Hotel Isaacs Dublin

kiannu

Olemme menossa huhtikuussa Dubliniin ja todennäköisesti kyseiseen hotelliin.Jos olet majoittunut kyseisessä hotellissa, niin kaikki "vinkit" olisivat tarpeen.Hotellissa on aamupala mahdollisuus, mutta onko vinkkejä edullisista aamiaispaikoista lähellä, jos ei hotelliin halua joka aamu jäädä? Sitten vinkkejä, missä teemme edullisia ostoksia? Aamiaisen lisäksi olisi kiva saada vinkkejä mukavista ja edullisista ruokapaikoista muutenkin. Ja kaikkea mahdollista hotellista ja ympäristöstä olisi kiva kuulla, jos joku on käynyt.Mitä suosittelet, mitä moittisit?

Mitä nähtävyyksiä kannattaa mennä katsomaan ja miten? Siis jos osaat kertoa välimatkoja, niin olisi kiva saada tietoa.

12

1836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissus

      Siisti hotelli = voin suositella. Lentokentältä pääsee suoraan Isaacsin ovelle (pysäkki: Busaras) lenokenttäbussilla numero 747. Se on vihreä kaksikerrosbussi joka lähtee saapuvien aulan ovelta katsoen n. 50m. vasemmalle ovelta. Lippuja saa ostaa kuskilta.

      Aamiainen on ko. hotellissa aika tyyris = 12,50€/hlö. Me käytiin aamuisin syömässä "lähipubeissa". Niissä on hinta/laatusuhde parempi. Yksi suositeltava löytyy korttelin päästä Talbot St:n ja Lower Gardiner St:n kulmasta. Siinä on samassa B&B-majoitusta joten aamiaista saa ostettua jahka esittää asiansa portieerille.

      Hyviä ostospaikkoja löytää mm. Talbot St:ltä, Henry St:ltä ja niiden poikkikaduilta. Älä ohita PENNEYS-tavarataloja (2kpl.) Henry St:llä ja O Connel St:llä. Kumpainenkin on lähellä McDonaldsia.
      Myös Liffeyn toisella puolen on varsin kuuluisa ostoskatu Grafton St.

      Parasta nähtävää Dublinissa on sen lähiympäristö. Osta darttiin (paikallisjuna) päivälippu ja huristele sitten asemalta toiselle, hyppää välillä ulos ja katsele ympärillesi. Varsinkin Howth, Malahide, Brey ja satama ovat kivoja paikkoja kävellä ja ihmetellä paikallista menoa.
      Kaupungissa käymisen arvoinen kohde lienee kuuluisa "Pubialue" Templebar. Siellä on kymmeniä pubeja joissa näkee ja kuulee iltaisin livenä mm. paikallista musisointia.

      • kiannu

        Kiitokset näistä ensimmäisistä vinkeistä Kissus! Lisää "otetaan vastaan". Siis aamiaisruokapaikkojen nimiä ja osoitteita, hintoja... Sekä missä kannattaa päivän mittaan käydä syömässä tai iltapäivällä, illalla....Hintoja, paikannimiä, osoitteita...suuresti olisin kiitollinen näistä. Penneys on edullinen ostospaikka, mutta jos jollakin on joku tietty putiikki tai ostopaikka tiedossa, jossa on tosi halpaa, niin laittakaan vaan tulemaan vinkkejä. Apua oli jo tosiaan edellisistäkin Kissuksen laittamista vinkeistä suuresti.


      • Pietu82
        kiannu kirjoitti:

        Kiitokset näistä ensimmäisistä vinkeistä Kissus! Lisää "otetaan vastaan". Siis aamiaisruokapaikkojen nimiä ja osoitteita, hintoja... Sekä missä kannattaa päivän mittaan käydä syömässä tai iltapäivällä, illalla....Hintoja, paikannimiä, osoitteita...suuresti olisin kiitollinen näistä. Penneys on edullinen ostospaikka, mutta jos jollakin on joku tietty putiikki tai ostopaikka tiedossa, jossa on tosi halpaa, niin laittakaan vaan tulemaan vinkkejä. Apua oli jo tosiaan edellisistäkin Kissuksen laittamista vinkeistä suuresti.

        Dublin on hieno paikka,itse asiassa Irlannista löytyy monta mahtavaa lomailupaikaa ja hurjasti nähtävää.
        Olen itse kerran yöpynyt Isaacs Hotellissa ja paikka oli ihan ookoo,paitsi,että seinät olivat aika ohuet ja aamupala ei mikään hirveän hyvä,varsinkaan tuohon Kissuksen mainitsemaan hintaan.Mutta kyllä siinä asustelee ja hotellihan on todella lähellä melkein kaikkea.
        O`Connells Streetiltä löytyy aamupalapaikka nimeltä Kylemore,sieltä löytyy edullisempia satseja ja saat myös itse valita mitä aamiaiseesi otat.Myös monessa pubissa on aamupalaa tarjolla aina puolen päivän tuntumaan asti.
        Käy ihmeessä sivulla www.visitdublin.com .
        Omia suosikkiruokapaikkojani Dublinissa ovat : Break For The Border(Grafton Streetin vieressä),Sinnotts(pubi,jossa loistavaa ruokaa ja ystävällinen palvelu),Alamo(Temple Barin alueella jne.Suosittelisin myös erästä marokkolaista ravintolaa Temple Barin alueelta,valitettavasti nimen olen jo unohtanut,mutta sieltä saimme erinomaista ruokaa ja kunnon asiakaspalvelua.
        Suosikkikauppojani löytyy St.Stephen Greenin ostoskeskuksesta.Ehdottomasti kannattaa vierailla siellä Outletissa,olen tehnyt siellä erinomaisia löytöjä,vaikka kauppa onkin yleensä aivan täynnä ihmisiä ja saatat menettää hermosi,kun et pääse liikkumaan :).Grafton Streetiltä löytyy kaikkea ihanaa design-vaatteista halppisbutiikkeihin.Mary- ja Henry Streetiltä löytyvistä kauppakeskuksistakin löydät varmasti jotain(Ilac Center,Arnotts,Jervis etc.).O`Connells Streetiltä pääset trendikkääseen Clerys ostoskeskukseen.
        Tässäpä jotain,toivottavasti oli avuksi.


      • kiannu
        Pietu82 kirjoitti:

        Dublin on hieno paikka,itse asiassa Irlannista löytyy monta mahtavaa lomailupaikaa ja hurjasti nähtävää.
        Olen itse kerran yöpynyt Isaacs Hotellissa ja paikka oli ihan ookoo,paitsi,että seinät olivat aika ohuet ja aamupala ei mikään hirveän hyvä,varsinkaan tuohon Kissuksen mainitsemaan hintaan.Mutta kyllä siinä asustelee ja hotellihan on todella lähellä melkein kaikkea.
        O`Connells Streetiltä löytyy aamupalapaikka nimeltä Kylemore,sieltä löytyy edullisempia satseja ja saat myös itse valita mitä aamiaiseesi otat.Myös monessa pubissa on aamupalaa tarjolla aina puolen päivän tuntumaan asti.
        Käy ihmeessä sivulla www.visitdublin.com .
        Omia suosikkiruokapaikkojani Dublinissa ovat : Break For The Border(Grafton Streetin vieressä),Sinnotts(pubi,jossa loistavaa ruokaa ja ystävällinen palvelu),Alamo(Temple Barin alueella jne.Suosittelisin myös erästä marokkolaista ravintolaa Temple Barin alueelta,valitettavasti nimen olen jo unohtanut,mutta sieltä saimme erinomaista ruokaa ja kunnon asiakaspalvelua.
        Suosikkikauppojani löytyy St.Stephen Greenin ostoskeskuksesta.Ehdottomasti kannattaa vierailla siellä Outletissa,olen tehnyt siellä erinomaisia löytöjä,vaikka kauppa onkin yleensä aivan täynnä ihmisiä ja saatat menettää hermosi,kun et pääse liikkumaan :).Grafton Streetiltä löytyy kaikkea ihanaa design-vaatteista halppisbutiikkeihin.Mary- ja Henry Streetiltä löytyvistä kauppakeskuksistakin löydät varmasti jotain(Ilac Center,Arnotts,Jervis etc.).O`Connells Streetiltä pääset trendikkääseen Clerys ostoskeskukseen.
        Tässäpä jotain,toivottavasti oli avuksi.

        Kiitos Pietu ja Kissus erityisesti! Sekä kaikki muutkin mukavist vinkeistä. Näistä oli todella paua. Kylemoressa aamupalassa on hinta laatu kohdallaan hotellin aamupalaan verrattuna. Ja saa valita mitä ottaa. Kaupat tuli kolutta läpi ja Penneys oli aivan mahtava! Sieltä löytyi vaikka mitä. Saippuakaupassa käytiin, kiva paikka!. Wicklow (ei tainnut mennä oikein tuo kirjoitus) mutta tuo kierros siis oli upea päivän reissu. Ne nummet ja sumu ja muutenkin...Irlantia suosittelen kyllä muillekkin: ihmisten ystävällisyys on ihan oikeasti huippua. Sateista ilmaa siellä oli, mutta eipä meidän matkaamme ja tunnelmaa lannistanut. Suosittelen ja siis vielä kerran kiitokset kaikille vinkkejä antaneille.


    • dubliniin kanssa

      Sattuipa somasti, itse olen myös majoittumassa muutamiksi päiviksi mainittuun hotelliin huhtikuun alussa.

      Dublinissa pari vuotta asuneena, perinteinen irlantilaisruoka on aika raskasta, sellaista makkara-pekoni-ranskikset -linjaa. Pikaruokapaikkoja (mcdonalds, kfc etc.) on tuhkatiheään. monesti se menee niin että turisti syö aamiaiset hotellilla, sitten päivälliset ja illalliset jossain pubissa, siellä on aika tyyristä. sitten turisti käy jossain Guinness/wiski -tislaamossa ja tietty Henry streetin ostoskadulla ja kattomassa Dublinin maamerkkiä "the spire":ä.

      Yksi mikä kannattaa dublinissa viikonlopputuristin tehä, on että lähtee paikallisjunalla Tara Streetin asemalta ja käy kattelemassa maalaisidylliä howthissa, brayssa tai vaikka malahiden linnassa.

      • Ernest58

        Onpas Iisakin hotelli tai hostelli nyt ollut suosittu. Olin siellä minäkin pääsiäisen aikaan ja sen sijainti on tavallisen turisti-dallaajan kannalta tosi hyvä. Kävellen pääsee helposti kaikkiin keskustan iloihin, bussiasema on tien toisella puolella, trammi pysähtyy kohdalla ja Connollyn rautatieasemakin huutohollin eli parinsadan metrin päässä. Hotelli on ihan siisti mutta nukkumiseen sitä ei ole kai tarkoitettu koska huoneeseen kantautuu kadulta ja alakerran pubin tupakkipaikalta aikamoinen älämölö niin kauan kun baarit on auki. Mutta eihän sinne kuka nyt nukkumaan menekään.


      • Ernest58

        Siitä hotelli Isaacsin viereiseltä Connollyn rautatieasemalta pääsee todellakin vaikkapa Howthiin vajaassa puolessa tunnissa. Siellä on upeat maisemat kunhan varautuu haikkaamaan puolesta tunnista neljään tuntiin. Polku kiertää koko niemekkeen ja itse voi valita miten pitkän pätkän kävelee. Vielä hienommat maisemat on sitten Irlannin länsirannalla siellä Atlantin puolella. Cliffs of Moher'iin pääsee joko omatoimisesti junalla tai sitten jos budjetti antaa myöden niin opastetulla päivän bussiretkellä Paddy's Wagonilla. Päivän reissu maksaa jotain 70e ja lähtö on aamulla kl 7, paluu illalla jotain kl 19 aikaan. Homman voi varata edellisenä päivänä Paddyn toimistosta joka on samassa korttelissa kuin hotelli Isaacs, toisella puolella. Moherin kalliot on kyllä uskomattoman hienot, googlemapissa on vähän esimakua.


    • raho

      Hei!Ostoskaduista on tullut vinkkejä ja aamupala paikoista, mutta onko kenelläkään täällä vierailevalla vinkkejä edullisista tuliaisista. Mistä saa halpaan hintaan ostettua näitä kelttiläiskoruja, edullista hajuvettä, lapsille tuliaisia....

      • HELPHELP

        Hei sain pari päivää sitten tietää että lähden lomalle dubliniin mutta minulla ei ole hajuakaan paljonko on yksi punta euroina edes onko siellä punnat? Kertoisitteko, se auttaisi todella paljon matkan suunnittelemista....


      • raho
        HELPHELP kirjoitti:

        Hei sain pari päivää sitten tietää että lähden lomalle dubliniin mutta minulla ei ole hajuakaan paljonko on yksi punta euroina edes onko siellä punnat? Kertoisitteko, se auttaisi todella paljon matkan suunnittelemista....

        Eurot siellä on käytössä, joten ei huolta rahan vaihtamisesta.


      • raharaha
        HELPHELP kirjoitti:

        Hei sain pari päivää sitten tietää että lähden lomalle dubliniin mutta minulla ei ole hajuakaan paljonko on yksi punta euroina edes onko siellä punnat? Kertoisitteko, se auttaisi todella paljon matkan suunnittelemista....

        Irlannissa on käytössä euro. Pohjois-Irlannissa, joka kuuluu Iso-Britanialle on käytössä punta. Eli jos et ole menossa Pohjois-Irlantiin, ei sinun tarvitse huolehtia rahanvaihdosta.


      • Ernest58
        HELPHELP kirjoitti:

        Hei sain pari päivää sitten tietää että lähden lomalle dubliniin mutta minulla ei ole hajuakaan paljonko on yksi punta euroina edes onko siellä punnat? Kertoisitteko, se auttaisi todella paljon matkan suunnittelemista....

        Visalla tai Visa Electronilla pärjää myös kohtuullisen hyvin. Melkein kaikissa paikoissa (pubit, junat, kaupat, zoo, leffat jne) se käy. On kuitenkin joitakin baareja ainakin jossa se taas nimeonmaan ei käy joten kannattaa varmistaa ennenkuin tilaa mitään. Eri pankkien automaatteja on Dublinin keskustassa paljonkin, niistä saa Visalla käteistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1659
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1461
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1129
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1091
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      950
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      944
    Aihe