Ei, työttömillä, eläkeläisillä, vanhuksilla, sairailla ja vammaisilla ole varaa yksityislääkäreihin..mutta hekin ovat ihmisiä.. moni noistakin on tehnyt pitkän työrupeaman ja rakentanut tätä suomalaista yhteiskuntaa aikanaan.. onko työttömän vika jos ei ole töitä.. ei suinkaan.. onko vanhuksen vika jos hän on vanha.. muistakaamme.. meistä jokainen vanhenee ja jokaisesta tulee aikanaan vanhus.. sairaat.. meistä jokainen voi sairastua.. vakavastikkin.. se ei ole keltään ihmiseltä pois suljettu asia.. vammaiset.. on synnynnäisesti vammaisisia ja ihmisiä jotka ovat vammautuneet.. kuka milläkin tavoin..
Kaikki me olemme ihmisiä.. joille ne suomen lakien mukaiset perusoikeudet on taattava.. jokaisella pitää olla oikeus kaikkiin niihin samoihin perusasioihin mitä jokaisella ihmisellä on perusoikeutena..
Yksityislääkärit.. kenellä on varaa
31
1259
Vastaukset
Oikeisto hallitus pitää huolen siitä että hyväosaiset pärjää. On vara ostaa kallis terveydenhuolto.
Ei ne meistä tavan talaajista välitä, oma napa on lähinnä. Maailman paras terveydenhoitojärjestelmä ajetaan systemaattisesti alas.
Huomaahan sen kaikesta muustakin että köyhät köyhtyy ja rikkaat vaan rikastuu. Esim. viime vuonna toteutettu lapsilisien korotus (10 euroa) oli aivan naurettava. Samoin muut sosiaalietuuksiin tehdyt korotukset. Kaikki kallistui paljon paljon enemmän. Vuoden vaihteessa köyhä oli entistä köyhempi.
Äänestäkää vaan kokoomusta seuraavissakin vaaleissa niin sama tahti jatkuu! Terveyskeskukset saa lakkauttaa, ei ole lääkäreitä. Ja yksitryiset lääkäriasemat kukoistaa. Sinne riittää maksavia asiakkaita. Köyhät kuolkoot kotiinsa.
Amerikan mallia.- hkgjh
Noh. Minä äänestän oikeistoa. Ehän se elo aina ole auvoista yhteiskunnan elättinä.
Mutta miksi pitäisikään olla.
Ei taivaalta voi sataa mannaa. Paljonko olet halukas nostamaan veroprosenttiasi, että penikoilla tai mummoilla olisi enenpi takapuolenpyyhkijöitä passaamassa ??? Viissatanen kuussa?
Niinpäniin.
=DW= hkgjh kirjoitti:
Noh. Minä äänestän oikeistoa. Ehän se elo aina ole auvoista yhteiskunnan elättinä.
Mutta miksi pitäisikään olla.
Ei taivaalta voi sataa mannaa. Paljonko olet halukas nostamaan veroprosenttiasi, että penikoilla tai mummoilla olisi enenpi takapuolenpyyhkijöitä passaamassa ??? Viissatanen kuussa?
Niinpäniin.
=DW=Olen täällä aikaisemminkin kirjoittanut että mielestäni hallituksen ja myös työmarkkinajärjestöjen ajama palkansaajan tuloveroprosentin kevennys on turhaa ja väärin. Olen sitä mieltä että ihminen jolla on palkkatuloa jaksaa kyllä maksaa vähän enemmänkin kuin mitä nyt on. No sitä ostovoimaahan tällä tietenkin turvataan, mutta silti. Kun se verokertymä pitää kuitenkin jostain saada. Ja se kolahtaa sitten näihin kaikkiin vähäosaisimpiin.
Oma veroprosenttini on tällä hetkellä 19, tästä huomaat että työskentelen matalapalkka-alalla. Mutta vaikka olen pienituloinen niin silti olisin valmis antamaan palkastani, en nyt pysty ihan siihen viiteensataan, mutta parikin sataa kuussa, jos tietäisin että se menee vähävaraisten hyväksi.
En ikinä ole äänestänyt oikeistoa enkä tule sitä ikinä äänestämään. Aatteni olen imenyt jo äidinmaidosta.
Köyhyys ei ole ilo vaikka välillä naurattaakin!- alima
piive kirjoitti:
Olen täällä aikaisemminkin kirjoittanut että mielestäni hallituksen ja myös työmarkkinajärjestöjen ajama palkansaajan tuloveroprosentin kevennys on turhaa ja väärin. Olen sitä mieltä että ihminen jolla on palkkatuloa jaksaa kyllä maksaa vähän enemmänkin kuin mitä nyt on. No sitä ostovoimaahan tällä tietenkin turvataan, mutta silti. Kun se verokertymä pitää kuitenkin jostain saada. Ja se kolahtaa sitten näihin kaikkiin vähäosaisimpiin.
Oma veroprosenttini on tällä hetkellä 19, tästä huomaat että työskentelen matalapalkka-alalla. Mutta vaikka olen pienituloinen niin silti olisin valmis antamaan palkastani, en nyt pysty ihan siihen viiteensataan, mutta parikin sataa kuussa, jos tietäisin että se menee vähävaraisten hyväksi.
En ikinä ole äänestänyt oikeistoa enkä tule sitä ikinä äänestämään. Aatteni olen imenyt jo äidinmaidosta.
Köyhyys ei ole ilo vaikka välillä naurattaakin!että demarien vallan aikana oli kaikki hyvin ja paremmin kuin nyt?
Totuushan on, ettei oikeistohallitus ole vielä ehtinyt tehdä juurikaan mitään, kuin paikkailla demareiden aikaansaannoksia.
Miten muka yhdessä yössä voisi korjata vuosien töppäilyt niin, että tulokset jo näkyisi?
Ihme juttu muutenkin, että vuosia oli demarit vallassa ja heillä oli mahdollisuus tehdä tästä ihanne valtio, mutta eivät tehneet.
Nyt oppositiossa ollessaan osaisivat kaiken paremmin, ihmettelen vaan. alima kirjoitti:
että demarien vallan aikana oli kaikki hyvin ja paremmin kuin nyt?
Totuushan on, ettei oikeistohallitus ole vielä ehtinyt tehdä juurikaan mitään, kuin paikkailla demareiden aikaansaannoksia.
Miten muka yhdessä yössä voisi korjata vuosien töppäilyt niin, että tulokset jo näkyisi?
Ihme juttu muutenkin, että vuosia oli demarit vallassa ja heillä oli mahdollisuus tehdä tästä ihanne valtio, mutta eivät tehneet.
Nyt oppositiossa ollessaan osaisivat kaiken paremmin, ihmettelen vaan.Että demarit on vasemmalla??!!?Kyllä demarit on tänä päivänä melkein yhtä oikeistolainen kuin kokoomus. Ei siellä enää tavallisia duunareita ole eikä ne pidä heikoimpien puolta.Kuus- ja seitkytluvulla oli vallassa puna-vihreä, punainen enemmistönä, vihreät pienempänä. Silloin tehtiin tämä kansanterveyslaki. Silloin ajettiin köyhienkin asioita. Olen sitä ikäluokkaa että muistan kun saatiin esim. vapaat lauantait, työajanlyhennysvapaat ym. ym.Nyt ollaan romuttamassa kaikkea. Ei etuisuuksia yhdessä yössä saatu aikaan mutta ne voidaan näköjään romuttaa melko lyhyessä ajassa.Ja edelleenkin: en äänestä koomusta mutta en myöskään demareita, kummatkaan ei ole työläisen asialla, vaikka viin väittävätkin.
- 0yg0,,i.,y
Tottahan Sinä kirjoitit. Valitettavasti se on utopiaa ja toiveajattelua. Käytännössä.
Tota. En nyt ole ite lääkäri tms. Tuli vaan aikanaan heitettyä puolenkymmentä vuotta elämästään valtiolle, kv- hommissa.
Reilunlaisesti tullut kadutuksi jälkikäteen. Olisi kuitenkin ollut taloudellisesti viisaampaa olla ollut vaikka keittelemässä sellua se aika.
Vaikkakaan ruumisarkkuun ei kovin paljoa mahdu kalman lisäksi. Pitäisi osata elää tässä ja nyt. Mukavampi syödä hampurilaista Höden grillillä, kuin olla syömättä.
Mulla ei oo varaa yksityislekureihin. Valitettavasti. Ei tosin oo isoja vikoja. Mutta joskus jotain pientä. Olen tullut tulokseen, julkinen terveydenhoito haisee.
Kone käy, aikaa menee. En mä tässä oo terveemmäksi tullut. Yksityiseltä ois ees saanut apuakin. Siis rahalla.
Kommarit ei tehneet juttua loppuun. Siis jos nyt on julkinen terveydenhoito, se on , tai sitten ei ole. Nyt on nimellinen julkinen terveydenhuolto, jos apua tarvitsee, pakko kuitenkin mennä yksityiselle.
Nim: "toista vuotta leikkausjonossa"
=DW=- kiukuttelija.....
se joka äänestää kokoomusta, niin sillä täytyy olla varaa yksityiselle lääkärille.
- alima
kuukausi sitten ehdotin kehittelemääni mallia, missä jokaisella olisi tasapuolinen mahdollisuus valita lääkärinsä.
Eli maksu menisi varallisuuden mukaan, vähän kuin veroprosentti.
Kelakortissa olisi maksuluokka määrättynä, minkä voisi sitten välillä tarkistuttaa, jos tulot esim. romahdusmaisesti pienenisivät.
Siis mun mallissa ei olisi erikseen ns. ilmaislääkäreitä ja yksityisiä, vaan kaikki olisivat samalla viivalla tavallaan yksityisiä.
Ihmiset voisivat vapaasti valita kenen hoitoon haluavat, eikä tarvitsisi tyytyä "puoskareiden" hoidettavaksi, ellei halua.
Siinä joutuisivat kaikki lääkärit miettimään ammattitaitoansa ja ottamaan jokaisen potilaan maksavana asiakkaan, koska jos eivät hallitse hommaansa asiakkaat siirtyvät parempien hoitoon ja heillä tulot romahtaa.
Sillä saatais karsittua kaikki ammattitaidottomat pois.
Kun tätä eka kertaa esitin, niin täällä oli vastustus aivan mahdoton, saas nähdä mitä nyt vielä keksitään.
Tällä mallilla olisi kaikilla yhtäläiset mahdollisuudet valita hoidoistaan.
Aivan varmasti tämä tulisi lopulta nykyistä systeemiä edullisemmaksi ja ainut joka hyötyy tästä on potilas ja vieläpä vähävarainen potilas.
Varakkaat maksavat, kuten tähänkin asti.
Se maksuluokka kelakortissa takaisi sen.
Elikkä olisi myös ns. ilmainen maksuluokka täysin varattomille.
Kukaan ei kuitenkaan tietäisi mikä maksuluokka kelläkin on, ellei itse haluaisi sitä maailmalle kuuluttaa. Maksuluokka tulisi esiin vain itse maksutapahtumassa, virkailijalle, joka maksun ottaa.
Tämä toimisi, kuten verotus, mutta suoraan maksuluukulla, eikä vasta verotuksen kautta. - tällaisen ajatelman
alima kirjoitti:
kuukausi sitten ehdotin kehittelemääni mallia, missä jokaisella olisi tasapuolinen mahdollisuus valita lääkärinsä.
Eli maksu menisi varallisuuden mukaan, vähän kuin veroprosentti.
Kelakortissa olisi maksuluokka määrättynä, minkä voisi sitten välillä tarkistuttaa, jos tulot esim. romahdusmaisesti pienenisivät.
Siis mun mallissa ei olisi erikseen ns. ilmaislääkäreitä ja yksityisiä, vaan kaikki olisivat samalla viivalla tavallaan yksityisiä.
Ihmiset voisivat vapaasti valita kenen hoitoon haluavat, eikä tarvitsisi tyytyä "puoskareiden" hoidettavaksi, ellei halua.
Siinä joutuisivat kaikki lääkärit miettimään ammattitaitoansa ja ottamaan jokaisen potilaan maksavana asiakkaan, koska jos eivät hallitse hommaansa asiakkaat siirtyvät parempien hoitoon ja heillä tulot romahtaa.
Sillä saatais karsittua kaikki ammattitaidottomat pois.
Kun tätä eka kertaa esitin, niin täällä oli vastustus aivan mahdoton, saas nähdä mitä nyt vielä keksitään.
Tällä mallilla olisi kaikilla yhtäläiset mahdollisuudet valita hoidoistaan.
Aivan varmasti tämä tulisi lopulta nykyistä systeemiä edullisemmaksi ja ainut joka hyötyy tästä on potilas ja vieläpä vähävarainen potilas.
Varakkaat maksavat, kuten tähänkin asti.
Se maksuluokka kelakortissa takaisi sen.
Elikkä olisi myös ns. ilmainen maksuluokka täysin varattomille.
Kukaan ei kuitenkaan tietäisi mikä maksuluokka kelläkin on, ellei itse haluaisi sitä maailmalle kuuluttaa. Maksuluokka tulisi esiin vain itse maksutapahtumassa, virkailijalle, joka maksun ottaa.
Tämä toimisi, kuten verotus, mutta suoraan maksuluukulla, eikä vasta verotuksen kautta.kanssa samaa mieltä, jokainen maksaa saman, samasta hoidosta ainakin luukulla. Ottakaa hyvät ihmiset vakuutus joka korvaa sairautenne.
tuli äänestettyä, vai tuliko ensinkään?
Nyt pitää mennä töihin, jos tarviaa vaikka lääkäriä joskus..Ei tällä alueella ole töitä.. pistävät firmoja konkurssiin.. koko suomessa.. kaikki firmat menee konkurssiin..
- ghkjh..,,88u..,
olihan tuo aika kova lausunto. Mutta totta rivilleen.
Tosta äänestömisestä nyt saa sodan aikaan aina. Mä äänestän aina isommissa vaaleissa. Paikallispolitiikkaan en oo kiinnostunut sotkeutumaan mitenkään. Se ja sama kuka taksikuski tai mutterinkiillottaja hesan valtuustossa istuu. Politiikka on valtakunnantasoista. Siis kun päätetään jostain, muu on näpertelyä ja somistamista.
Fiksuudesta muuten kirjoiteltu viime aikoina täälläkin. Voin rehellisesti kertoa. Ei ole lainkaan fiksua mennä terkkariin puhumaan mielenterveysongelmistaan. Hyväuskoinen typerys nyt sitten on hyväuskoinen typerys. Valitettavasti. Valivali.
Shit.
=DW=
- pookionki
2 ensimmäistä kirjoittajaa on täysin oikeassa. Suomessa ajetaan julkista terveydenhuolto sektoria tarkoituksella huonommaksi kuin yksityistä puolta.Terveyskeskuksissa ei saa läheskään saman tasoista palvelua kuin yksityisellä puolella. Itse olen varmaan aika hyvä esimerkki, koska en ole enää käynyt terveyskeskuksessa 10 vuoteen. Ei sieltä mitään apua saa mihinkään vaivaan jos yleensä pääsee edes vastaanotollekaan.Yksityisellä puolella lääkärit uskoo mitä potilas valittaa ja ei epäillä käyntiä turhaksi käynniksi mutta terveyskeskuksessa annataan särkylääkemääräys ja pyritään potilaasta mahdollisimman äkkiä vaan eroon.Mieluimmin pysyvästi.
- Aina ole irroittaa
sitä 70€, mutta joskus kyllä pitäisi!
Kerronpa tarinani:
Itse kävin tk-lääkärillä kaaduttuani, kun mainitsin lääkärille että olisi ollut vakuutuskin, mutta ei juuri nyt ole liikaa rahaa kiinnittää yksityislääkäri maksuun, niin tulin kirjaamaan kaatumiseni tänne.
Tohtori vähän tuosta suivaantui, ja kysyi miksi sitte tänne tuut? No juurihan selitin.
Hän tutki nopeasti, eikä kirjannut kaikkia kaatumisesta johtuvia vaivoja, luetteli nivelrikkovikani ensimmäisenä ja sitten vasta tekstin, nyt kaatunut...
Kun kyseinen kaatuminen tuottikin aikamoisen säirastelun ja vieläkin vaivaavat, arvatkaa vain sainko if -iltä, muut kuin alkuvaiheen särkylääkkeet je tk-maksun.
ETTÄ KYLLÄ NEUVON MENEMÄÄN YKSITYISELLE, vaikka vippirahoilla, siellä sentään kuunnellaan potilasta, kirjataan vaivat ja saa tarvittaessa jatkotutkimus lähetteitä.
Nyt olen sitten ILMAN VAKUUTUSKORVAUKSIA käynyt yksityisillä ko asiasta.
ennen nivelrikkoinen, nyt olkapää, ja niskavaivainen sen lisäksi!
PS: Kuunnelkaa ja vaatikaa oikeanlaista kirjaamista papereihinne, minä olin liian kiltti, _EN ENÄÄ! vahingoista viisastuu, mutta ei rikastu- seuranneena
4 kk:n ikäistä lasta kuljetettiin lääkäreissä, myös yksistyisellä puolella. Apua ei tullut mistään. Lapsen äiti sitten alkoi lukemaan netin keskustelupalstoja ja sieltä se apu tuli. Meni sitten lääkäriin ja sanoi, että lapsi sairastaa tätä ja määrää lääkkeet eliei se yksityinenkään tässä ollut apuna.Työmoraali on kaikilla laskenut.
- alima
seuranneena kirjoitti:
4 kk:n ikäistä lasta kuljetettiin lääkäreissä, myös yksistyisellä puolella. Apua ei tullut mistään. Lapsen äiti sitten alkoi lukemaan netin keskustelupalstoja ja sieltä se apu tuli. Meni sitten lääkäriin ja sanoi, että lapsi sairastaa tätä ja määrää lääkkeet eliei se yksityinenkään tässä ollut apuna.Työmoraali on kaikilla laskenut.
itsellä niin paljon vastaavia kokemuksia, etten luota lääkäreihin ollenkaan.
Itse otan selvää kyselemällä joka suunnalta mikä voi olla ongelmana ja sitten vasta menen lääkäriin, kun tiedän edes mitä epäillä.
Pyydän ottamaan määrätyt kokeet ja määräämään sitten oikeat lääkkeet.
Ihan pikkuvaivoista en edes vaivaudu sinne mollattavaksi.
Lääkärit vain syyllistävät potilasta kaikesta, kun eivät tiedä missä vika ja mitä pitäis tehdä.
Yhteen aikaan oli muotia, et kaikki johtui korvien välistä.
Lääkärit kun ei heti keksineet vastausta, niin määräsivät säännön mukaisesti kaikki mielenterveyspuolelle.
Näin kävi mullekin esim. mun sydänvaivojen kanssa.
Yllätys, yllätys, eräs itseoppinut niksauttaja, trukkikuski sitten kertoi mulle, mikä mun sydämen rytmihäiriöt aiheutti.
Hän naksautti nikamat paikoilleen ja kas ihmettä vaivat häipyi.
Kaksi vuotta olin ravannut eril. tutkimuksissa, mitkä varmasti tuli yhteiskunnalle kalliiksi, siis aivan turhaan.
Myös ehdin käydä jo pari kertaa mielenterveystoimistossa ja sekin aivan turhaan.
Itsellä pitää olla järki käytössä ihan koko ajan, ettei anna lääkäreiden puoskaroida itseään, valitettavasti. - alima
vakuutuksista sen verran, että ei ne korvaa, vaikka kuinka yksityisellä olisit käynyt.
Mullakin työtapaturma aikanaan ja yksityislääkäri laittoi kaikki mahd. selvitykset, mutta vakuutusyhtiö väänsi asiat omalla tavallaan ja kesken hoitojen lopettivat korvaukset.
Huomasitvat ilmeisesti, ettei ihan helpolla minusta eroon pääse, kun vaivat vain jatkui.
Ne lopettaa maksamisen heti, kun tajuavat, että joku tulee kalliiksi heille.
Mun lääkärikin oli aivan raivona niiden päätöksistä, mutta ei mahtanut mitään.
Valittaahan aina voi ja sen teinkin, mutta eräs tuttavani ortopedi sanoi minulle, että hän on ollut vakuutusyhtiössä töissä ja jos sieltä tulee kielteinen päätös, niin mitään et enää mahda.
Tosin yllättäin Fennia muutti päätöstään mieheni tapaturman kohdalla, kun lähetimme lisäselvityksiä.
Se oli todella positiivinen yllätys, joten Fenniaa varmaan kannattaa suosia. Asiallista palvelua kaikin puolin heillä.
- kopioin
Tämän päivän lehdestä luin yleisöosastolta ehdotuksen.
Lääkäreiden ym koulutus on kallista ja siinä ehdotettiin, että jokainen valmistuttuaan joutuisi työskentelemään kuntasektorilla 5 vuotta.
Terveyskeskuksissa on lääkäripula ja kuka sinne menee, kun yksityisellä saa paljon enemmän palkkaa. Ei kai kukaan meistäkään valitse sitä huonommin palkattua samaa työtä. - RosaLiiin
erikoislääkäreitä tarvitessani yksityislääkäreillä.
Muuten tilaan ajan aina paikalliseen terveyskeskukseen, joka nykyisin hoidetaan ostetuilla lääkäripalveluilla.
Ihan olen ajallani saanut hoitoa ja pyytämäni lähetteen yliopistolliseen. Lääkärillä ei ollut edes kiire ja saatoin kertoa muustakin vaivasta kuin siitä akuutimmasta.
Paikkakunnallani toimii yksi yksityislääkäri ja hänelle on vaikeaa saada aikaa, eikä hän ota uusia potilaita.
Jos ei kukaan käytä terveyskeskusta niin kyllähän se rapautuu. On tärkeää säilyttää omalla paikkakunnalla edes terveyskeskus. Nyt jo viikonloppupäivästykset ja vuodepaikat on viety toiselle paikkakunnalle.
Arvauskeskuksista puhuminen osuu kyllä kuntalaisten omaan nilkkaan.
ÄÄnestyskäyttäytyminen ei vaikuta pätkääkään kun olen sairas ja mietin mistä apua hakisin.
Puoluepolitiikallakaan ei liene mitään tekemistä, jos on vähän mistä ottaa, se on ihan sama kuka on vallassa. - viivatiina
ei niin työtöntä ei eläkeläistä ei vanhusta ei sairasta niin varaa on kyllä kakstoistapäkkiin ja norttiaskiin joskus kahteenkin päivässä ei tarttis olla kun muutama päivä kuussa juomatta ja polttamatta niin vois käydä kerran kuussa yksityislääkärillä ei tietysti voi yleistää mutta näitäkin löytyy paljon mulla ei olis moiseen varaa mutta jokainen voi miettiä omalla kohdallaan mutta mukisematta maksan yksityislääkärin palvelusta siellä sitä vielä saa toisin kuin kunnallisessa.
- oli väärä otsikko
oikea olisi ollut: Minä ja minun napani
Se on pieni joukko Suomen heikosti toimeentulevista, joilla on kirjoittamasi ongelma.
Kiitos kuitenkin, että muistit kirjoittaa tuon sanan "yleistää". - viivatiina
oli väärä otsikko kirjoitti:
oikea olisi ollut: Minä ja minun napani
Se on pieni joukko Suomen heikosti toimeentulevista, joilla on kirjoittamasi ongelma.
Kiitos kuitenkin, että muistit kirjoittaa tuon sanan "yleistää".johon kalikka kalahtaa mitään muuta viitti vastata sulle ällöttävyydelle herää kysymys ootko karkoittanut täältä palstalta kaikki mukavat normaalit ihmiset.
- Jermuxi tms.
on varaa ja käytän niitä palveluita, niinkuin menisin parturiin. Yksityisen raja alkaa olla häilyvä, koska kunnat ovat alkaneet ostaa yksityisiltä lääkäripalveluita ja tilanne vaan kiihtyy....
- -huoneet
pullistelevat potilaista yksityislääkärien vastaanotoilla, joten, monilla näyttää olevan varaa.
- ette ottaisi
sairauskuluvakuutusta?
- ehdotuksesi
ette ottaisi kirjoitti:
sairauskuluvakuutusta?
teoriassa, moista vakuutusta ei vaan enää tässä iässä saa helpolla ja jos saa, niin maksaa maltaita. Ei nuo vakuutusfirmat ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia :-).
- tullut
ehdotuksesi kirjoitti:
teoriassa, moista vakuutusta ei vaan enää tässä iässä saa helpolla ja jos saa, niin maksaa maltaita. Ei nuo vakuutusfirmat ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia :-).
mieleeni, olen maksanut kolmekymppisestä vakuutusta jäätyäni yh-äidiksi. Nyt sitä tarvitaan, oli useita vuosia vain maksaja , mutta kyllä nyt olen kiitollinen etten säästänyt väärästä asiasta. Edesmennyt mieheni oli sitä mieltä että loistava työnantaja on "vakuutusyhtiö" vaan kuinkas kävi, ei almun almua kun joutui 52v. eläkkeelle. Kipeitäpä oli sairausmaksut.Olen muksuilleni pitänyt ja kertonut että pitäkää kotoa muuttaessa vakuutus voimassa. En sitten tiedä onko viesti mennyt perille.
- HTZA
Kalle Isokallion kolumni Iltalehdestä.
- joutis
Kunnalliset palvelut taitavat vaihdella alueittain?
Harvoissa sairaustapauksissani olen saanut terveyskeskuslääkäriajan muutaman tunnin päähän.
Tarkstusten la labrakokeiden ollessa kyseessä on viive ollut muutama päivä.
Mielestäni ei ole syytä valittamiseen.
Leikkaushoitojen ollessa kyseessä ovat kunnallisen viiveet kohallani olleet maksimaaliset.
Hoitotakuun, 6kk, puitteissa olisin päässyt näyttäytymään.
Yksityisellä 3-viikkoa.
Jokaisen omasta harkinnasta, elämäntavasta ja suunnittelun aikajänteestä riippuu kumman reitin valitsee. - Anskuliini
koska työterveys on järjestetty yksityisellä lääkäriasemalla.
Mitä sitten, rutiini tarkastukset määrätyin välein. Presiis samat kuin terveyskeskuksessa.
Hätätilanteissa on pelastushelikopteri auttanut, niinkuin ketä tahansa.
112:sesta on apu tullut sydänvaivoihin, kuten kenelle tahansa.
Jos haluan erikoistutkimuksiin, tilaan ajan omalääkärille terveyskeskukseen.Meidän kunnan vuodeosasto on suljettu.. vanhusten taloon siirsivät entisen vuodeosaston työntekijät.. osa on mennyt muille paikkakunnille töihin.. että sellaista.. olin töissä yli 3 vuotta ei puhettakaan työterveyshuollosta.. ei ollut yhtään työterveystarkastusta.. ei ensimmäistäkään.. mieheni sai aivoverenvuodon.. hän sai kokea makuuhaavat, keuhkokuumeen ja keuhkoveritulpan.. vasemman puolen halvauksen lisäksi.. onko nuo terveydenhoitoa.. mun mielestä ei ole.. ne on ihan jotain muuta.. tosijuttuja.. ison sairaanhoitopiirin tekemisiä.. johon kuuluu ainaskin kolme kaupunkia.. ja muutama kunta.. voihan siihen kuulua useampiakin.. ja kuuluukin.. lieneeköhän niilläkin paikkakunnilla sama juttu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke653306- 1432340
- 921878
- 1711579
- 881468
- 651436
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?741409- 711205
Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂771140Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t351098