Hei!
Haluaisin tietää hieman klooriallergiasta, esim. millaisia oireita se aiheuttaa. Lisäksi haluaisin hieman infoa kuinka helposti klooriallergiasta voi saada lääkärintodistuksen. Tarvitaanko siihen pitkätkin selostukset/kokeet. Voiko se selvitä esim. verenpaineesta tai vastaavasta.
Jokatapauksessa uskon olevani kloorille allerginen, sillä vuosia sitten tulin huonovointiseksi uinnin jälkeen (lähinnä pääkipu/kurkkukipu. En ole uinut vuosiin uimahallissa.
KLOORIALLERGIA
7
7322
Vastaukset
- mitä käytetään
mutta allergioita tai sentyyppisiä reaktioita on havaittu. Kloori on voimakas aine pöpöille (ja entinen taistelukaasu), klooria käytetään halleissa juuri tuon pöpövaaran vuoksi, paljon ihmisiä ja vähintään vesikontaktissa.
En tiedä olisiko otsonoituja altaita, toisaalta otsoni vasta myrkky on, vaikka onkin hapen yksi muoto. Allergisoivampi ainakin, vaikka sitä ihmelääkkeenä on pidettykin.
Asiana se, että uit vain luonnossa! - GemBoi
Klooriallergian oireita on pääkipu, huonovoitisuus,väsymys, Näppyjä/Läiskiä ilmestyy ja ne näyttävät ihan mustelmilta.Henkeäkin voi alkaa ahdistaa.
- mahd. allergikko
tietää, miten lääkäri toteaa, että on klooriallergia?
- lilleri lalleri löö
mahd. allergikko kirjoitti:
tietää, miten lääkäri toteaa, että on klooriallergia?
Allergiatestillä se todetan.
- itselläkin läiskiä
Ihan mielenkiinnosta. Itselläkin tulee sellaisia punaisia läiskiä mitkä poistuu jonkin ajan kuluttua.
Onko se kloori mikä sen aiheuttaa vai ne bakteerit vedessä?
Toki kloori desinfioi mutta itse miettinyt onko olemassa klooriallergiaa varsinaisesti. Toiset on herkempiä kuin toiset mutta myrkkyhän se on ja kaikki sille on "allergiasia" - tyttö auringosta
Itse olen 16-vuotias todistetusti klooriallerginen tyttö. Harrastin kilpauintia 10 vuotta ja allergiani kehittyi hiljalleen niin pahaksi, että joskus jopa suihkun jälkeen joudun lähtemään lääkäriin. Asun Espanjassa ja täällä klooria vedessä paljon enemmän kun Suomessa... Minulla klooriallergia ilmenee punaisina täplinä ympäri ihoa, sekä sietämättömänä kutinana. Lääkäri testaa allergia nopeilla testeillä ja antaa tarvittavia huippukosteuttavia rasvoja.
- Kilpauimari
Itte oon 15 -vuotias tyttö, ja harrastan kilpauintia, ongelmana se, että mulla tosiaan on klooriallergia, aika pahakin, mutten aio lopettaa uimista.
Itellä tulee kans semmosta punasta vähän niinko ihottumaa ja sit on joo sitä rasvaa mitä pitää laittaa, ja kyllä se auttaa, mut siltikin on aina sillon tällön on sitä punasta 'ihottumaa' ja pää on useesti kipee.
Ja oon uintia siis harrastanut ihan vauvauinneista lähtien, siitä sit aina kilpauintiin asti, mut tää allergia todettiin joku reilu kymmenen vuotta sitte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324751Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene172691Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642573Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 341875
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321661Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?661496- 661304
- 821241