Istutin talvivalkosipulini syksyllä ilmeiseti liian aikaisin, kun alkoivat versota jo silloin. Pisimmät kasvoivat jopa 15 cm korkuisiksi. Nyt ovat jossain lumen alla, enkä tiedä miten niillä menee. En haluaisi mennä kaivamaan etten riko niitä. Mitä luulette, tuleeko niistä nyt mitään kun ovat jo alkaneet kasvattaa versoa? Kestääkö verso lumen ja pakkaset? Tämä on ensimmäinen valkosipulikokeiluni ja toivoisin kovasti onnistuvani.
talvivalkosipulini
4
300
Vastaukset
- Nimetön
Talvivalkosipuli kestää tuollaiset, ainakin meillä. Suomen talvethan on mitä on. Tämä talvi on kyllä ollut ok. Turhaa niiden kaivelu on, eihän niille nyt ole kuitenkaan mitään tehtävissä. Kaikilla ei talvivalkosipuli menesty, johtuneeko maalajista tms.?
- redrosebud
Talvivalkosipulin menestymiseen vaikuttaa todellakin maa. Sen pitäisi olla syvä, multava ja voimakkaasti ravittu. Lisäksi valkosipuli ei tykkää talvimärkyydestä. Märkyyteen ja syvyyteen auttaa se että istuttaa kynnet kohopenkkiin. Ravitsemukseen olen käyttänyt hyvin kompostoitua turpeeseen imeytettyä hevosvoimaa. Kyllä kasvaa muhkeita valkosipuleita!
- eka kerta
redrosebud kirjoitti:
Talvivalkosipulin menestymiseen vaikuttaa todellakin maa. Sen pitäisi olla syvä, multava ja voimakkaasti ravittu. Lisäksi valkosipuli ei tykkää talvimärkyydestä. Märkyyteen ja syvyyteen auttaa se että istuttaa kynnet kohopenkkiin. Ravitsemukseen olen käyttänyt hyvin kompostoitua turpeeseen imeytettyä hevosvoimaa. Kyllä kasvaa muhkeita valkosipuleita!
Istutin valkosipulit kohopenkkiin, vanhaan kukkapenkkiin. Laitoin multaa pohjalle. Entä niiden lannoitus, missä vaiheessa ja miten?
- redrosebud
eka kerta kirjoitti:
Istutin valkosipulit kohopenkkiin, vanhaan kukkapenkkiin. Laitoin multaa pohjalle. Entä niiden lannoitus, missä vaiheessa ja miten?
Minä teen istutuksen näin: vedän kapealla perunakuokalla 15cm syvän yhtenäisen vaon jonka täytän HYVIN kompostoidulla hevosvoimalla. Istutan kynnet painamalla syvälle. Vajauman urassa täytän mullalla. Kastelen hyvin. Seuraavana kesänä kesäkuun alussa kitkettyäni hyvin levitän vielä katteeksi sitä samaa hevosvoimaa. Hyvin kompostoitu hevosvoima EI haise. Kastelu täytyy muistaa. Minulla tulee niin isoja kynsiä että ne täytyy paloitella että mahtuisivat valkosipulinpuristimeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927