Voisiko joku kertoa

miksi seurakuntaoppi

on niin vaikea asia? Puheissa kyllä sanotaan että seurakunnan rajat ovat näkymättömät, mikään seurakunta ei pelast ym. mutta sitten kun joku ottaa sen tosissaan niin sellainen ihminen hylätään?

40

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iäs

      seurakuntaidentiteetti luo turvalliset puitteet. Siis tutut tavat ja yhteiseksi koetut jumalanpalvelusmenot. Sinänsä siinä ei ole mitään väärää että lestadiolaisilla on omanlaisensa jumalanpalvelus ja vaikkapa helluntailaisilla erilaiset. Jumala on kuitenkin yksi. Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Hänen tahtonsa on että kaikki Jumalan lapset rakastavat toisiaan erilaisista jumalanpalvelustavoistaan huolimatta.

      • tajua

        kuin murto-osa ihmisistä.


      • sovikaan
        tajua kirjoitti:

        kuin murto-osa ihmisistä.

        ottaa oikein puheenaiheeksi.

        Jos toteaa esim. että esim. helluntalainen on uskovainen, niin sitä heti aletaan ihmettelemään.


      • teutatess
        tajua kirjoitti:

        kuin murto-osa ihmisistä.

        Kun sanon, että seurakuntaopin kanssa voi keskustella siitä ymmärtävät , minulle sanotaan, että ymmärtävät ei voi kaikkea päättää, koska silloin he päättäisivät säännöistä jotka koskevat heitä tai seurakuntaa, jos luottamuksen saanut saarnaaja on jossakin kokouksessa niin siellä on varmaan kysymyksessä esim. Seurakuntaoppi, niin siellä pitäisikin olla SEURAKUNTALAINEN joka voi tehdä sääntöjä saarnaajille .

        Se asia on vaikea tuoda esiin, niin että kaikki sen käsittää , Kun sitä ei tajua kuin murto-osa, kaikista sanoit? Niin hän se on , älä välitä kyllä toi Ap, osaa sen selittää ,


      • Pottunen

        Identiteetti tavat voivat olla helposti jopa Jumalan pilkkaa.
        Olisi hyvä miettiä jokaissa seurakunnassa sitä, että mitä mahtaa Jumala itse ajatella kyseisistä tavoista.
        Koska Jumala on vain yksi niin uskokin on vain yksi.
        On vain Kristuksen seurakunta.

        Ihmisen mielestäni tulisi olla tarkkana siinä, että ei ala ihmisenä esittää osaa JUMALAN palveluksessa.
        Jumalan palveluksessa palvellaan Jumalaa.

        Itse olen huomannut kummallisia tapoja ja kyseenalaistankin niitä usein, koska mielestäni vain Jeesus Kristus on merkittävä ja Pyhänhengen voima siellä, missä muutama ihminen tai useampi kokoontuu Jumalan palvelukseen.


      • tiatua
        Pottunen kirjoitti:

        Identiteetti tavat voivat olla helposti jopa Jumalan pilkkaa.
        Olisi hyvä miettiä jokaissa seurakunnassa sitä, että mitä mahtaa Jumala itse ajatella kyseisistä tavoista.
        Koska Jumala on vain yksi niin uskokin on vain yksi.
        On vain Kristuksen seurakunta.

        Ihmisen mielestäni tulisi olla tarkkana siinä, että ei ala ihmisenä esittää osaa JUMALAN palveluksessa.
        Jumalan palveluksessa palvellaan Jumalaa.

        Itse olen huomannut kummallisia tapoja ja kyseenalaistankin niitä usein, koska mielestäni vain Jeesus Kristus on merkittävä ja Pyhänhengen voima siellä, missä muutama ihminen tai useampi kokoontuu Jumalan palvelukseen.

        Jumalanpalvelus tarkoittaa tilaisuutta jossa Jumala palvelee syntisiä sanansa ja sakramenttiensa kautta. Nuhtelee synnistä ja ruokkii nälkäiset armolla ja laupeudella.


      • Pottunen
        tiatua kirjoitti:

        Jumalanpalvelus tarkoittaa tilaisuutta jossa Jumala palvelee syntisiä sanansa ja sakramenttiensa kautta. Nuhtelee synnistä ja ruokkii nälkäiset armolla ja laupeudella.

        Tietenkin niin, että syntinen saa anteeksi syntinsä.
        Tuo ajatuskuvioni haksaus tuli vahingossa, koska juuri olin miettinyt sitä, että mistä Jumala tykkää.
        Hän tykkää siitä, että kaikki kunnia on hänen, siitä, että kiitämme häntä kaikesta mitä olemme saanut jne.
        Olet kuitenkin oikeassa siinä, että ei ihminen voi mitään Jumalalle antaa, sillä hänellä on kaikki.
        Sielun ihminen kuitenkin voi antaa Jumalalle ja se on Jumalle ilo.
        Jotkut antavat sielunsa perkeleelle. Se on taas suru.


    • Olin hätäinen ja tuli niin pahoja virheitä, että poistin kirjoitukseni ja koitan paremmalla onnella.

      Erään läntisen maan johtajan rouva vieraili eräässä itäisessä maassa. Hän halusi tutustua humanitääriseen tilanteeseen ja myös vankilaoloihin.

      Hänet vietiin erääseen selliin, jossa oli vangit hyvin puettuja. Valkoinen pöytäliina pöydällä ja siinä sanomalehtiä ja hedelmävateja.

      Tulkki vielä käänsi tyytyväisten vankien kommentteja ja vieras oli näkemäänsä hyvin tyytyväinen.

      Tilanne oli tietysti lavastus ja kaikkeen koskeminen oli ankrasti kielletty.

      Hengellisen elämän alueellakin on joskus asiat lavastuksia ja todellisuus paljastuu vasta myöhemmin.

      • ankrasti kielletty.

        Ei ole lupa syödä, niiden jotka majatalossa työtä tekevät.


      • Leeviläinen

        "Uusinta
        vihne 5.3.2009 klo 13.25
        Olin hätäinen ja tuli niin pahoja virheitä, että poistin kirjoitukseni ja koitan paremmalla onnella."

        Miten voit poistaa virheitä täynnä olleen kirjoituksesi ja koittaa paremalla onnella? Tarvitaanko kirjoitteluun sitä "parempaa onnea" vai verbaalista taitoa? Miten voit poistaa edelleisen kirjoituksesi netistä? Kerrotko minulle, niin poistan kaikki kirjoittamani inhat tekstit täältä??


      • Leeviläinen kirjoitti:

        "Uusinta
        vihne 5.3.2009 klo 13.25
        Olin hätäinen ja tuli niin pahoja virheitä, että poistin kirjoitukseni ja koitan paremmalla onnella."

        Miten voit poistaa virheitä täynnä olleen kirjoituksesi ja koittaa paremalla onnella? Tarvitaanko kirjoitteluun sitä "parempaa onnea" vai verbaalista taitoa? Miten voit poistaa edelleisen kirjoituksesi netistä? Kerrotko minulle, niin poistan kaikki kirjoittamani inhat tekstit täältä??

        Joskus innostun ja sormeni lipsahtelevat tuottaen yhden merkin sijasta joskus kaksi jopa kolme merkkiä, kun sopivasti lipsahtaa.

        Innostuksissani en aina kerkiä laittaa oikolukijaani aivoissa oikeaan vireeseen.

        Salaisuus on rekisteröinti. Kun rekisteröi nimimerkkinsä, saa poistettua omat jutut ja siinä saa sitten joskus kaverikin siipeensä, jos ikävästi kommentoi.


    • juhailpo

      toisia ihmisiä omasta syntisyydestään johtuen, jo Jeesus sai kokea useasti sen miten ihmiset halusivat hylätä heidät joita Jeesus rakasti ja johdatti yhteyteensä. He olivat vääriä ihmisiä eikä kuuluneet oikeaan porukkaan.

      Eräs veli sanoi, että on vaarallista puhetta sellainen, että seurakuntien rajat ovat näkymättömät. Onhan se vaarallista puhetta ihmiselle, jonka uskon perusta on jokin tietty joukko ja siellä vallitsevat käyttäytymis- pukeutumis- ym. säännöt jotka monet ovat ihmisten luomia.
      Kun sitten jossakin muussa maanpäällisessä seurakunnassa oleva kertoo uskovansa Jesukseen Kristukseen omana vapahtajanaan ja pitävänsä raamattuun kirjoitettua Sanaa totuutena mutta ei täytäkään säännöstöä niin voikin pudota omalta uskolta pohja pois. Jos vielä huomaa että väärään porukkaan kuuluva elää enemmän Jeesuksen opetusten mukaista elämää, on omalle lihalle mieluista todeta veljen tai siraren olevan kuitenkin epäuskossa koska ei kuulu "meidän" seurakuntaan.
      Saatana haluaa pitää kiinni ihmisestä ja haluaa ihmisen luottavan maanpäälliseen seurakuntaan eikä Jeesuksen sovitustyöhön. Ihminen haluaa sääntöjään noudattamalla pelastua eikä halua tuoda kaikkea omaa muiltakin näkymätöntä syntisyyttään ristin juurelle ja hyväksyä sitä armosta sovitetuksi.
      Omasta kokemuksesta voin sanoa että kun asia valkenee suuresta armosta täysin ilman mitään omaa ansiota, saa tuntea vapautta muulloinkin kun sunnuntaina "anteeksi anomisen" jälkeen. Kyllähän sitä toisinaan ajattelee vieläkin että jalat on pestävä itse ennen kuin Jeesus ne pesee puhtaaksi.

      • Jalmari.

        Olen ..vielä ,, luterilaisen seurakunnan jäsen. Aivan sen vuoksi, että panevatpahan joskus siunattuun hautaa. Muuta minä en seurakunnaltani haluakkaan. Maksan siitä kirkollisveroa.

        Nykyseurakunna liturkiat ei minua kiinnosta. Papit ovat sitä, sun tätä. Tavallisia toisten turhan neuvojia ja palkannostajia ja työkavereidensa kiusaajia.

        Seurakunnassa on myös mielestäni kiihkomielisiä ja yliampuvia pelottelijoita, joiden mukaan ei voi normaaleita askareita suorittaa ja vapaa-aikojaan viettää omalla tavallaan. Kaikki on syntiä jos polun viereen astuu.

        Minun yksityinen "seurakuntani" jossa pidän itsenäisiä Jumalanpalvelluksia iltaisi ja aamuisin. Sinne ei ole muilla kuin Jumalallani asiaa. Olen kuitenkin kiitollinen sille kotikasvatukselle ja kouluhartauksille, että tiedän missä mennään.

        Pyydän anteeksi papeilta jos minä tässä mielipiteitäni latelen, ja se on johonkin sattunut. Tavallisia ihmisiähän tekin vaan olette. Kaikki me rukoillaan kuka tosissan kuka viran puolesta.

        Papeille kuuluu ne rutiini hommat, mitkä ei ole heillekkään helppoja aina. Se vaatii kovaa luontoa. Ja "menestyvällä" papilla sitä on. He ovat seurakunnan palvelijoita, ja se on hyvä että he suorittavat rutiininsa, koska kaikki seurakunnan jäsenet niin haluavat vaikka ei kirkossa kävisikään.


      • on mennyt

        Sepe saarnasi meillä, että kaikkein onnettomimpia ovat ne, jotka sanovat olevansa Kristuksen.
        Hänen mielestään näillä ei ole mitään seurakuntaa, mutta ne taas, jotka sanovat olevansa Sepen, Odin, Gunnarin, Brorin ja Ulfin ne ovat keskellä pelastusta.
        Näin siis Kristus on todella jaettu tai aidattu yhteen paikkaan. Hän ei olekaan enää läsnä sanansa kautta tai siellä, missä kaksi tai kolme kokoontuu hänen nimeensä.


      • kummalta
        on mennyt kirjoitti:

        Sepe saarnasi meillä, että kaikkein onnettomimpia ovat ne, jotka sanovat olevansa Kristuksen.
        Hänen mielestään näillä ei ole mitään seurakuntaa, mutta ne taas, jotka sanovat olevansa Sepen, Odin, Gunnarin, Brorin ja Ulfin ne ovat keskellä pelastusta.
        Näin siis Kristus on todella jaettu tai aidattu yhteen paikkaan. Hän ei olekaan enää läsnä sanansa kautta tai siellä, missä kaksi tai kolme kokoontuu hänen nimeensä.

        Paavalin opetushan oli, että kaikki ovat Kristuksen. No eipä meillä liene vastuuta noista sanoista.

        Aika jännä on lukea Lestadiuksen selitys tuosta samasta paikasta ns. Sorselen saarnasta.


      • vielä kun on mahdollista
        kummalta kirjoitti:

        Paavalin opetushan oli, että kaikki ovat Kristuksen. No eipä meillä liene vastuuta noista sanoista.

        Aika jännä on lukea Lestadiuksen selitys tuosta samasta paikasta ns. Sorselen saarnasta.

        Teillä taviksilla on ainut vika ettette ymmärrä raamattua ja ette usko sen selityksiäkään joita Herran palvelijat teille rakkaudesta haluavat antaa teidän autuudeksenne. Vastuu on teidän, ei sanan julistan. Te vastaatte siitä viimeistään viimeisellä tuomiolla. Jos siellä olette tuomitujen joukossa katsokaa silloin kun teidän opetajanne astuvat valkoisissa vaatteissa Herransa iloon. Silloin on todella myöhäistä huutaa Jeesusta, liian myöhäistä ei Hän enään kuule teidän huutoanne.


      • tultu?????
        vielä kun on mahdollista kirjoitti:

        Teillä taviksilla on ainut vika ettette ymmärrä raamattua ja ette usko sen selityksiäkään joita Herran palvelijat teille rakkaudesta haluavat antaa teidän autuudeksenne. Vastuu on teidän, ei sanan julistan. Te vastaatte siitä viimeistään viimeisellä tuomiolla. Jos siellä olette tuomitujen joukossa katsokaa silloin kun teidän opetajanne astuvat valkoisissa vaatteissa Herransa iloon. Silloin on todella myöhäistä huutaa Jeesusta, liian myöhäistä ei Hän enään kuule teidän huutoanne.

        mistä näitä ressukoita siunaantuu?


      • juhailpo
        on mennyt kirjoitti:

        Sepe saarnasi meillä, että kaikkein onnettomimpia ovat ne, jotka sanovat olevansa Kristuksen.
        Hänen mielestään näillä ei ole mitään seurakuntaa, mutta ne taas, jotka sanovat olevansa Sepen, Odin, Gunnarin, Brorin ja Ulfin ne ovat keskellä pelastusta.
        Näin siis Kristus on todella jaettu tai aidattu yhteen paikkaan. Hän ei olekaan enää läsnä sanansa kautta tai siellä, missä kaksi tai kolme kokoontuu hänen nimeensä.

        Tuollaisia puheita ei voi vahvistaa Sanalla. Jeesuksen Kristuksen ristinkuolema ja ylösnousemus on ainoa toivomme.
        Tuntuu että eksytykset riehuvat kaikkialla. Armahda Jumala Suomen kansaa ja herätä ihmiset seuraamaan Herraamme Jeesusta Kristusta!

        Kol. 1:14   Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        Kol. 1:15   ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        Kol. 1:16   Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        Kol. 1:17   ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        Kol. 1:18   Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        Kol. 1:19   Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        Kol. 1:20   ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        Kol. 1:21   Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        Kol. 1:22   Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        Kol. 1:23   jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

        Ef. 3:14   Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
        Ef. 3:15   josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
        Ef. 3:16   että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
        Ef. 3:17   ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
        Ef. 3:18   niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
        Ef. 3:19   ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
        Ef. 3:20   Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
        Ef. 3:21   hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.


      • teutatess
        vielä kun on mahdollista kirjoitti:

        Teillä taviksilla on ainut vika ettette ymmärrä raamattua ja ette usko sen selityksiäkään joita Herran palvelijat teille rakkaudesta haluavat antaa teidän autuudeksenne. Vastuu on teidän, ei sanan julistan. Te vastaatte siitä viimeistään viimeisellä tuomiolla. Jos siellä olette tuomitujen joukossa katsokaa silloin kun teidän opetajanne astuvat valkoisissa vaatteissa Herransa iloon. Silloin on todella myöhäistä huutaa Jeesusta, liian myöhäistä ei Hän enään kuule teidän huutoanne.

        Niin loppu on jo alkanut, Mutta niin on opettjienkin otettava tuomionsa vastaan, kenelläkään ei ole automaatiota, ei sinun luetelleilla puhujilla ei kristityillä, se on vieläkin niin, että Jeesus Kristus on joka valinnan tekee, ja sen tähden kenelläkään ei, ole turvaaminen omin töihin, tai omaanvanhurskauteen.


      • Pottunen
        on mennyt kirjoitti:

        Sepe saarnasi meillä, että kaikkein onnettomimpia ovat ne, jotka sanovat olevansa Kristuksen.
        Hänen mielestään näillä ei ole mitään seurakuntaa, mutta ne taas, jotka sanovat olevansa Sepen, Odin, Gunnarin, Brorin ja Ulfin ne ovat keskellä pelastusta.
        Näin siis Kristus on todella jaettu tai aidattu yhteen paikkaan. Hän ei olekaan enää läsnä sanansa kautta tai siellä, missä kaksi tai kolme kokoontuu hänen nimeensä.

        Minä satuin kuuntelemaan samaa puhetta. Mietin, että jokin virhe hänellä tuli. Jokina ajatusmoka tai muu sekaannus.
        Muutenhan se olisi aivan Raamatun vastaista.
        Uskon, että sanatkin menevät sekasin välillä noilla puhujilla, ihmisiä kun ovat.
        Jos kuulen toistamiseen samalta ihmiseltä samaa, niin se on kuutpai, eli hyvästi.
        Silloin on väärän paimenen ääni kyseessä.


      • ihmettellöö
        vielä kun on mahdollista kirjoitti:

        Teillä taviksilla on ainut vika ettette ymmärrä raamattua ja ette usko sen selityksiäkään joita Herran palvelijat teille rakkaudesta haluavat antaa teidän autuudeksenne. Vastuu on teidän, ei sanan julistan. Te vastaatte siitä viimeistään viimeisellä tuomiolla. Jos siellä olette tuomitujen joukossa katsokaa silloin kun teidän opetajanne astuvat valkoisissa vaatteissa Herransa iloon. Silloin on todella myöhäistä huutaa Jeesusta, liian myöhäistä ei Hän enään kuule teidän huutoanne.

        Mistä sinä tiedät ettei Pyhä Henki ymmärrä Raamattua? Humpuukinikkarit taas asialla raatelemassa Jeesuksen lampaita!

        Kuulepas velikulta..., se on sillä tavalla että Jumala on antanut jokaiselle Jeesukseen uskovalle ihan oman Henkesä matkaoppaaksi.
        Hallelujaa kiitos Jeesus!

        Sinun olisi viimeistään nyt avattava Raamattusi, koskapa alat kirjoitella Jeesukseen uskoville ihmisten humpuukiin perustuvia elämänohjeita.

        oh. 10:14   
        1. Minä olen se hyvä paimen,
        2. ja minä tunnen omani,
        3. ja minun omani tuntevat minut,

        Joh. 10:15   niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.


      • kiitolliin
        juhailpo kirjoitti:

        Tuollaisia puheita ei voi vahvistaa Sanalla. Jeesuksen Kristuksen ristinkuolema ja ylösnousemus on ainoa toivomme.
        Tuntuu että eksytykset riehuvat kaikkialla. Armahda Jumala Suomen kansaa ja herätä ihmiset seuraamaan Herraamme Jeesusta Kristusta!

        Kol. 1:14   Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        Kol. 1:15   ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        Kol. 1:16   Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        Kol. 1:17   ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
        Kol. 1:18   Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        Kol. 1:19   Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        Kol. 1:20   ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        Kol. 1:21   Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        Kol. 1:22   Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        Kol. 1:23   jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

        Ef. 3:14   Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
        Ef. 3:15   josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
        Ef. 3:16   että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
        Ef. 3:17   ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
        Ef. 3:18   niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
        Ef. 3:19   ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
        Ef. 3:20   Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
        Ef. 3:21   hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.

        Kiitos Jeesus lupauksestasi, kiitos pelastuksen lahjasta. Kiitos ruumiistasi ja verestäsi, sinussa me olemme lunastetut vapaiksi synneistämme ja päästetyt perkeleen paulasta.
        Hallelujaa!

        Perkelettä ja hänen palveluksessaan työskenteleviä tämä vapautemme risoo, mutta me nautimme siitä sanoinkuvaamattomalla ilolla.
        Aamen!


      • aameen
        Pottunen kirjoitti:

        Minä satuin kuuntelemaan samaa puhetta. Mietin, että jokin virhe hänellä tuli. Jokina ajatusmoka tai muu sekaannus.
        Muutenhan se olisi aivan Raamatun vastaista.
        Uskon, että sanatkin menevät sekasin välillä noilla puhujilla, ihmisiä kun ovat.
        Jos kuulen toistamiseen samalta ihmiseltä samaa, niin se on kuutpai, eli hyvästi.
        Silloin on väärän paimenen ääni kyseessä.

        Luulen että kysymyksessä on itsensä hyljätyksi kokeminen, pettymys, suuttumus ja turhautuminen.

        Ystävä kertoi minulle saman saarnaajan saaneen suuren määrän "haukkumakirjeitä", joiksi hän niitä oli saarnassaan nimittänyt. Niiden viestien sisältönä oli ollut pääosin se, että tätä saarnamiestä oli syytetty lain alla olevaksi.

        Olen sitä mieltä että kirjeitä ei pidä lähettää silloin, ellei tunne aitoa rakkautta kirjeen vastaanottajaa kohtaan. Saarnamiehet ovat ihmisiä hekin ja toimivat monenlaisten ristiriitojen paineen alaisina. He tarvitsevat aitoa välittämistä ja rakkautta.

        On hyvä käyttää jotakuta luotettavaa henkilöä ennen kirjeen lähettämistä oikolukijana. Terävät (kielteisten tunteiden) hampaat tulee viilattua pois tekstistä.

        Kokemuksen mukaan tulokset ovat silloin hyviä.


      • Jalmari
        ihmettellöö kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät ettei Pyhä Henki ymmärrä Raamattua? Humpuukinikkarit taas asialla raatelemassa Jeesuksen lampaita!

        Kuulepas velikulta..., se on sillä tavalla että Jumala on antanut jokaiselle Jeesukseen uskovalle ihan oman Henkesä matkaoppaaksi.
        Hallelujaa kiitos Jeesus!

        Sinun olisi viimeistään nyt avattava Raamattusi, koskapa alat kirjoitella Jeesukseen uskoville ihmisten humpuukiin perustuvia elämänohjeita.

        oh. 10:14   
        1. Minä olen se hyvä paimen,
        2. ja minä tunnen omani,
        3. ja minun omani tuntevat minut,

        Joh. 10:15   niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

        kun ei tarvitse raamattua selittää. Jos sitä rupee oikein ahkerasti selaamaan ja siitä väittelemään,sekä siitä kaikki askelmerkkinsä ottamaan, tulee sekopäiseksi. Olen nekin surulliset tapaukset nähnyt.
        Rukoillaan.


      • kirjoitus?!
        vielä kun on mahdollista kirjoitti:

        Teillä taviksilla on ainut vika ettette ymmärrä raamattua ja ette usko sen selityksiäkään joita Herran palvelijat teille rakkaudesta haluavat antaa teidän autuudeksenne. Vastuu on teidän, ei sanan julistan. Te vastaatte siitä viimeistään viimeisellä tuomiolla. Jos siellä olette tuomitujen joukossa katsokaa silloin kun teidän opetajanne astuvat valkoisissa vaatteissa Herransa iloon. Silloin on todella myöhäistä huutaa Jeesusta, liian myöhäistä ei Hän enään kuule teidän huutoanne.

        jos lammas kuulee paimenen äänen ja erottaa väärän paimenen äänen, niin se on lampaan etu eikä haitta.
        Lammas on se Jeesuksen seuraaja.
        Taitaa väärät opettajat mennä mustissa kaavuissa ja heidän huutonsa ei auta mitään, ei heitä eikä seuraajiaan, kun taivaan valtakuntaan menee ne tavikset, joilla oli se yksinkertainen usko Jeesukseen Kristukseen.
        Jeesus on tie , totuus ja elämä.
        Ei seurakunnassa oleva puhuja joka puhuu väärin.


      • pilkkaamasta pyhää
        kirjoitus?! kirjoitti:

        jos lammas kuulee paimenen äänen ja erottaa väärän paimenen äänen, niin se on lampaan etu eikä haitta.
        Lammas on se Jeesuksen seuraaja.
        Taitaa väärät opettajat mennä mustissa kaavuissa ja heidän huutonsa ei auta mitään, ei heitä eikä seuraajiaan, kun taivaan valtakuntaan menee ne tavikset, joilla oli se yksinkertainen usko Jeesukseen Kristukseen.
        Jeesus on tie , totuus ja elämä.
        Ei seurakunnassa oleva puhuja joka puhuu väärin.

        Aika jumalatonta suunsoittoa harrastat.

        Ei sovi halveksia Jumalan sanaa eikä Pyhiä sakramentteja kirkossa. Kuten LLL aikoinaan sanoi, on alttari pyhä paikka.
        Minkä he oikein julistavat, siitä olkoot Jumalalle kiitos! Minkä väärin opettavat, sen itsellensä väärin tekevät.
        Kun pappi julista alttarilta synninpäästön, se on itsensä Jumalan suusta tuleva sana. Voi sitä ihmistä, joka sitä täälläkin pilkkaa!


      • teutatess
        aameen kirjoitti:

        Luulen että kysymyksessä on itsensä hyljätyksi kokeminen, pettymys, suuttumus ja turhautuminen.

        Ystävä kertoi minulle saman saarnaajan saaneen suuren määrän "haukkumakirjeitä", joiksi hän niitä oli saarnassaan nimittänyt. Niiden viestien sisältönä oli ollut pääosin se, että tätä saarnamiestä oli syytetty lain alla olevaksi.

        Olen sitä mieltä että kirjeitä ei pidä lähettää silloin, ellei tunne aitoa rakkautta kirjeen vastaanottajaa kohtaan. Saarnamiehet ovat ihmisiä hekin ja toimivat monenlaisten ristiriitojen paineen alaisina. He tarvitsevat aitoa välittämistä ja rakkautta.

        On hyvä käyttää jotakuta luotettavaa henkilöä ennen kirjeen lähettämistä oikolukijana. Terävät (kielteisten tunteiden) hampaat tulee viilattua pois tekstistä.

        Kokemuksen mukaan tulokset ovat silloin hyviä.

        Saada ne kirjeet ? kun mies tunnetaan, voi olla aivan paikallaan, hän on väkkärä joka puhuu ylistys sanoja Pohjatuuliin, ei hän silloin ole lakihenkinen. mutta kun kääntää sanansa meihin silloin tuta mitä hän on oppinut KN:ltä ja lapista, ja TN:ltä Eikä ole päästänyt EN:n lähetysmies ehdokkaasi. Pikkuisen on seurakunnassakin vikaa, kun ei ole perään katsojaa, toivottavasti astuin tarpeeksi monille varpaille .


      • kyselen
        teutatess kirjoitti:

        Saada ne kirjeet ? kun mies tunnetaan, voi olla aivan paikallaan, hän on väkkärä joka puhuu ylistys sanoja Pohjatuuliin, ei hän silloin ole lakihenkinen. mutta kun kääntää sanansa meihin silloin tuta mitä hän on oppinut KN:ltä ja lapista, ja TN:ltä Eikä ole päästänyt EN:n lähetysmies ehdokkaasi. Pikkuisen on seurakunnassakin vikaa, kun ei ole perään katsojaa, toivottavasti astuin tarpeeksi monille varpaille .

        narsismi?


      • on iloittu
        kiitolliin kirjoitti:

        Kiitos Jeesus lupauksestasi, kiitos pelastuksen lahjasta. Kiitos ruumiistasi ja verestäsi, sinussa me olemme lunastetut vapaiksi synneistämme ja päästetyt perkeleen paulasta.
        Hallelujaa!

        Perkelettä ja hänen palveluksessaan työskenteleviä tämä vapautemme risoo, mutta me nautimme siitä sanoinkuvaamattomalla ilolla.
        Aamen!

        Se on totta!
        Ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa.


      • teutatess
        kyselen kirjoitti:

        narsismi?

        Ei ole , olen omastamielestä oikeuden mielinen
        ja toisella tapaa sorretun puolella, kiitos piikistä ei pistä enää.


      • Pottunen
        pilkkaamasta pyhää kirjoitti:

        Aika jumalatonta suunsoittoa harrastat.

        Ei sovi halveksia Jumalan sanaa eikä Pyhiä sakramentteja kirkossa. Kuten LLL aikoinaan sanoi, on alttari pyhä paikka.
        Minkä he oikein julistavat, siitä olkoot Jumalalle kiitos! Minkä väärin opettavat, sen itsellensä väärin tekevät.
        Kun pappi julista alttarilta synninpäästön, se on itsensä Jumalan suusta tuleva sana. Voi sitä ihmistä, joka sitä täälläkin pilkkaa!

        Jeesus on läsnä siellä missä 2 tai useampi kokoontuu hänen nimissään.
        Alttari ei ole Jumalalle mieleinen vaan se oikea puhe ja oikea henki.
        Oli se sitten alttarilla tai pellolla.
        Jeesus kokoontui opetuslastensa kanssa milloin missäkin.
        Ei ihmisten rakentamat alttarit ole muuta kun rakennelmia. Ihmisen rakennelmia.
        Ei ihmisen kuulu kumartaa alttarille tai siellä olevalle ihmiselle.
        Jumalansanasta olkoon kiitos Jumalalle.
        Siinä olet oikeassa.
        Mitä taas väärin opettavat, sen tekevät paholaiselle ja sitä ei ole kiittäminen, sillä harhaanjohtavat, mikäli mahdollista niin niitäkin lampaita jotka etsivät vielä oikeaa paimenta.
        Kristuksen ääni on selkeä ja sen tunnistaa.
        Muu ääni alttarilla tai muualla ei kiinnosta ollenkaan.


      • Pottunen
        aameen kirjoitti:

        Luulen että kysymyksessä on itsensä hyljätyksi kokeminen, pettymys, suuttumus ja turhautuminen.

        Ystävä kertoi minulle saman saarnaajan saaneen suuren määrän "haukkumakirjeitä", joiksi hän niitä oli saarnassaan nimittänyt. Niiden viestien sisältönä oli ollut pääosin se, että tätä saarnamiestä oli syytetty lain alla olevaksi.

        Olen sitä mieltä että kirjeitä ei pidä lähettää silloin, ellei tunne aitoa rakkautta kirjeen vastaanottajaa kohtaan. Saarnamiehet ovat ihmisiä hekin ja toimivat monenlaisten ristiriitojen paineen alaisina. He tarvitsevat aitoa välittämistä ja rakkautta.

        On hyvä käyttää jotakuta luotettavaa henkilöä ennen kirjeen lähettämistä oikolukijana. Terävät (kielteisten tunteiden) hampaat tulee viilattua pois tekstistä.

        Kokemuksen mukaan tulokset ovat silloin hyviä.

        Siksi olikin kummallista kuulla tuo puhe.
        Paholainen tekee töitään joka paikassa.
        Myös puhujan olisi hyvä olla siitä tietoinen.
        Jumala on ainoa oikea lähde Pyhänhengen kautta ja Jeesuksen paimenääni sieltä kuuluu silloin.

        Olet oikeassa , että puhujat ovat ihmisiä kuten mekin. He tarvitsevat ihan tavallista tukea ja rakkautta kuten muutkin ihmiset.
        Olen usein tykännyt kyseisen puhujan puheista ja siksi ihmettelin asiaa.
        Hänen puheensa ovat olleet usein totuudellisia ja ihmisen mielistelystä piittaamattomia. Juuri sellaisia totuuden ääniä joita ihmisen on hyvä kuulla.
        Itse uskon, että kyseessä oli vaan virheellinen ajatus, kuten se on ihmiselle mahdollista.

        Silloin kun EH otettiin pois, niin mietin, että koska EH oli puheissaan myös suora ja rehellinen, välittämättä siitä, että mitä ihmiset ajattelivat, niin jotkut kokivat tämän ikävänä asiana. Itse koin sen Jumalan sanana.
        Kuitenkin, kun monet olivat tätä suoraa ja rehellistä puhetta vastaan, niin Jumala otti hänet pois.
        Siinä sitten yritettiin taas kumarrella ihmisiä pohjantuulen mukaisesti ja turhaan.
        Taas ilmaantui puhujia joilla oli totuuden ääni ja kirkas henki matkassaan.
        Näin tämä varmaan menee aina.
        Silloin se pieni joukko, jotka tykkäävät Jumalan sanasta, hengen ohjauksesta ja yksin Jumalaa suurena pitämisestä, saa ruokaa ja elää sillä pitkään.
        Tässä välillä sitten erilaiset puhujat yrittävät johdattaa harhaan ja sotkea totuuden ääniä.

        Olet oikeassa!
        Jeesuksen lampaat tuntevat paimenensa äänen.


      • Pottunen
        teutatess kirjoitti:

        Ei ole , olen omastamielestä oikeuden mielinen
        ja toisella tapaa sorretun puolella, kiitos piikistä ei pistä enää.

        Olen samaa havainnut sinussa. Siksi pidänkin sinusta. Sinussa vaikuttaa oikeamielinen totuus ja sen tavoittelu.
        Se on Jumalan työtä ihmisessä ja ihminen työskentelee silloin Jumalan iloksi.
        Hienoa huomata , että ymmärrät sen itsekin, mitä sinussa on ja tapahtuu.
        Jatka vaan samaan tyyliin. Se on oikea tie.
        Ei meidän ihmisiä kuulu kumarrella vaan oikean paimenen suuntaan.
        Taivaan ilossa ei ole sitten enää piikkejä eikä piikittäjiä.
        Jumalan armon ja rauhan toivotus pottuselta.
        Hyvää viikonloppua!


      • Pottunen
        pilkkaamasta pyhää kirjoitti:

        Aika jumalatonta suunsoittoa harrastat.

        Ei sovi halveksia Jumalan sanaa eikä Pyhiä sakramentteja kirkossa. Kuten LLL aikoinaan sanoi, on alttari pyhä paikka.
        Minkä he oikein julistavat, siitä olkoot Jumalalle kiitos! Minkä väärin opettavat, sen itsellensä väärin tekevät.
        Kun pappi julista alttarilta synninpäästön, se on itsensä Jumalan suusta tuleva sana. Voi sitä ihmistä, joka sitä täälläkin pilkkaa!

        Jäin miettimään sitä, että miten se meni se Raamatun kohta, jossa sanotaan, että kauhistus on siellä, missä sen ei kuuluisi olla.
        Portto on paikassa jossa sen ei kuuluisi olla.
        " silloin on aika vähissä" ?

        Kuka muistaa kohtan ja mikä kohta se on tarkemmin?

        Tuli vaan mieleeni tuosta alttarista ja sen paikan pilaamisesta.. että voisiko tarkoittaa sitä se kyseinen Raamatun kohta?


      • se sitten tuli!
        aameen kirjoitti:

        Luulen että kysymyksessä on itsensä hyljätyksi kokeminen, pettymys, suuttumus ja turhautuminen.

        Ystävä kertoi minulle saman saarnaajan saaneen suuren määrän "haukkumakirjeitä", joiksi hän niitä oli saarnassaan nimittänyt. Niiden viestien sisältönä oli ollut pääosin se, että tätä saarnamiestä oli syytetty lain alla olevaksi.

        Olen sitä mieltä että kirjeitä ei pidä lähettää silloin, ellei tunne aitoa rakkautta kirjeen vastaanottajaa kohtaan. Saarnamiehet ovat ihmisiä hekin ja toimivat monenlaisten ristiriitojen paineen alaisina. He tarvitsevat aitoa välittämistä ja rakkautta.

        On hyvä käyttää jotakuta luotettavaa henkilöä ennen kirjeen lähettämistä oikolukijana. Terävät (kielteisten tunteiden) hampaat tulee viilattua pois tekstistä.

        Kokemuksen mukaan tulokset ovat silloin hyviä.

        Ja syvällä rintaäänellä Lempäälästä!


      • aameen
        se sitten tuli! kirjoitti:

        Ja syvällä rintaäänellä Lempäälästä!

        Raamattua ei ole kirjoitettu Suomessa ollenkaan, etko tosiaan tiennyt?


      • teutatess
        Pottunen kirjoitti:

        Olen samaa havainnut sinussa. Siksi pidänkin sinusta. Sinussa vaikuttaa oikeamielinen totuus ja sen tavoittelu.
        Se on Jumalan työtä ihmisessä ja ihminen työskentelee silloin Jumalan iloksi.
        Hienoa huomata , että ymmärrät sen itsekin, mitä sinussa on ja tapahtuu.
        Jatka vaan samaan tyyliin. Se on oikea tie.
        Ei meidän ihmisiä kuulu kumarrella vaan oikean paimenen suuntaan.
        Taivaan ilossa ei ole sitten enää piikkejä eikä piikittäjiä.
        Jumalan armon ja rauhan toivotus pottuselta.
        Hyvää viikonloppua!

        Pottunen.


      • teutatess
        kyselen kirjoitti:

        narsismi?

        Onko aina oltava joku sairaus. Mikä se sulla mahtaa olla? Olen jo tottunut, että niin paljon on sairauksia meikäläisissä, että joku on jokaisessa .


      • teutatess
        aameen kirjoitti:

        Raamattua ei ole kirjoitettu Suomessa ollenkaan, etko tosiaan tiennyt?

        On myös kirjoitettu täällä. Käännös on tietewnkin sakasta, mutta Suomeksi on käännetty käsin joka valmistui 1642. kaikki käännökset sen jälkeen noudattaa tätä kirjaa.

        Miten se on sinusta valmistunut ellei sitä ole kirjoitettu ?


    • teutatess

      Kristuksen Kirkko pelastaa, jos sitten tälläinen ihminen ottaa sen tosissaan (ja joku hylkää sen) on parempi kuin myllynkivi ripustetaan kaulaan ja hän upotetaan meren syvyteen, sillä hän on tehnyt piennimmän pahennuksen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe