d-dimeeri 1.0

emboliatar vm81

hei!
minulla todettiin keuhkoembolia 5 päivää synnytyksen jälkeen..d-dimeeri oli silloin 2.9 ja tt-kuvauksissa varmistui tulppa.
Kävin eilen d-dimeeri kokeessa (pari pv päälle kuukausi sairastumisesta ja hoidon aloittamisesta-marevan-)..D-dimeeri oli 1.0..Lääkäri otatti INR kokeen joka oli hoitotasolla (2.7) ja sanoi että d-dimeeri voi olla minulla koholla vielä vanhan keuhkoembolian vuoksi...Onko tosiaan näin? Eli että kuukauden päästä arvo näyttää vielä positiivista?
Kyseessä oli kyllä sisätatilääkäri, että sinänsä pitäis koittaa luottaa..mutta kuitenkin mietin,kun olen tämmönen murehtija...Haittaa vähän vauva-arkeakin tämä murehtiminen.
Muuten olen voinut ihan hyvin..välistä hengästyn ehkä herkemmin kuin ennen tulppaa (tai loppuraskautta :D )..mutta muuten olo ihan ok. Ahdistuskin lisää fyysisiä tuntemuksia tietysti.
Mutta siis jos jollain olisi kokemusta asiasta,niin mielelläni lukisin..jos voisin koittaa ottaa vähän kevyemmin.

2

1140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se olla

koholla pitkäänkin, useita viikkoja, tulpan jälkeen. Se hyytymähän sieltä hiljalleen häviää viikkojen kuluessa ja d-dimeeri on yksi veren hyytymistekijöiden "hajoamisosa". Eli kun hyytymää hajoaa, d-dimeeriä ilmaantuu vereen.

1,0 on sitäpaitsi enää melko vähän koholla. Älä tuosta ole huolissasi :)

• emboliatar vm81

Kiitos vastauksestasi..Näin mä itsekin "järkeilin"..mutta kun satun olemaan tämmönen neurootikko, niin omat pohdinnat ei paljoa lohduta. Hassua sekin, että heti kun sain tietää että tuo arvo ei ole alle 0,5 niin alkoi tuntumaan ajoittain hengenahdistusta. Sitäkään ei ole ellen tarkkaile itseäni. Huvittava huomata mitä psyykekin saa aikaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe