HINTAVERTAILUA

JaaBel

Mikä "halvin"??? Thaikut-filippiinit-indonesia-malesia????

7

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaajooo

filipparit halvin, sit indonesia, sit thaimaa, sit malesia... Että näin

• lehtitiedon mukaan

Ei vaan Indonesia on halvin. Se oli yhdessä tutkimuksessa todettu, Indonesia halvin turistille. Toiseksi halvin on Malesia ja vasta sitten Thaimaa. Ja se on minun kokemuksenikin. Filippiineistä en tiedä. Sinne on viisumi ja matkustaminenkin jo kallista. Malesia on halvempi kuin Thaimaa vaikka jotkut jääräpäisesti väittävät muuta. Mitähän ne jääräpäät mahtavatkaan kuluttaa. Varmaan paljon alkoholia, joka on tietysti kallista muslimimaassa.

• Minulla on kokemusta vain Indonesiasta, jossa olen viettänyt eri saarilla kaksi kertaa kuukauden. Molemmilla kerroilla saimme (2 hlöä) kulutettua yhteensä tonnin verran, siis kuukaudessa. Tämä sisälsi ihan kaiken; sisämaan lentoja, lentokenttäveroja, maastapoistumisverot, majoitukset, kuljetukset, syömiset, juomiset, tuliaiset ja retket. Enemmänkin saa varmasti kulumaan, jos asuu hienosti, syö hienosti, juo paljon ja ostaa retkiä ja tuliaisia paljon.
        Tuon tonnin päälle tulivat lennot, jotka maksoivatkin sitten jo vähän enemmän.

• Orang Utan

Lehtitiedot on aina jotain keskimääräisiä arviota. Mikä maa on halvin riippuu yksilön kulutustottumiksista. Filippiineillä on halpaa bisseä ja fastfoodia. Thaimaassa taas halvempaa ja tasokkaampaa katumuonaa. Indonesiassa vaihtelut eri mestojen kesken on niin suuria että vertailu on vaikeaa. Balila ja Yogjakartassa saa ok asumista suhtellisen halvalla. Jakartasssa ja Surabayssa taas tasooon nähden kohtuuttoman kallista.

• lehtitiedon mukaan

Lisäksi on todettava:

Thaimaassa hinnat ovat riippuvaisia myyjän sen hetkisestä rahantarpeesta. Hintoja ei ole merkitty. Malesiassa voit olla varma, että maksat saman kuin paikalliset. Niin monta tarinaa olen kuullut ja kokenut Thaimaasta, kuinka hinnat ovat mitä sattuu kulloinkin.

Yksi saksalainen sanoi ihan oikein: falangit ovat pankkiautomaatteja thaikuille. Tarvitsevat satasen ylimääräistä ja kuinka ollakaan: pankkiautomaatti kävelee kadulla.

• ojalan laskuoppi

Sama asia on Suomessakin ja Rivieeralla,jos joutuu laittaa viimeiset roposet peliin niin kallistahan se on.Itse lasken asian niin,jos tykkään matkustaa Thaimaahan, matka on hintansa väärtti.Joku voi kuluttaa Malesiassa 5000ekee ja
        toinen Thaimaassa 2500e,Thaimaa on Ojalan laskuopin mukaan puolet halvempi.

• ostokset Thaimaassa?

Hei! Tämän voi välttää näin. Annetaan thailikan hoitaa ostokset. Joskus joudun menemään piiloon, kun esim. sähkömies tulee korjaa jotakin. Hinta on heti kovempi, jos falangi on paikalla. Tässäpä esimerkki: condohuone kuukaudeksi/ sovittu suoraan omistajan kanssa (160euroa) sisältää sähkön ja veden, aamiainen tutussa hotellissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6168
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1397
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1266
    Aihe