Onko kellään kokemuksia kookosrasvasta? Olen lukenut että se suojaa aivojamme. Sisältää Laurinhappoa ja Kapryylihappoa (MCFA) (onkohan oikein suomennettu?). Pitäisi toimia Diabeteksen, Parkinsonin, MS, ALS, Epilepsiaan sekä Alzheimeriin. Nostaa myös aineenvaihdunta - siis laihtuu.
Kuulostaa uskomattomalta...... mutta olen jo ostanut purkin....
Ihmeellinen kookosrasva??
15
3020
Vastaukset
- toimintaa
Myyntitarina kuulosti uskomattomalta mutta sinä menit antamaan rahat jantterille?
- gna
vaan olin luennoilla missä oli lääkäri sekä ravitsemusterapeutti joka oli sitä mieltä että rasvaa pitää syödä, (voita)koska aivot tarvitsevat kolesterolia. Oli kyllä mielenkiintoinen luento. Olen sen jälkeen selannut internettiä ja saanut sieltä lisää tietoa. Esim. kolesterolia vähentävässä margariinissa käytetään bensopyreeniä joka on aromi joka antaa levitteelle väri ja maku, tämä aromi ei ole mitenkään terveellinen. En ole ammattilainen väittämään sitä eikä tätä mutta kyllä ihmetyttää kun mainostetaan niin hyväksi samaten kuin aspartaamia sisältävät juomat.
Siitä kookosöljystä vielä niin en kyllä tiedä miten saan otettua sitä 2 ruokalusikallista päivässä. Laitoin jääkaappiin ja kaavin sitä kun se on jähmettynyt niin ei maistu niin pahalle.
Katsotaan karistaako se kiloja..... - kokatessa
gna kirjoitti:
vaan olin luennoilla missä oli lääkäri sekä ravitsemusterapeutti joka oli sitä mieltä että rasvaa pitää syödä, (voita)koska aivot tarvitsevat kolesterolia. Oli kyllä mielenkiintoinen luento. Olen sen jälkeen selannut internettiä ja saanut sieltä lisää tietoa. Esim. kolesterolia vähentävässä margariinissa käytetään bensopyreeniä joka on aromi joka antaa levitteelle väri ja maku, tämä aromi ei ole mitenkään terveellinen. En ole ammattilainen väittämään sitä eikä tätä mutta kyllä ihmetyttää kun mainostetaan niin hyväksi samaten kuin aspartaamia sisältävät juomat.
Siitä kookosöljystä vielä niin en kyllä tiedä miten saan otettua sitä 2 ruokalusikallista päivässä. Laitoin jääkaappiin ja kaavin sitä kun se on jähmettynyt niin ei maistu niin pahalle.
Katsotaan karistaako se kiloja.....siis korvaat esim. rypsiöljyn. Wokkivihannekset ja broileri kookosöljyn kera on ihan hyviä. Tosin minusta kylmäpuristettu kookosöljy maistuu ja tuoksuukin hyvälle - ihan kookokselle.
- Aritta
voi ajaa saman asian, mutta kookosrasvalla on enemmän käyttöä koska sitä voi myös käyttää ihonhoidossa. Tietysti voitakin voi käyttää, mutta sen haju ei ole niin hyvä.
En ole kuitenkaan testannut kookosrasvaa. Olen vain suunnitellut. - käyttänyt
Käytän sitä sisäisesti, mutta en kovin säännöllisesti, nyt olen kyllä yrittänyt muistaa ottaa joka päivä. Minusta se on hyvän makuista. Sitä voi käyttää myös paistamiseen, kestää hyvin kuumuutta. Lisäksi käytän sitä kasvovoiteena. Olen käyttänyt jo kuukausia, enkä juuri muuta ole laittanutkaan. Tykkään siitä kovasti, se on luonnollista eikä sisällä kemikaaleja. Olen käyttänyt sitä myös deodorantin asemasta, mutta ei se siinä kovin tehokasta ole ollut. Sitä voi laittaa myös intiimeihin paikkoihin.
- kookosöljy
Se on kookosöljy ja on hyvää tavaraa. Kokeiltu on.
http://www.kookosravinto.com/terveellista.htm
Myydään ainakin ruohonjuuressa ja muissa EKO-kaupoissa.
Muista myös riittävän D3-vitamiinin syönti lisäravinteena.
Muuta ei sitten tavallinen tarvitsekkaan.- tommi
Vai ei tarvitse muuta, vain 20% itäsuomalaisista miehistä saa riittävästi foolihappoa (Duodecim 7/2006). Seleeniä ei saa enää leivästä, koska suomalaista leipää ei tehdä suomalaisesta viljasta. Jodin saanti on vähentynyt hälyyttävästi, koska ihmiset ovat vähentäneet suolan käyttöä,B12-vitamiini puutos on erittäin yleinen ikääntyvillä, tässä vain muutamia esimerkkejä.
- syö ruokaa
tommi kirjoitti:
Vai ei tarvitse muuta, vain 20% itäsuomalaisista miehistä saa riittävästi foolihappoa (Duodecim 7/2006). Seleeniä ei saa enää leivästä, koska suomalaista leipää ei tehdä suomalaisesta viljasta. Jodin saanti on vähentynyt hälyyttävästi, koska ihmiset ovat vähentäneet suolan käyttöä,B12-vitamiini puutos on erittäin yleinen ikääntyvillä, tässä vain muutamia esimerkkejä.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/eteo/yksikot/ravitsemusyksikko/finravinto_-tutkimus/finravinto_2007
Luonnolliset ravinteet:
http://www.energian.net/terveys/info6.html
Ruokakolmio
http://www.terveystaito.fi/Pages/ravitsemus.htm - tommi
syö ruokaa kirjoitti:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/osastot/eteo/yksikot/ravitsemusyksikko/finravinto_-tutkimus/finravinto_2007
Luonnolliset ravinteet:
http://www.energian.net/terveys/info6.html
Ruokakolmio
http://www.terveystaito.fi/Pages/ravitsemus.htmNuo linkit eivät kumonneet yhtäkään väitettä, jotka esitin
- faktaa kehiin
tommi kirjoitti:
Nuo linkit eivät kumonneet yhtäkään väitettä, jotka esitin
Eli keksit koko jutun?
Tosi fiksua ;) - julkisesti.
faktaa kehiin kirjoitti:
Eli keksit koko jutun?
Tosi fiksua ;)Aivan julkisestihan noista on tiedoitusvälineissä puhuttu. Elätkö sä tynnyrissä, pimeässä pussissa?
- Kookisti
Hurjiltahan nuo lupaukset vaikuttavat, mutta ainakin sellaista olen jostain päin nettiä lueskellut että (kylmäpuristettu) kookosrasva kiihdyttäisi aineenvaihduntaa, ilmeisesti kiihdyttämällä kilpirauhasen toimintaa.
Olen syönyt sellaiset 2 kk k-rasvaa vähintään 2 rkl/vrk (useimmiten paistan siinä jotain) ja olin juuri verikokeissa. Kilpirauhasarvot normaalit, samoin kolesteroli, joten ei se rasva ainakaan tässä ajassa haitaksikaan ole ollut.
Syön k-rasvaa (tai siis öljyä, mutta meillä se pysyy kiinteänä koska asunnossamme on viileähkö, sulamislämpötilahan on noin 25 astetta!) lähinnä jotta hiiva ei hilluisi kehossa, koska tämän k-rasvan pitäisi ehkäistä hiivan leviämistä. Söin viime vuonna antibioottikuurin ja sen jälkeen on elimistö aina vinksin vonksin. Tietenkin myös pyrin rajoittamaan hiilihydraatteja (esim. sokeri, vehnä...) ja tässä ruokavaliossa kookosrasva on hyvä lisuke tai jopa olennainen osa päivittäistä ravintoa. Tai niin ainakin väitetään. ;)
Ulkoisestikin voi käyttää, eli voiteena (ei tarvitse pestä pois).- gna
käyttämään esim. vokatessa vihanneksia, tuli sellainen yök maku vaikka ei oikeastaan maistu millekkään. Keksin sulatettuna laittaa yoghurtiin ja se käy minulle.
Luin juuri yhdestä miehestä joka oli sairastunut Alzheimeriin ja hän sai päivittäin 2 rkl kookosrasvaa. Jo kahden viikon jälkeen huomasivat muutosta parempaan. 5 kk jälkeen häntä kiinnosti taas mitä ympärillään tapahtui. Jos tämä nyt on totta olisihan se ällistyttävää. Ei ole kellään tutulla tätä tautia muuten olisi mielenkiintoista kokeilla..... - 'Mauton'
gna kirjoitti:
käyttämään esim. vokatessa vihanneksia, tuli sellainen yök maku vaikka ei oikeastaan maistu millekkään. Keksin sulatettuna laittaa yoghurtiin ja se käy minulle.
Luin juuri yhdestä miehestä joka oli sairastunut Alzheimeriin ja hän sai päivittäin 2 rkl kookosrasvaa. Jo kahden viikon jälkeen huomasivat muutosta parempaan. 5 kk jälkeen häntä kiinnosti taas mitä ympärillään tapahtui. Jos tämä nyt on totta olisihan se ällistyttävää. Ei ole kellään tutulla tätä tautia muuten olisi mielenkiintoista kokeilla.....Kuumaan veteenkin kookosöljyä voi laittaa. Silloin maku ei juurikaan tunnu, ja sitä voi juoda vaikkapa teen asemasta. Wokatessa em. öljy on myös hyvää, ei maistu paljoa. Olen käyttänyt ihovoiteenakin, mutta en oikein pidä tuoksusta.
- kookosöljyfani
gna kirjoitti:
Luin juuri yhdestä miehestä joka oli sairastunut Alzheimeriin ja hän sai päivittäin 2 rkl kookosrasvaa. Jo kahden viikon jälkeen huomasivat muutosta parempaan. 5 kk jälkeen häntä kiinnosti taas mitä ympärillään tapahtui. Jos tämä nyt on totta olisihan se ällistyttävää. Ei ole kellään tutulla tätä tautia muuten olisi mielenkiintoista kokeilla.....Hei!
Vähän myöhässä tulee tämä vastaus mutta jospa menisi perille.
Kerroit että kookosrasva maistuu pahalle. Tietenkin se maistuu pahalle eikä sitäpaitsi ole terveellistä. Osta kylmäpuristettua KOOKOSÖLJYÄ niin huomaat eron. Öljy maistuu kookokselle ja maistuu hyvältä vaikka leivän päällä. Se on kiinteää n. 25 asteeseen, "sulaa" vasta sitten (nyt helteellä on nestemäistä kun pidän sitä pöydällä). Paistan sillä ruokia ja maku on miellyttävä. Kannattaa kokeilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154