Mitkä eläinlajit Suomessa lienevät pahimpia villikanien vihollisia? Minkä lajin uskotte verottavan kaneja kaikista eniten? Älkääkä sitten alkako näsäviisastella ja väittäkö sen olevan ihminen!
Pahimmat kanien viholliset?
13
2483
Vastaukset
Ehkäpä eräs toinen Suomeen ihmisen siirtämänä tullut otus, minkki, joka halukkaasti ja vauhdilla nappaa poikaset pesästä. Minkit kaikin mokomin saisivat tehdä kaneille samaa mitä nykyään esim. merilintuyhdyskunnille, joilla yksi luodolle eksynyt minkki saattaa tuhota vuoden koko poikassadon.
- metsästäjä,,
pystyy asumaan kaupungissa? sehän liikkuu veden lähettyvillä kuten sanoit tappaa tehokkaasti lintuyhdyskuntia.
Suomen pienpetoeläimet ja petolinnut siinä se on! - oivaa saalista
metsästäjä,, kirjoitti:
pystyy asumaan kaupungissa? sehän liikkuu veden lähettyvillä kuten sanoit tappaa tehokkaasti lintuyhdyskuntia.
Suomen pienpetoeläimet ja petolinnut siinä se on!nyt kun kaatopaikkoja on paljon suljettu ja rottakanta niiltä hävinnyt niin cityhuuhkajat mässäävät kaneilla.
- pyhä vesilintu
oivaa saalista kirjoitti:
nyt kun kaatopaikkoja on paljon suljettu ja rottakanta niiltä hävinnyt niin cityhuuhkajat mässäävät kaneilla.
Tässä oiva tilaisuus esittää valintakysymys.
Kumman haluat säilyttä kaupungissa Bubin ruokana, rotat vai kanit?
Rotta on oivallinen huuhkajan välipala, mutta haitallisempi urbaanille yhdyskuntarakenteelle kuin kani. Tämä on minun oletukseni, mutta voin olla väärässä. - TakkuTakiainen
pyhä vesilintu kirjoitti:
Tässä oiva tilaisuus esittää valintakysymys.
Kumman haluat säilyttä kaupungissa Bubin ruokana, rotat vai kanit?
Rotta on oivallinen huuhkajan välipala, mutta haitallisempi urbaanille yhdyskuntarakenteelle kuin kani. Tämä on minun oletukseni, mutta voin olla väärässä.rotat ovat söpömpiä.
- pyhä vesilintu
TakkuTakiainen kirjoitti:
rotat ovat söpömpiä.
Koska elämme demokratiassa on tilanne rotta versus kani tällä hetkellä siis 1 - 1.
Antaa kansan päättää ;) - Paiskiainen
Koska elämme demokratiassa on tilanne rotta versus kani tällä hetkellä siis 1 - 1.
Antaa kansan päättää ;)Minä asun keskellä Hesaa, eikä rotista ole ollut mitään haittaa minulle eikä minun kuullen kenellekään täällä tuntemalleni asukkaalle.
Rotat elävät täällä joka suunnissa, mutta eivät ole aiheuttaneet yhtään mitään haittaa minun kuullen.
Rotat ovat oikeastaan jopa hyödyksi, koska ne siistivät kauniit katukäytävät ja puistot kauheista ruuantähteistä.
Kerran kärppä ja monta kertaa orava on tullut ulko-ovesta talooni sisään, mutta rotta ei koskaan!
Ja ilman rottia täällä ei olisi huuhkajiakaan näin likellä keskustoja. Vaikka Hesa on kaneja pullollaan, kuulin oksennuspallotestin perusteella huuhkajien käyttävän täällä ravinnokseen valtaosaltaan rottia. Kaneja oli saaliiseläinten joukossa vain reilu 8 %. - pyhä vesilintu
Paiskiainen kirjoitti:
Minä asun keskellä Hesaa, eikä rotista ole ollut mitään haittaa minulle eikä minun kuullen kenellekään täällä tuntemalleni asukkaalle.
Rotat elävät täällä joka suunnissa, mutta eivät ole aiheuttaneet yhtään mitään haittaa minun kuullen.
Rotat ovat oikeastaan jopa hyödyksi, koska ne siistivät kauniit katukäytävät ja puistot kauheista ruuantähteistä.
Kerran kärppä ja monta kertaa orava on tullut ulko-ovesta talooni sisään, mutta rotta ei koskaan!
Ja ilman rottia täällä ei olisi huuhkajiakaan näin likellä keskustoja. Vaikka Hesa on kaneja pullollaan, kuulin oksennuspallotestin perusteella huuhkajien käyttävän täällä ravinnokseen valtaosaltaan rottia. Kaneja oli saaliiseläinten joukossa vain reilu 8 %.Näin demokratia toimii.
Rotta urbaanina hyötyeläimenä tulee siis rauhoittaa Helsingin alueella ja sinne voitaisiin perustaa vaikka Natura-alue rotan suojelemiseksi luontaisessa elinympäristössään :)
Toivottavasti joku luontoaktivisti ottaa asian hoitaakseen pikimmiten. - TakkuTakiainen
Näin demokratia toimii.
Rotta urbaanina hyötyeläimenä tulee siis rauhoittaa Helsingin alueella ja sinne voitaisiin perustaa vaikka Natura-alue rotan suojelemiseksi luontaisessa elinympäristössään :)
Toivottavasti joku luontoaktivisti ottaa asian hoitaakseen pikimmiten.lehdessä valitettiin että itäkeskuksessa vilisee rottia.
kysymys: joudut odottamaan 20 minuuttai bussipysäkillä. Kumman vieressä mieluummin odotat: pillerihulamaisen narkin vai rotan?
Eiköhän ne oikeat haittaeläinkannat ole ihan muualla. - pyhä vesilintu
lehdessä valitettiin että itäkeskuksessa vilisee rottia.
kysymys: joudut odottamaan 20 minuuttai bussipysäkillä. Kumman vieressä mieluummin odotat: pillerihulamaisen narkin vai rotan?
Eiköhän ne oikeat haittaeläinkannat ole ihan muualla.tässä tapauksessa rotan. Jos hyvin käy näen upean luonnonnäytelmän kun Bubi-huuhkaja tulee ja nappaa rotan lounaaksi.
Narkkarin voi napata poliisi, mutta siihen ei liitty mitään mieltä kirvoittavaa luonnonnäytelmää. Näytelmä se kyllä varmaan on sekin. - Paiskiainen
lehdessä valitettiin että itäkeskuksessa vilisee rottia.
Eiköhän ne oikeat haittaeläinkannat ole ihan muualla.Riippuuko eläimen haitallisuus muka sen määrästä? Miten niin rottiakin on liikaa?
- Anonyymi
sepä on ihminen !!
- Anonyymi
Kettutytöt voisivat päästää cityyn 5000 minkkiä, niin toteutuisi monta toivetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006394
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303833törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283200Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46969Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42869