tippaus vietnamissa

tipetip

Mikä on tippauskäytäntö vietnamissa?

Ilmeisesti ravintolalaskuun lisätään normaali 10 %, mutta paljonko annetaan laukun kantajalle tai siivoojalle?

4

1980

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oman tunnon mukaan.

Missään ei ole pakko antaa tippiä, eikä tippiä ole syytä antaa ellei ole kokenut saaneensa tavallista parempaa palvelua.

Ei sille laukunkantajalle joka kantaa laukkusi sen 15metriä tarvi antaa mitää tippiä.

Kun matkailijat antaa aina tippiä niin sitä aletaan tinkaamaan aina.

Itse en anna tippiä ellei siihen ole hyvää syytä.

Ravintoloissa kerrotaan joko henkilökohtaisesti tai ruokalistoissa jos palvelumaksu tai verot ei kuulu hintaan.

• -vietcongi-

antaa. Tosin jos haluaa antaa niin mikä ettei, mutta on siis täysin vapaaehtoista. Itse jätän hotellin siivoojalle jos on hoitanut hommansa hyvin, 50 000 - 100 000 VND riippuen siitä kauanko on tullut majailtua hotellissa.

• kaikki ok...
        -vietcongi- kirjoitti:

antaa. Tosin jos haluaa antaa niin mikä ettei, mutta on siis täysin vapaaehtoista. Itse jätän hotellin siivoojalle jos on hoitanut hommansa hyvin, 50 000 - 100 000 VND riippuen siitä kauanko on tullut majailtua hotellissa.

Joo, omantunnon mukaan, silloin kun kaikki on mielestäsi ok,voi jotain antaa.Siivoojille minäkin annoin silloin tällöin käteen, pienen summan,joskus muillekin.

• 358.
        kaikki ok... kirjoitti:

Joo, omantunnon mukaan, silloin kun kaikki on mielestäsi ok,voi jotain antaa.Siivoojille minäkin annoin silloin tällöin käteen, pienen summan,joskus muillekin.

itse yritin tipata siivoojaa 50000 dongilla
        kun olin majaillut mestassa jo muutaman kuukauden ja siivous toimi moitteettomasti, vaikka joskus iltähämärän aikoihin.
        Siivoojapimu meni shokkiin eikä suostunut ottaa tippiä. Ehkä se käsitti väärin tarkoitukseni. Toisaaalta olishan sitä voinnut....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      88
      1394
    2. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1217
    3. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      74
      1029
    4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      78
      943
    5. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      841
    6. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      61
      821
    7. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      170
      805
    8. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      210
      764
    9. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      5
      727
    10. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      90
      687
    Aihe