HINTAVERTAILUA

JaaBel

Mikä "halvin"??? Thaikut-filippiinit-indonesia-malesia????

7

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaajooo

filipparit halvin, sit indonesia, sit thaimaa, sit malesia... Että näin

• lehtitiedon mukaan

Ei vaan Indonesia on halvin. Se oli yhdessä tutkimuksessa todettu, Indonesia halvin turistille. Toiseksi halvin on Malesia ja vasta sitten Thaimaa. Ja se on minun kokemuksenikin. Filippiineistä en tiedä. Sinne on viisumi ja matkustaminenkin jo kallista. Malesia on halvempi kuin Thaimaa vaikka jotkut jääräpäisesti väittävät muuta. Mitähän ne jääräpäät mahtavatkaan kuluttaa. Varmaan paljon alkoholia, joka on tietysti kallista muslimimaassa.

• Minulla on kokemusta vain Indonesiasta, jossa olen viettänyt eri saarilla kaksi kertaa kuukauden. Molemmilla kerroilla saimme (2 hlöä) kulutettua yhteensä tonnin verran, siis kuukaudessa. Tämä sisälsi ihan kaiken; sisämaan lentoja, lentokenttäveroja, maastapoistumisverot, majoitukset, kuljetukset, syömiset, juomiset, tuliaiset ja retket. Enemmänkin saa varmasti kulumaan, jos asuu hienosti, syö hienosti, juo paljon ja ostaa retkiä ja tuliaisia paljon.
        Tuon tonnin päälle tulivat lennot, jotka maksoivatkin sitten jo vähän enemmän.

• Orang Utan

Lehtitiedot on aina jotain keskimääräisiä arviota. Mikä maa on halvin riippuu yksilön kulutustottumiksista. Filippiineillä on halpaa bisseä ja fastfoodia. Thaimaassa taas halvempaa ja tasokkaampaa katumuonaa. Indonesiassa vaihtelut eri mestojen kesken on niin suuria että vertailu on vaikeaa. Balila ja Yogjakartassa saa ok asumista suhtellisen halvalla. Jakartasssa ja Surabayssa taas tasooon nähden kohtuuttoman kallista.

• lehtitiedon mukaan

Lisäksi on todettava:

Thaimaassa hinnat ovat riippuvaisia myyjän sen hetkisestä rahantarpeesta. Hintoja ei ole merkitty. Malesiassa voit olla varma, että maksat saman kuin paikalliset. Niin monta tarinaa olen kuullut ja kokenut Thaimaasta, kuinka hinnat ovat mitä sattuu kulloinkin.

Yksi saksalainen sanoi ihan oikein: falangit ovat pankkiautomaatteja thaikuille. Tarvitsevat satasen ylimääräistä ja kuinka ollakaan: pankkiautomaatti kävelee kadulla.

• ojalan laskuoppi

Sama asia on Suomessakin ja Rivieeralla,jos joutuu laittaa viimeiset roposet peliin niin kallistahan se on.Itse lasken asian niin,jos tykkään matkustaa Thaimaahan, matka on hintansa väärtti.Joku voi kuluttaa Malesiassa 5000ekee ja
        toinen Thaimaassa 2500e,Thaimaa on Ojalan laskuopin mukaan puolet halvempi.

• ostokset Thaimaassa?

Hei! Tämän voi välttää näin. Annetaan thailikan hoitaa ostokset. Joskus joudun menemään piiloon, kun esim. sähkömies tulee korjaa jotakin. Hinta on heti kovempi, jos falangi on paikalla. Tässäpä esimerkki: condohuone kuukaudeksi/ sovittu suoraan omistajan kanssa (160euroa) sisältää sähkön ja veden, aamiainen tutussa hotellissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      911
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      786
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      730
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe