Suomenlapinkoira?

Miisali

Olen hankkimassa koiraa ja olen jo pitkään katsellut suomenlapinkoiraa. Haluasin kuitenkin kysyä muutamaa asiaa.
Olen opiskelija, joten en voi olla koiran kanssa 24/7, pärjääkö hyvin myös yksin? Tarvitseeko paljon aktiviteetteja? Entä minkä pituisia lenkkejä suomenlapinkoiran kanssa olisi hyvä tehdä ja tarvitseeko se paljon liikuntaa?

kokemusta koirista kyllä löytyy. (3 colliesta ja pomeranianista)

Kiitos jo etukäteen!

8

1269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NTK

      Hanki ihmeessä, saavat naapurisi ihanaa räksytystä kuultavakseen.
      Kyllä koira sen 10 tuntia yksinään pärjää.
      Voi sitten ihastella kuinka innoissaan se on kun tulet kotiin.
      Ja pitkiä lenkkejä kannattaa tehdä niin naapurit saavat sen ainoan rauhallisen hetkensä.

    • asiallisesti

      toisin kuin tuo toinen.
      Eli itselläni on nyt vuoden vanha lappari ja teen säännöllistä työtä, joten olen kotoa poissa n. 9h. Tämän ajan koira on itsekseen,eikä meillä ole ollut sen kummempia ongelmia asian suhteen.

      Tarvitsee kyllä liikuntaa ja itse teen iltaisin n. tunnin lenkin sekä aamulla kaksi pientä lenkkiä (yht. n. 20 min.).Tämä on tietysti liian vähän, mutta parempaan en työpäivinä pysty. Sitten vapaa päivinä tehdään paljon pidempiä lenkkejä mm. metsässä missä koira saa olla sitten irti.

    • ........

      Hei,
      Minulla on 2v. suomenlapinkoira narttu. Minun koirani tarvitsee selkeästi muutakin tekemistä kuin lenkkeilyä eli ihan oikeaa tekemistä kuten tokoa, jäljestystä jne. Pelkällä lenkkeilyllä on lapinkoiraa vaikea väsyttää, mutta "aivojumpalla" se onnistuu paremmin. Minun mielestä ongelmat yksinolon kanssa eivät ole rotusidonnaisia asioita vaan riippuvat monesta muusta asiasta.

    • arwen_undomiel