Frida olivat sen verran näyttäviä naisia, että ulkomusiikillisin kriteerein tulisi ehkä rankatuksi parhaiksi eri singlet, en lähde siis siihen. Musiikillisin ansioin noi ovat ne kaksi kovinta.

    • Fernando

      oli minusta The Albumin paras single, ja olisi joutanut olla ensimmäinen singlelohkaisu (olisi luultavasti mennyt siinä tapauksessa USA:n ykköseksi asti, mutta menivät mokomat julkaisemaan ekana singlenä name of the gamen, pöh). Take a Chance on Me on Abban parhaita biisejä ikinä, ja I'm a Marionette bändin aliarvostetuin biisi (minusta se on the albumin toiseksi paras raita).

      Kaiken kaikkiaan Abba julkaisi lähes kaikki parhaat biisinsä singleinä - eikös Hasta Mañanakin jossain singlenä julkaistu? Waterloon kohokohtiahan se ilman muuta on. Kummallista kyllä Super Trouperin kolmantena singlenä ei julkaistu häikäisevän melodista kappaletta Happy New Year. Tässä olisin valinnut toisin.

      • Abba-digari

        Olet todellakin oikeassa, Happy New Year on loistava laulu, mulle Lay All Your Love on Me'n ja The Way Old Friend Do'n kanssa Super Trouperin kovin sävellys. Toi The Way Old Friends Do ei ole ihan selvä hitti, mutta mä luulen että niin suosittuna kuin Abba oli viimeisinä vuosinaan, tostakin olisi saanut listahitin jos olisi laitettu sinkkuna ulos...

        Take a Chance on Me rallin tenhoa en ole ikinä jaksanut edes miettiä, että olisko sitä - musta se on kovin keskinkertainen discorallatus ja kuulostaa lisäksi aikansa soundilta paljolti.


    • aapo63

      Jukeboxi-ystävällinen oli aikoinaan The Day Before You Came/Cassandra, sillä markalla sai yli kymmenen minuuttia musiikkia - ja hyvää sellaista!
      Mutta ensin mainitun lisäksi myös Super Trouper/The Piper ja Knowing Me, Knowing You/Happy Hawaii ovat minulle mieluisia singlekokonaisuuksia.

      • ABBApähkinä

        Oma suosikkini on aina ollut The Name Of The Game/ I Wonder, se kuulosti aikanaan kypsemmältä ja upeimmin tuotetulta ABBA-sinkulta kuin mikään edeltäjänsä. Take A Chance olisi varmasti ollut menestyvin vaihtoehto, mutta ei niin tuoreen oloinen. Bändin alkuperäissuunnitelma oli julkaista Hole In Your Soul- Biisi ekana sinkkuna The Albumilta, mutta sitten päättivätkin toisin. Olisi kiva tietää mitä olisi tapahtunut jos olisivatkin sen julkaisseet! olisiko siitä tullut samanveroinen ABBA-klassikko kuin noista muistakin ja saisimme sen aina automaattisesti jokaisella uudella kokoelmalevyllä kuultavaksi...kukapa tietää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe