hyvä työllisyys??

hissaa

onko historian opettajilla hyvät mahdollisuudet saada työpaikka vai onko noita hi opettajia liikaakin? haluaisin mennä lukemaan historiaa.. mitä minun kannattaisi painottaa/ valita sivuaineiksi että saisin opintojen jälkeen helpommin työpaikan? Kiitos vastauksista.

9

1638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KM, FM (historia)

on kaikkinensa tuhansia työttömänä ja historia, biologia ja äidinkieli tosi pahoja työllistymisen kannalta!

Tosin historian opiskeleminen/lukeminen ym. on eämäntapa!

• elämäntapa...

toi hissaan syventyminen...

• hissaa

kiitos vastauksesta

osaisitko sanoa mitä sivuaineita kannattaisi ottaa jotta saisi helpommin työpaikan?

• Aineenopettajaharjoittelija
        hissaa kirjoitti:

kiitos vastauksesta

osaisitko sanoa mitä sivuaineita kannattaisi ottaa jotta saisi helpommin työpaikan?

Turun yliopiston tutkimuksen mukaan tämän hetkinen historianopettajien vuosittainen tarve olisi 23 opettajaa vuodessa. Viime vuosina valmistuneita on ollut noin 100 vuodessa. On tosin huomioitavaa että yllättävän monet lukevat aineenopettajaksi nk. takaporttina.

Puhtaasti työllistymisen kannalta erityispedagogiikan lukeminen kannattaa. Erityisopettajan työ vaatinee pidemmän päälle kuitnenkin omanlaisen luonteensa. Toinen erittäin hyvin työllistävä vaihtoehto on lukea luokanopettajan laaja-alaiset opinnot, eli 60op:n paketti aineenopettajaopintojen päälle jolla saa virkakelpoisuuden alakoulun opettajaksi.

• Aineenopettajaharjoittelija
        Aineenopettajaharjoittelija kirjoitti:

Turun yliopiston tutkimuksen mukaan tämän hetkinen historianopettajien vuosittainen tarve olisi 23 opettajaa vuodessa. Viime vuosina valmistuneita on ollut noin 100 vuodessa. On tosin huomioitavaa että yllättävän monet lukevat aineenopettajaksi nk. takaporttina.

Puhtaasti työllistymisen kannalta erityispedagogiikan lukeminen kannattaa. Erityisopettajan työ vaatinee pidemmän päälle kuitnenkin omanlaisen luonteensa. Toinen erittäin hyvin työllistävä vaihtoehto on lukea luokanopettajan laaja-alaiset opinnot, eli 60op:n paketti aineenopettajaopintojen päälle jolla saa virkakelpoisuuden alakoulun opettajaksi.

Ehdottomasti tärkeintä on hankkia alan työkokemusta. Mikäli opettajan ura on se mitä haluat suosittelen hankkimaan sijaisuuksia heti opiskelujen alusta lähtien.

• hissaa
        Aineenopettajaharjoittelija kirjoitti:

Ehdottomasti tärkeintä on hankkia alan työkokemusta. Mikäli opettajan ura on se mitä haluat suosittelen hankkimaan sijaisuuksia heti opiskelujen alusta lähtien.

kiitos vastauksesta :)

• hissaa
        hissaa kirjoitti:

kiitos vastauksesta

mihin muihin ammatteihin historian lukijat voivat päästä? muita kuin opettaja siis..
        entä mitä sivuaineita silloin kannattaisi ottaa?

anteeksi että olen näin tietämätön :D
        mutta meidän koulussa ei ole ollut mitään informaatiota näistä asioista vaikka sitä on useasti opolta pyydetty :s

kiitti jos jaksatte vastata

• Paasykoeblogi
        hissaa kirjoitti:

mihin muihin ammatteihin historian lukijat voivat päästä? muita kuin opettaja siis..
        entä mitä sivuaineita silloin kannattaisi ottaa?

anteeksi että olen näin tietämätön :D
        mutta meidän koulussa ei ole ollut mitään informaatiota näistä asioista vaikka sitä on useasti opolta pyydetty :s

kiitti jos jaksatte vastata

Hei! Opiskelen itse historiaa nyt ensimmäistä vuotta ja tähtään museoalalle. Työllistyminen ei ole helppoa, mutta uskon, että parhaat saavat töitä :) Sivuaineina aion opiskella museologiaa, taidehistoriaa ja Aasia opintoja.

Jos haluat kysellä lisää niin laita mailia: [email protected]

Muita ammatteja: Arkistonhoitaja, toimittaja, tutkija

• Hissailija

Jos haluat opettajaksi, ensimmäinen neuvo: hanki työkokemusta! Tämä on varmastikin tärkein juttu. Tuttavalla oli käytännössä varma työpaikka lukiossa jo opintojen loppupuolella, koska oli tehnyt opintojen alusta asti kyseisessä koulussa sijaisuuksia.

Hyviä sivuainevaihtoehtoja: filosofia, elämänkatsomustieto, tietojenkäsittelyoppi. Tietojenkäsittelyopisto on hyötyä myös jos haluat muulle alalle töihin. Jos et kuitenkaan halua opettajaksi, kannattaa panostaa sivuaineisiin, esim. museologia, informaatiotutkimus jne.

Sivuaineet ja itse luodut suhteet merkitsevät todella paljon. Eräs historiasta valmistunut tuttu päätyi IT-alan yritykseen. Sivuaineina taisi olla taloustieteitä ja tietojenkäsittelyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4588
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3632
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2910
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2394
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2056
    Aihe