Milloin aurinkoa eniten...?

Lomafiiliksissä

Meillä on tarkoitus lähteä ensi talvena PDC:iin Riu Tequila hotelliin pariksi viikoksi. Matkaa ollaan jo näin etukäteen varaamassa, sillä lomakuume on valtava ja asia konkretisoituu kun varaus on viimein tehty!

Nyt vain mietityttää säiden puolesta se paras lähtöajankohta?? Joulukuussa ei pääse työn takia lähtemään, joten heti tammikuun alussa olisi mukava lähteä, jolloin suomessa on vielä vahingoniloisen synkkää ja pimeää... Mutta onko tammikuu vielä helmikuuta huomattavasti epävakaisempaa...?

Toki olen säähavaintoja ja tilastoja tutkinut, mutta mieluusti kuulisin tammi-helmikuussa matkanneiden omia kokemuksia.Itse olimme reissussa viimeksi Thaimaassa toissa talvena joulukuun alkupuoliskon ja silloin pitkittynyt sadekausi vielä hieman vaivasi, koska tietenkin sitä olettaa saavansa aurinkoa koko rahan edestä... Nyt olisi siis mukava olla Meksikossa matkalla "varmana" aurinkokautena... =)

Mukavaa jos joku jaksaa vielä näin vatvottuun aiheeseen vastata...Lomakuume! ;)

14

5832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuri äskettäin

      Playa del Carmenista, oltiin helmikuussa 2 viikkoa. Oli ihanat ilmat, muutamana päivänä oli pilvisempää ja yhtenä päivänä satoi. Muuten oli täyttä auringonpaistetta koko loma! Ilmasto oli todella ihana, ei ollut liian kostean kuumaa vaan just sopivaa, keskimäärin oli varmaan n. 28-30 astetta. Aamuisin oli kiva käydä lenkillä, kun ei ollut vielä liian kuuma. Ihana lomakohde!

      • lämmintä?

        Entä maaliskuu? Eikö silloin pitäisi olla parhaimmat kelit ja vähiten sadetta? Juuri varattiin matka playa del carmeniin maaliskuun alkuun 2010.


    • Sunblockki

      Huhtikuu on lämpöisin ja vähiten sadepäiviä keskimäärin. Vielä ehtii tälle vuodelle. Meillä lähtö piakkoin.

    • hate

      Niin silloin ainakin illat viilenee huomattavasti,jos on uskominen wundergroundin sää historia tietoihin.Mutta älkää huoliko kyllä tammikuusakin tarkenee ja viihtyy enemmän kuin pimeääkin pimeämmässä Suomessamme.Itse olen lomaillut tuolla marras,joulu ja helmikuussa.Riu Tequilassa 2/2004 ja kivaa oli.

    • Lomafiiliksissä

      Kiitos kommenteista! =)Vaikuttaa siis siltä, että mitä lähemmäs kevättä mennään, niin sitä aurinkoisempaa on meksikossa... loogista tietenkin, mutta itse pelkäsin että jonkinlainen sadekausi vaikuttaisi kevääseen.. täytyy varmaa opiskella maantietoa vähä paremmin... ;)Sen takia haluaisin lähteä jo alkuvuodesta, että saisi lähteä silloin kun suomessa on vielä pimeää ja "huono sää", kun nyt tähän aikaan vuodesta alkaa olla jo niin valoisaa ja aurinkoista suomessakin, että ei raaski enää lähteä, odotellaan vaan kesää! "Kaamosmasennuksen" takia lähtisin mielellään jo joulukuussa, mutta työnantajan kanssa saan sovittua pidennetystä talvilomasta paremmin tammi- helmikuuksi.

      • Panamahattu

        Olimme joulukuun alussa v. 2007 yhsitelmäreissulla Merida - Playa del Carmen, eikä ollut hetkeäkään, jolloin olisi aurinkoa lisää kaivannut! Ei siellä ollut lämmintä vaan tukahduttavan kuumaa. Niin kuumaa että oli pakko olla varjossa "aurinkoa ottamasa" ja kävellä varjon puolella. Sadekuuroja tuli iltapäivisin. Ne kestivät noin tunnin verran, mutta olivat lähinnä vain piristykseksi.
        Ehkäpä sinun kannattaa lukea vielä tarkemmin niitä sääkarttoja ja tilastoja. Paremman rusketksen kyllä hankit kanarialla, jos auringon paistetta ja rusketusta vain mielit.


    • sereque

      Olemme käyneet PdC:ssa neljä kertaa; tammikuussa, kahdesti joulukuussa sekä maaliskuussa. Aina on ollut "hyvät säät". Viime joulukuussa oli pieni kylmä jakso, joka oli kuulemma täysin poikkeuksellinen. Ajoittaisia, hetkellisiä sateitahan saattaa tulla melkein missä kuussa tahansa. Joka kerta olemme kysyneet hotellin henkilökunnalta, mikä on paras aika Meksikossa. Poikkeuksetta vastaus on toukokuu. Jatkossa kuitenkin arvailua, josko olisi liian lämmintä suomalaisille. Meksikon ilmasto on kuitenkin selvästi Thaimaata viileämpi, joten en usko toukokuunkaan kovin tukalan olevan. Sateita ja myrskyjä pitäisi olla vähemmän kuin muulloin. Valitettavasti toukokuussa suomalaisten matkanjärjestäjien matkoja on vähänlaisesti tarjolla, joten omatoimisuutta ilmeisesti tarvitaan tuolloin. Helmi-maaliskuu on kuitenkin ihan hyvä valinta; joulukuussa on vähän epävakaista ja tammikuu on viilein kuukausi. Kannattaa huomioida amerikkalaisten spring break, jolloin paikka on täynnä ja erilaisten häiriöiden mahdollisuus on suuri. Tämä ajoittuu maaliskuun loppupuolelle.

      • rivalinda

        Olimme myös viime joulukuussa Carmenissa ensimmäistä kertaa 4 viikkoa, (7.12-4.1). Ensimmäisellä viikolla oli muutama vileä päivä tai paremminkin ilta ja yö. Lämpötila oli n. 16 astetta, mutta lukuunottamatta näitä 2 tai 3 päivää, sää oli miellyttävä, huomattavasti Thaimaan säätä viileämpi, mutta kyllä sielläkin joskus hiki tuli. Muun ajan säistä ei ole kokemusta, mutta uskoisin, että hyvin tarkenee.


      • Joosua2
        rivalinda kirjoitti:

        Olimme myös viime joulukuussa Carmenissa ensimmäistä kertaa 4 viikkoa, (7.12-4.1). Ensimmäisellä viikolla oli muutama vileä päivä tai paremminkin ilta ja yö. Lämpötila oli n. 16 astetta, mutta lukuunottamatta näitä 2 tai 3 päivää, sää oli miellyttävä, huomattavasti Thaimaan säätä viileämpi, mutta kyllä sielläkin joskus hiki tuli. Muun ajan säistä ei ole kokemusta, mutta uskoisin, että hyvin tarkenee.

        Olemme varaneet matkan BDC:hen marraskuun 15 lähtö 2vkoa .Olisi kivaa kuulla joltain käyneeltä millaiset ilmat Teille sattui ?
        Terv JL&ML


      • msalminen
        rivalinda kirjoitti:

        Olimme myös viime joulukuussa Carmenissa ensimmäistä kertaa 4 viikkoa, (7.12-4.1). Ensimmäisellä viikolla oli muutama vileä päivä tai paremminkin ilta ja yö. Lämpötila oli n. 16 astetta, mutta lukuunottamatta näitä 2 tai 3 päivää, sää oli miellyttävä, huomattavasti Thaimaan säätä viileämpi, mutta kyllä sielläkin joskus hiki tuli. Muun ajan säistä ei ole kokemusta, mutta uskoisin, että hyvin tarkenee.

        Itse myös meksikoon lähdössä ensi joulukuussa!
        Aasiassa aiemmin olen matkaillut ja siellä tosiaan aina tukahduttavan kuuma kostea sää. Meksikon sää ei astelukuina paljoakaan ole esim, thaimaata alempi, mutta miten se käytännössä tuntuu, eli tarviiko esim iltaisin pitkähihaisia tms? Aasiaan päin mennessä kun niitä ei edes matkalaukkuun pakkaa, ei tulisi kuuloonkaan käyttää niitä semmoisessa saunassa, edes yön "viileydessä" (hah)


    • Soñando
      • msalminen

        kiitti vinkistä/linkistä! Olen itse kans webkameraa nytten vasta maaliskuussa katsellut, mutta kun reissu on joulun jälkee, ni maaliskuun säästä ei oikein apua ole... Sepä tässä just, oli tarvinnu tajuta asia jo tammikuussa ja katsella silloin säitä livenä!


      • vierailija xxx
        msalminen kirjoitti:

        kiitti vinkistä/linkistä! Olen itse kans webkameraa nytten vasta maaliskuussa katsellut, mutta kun reissu on joulun jälkee, ni maaliskuun säästä ei oikein apua ole... Sepä tässä just, oli tarvinnu tajuta asia jo tammikuussa ja katsella silloin säitä livenä!

        Olimme Carmenissa joulun 2007 ja nyt tänä talvena helmikuussa. Paikalliset tuttavat kertoivat molempina vuosina tammikuussa öiden olleen välillä niin kylmiä että "piti sukkia hakea" (sehän on paikan päällä kauhistus :-)). Iltaisin tarvitsi farkkuja ja neuletta, mutta päivät olivat lämpimiä.

        Tammikuu on siellä viilein kuukausi, mutta kuten joku totesi; kyllä se aina Suomen talven voittaa :-)


      • menossa
        vierailija xxx kirjoitti:

        Olimme Carmenissa joulun 2007 ja nyt tänä talvena helmikuussa. Paikalliset tuttavat kertoivat molempina vuosina tammikuussa öiden olleen välillä niin kylmiä että "piti sukkia hakea" (sehän on paikan päällä kauhistus :-)). Iltaisin tarvitsi farkkuja ja neuletta, mutta päivät olivat lämpimiä.

        Tammikuu on siellä viilein kuukausi, mutta kuten joku totesi; kyllä se aina Suomen talven voittaa :-)

        Lähden toukokuussa, toivottavasti on tosiaan lämmin siten, että yölläkin tarkenee. Katselin tammi-helmikuussa säätilaa Playa del Carmenin suunnalla ja lämpötilat eivät näyttäneet lainkaan tukahduttavilta ja yöllä tosiaan voi olla viileetä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1426
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1052
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe