Hei,
Osaako joku neuvoa seuraavassa:
Ex-mies on haastanut minut oikeuteen lapsen huoltajuudesta ja elatuksesta. Otin hätäpäissäni asianajajan, joka ei ollut erikoistunut perheoikeudellisiin asioihin. Nyt olen vaihtanut hänet toiseen asinaajajaan, joka on erikoistunut näihin juttuihin. Puhuimme ex-asianajajan kanssa jo heti alkuun siitä että tulemme hakemaan minulle oikeusapua, koska olen melko pienipalkkainen yksinhuoltaja. Nyt asianajaja (joka kuuluu asianajajaliittoon kyllä) kieltäytyykin hakemasta oikeusapua minulle, koska on ilmeisesti suivaantunut siitä että vaihdoin avustajaa ja sanoo vaan että toimeksianto on loppunut ja ei aio minua enää auttaa missään. Kysymykseni kuuluukin että voiko asianajaja tehdä näin? Hän laskuttaa n. 3000 e ja edes ensimmäistä istuntoa ei ole vielä ollut. Olen ihmeissäni ja itse en voi hakemusta tehdä oikeusavulle. Maksuaikaa 5 pvää. Uusi asianajaja ei myöskään voi sitä tehdä. Osaako joku neuvoa mitä minun tulee tehdä muuta kuin maksaa pian lasku.... gulp.
OIKEUSAPU/ASIANAJAJA
19
1691
Vastaukset
- äänestäjä
monikin asia jutussasi.
Eniten hämmästyttää tuo kun sanoit, ettet voi tehdä avustushakemusta oikeusavustajalle?
Voit kuitenkin hakea apua asianajajilta ja jopa vaihtaa sellaista paremman puutteessa.
Se, että ex-asianajajasi kuuluu ammattiliittoon ei muuta mitään merkitystä korvausvelvollisuudestasi. Hinta vaan tuntuu todella kovalta ja siihen sun ei välttämättä tarvitse heti suostua jos mielestäsi hänen työpanoksensa eivät vastaa kuluja.
Mitä sanoo uusi asianajajasi summasta ja miksi et kysyisi kunnan asianavusta?
Monta aukkoa?- alkuperäinen vastaa
olen siis ottanut yhteyttä oikeusaputoimistoon ja he sanoivat että uusi asianajajani ei voi tehdä vanhan puolesta oikeusapuhakemusta. Olen siis vaihtanut asianajajaa jo.
- oikeusapuhakemuksen
alkuperäinen vastaa kirjoitti:
olen siis ottanut yhteyttä oikeusaputoimistoon ja he sanoivat että uusi asianajajani ei voi tehdä vanhan puolesta oikeusapuhakemusta. Olen siis vaihtanut asianajajaa jo.
virallisesti teet vaikka sen käytännössä asianajaja hoitaakin, paperit sisään vaan
Jos keran olet ollut yhteydessä oikeusaputoimistoon ja sulle ehkä on jopa luvattu apua sieltä. Silloin ei heidän pitäisi puuttua siihen mitä sun aikaisemmat asianajajat ovat sanoneet tai jättäneet sanomatta.
He joko auttavat tai jättävät auttamatta.- alkuperäinen vastaa
man63 kirjoitti:
Jos keran olet ollut yhteydessä oikeusaputoimistoon ja sulle ehkä on jopa luvattu apua sieltä. Silloin ei heidän pitäisi puuttua siihen mitä sun aikaisemmat asianajajat ovat sanoneet tai jättäneet sanomatta.
He joko auttavat tai jättävät auttamatta.Niin, toki voin tehdä itse hakemuksen, mutta sitä ei hyväksytä ellei siinä ole ex-asianajajan allekirjoitusta. Hän taas ei suostu sitä laittamaan paperiin. Kantelu kuulemma pitäisi tehdä tällaisesta toiminnasta.
- Markku Ahdeoja
Niin, toki voin tehdä itse hakemuksen, mutta sitä ei hyväksytä ellei siinä ole ex-asianajajan allekirjoitusta. Hän taas ei suostu sitä laittamaan paperiin. Kantelu kuulemma pitäisi tehdä tällaisesta toiminnasta.
Kun tekee kantelun jostain asiasta, niin pitää valmistautua pitkään taisteluun.
Kantelun tekemistä aina suositellaan, mutta ei yleensä kerrota kuinka vaikeaa se on.
Kannattaa todellakin tässä tapauksessa mennä oikeusavustajan puheille.
Asiakirjat mukaan ja selvittämään. Selviää ehkä helpoiten.
Suosittelem myös valitttamista, jos siihen on tarvetta, mutta pitää muistaa sen olevan vaikea tie. Eikä se tuo nopeasti helpotusta.
- markku Ahdeoja
ensinnäkin kuuluminen asianajajaliittoon ei välttämättä automaattisesti takaa asiallista asioiden hoitoa.
3000 euroa kuulostaa aika paljolta tuollaisesta asiasta.
Varsinais-Suomen alueella asianajajan palkkiot vaihtelevat 100-200 euroa tunti. yli 200 euroakin on, mutta kannattaa kilpailuttaa ja pitää sovituista kiinni kirjallisesti.
Jos tulot eivät ole kovin isot, niin kannattaa ottaa oikeusaputoimistosta juristi.
Tuossa pari vuotta sitten he laskuttivat 90 euroa tunti, jos oli iso tuloisempi ja, jos on pienet tulot, niin laskutus on pienempi.
Tulorajaa en muista.- vastaa
Ei oikeusaputoimistoon voi mennä ennenkuin asianajaja on suostunut allekirjoittamaan hakemuksen ja se tässä juuri on ongelmana.
- Ex-miehen helvetissä
Otin Norroksen toimistosta asianajajaksi Soile Raution ja allekirjoitinoikeusapu anomuksen. He jättivät vain viemättä sen oikeusaputoimistoon!!
Vaihdoin lakiaasiantoimistoon, joka sai minulle maksuttomat oikeudenkäynnit. Nyt kaksi vuotta myöhemmin Norrokselta tuli yli 5000€ lasku. Neuvottelin sen noin puoliksi, koska siinä oli myös pesänjakoa mukana ja pesänjakoa ei saa maksuttomana. Mielenkiintoista oli se, että laskun puolikkaan mukana tuli kirje, jossa minua kielletään kommentoimasta mitenkään Norroksen toimintaa. Maksu aikaakin oli niin vähän, etten voinut oikein selvittää asiaa. Koska Suomessa on sananvapaus (vai onko?) laitan heidät oikein nimen kanssa tähän. Laskussa oli muuten laskutettu suoria neuvotteluja vastapuolen päämiehen kanssa, mikä on sekin vastoin asianajan etiikaan, kun vastapuolella oli oikein pätevä ja härki asianajaja.
No kaikki jutut he hävisivät ja helvettini senkun vain pahenee, vaikka vuosia sitten ex-mieheni esittämät asiat on todettu valheiksi, ne otetaan aina uudelleen tuomioistuimessa sosiaalityöntekijööiden "totena" esille. - tyhmä50
Osaako kukaan sanoa kuinka monta kertaa asianajajan voi vaihtaa?
- tyhmä50
Ja saako entinen asianajaja pitää kaikki syytepaperit?
- EDUNVALVOJA
INTROUBLE!
Ensimmäiseksi lähetä sille 1. asianajajallesi todisteellisesti reklamaatiokirje hänen laskustaan. Pistä siihen kirjeeseen teksti: " Kiistän laskun kokonaisuudessaan niin määrältään kuin perusteiltaankin".
Tämä on ehdoton edellytys, että saat funtsia asiaasi kaikessa rauhassa, eikä tarvi panikoitua turhan päälle.
Hanki oikeusapua TÄSTÄ eteenpäin. Tarvit sitä kaikesta päätellen, hoitamaan asiaasi tästä eteenpäin, koska sinulla on 2. asianajaja nyt asiaa hoitamassa.
Pyri neuvotteluratkaisuun 1. asianajajan kanssa:
"Maksan vain tehdystä ja sovitusta työstä ( 4-5 tuntia työtä ) ja ehdotan sille maksuaikaa 6kkuukautta" - jatkoa edelliseen
jatkoa edelliseen......Jos 1. asianajaja riitauttaa saatavansa, eli vie asian käräjäoikeuteen, saat todennäköisesti tähän oikeudenkäyntiin oikeusavustajan kuntasi oikeusaputoimistosta.
Käräjäoikeus sitten antaa päätöksensä, ja mikäli asianajajan 3000 euron lasku on ollut käräjäoikeuden mielestä kohtuuton, käräjäoikeus kohtuullistaa maksettavaksesi tulevaa asianajajan palkkiota. - djfaspdaofisdfjap
Miten te oikeudessa taistelleet olette selvinneet noista isoista laskuista?
siis jos oikeusapua ei ole tullut tai osittain niin millä olette sen maksaneet? - Mitenkähän on
Olisin kysynyt ,kun minulla ili oikeudenkäynti,ja minun asianajaja ei päässytkään paikalle ja laittoi toisen tilalleen ,niin olisinko voinut itse kieltäytyä menemästä koska oma asianajajanikaan ei päässyt tulemaan.
- jalat maas sa
A sianajaja pettää aina. Todella villiä toimintaa ja tuhansien eurojen laskuja tulee kuukausittain. Varokaa a sianajajia!
- pykälänviilaaja
Eikös oikeuapua haeta oikeusaputoimistosta eikä asianajajalta, joten ko. asianajaja lienee huijari, josta tulisi tehdä kantelu asianajajaliitolle.
http://www.oikeus.fi/4313.htm - närkästelijä
asianajaja tai lakimies.heistän on ihan turhaa kanella omille hyvä veli verkostonsa jäsenille.rikollista porukkaa ja eihän korppi korppia noki,
-meno on todellakin villiä..ja muutosta ei oo näkö piirissä..
se kel rahaa on saa oikeuttakin.. - Anonyymi
Oikeus avustaja saanti vaatii pitää olla varaton, ei myöskään kiinteistö varallisuus saa olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733350
- 463112
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512351Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3411999- 1401759
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161575Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan121432Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121269- 451204
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671120