Mikä on tippauskäytäntö vietnamissa?
Ilmeisesti ravintolalaskuun lisätään normaali 10 %, mutta paljonko annetaan laukun kantajalle tai siivoojalle?
tippaus vietnamissa
4
1920
Vastaukset
- oman tunnon mukaan.
Missään ei ole pakko antaa tippiä, eikä tippiä ole syytä antaa ellei ole kokenut saaneensa tavallista parempaa palvelua.
Ei sille laukunkantajalle joka kantaa laukkusi sen 15metriä tarvi antaa mitää tippiä.
Kun matkailijat antaa aina tippiä niin sitä aletaan tinkaamaan aina.
Itse en anna tippiä ellei siihen ole hyvää syytä.
Ravintoloissa kerrotaan joko henkilökohtaisesti tai ruokalistoissa jos palvelumaksu tai verot ei kuulu hintaan.- -vietcongi-
antaa. Tosin jos haluaa antaa niin mikä ettei, mutta on siis täysin vapaaehtoista. Itse jätän hotellin siivoojalle jos on hoitanut hommansa hyvin, 50 000 - 100 000 VND riippuen siitä kauanko on tullut majailtua hotellissa.
- kaikki ok...
-vietcongi- kirjoitti:
antaa. Tosin jos haluaa antaa niin mikä ettei, mutta on siis täysin vapaaehtoista. Itse jätän hotellin siivoojalle jos on hoitanut hommansa hyvin, 50 000 - 100 000 VND riippuen siitä kauanko on tullut majailtua hotellissa.
Joo, omantunnon mukaan, silloin kun kaikki on mielestäsi ok,voi jotain antaa.Siivoojille minäkin annoin silloin tällöin käteen, pienen summan,joskus muillekin.
- 358.
kaikki ok... kirjoitti:
Joo, omantunnon mukaan, silloin kun kaikki on mielestäsi ok,voi jotain antaa.Siivoojille minäkin annoin silloin tällöin käteen, pienen summan,joskus muillekin.
itse yritin tipata siivoojaa 50000 dongilla
kun olin majaillut mestassa jo muutaman kuukauden ja siivous toimi moitteettomasti, vaikka joskus iltähämärän aikoihin.
Siivoojapimu meni shokkiin eikä suostunut ottaa tippiä. Ehkä se käsitti väärin tarkoitukseni. Toisaaalta olishan sitä voinnut....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986278KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3505764Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602763Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072198Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071888- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191633Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811290- 731197
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331088