Mitä tukia yksinhuoltajalle?

kaksin aina kaunihimpaa?

Mitä tukea saa yksinhuoltaja-äiti jonka lapsen isää ei ole tunnistettu ollenkaan??
Ymmärsin ainakin sen että lapsilisää saa pikkasen enemmän... Paljon rahaa saa siis kuukaudessa,jos EI ole ollut palkkkatyössä ennen äitiyspäivärahan alkamista??

5

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsen kanssa

      saa lapsilisän yh-korotuksella kelalta 146,60 ja kunnan elari (siirtyy jossain vaiheessa kelalle) 136,41. Niihin ei vaikuta päivärahan suuruus eikä muutkaan tulosi. Kun et ole ollut palkkatyössä tulet saamaan minimipäivärahan jonka määrän löydät varmaankin kelan sivuilta.

    • kaikki...

      yksinhuoltajat lapsilisään korotuksen, oli isä tunnustettu tai ei. samat tuet saat, ku muutki, eli sen ä-päivärahan. ja sitte joko isältä tai kunnalta elatustukea. isältä saamasi voi olla enempi, ku kunnan maksama minimi, riippuu isän tuloista, jokatapauksessa vähintään sekin on se sama summa kuin kunnan maksama. olisko ollut jotain 120e kieppeillä.

    • sghjgkj

      Yh korotus lapsoslisukkeeseen ja kelalta 010409 alkaen elatustukiainen.
      ja asumistukeakin voi kerjätä netin kautta

      • hakeminen

        ei ole kerjäämistä, vaan laillinen oikeus, PAHVI!


    • Yksin useamman edestä

      Yksinhuoltajakorotus lapsilisään ja elatustuki kunnalta. Ei ne häävit rahat ole eikä niillä ainakaan elä. Että se niistä rahavirroista jotka yksinhuoltajalle virtaa ovista ja ikkunoista. Itse olen kolmen lapsen yh, joista enään yhdestä saan lapsilisää. Isä sitten maksaa mitä ja milloin jaksaa. Eli minun palkalla, netto 1400 kk, mennään koko 4 hengen porukka. Ennen joskus vielä 80-luvulla sai yh:t asumistukea vähän eri perusteilla, lehti, TV ja puhelin maksuihin apua yms. helpotuksia. No höylä on käynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe