Tambocor

Annikatti

Hei!

Kärsin kymmenistä tuhansista eteislisälyönneistä/vrk. Onko kohtalotovereita, joilla siis olisi näitä todennetusti näin paljon ja kuinka niitä hoidetaan, jos mitenkään (tiedän, että eteislisälyönnit ovat normaali ilmiö, mutta tämä määrä jo epänormaali)?

Minulle on tarkoitus aloittaa beetasalpaajan lisäksi (joka ei tepsi) myös Tambocor. Vähän kuitenkin pelottaa, kun kuitenkin se kuitenkin vaikuttaa sydämmen sähköiseen toimintaan ja voi myös aiheuttaa rytmihäiriöitä.

Olisin kiinnostunut kuulemaan mahdollisimman monta kokemusta. :)

56

27896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin mene

      Olen käyttänyt 9 vuotta Tambocor-lääkettä ja rytmihäiriöni ovat pysyneet poissa. Mitään merkittäviä sivuvaikutuksia ei minulle ole tullut.
      Olen ollut lääkkeeseen erittäin tyytyväinen.

      • Annikatti

        Onpa mukava kuulla.. Millaisesta rytmihäiriöstä kärsit? - Hienoa kuulla, että noin pitkään on vaikuttanut, onko annos ollut sama koko ajan? Entä syötkö myös beetasalpaajaa?


      • Hyvin menee
        Annikatti kirjoitti:

        Onpa mukava kuulla.. Millaisesta rytmihäiriöstä kärsit? - Hienoa kuulla, että noin pitkään on vaikuttanut, onko annos ollut sama koko ajan? Entä syötkö myös beetasalpaajaa?

        Minulla on Flimmeri (eteisvärinä).
        Sydän tutkittu ja muuten ok.
        Syön myös Emconcor-betasalpaajaa 2,5 mg aamuisin.
        Tambocor 100-annos on 1 aamulla ja 1,5 illalla.
        Näillä annoksilla on mennyt 8 vuotta.
        Liikun paljon. Hiihdän talvessa 1500 km.
        Kesällä maastopyöräilen ja pelaan Golfia.
        Syke liikkuessa alhainen ja lähtee kunnolla liikkeelle vasta 10 minuutin liikunnan jälkeen, mutta sopeutan liikkumisen tuntemusteni mukaan.
        Käyn vuosittain tarkastuksessa rytmihäiriökardilogilla.
        Lääkkeen vaikutus on varmasti yksilöllistä, mutta minun kokemukseni ovat hyvät.


      • Annikatti
        Hyvin menee kirjoitti:

        Minulla on Flimmeri (eteisvärinä).
        Sydän tutkittu ja muuten ok.
        Syön myös Emconcor-betasalpaajaa 2,5 mg aamuisin.
        Tambocor 100-annos on 1 aamulla ja 1,5 illalla.
        Näillä annoksilla on mennyt 8 vuotta.
        Liikun paljon. Hiihdän talvessa 1500 km.
        Kesällä maastopyöräilen ja pelaan Golfia.
        Syke liikkuessa alhainen ja lähtee kunnolla liikkeelle vasta 10 minuutin liikunnan jälkeen, mutta sopeutan liikkumisen tuntemusteni mukaan.
        Käyn vuosittain tarkastuksessa rytmihäiriökardilogilla.
        Lääkkeen vaikutus on varmasti yksilöllistä, mutta minun kokemukseni ovat hyvät.

        Kiitos vielä kerran vastauksesta!

        Olisiko joku jolla tämä lääke on määrätty "vain" runsaaseen lisälyöntimäärään (minulla kymmeniä tuhansia/vrk)?


      • uusilääke

        Hei, minulle ollaan juuri määräämässä Tambocoria usein toistuviin flimmereihin. Beetasalpaajat eivät ole estäneet niitä. Minulla on paljon lisälyöntejä, joista flimmeri helposti lähtee. Kerroit, että rytmihäiriösi ovat pysyneet poissa, tarkoitatko, että myös lisälyönnit ovat pysytelleet poissa? Kiitos vastauksesta.


      • Kallekepu
        Annikatti kirjoitti:

        Kiitos vielä kerran vastauksesta!

        Olisiko joku jolla tämä lääke on määrätty "vain" runsaaseen lisälyöntimäärään (minulla kymmeniä tuhansia/vrk)?

        Minä työn tampogoria 300 vrk pelkkiin lisälyönteihin joka lyönnin jälkeen oli lisälyönteihin


    • v-55

      Minulle tehtiin sydäensähköratojen poltto joka epäonnistui tuli flimmeri (eteisvärinä ) jäi päälle ja kolme kertaa sähköllä yritettiin käynnistää mutta neljäs kerta suoneen Tambocori 100mg jopa käänty sinus rytmiin.19.5.09. siitä saakka syönyt tambocoria ja rytmihäiriöt hävinneet olemattomiin,pulssi 45-65 minulle ainakin hyvin siedetty lääke,joudun käyttämään yös selogen lääkitystä..Olet jo varmaan saanut lääkityksen kun luet tätä viesti?

    • flimmeriiiiiii

      Mulla tambocor makaa tuol kaapissa, ja odottaa sitä että saan itseäni niskasta kiinni ja että aloittaisin kuurin. 2,5 vuotta sitten todettu flimmeri eli etesivärinä, normaalirytmissä ainoastaan muutama lisälyönti käsittääkseni - eli ei aivan sama tilanne ku sulla.

      Nii-in. Sitä tässä itsekikn mietin uskaltaako sitä syödä - kuulemma voi tulla just rytmihäiriöt voimakkaampina tai sitten jopa kammioperäisinä. Kuitenkin eräs kokenus lääkäri sanoi mulle että tambocor olis hyvin siedetty lääke. Eli se että tilanne pahentuis on kait melkoisen harvinaista käytännössä. Sitä tää lääkäri sanoi, että lääke saattaa menettää vuosien saatossa tehonsa...

      • Tambocor on pelottava lääke toki. Se tiedetään, että infarktin äskettäin sairastaneilla se lisää äkkikuoleman riskiä. Samoin potilailla, joilla on sydämessä muutakin vikaa kuin rytmihäiriö, se voi olla vaarallinen. Yleensä tambocor pitääkin aina aloittaa sairaalassa, jotta rytmihäiriöiden vaarallinen pahentuminen huomattaisiin ja saataisiin hoidettua. Toisaalta eteisvärinäpotilailla, joilla ei ole muita sydänongelmia, se on ilmeisesti turvallinen ja voidaan harkinnan mukaan aloittaa myös tavalliseen tapaan kotona.

        Itse juttelin pitkään kardiologin kanssa lääkkeen vaikutuksista ennen kuin suostuin sen ottamaan. Ennen lääkkeen määräämistä minulle tehtiin kliininen rasituskoe (joka ei paljastanut sepelvaltimoahtaumaa) sekä sydämen ultraäänitutkimus (joka paljasti flimmerin aiheuttaman muutoksen sydämen rakenteessa). Kardiologi lopulta totesi, että minun tapauksessani todennäköisyys siihen, että lääke auttaa, olisi noin 95 %, kun taas pahojen haittavaikutusten todennäköisyys on alle prosentin. Siinä välissä on sitten muutaman prosentin verran tilaa muille tuloksille. Kardiologi myös muistutti, että nyt en joudu syömään mitään verenohennuslääkettä, mutta jos kohtauksittaisen flimmerin annetaan jatkua hoitamattomana, se ennen pitkää (10–15 vuotta?) muuttuu krooniseksi ja silloin joudun syömään lopun elämääni marevania. Ja marevan on oikeasti Tambocoriakin pelottavampi lääke.

        Aloitin Tambocor retard 1x100 mg päivässä 26.8.2009. Viimeisin flimmerikohtaukseni oli 19.8.2009. Lääkkeen aloittamisen jälkeen olen kärsinyt lähinnä satunnaisista lisälyönneistä. Mitään selkeää haittavaikutusta en ole havainnut. Seuraavan kerran juttelen kardiologin kanssa parin viikon päästä, jolloin otetaan myös uusi EKG. Vielä on liian aikaista sanoa, mikä on Tambocorin vaikutus minun tapauksessani, mutta toistaiseksi hyvältä näyttää.


      • Lääkäriin pettynyt
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Tambocor on pelottava lääke toki. Se tiedetään, että infarktin äskettäin sairastaneilla se lisää äkkikuoleman riskiä. Samoin potilailla, joilla on sydämessä muutakin vikaa kuin rytmihäiriö, se voi olla vaarallinen. Yleensä tambocor pitääkin aina aloittaa sairaalassa, jotta rytmihäiriöiden vaarallinen pahentuminen huomattaisiin ja saataisiin hoidettua. Toisaalta eteisvärinäpotilailla, joilla ei ole muita sydänongelmia, se on ilmeisesti turvallinen ja voidaan harkinnan mukaan aloittaa myös tavalliseen tapaan kotona.

        Itse juttelin pitkään kardiologin kanssa lääkkeen vaikutuksista ennen kuin suostuin sen ottamaan. Ennen lääkkeen määräämistä minulle tehtiin kliininen rasituskoe (joka ei paljastanut sepelvaltimoahtaumaa) sekä sydämen ultraäänitutkimus (joka paljasti flimmerin aiheuttaman muutoksen sydämen rakenteessa). Kardiologi lopulta totesi, että minun tapauksessani todennäköisyys siihen, että lääke auttaa, olisi noin 95 %, kun taas pahojen haittavaikutusten todennäköisyys on alle prosentin. Siinä välissä on sitten muutaman prosentin verran tilaa muille tuloksille. Kardiologi myös muistutti, että nyt en joudu syömään mitään verenohennuslääkettä, mutta jos kohtauksittaisen flimmerin annetaan jatkua hoitamattomana, se ennen pitkää (10–15 vuotta?) muuttuu krooniseksi ja silloin joudun syömään lopun elämääni marevania. Ja marevan on oikeasti Tambocoriakin pelottavampi lääke.

        Aloitin Tambocor retard 1x100 mg päivässä 26.8.2009. Viimeisin flimmerikohtaukseni oli 19.8.2009. Lääkkeen aloittamisen jälkeen olen kärsinyt lähinnä satunnaisista lisälyönneistä. Mitään selkeää haittavaikutusta en ole havainnut. Seuraavan kerran juttelen kardiologin kanssa parin viikon päästä, jolloin otetaan myös uusi EKG. Vielä on liian aikaista sanoa, mikä on Tambocorin vaikutus minun tapauksessani, mutta toistaiseksi hyvältä näyttää.

        Jos tambocor retard sinulle sopii (viestistäsi on jo aikaa ),hyvä. Miehelleni määrättiin noin vain tuota lääkettä, samoin läppävikaan tarkoitettua lääkettä ja verenpainelääkettä. En tullut tarkistaneeksi ko. lääkkeiden sopivuutta, olihan lääkäri kardiologi ja kyseessä yksityinen lääkäriasema. Kokeita tehtiin kovalla rahalla.
        Tänä kesänä hänelle tuli sydänpsyähdys ja neljän päivän tehohoidon (jäähdytyshoito, koska elvytys kesti 19 min) jälkeen hoitoa sisätautiosastolla ja nyt kotona. Tambocor oli hänelle kohtalokas, koska sydämessä oli muutakin vikaa, vaikka "tutkimus" muuta näytti. Sydämessä ei saa olla yhtään mitään vikaa, jos Tambocor retard lääkettä aikoo syödä. Siitä on oltava täysin varma. Meille kävi näin, ja maalaisjärkeni sanoo, ettei sitä pitäisi kenenkään syödä. Vaihtoehtoja on.


      • Lääkäriin pettynyt kirjoitti:

        Jos tambocor retard sinulle sopii (viestistäsi on jo aikaa ),hyvä. Miehelleni määrättiin noin vain tuota lääkettä, samoin läppävikaan tarkoitettua lääkettä ja verenpainelääkettä. En tullut tarkistaneeksi ko. lääkkeiden sopivuutta, olihan lääkäri kardiologi ja kyseessä yksityinen lääkäriasema. Kokeita tehtiin kovalla rahalla.
        Tänä kesänä hänelle tuli sydänpsyähdys ja neljän päivän tehohoidon (jäähdytyshoito, koska elvytys kesti 19 min) jälkeen hoitoa sisätautiosastolla ja nyt kotona. Tambocor oli hänelle kohtalokas, koska sydämessä oli muutakin vikaa, vaikka "tutkimus" muuta näytti. Sydämessä ei saa olla yhtään mitään vikaa, jos Tambocor retard lääkettä aikoo syödä. Siitä on oltava täysin varma. Meille kävi näin, ja maalaisjärkeni sanoo, ettei sitä pitäisi kenenkään syödä. Vaihtoehtoja on.

        Mitä minä olen noita lueskellut, vaihtoehtoja Tambocorille toki on, mutta ne ovat (a priori) kaikki vieläkin vaarallisempia. Toki ihmiselle, jolle Tambocor ei sovi, jokin muu lääke voi sopia.

        Itselläni Tambocor on nyt ollut käytössä n. 9 kk, ja flimmerit ovat poistuneet eikä mitään sivuvaikutuksia ole havaittu. Kävin lääkärin seurannassa pari viikkoa sitten, EKG ja verikokeet olivat kaikki ok.


      • A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Mitä minä olen noita lueskellut, vaihtoehtoja Tambocorille toki on, mutta ne ovat (a priori) kaikki vieläkin vaarallisempia. Toki ihmiselle, jolle Tambocor ei sovi, jokin muu lääke voi sopia.

        Itselläni Tambocor on nyt ollut käytössä n. 9 kk, ja flimmerit ovat poistuneet eikä mitään sivuvaikutuksia ole havaittu. Kävin lääkärin seurannassa pari viikkoa sitten, EKG ja verikokeet olivat kaikki ok.

        Eh. Unohdin tietenkin tämän.

        Onhan niitä Tambocoria turvallisempiakin rytmihäiriölääkkeitä, esim. beetasalpaajat. Ne toki pitää ensin testata, mikäli niillä katsotaan olevan tehoamisen mahdollisuuksia.

        Itselläni beetasalpaajaa (bisoprolol) yksinään kokeiltiin yleislääkärin määräyksellä kokonainen vuosi (tuloksetta) ennen kuin menin kardiologille. Tämä pitkä aika tosin oli oma mokani – olisin hyvin voinut mennä takaisin lääkäriin valittamaan lääkkeen tehottomuutta ennen sovittua kontrolliaikaa. Kardiologi totesi heti, että flimmerini on sellaista tyyppiä ettei beetasalpaajalla ole odotettavissa tulosta ja määräsi minut Tambocorin aloitusta valmisteleviin tutkimuksiin.


      • tahdistettu flimmeri
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Eh. Unohdin tietenkin tämän.

        Onhan niitä Tambocoria turvallisempiakin rytmihäiriölääkkeitä, esim. beetasalpaajat. Ne toki pitää ensin testata, mikäli niillä katsotaan olevan tehoamisen mahdollisuuksia.

        Itselläni beetasalpaajaa (bisoprolol) yksinään kokeiltiin yleislääkärin määräyksellä kokonainen vuosi (tuloksetta) ennen kuin menin kardiologille. Tämä pitkä aika tosin oli oma mokani – olisin hyvin voinut mennä takaisin lääkäriin valittamaan lääkkeen tehottomuutta ennen sovittua kontrolliaikaa. Kardiologi totesi heti, että flimmerini on sellaista tyyppiä ettei beetasalpaajalla ole odotettavissa tulosta ja määräsi minut Tambocorin aloitusta valmisteleviin tutkimuksiin.

        Jos flimmeri on ns. vagaalinen, eli se tulee nukkumaan käydessä, nukkuessa tai muuten vaan levolle käydessä, ruokailun jälkeen. Silloin ei beetasalpaaja sovi. Minullakin yritettiin ensin beetasalpaajaa ja sitten tambocoria, mutta flimmerit vain lisääntyivät. Sitten laitettiin tahdistin (pitkien taukojen takia) ja jatkettiin 5 mg bisoprololia ja 200 mg tambocoria ja nyt flimmeri ovat pysytelleet poissa ja aika harvinaisia ovat muutkin lisälyönnit, kun tahdistin pitää pulssin aina vähintään 70 (70-120). Yskää on ja silmissä vähän "värinöitä", mutta eihän sitä voi sanoa, että ne johtuis tuosta lääkityksestä, koska korvatkin tinnittävät ja ovat tinnittaneet ja humisseet jo kauan.


      • tahdistettu flimmeri kirjoitti:

        Jos flimmeri on ns. vagaalinen, eli se tulee nukkumaan käydessä, nukkuessa tai muuten vaan levolle käydessä, ruokailun jälkeen. Silloin ei beetasalpaaja sovi. Minullakin yritettiin ensin beetasalpaajaa ja sitten tambocoria, mutta flimmerit vain lisääntyivät. Sitten laitettiin tahdistin (pitkien taukojen takia) ja jatkettiin 5 mg bisoprololia ja 200 mg tambocoria ja nyt flimmeri ovat pysytelleet poissa ja aika harvinaisia ovat muutkin lisälyönnit, kun tahdistin pitää pulssin aina vähintään 70 (70-120). Yskää on ja silmissä vähän "värinöitä", mutta eihän sitä voi sanoa, että ne johtuis tuosta lääkityksestä, koska korvatkin tinnittävät ja ovat tinnittaneet ja humisseet jo kauan.

        Vagaalinen se minullakin oli :-) Hyvä että ratkaisu on sinullekin löytynyt.


      • masitus
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Tambocor on pelottava lääke toki. Se tiedetään, että infarktin äskettäin sairastaneilla se lisää äkkikuoleman riskiä. Samoin potilailla, joilla on sydämessä muutakin vikaa kuin rytmihäiriö, se voi olla vaarallinen. Yleensä tambocor pitääkin aina aloittaa sairaalassa, jotta rytmihäiriöiden vaarallinen pahentuminen huomattaisiin ja saataisiin hoidettua. Toisaalta eteisvärinäpotilailla, joilla ei ole muita sydänongelmia, se on ilmeisesti turvallinen ja voidaan harkinnan mukaan aloittaa myös tavalliseen tapaan kotona.

        Itse juttelin pitkään kardiologin kanssa lääkkeen vaikutuksista ennen kuin suostuin sen ottamaan. Ennen lääkkeen määräämistä minulle tehtiin kliininen rasituskoe (joka ei paljastanut sepelvaltimoahtaumaa) sekä sydämen ultraäänitutkimus (joka paljasti flimmerin aiheuttaman muutoksen sydämen rakenteessa). Kardiologi lopulta totesi, että minun tapauksessani todennäköisyys siihen, että lääke auttaa, olisi noin 95 %, kun taas pahojen haittavaikutusten todennäköisyys on alle prosentin. Siinä välissä on sitten muutaman prosentin verran tilaa muille tuloksille. Kardiologi myös muistutti, että nyt en joudu syömään mitään verenohennuslääkettä, mutta jos kohtauksittaisen flimmerin annetaan jatkua hoitamattomana, se ennen pitkää (10–15 vuotta?) muuttuu krooniseksi ja silloin joudun syömään lopun elämääni marevania. Ja marevan on oikeasti Tambocoriakin pelottavampi lääke.

        Aloitin Tambocor retard 1x100 mg päivässä 26.8.2009. Viimeisin flimmerikohtaukseni oli 19.8.2009. Lääkkeen aloittamisen jälkeen olen kärsinyt lähinnä satunnaisista lisälyönneistä. Mitään selkeää haittavaikutusta en ole havainnut. Seuraavan kerran juttelen kardiologin kanssa parin viikon päästä, jolloin otetaan myös uusi EKG. Vielä on liian aikaista sanoa, mikä on Tambocorin vaikutus minun tapauksessani, mutta toistaiseksi hyvältä näyttää.

        Kiitos, Vaikuttaa siltä että mun on kuitenkin turvallisinta uskoa mun kardiologiin ja aloittaa Tambocorilla.


      • Masitus
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Tambocor on pelottava lääke toki. Se tiedetään, että infarktin äskettäin sairastaneilla se lisää äkkikuoleman riskiä. Samoin potilailla, joilla on sydämessä muutakin vikaa kuin rytmihäiriö, se voi olla vaarallinen. Yleensä tambocor pitääkin aina aloittaa sairaalassa, jotta rytmihäiriöiden vaarallinen pahentuminen huomattaisiin ja saataisiin hoidettua. Toisaalta eteisvärinäpotilailla, joilla ei ole muita sydänongelmia, se on ilmeisesti turvallinen ja voidaan harkinnan mukaan aloittaa myös tavalliseen tapaan kotona.

        Itse juttelin pitkään kardiologin kanssa lääkkeen vaikutuksista ennen kuin suostuin sen ottamaan. Ennen lääkkeen määräämistä minulle tehtiin kliininen rasituskoe (joka ei paljastanut sepelvaltimoahtaumaa) sekä sydämen ultraäänitutkimus (joka paljasti flimmerin aiheuttaman muutoksen sydämen rakenteessa). Kardiologi lopulta totesi, että minun tapauksessani todennäköisyys siihen, että lääke auttaa, olisi noin 95 %, kun taas pahojen haittavaikutusten todennäköisyys on alle prosentin. Siinä välissä on sitten muutaman prosentin verran tilaa muille tuloksille. Kardiologi myös muistutti, että nyt en joudu syömään mitään verenohennuslääkettä, mutta jos kohtauksittaisen flimmerin annetaan jatkua hoitamattomana, se ennen pitkää (10–15 vuotta?) muuttuu krooniseksi ja silloin joudun syömään lopun elämääni marevania. Ja marevan on oikeasti Tambocoriakin pelottavampi lääke.

        Aloitin Tambocor retard 1x100 mg päivässä 26.8.2009. Viimeisin flimmerikohtaukseni oli 19.8.2009. Lääkkeen aloittamisen jälkeen olen kärsinyt lähinnä satunnaisista lisälyönneistä. Mitään selkeää haittavaikutusta en ole havainnut. Seuraavan kerran juttelen kardiologin kanssa parin viikon päästä, jolloin otetaan myös uusi EKG. Vielä on liian aikaista sanoa, mikä on Tambocorin vaikutus minun tapauksessani, mutta toistaiseksi hyvältä näyttää.

        Ok. Hyvä tietää näin uutena Tambocorin käyttäjänä.


      • Vaikeasti keuhkosair
        A-J.Kaijanaho kirjoitti:

        Eh. Unohdin tietenkin tämän.

        Onhan niitä Tambocoria turvallisempiakin rytmihäiriölääkkeitä, esim. beetasalpaajat. Ne toki pitää ensin testata, mikäli niillä katsotaan olevan tehoamisen mahdollisuuksia.

        Itselläni beetasalpaajaa (bisoprolol) yksinään kokeiltiin yleislääkärin määräyksellä kokonainen vuosi (tuloksetta) ennen kuin menin kardiologille. Tämä pitkä aika tosin oli oma mokani – olisin hyvin voinut mennä takaisin lääkäriin valittamaan lääkkeen tehottomuutta ennen sovittua kontrolliaikaa. Kardiologi totesi heti, että flimmerini on sellaista tyyppiä ettei beetasalpaajalla ole odotettavissa tulosta ja määräsi minut Tambocorin aloitusta valmisteleviin tutkimuksiin.

        Minulla alkoi tulla 7 vuotta sitten rytmihäiriöitä useita kertoja parin viikon aikana. Yhden kerran käännettiiin sinus-rytmiin sähköllä ja muilla kerroilla Tambocor lioksella suoneen. Minulla on hieman hiippaläpässä vika joka on pysynyt samanlaisena vuodesta 1964. Viimeisellä kerralla kun 7 vuotta sitten olin sairaalassa ja rytmihäiriö saatiin kuntoon Tambocor lioksella suoneen, niin lääkäri kysyi olisinko valmis viipymään sairaalassa pari päivää, sillä he kokeilisivat sopiiko Tambocor 100 kapseli, kerran päivässä minulle, ilman vaaroja. Siitä asti olen käyttänyt Tambocor 100 kapselia 1 päivässä. Enkä ole huomannut mitään ongelmia joka johtuisi mainitusta lääkkeestä. Tämän 7 vuoden aikana on tullut lievä rytmihäiriö pari-kolme kertaa, jotka ovat palautuneet oikeaan rytmiin vuorokauden sisällä, ilman sairaalakäyntiä . Osittain ovat voineet johtua siitä että keuhkoahtaumapotilaana käytän inhaloitavaa keuhkoputkia avaavaa sumutetta, joka voi aiheuttaa sykkeen muutoksia. Minulle on Tambocor ollut henkisestikin vapauttava lääke. Ei aivan tarvitse pelätä että taas pian rytmit on sekaisin.


    • sydänvika

      Ei ole syytä pelätä. Itse aloitan pian Tambocorilla ja sitten jos se ei auta pääsen ablaatiohoitoon.
      Ablaatiohoito on turvallinen ja hyvä hoitomuoto. Se auttaa lähes pysyvästi rytmivikaan. Se on erittäin turvallinen ja hyvä hoitomuoto, eli ei ole syytä huoleen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ablaatio polttamalla 3v sitten. Senkin jälkeen useita sähköisiä rytminsiirtoja. Uusi ablaatio harkinnassa.
        Ablaatio ei ole parantava hoitomuoto . Joillakin se voi pitää flimmerit poissa useamman vuoden mutta ennemmin tai myöhemmin flimmerit uusiutuvat.


    • Masitus17

      Ei tarvitse pelätä. Saamme nimenomaan hoitoa rytmihäiriöömme. Rytmihäiriö voi aiheuttaa pitkäaikaisena sydämen rakenteeseen vikoja. Kun saamme hoitoa siihen, voimme elää aivan normaalia elämää ja sydän voi hyvin.

      • Marjatta541

        Tambocor on hyvä lääke - jos sydän eteisvärinää lukuun ottamatta muutoin terve. Itse aloitin sen syönnin kardiologin määräyksestä yli 10 vuotta sitten (100 mg retard 1 x pv), eikä sen jälkeen ole tarvinnut sähköistä rytminsiirtoa tehdä. Aiemmin jouduin siihen 1-2 kertaa vuodessa. Nyt on tämän 10 vuoden aikana tullut joitakin flimmereitä, jotka kestävät max minuutin ja menevät sitten ohi. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia, ensimmäinen vuorokausi Tambocorin aloituksen jälkeen oli tosin kamala, sydän hakkasi hullun lailla ja oli huono olo. Joskus olen ehdottanut lääkärille, että lopettaisin Tambocorin mutta aina on vastaus ollut, että ei kannata missään nimessä, riski siihen että flimmeri palaa heti on tosi iso. Eikä se välttämättä sitten enää käänny normaalirytmiin pysyvästi. Tsemppiä kaikille flimmeristä kärsiville, ja muillekin sydänsairaille!


      • Syke
        Marjatta541 kirjoitti:

        Tambocor on hyvä lääke - jos sydän eteisvärinää lukuun ottamatta muutoin terve. Itse aloitin sen syönnin kardiologin määräyksestä yli 10 vuotta sitten (100 mg retard 1 x pv), eikä sen jälkeen ole tarvinnut sähköistä rytminsiirtoa tehdä. Aiemmin jouduin siihen 1-2 kertaa vuodessa. Nyt on tämän 10 vuoden aikana tullut joitakin flimmereitä, jotka kestävät max minuutin ja menevät sitten ohi. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia, ensimmäinen vuorokausi Tambocorin aloituksen jälkeen oli tosin kamala, sydän hakkasi hullun lailla ja oli huono olo. Joskus olen ehdottanut lääkärille, että lopettaisin Tambocorin mutta aina on vastaus ollut, että ei kannata missään nimessä, riski siihen että flimmeri palaa heti on tosi iso. Eikä se välttämättä sitten enää käänny normaalirytmiin pysyvästi. Tsemppiä kaikille flimmeristä kärsiville, ja muillekin sydänsairaille!

        Olen pärjännyt lähes oireettomasti jo puoli vuotta Tambocorin kanssa.
        Hyvä lääke, mutta ei todennäköisesti lopullinen.


      • Olive52
        Marjatta541 kirjoitti:

        Tambocor on hyvä lääke - jos sydän eteisvärinää lukuun ottamatta muutoin terve. Itse aloitin sen syönnin kardiologin määräyksestä yli 10 vuotta sitten (100 mg retard 1 x pv), eikä sen jälkeen ole tarvinnut sähköistä rytminsiirtoa tehdä. Aiemmin jouduin siihen 1-2 kertaa vuodessa. Nyt on tämän 10 vuoden aikana tullut joitakin flimmereitä, jotka kestävät max minuutin ja menevät sitten ohi. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia, ensimmäinen vuorokausi Tambocorin aloituksen jälkeen oli tosin kamala, sydän hakkasi hullun lailla ja oli huono olo. Joskus olen ehdottanut lääkärille, että lopettaisin Tambocorin mutta aina on vastaus ollut, että ei kannata missään nimessä, riski siihen että flimmeri palaa heti on tosi iso. Eikä se välttämättä sitten enää käänny normaalirytmiin pysyvästi. Tsemppiä kaikille flimmeristä kärsiville, ja muillekin sydänsairaille!

        Hei ! Olen 52v. mies ja minun tarinani on lähes kertomasi, mutta syön Tambocoria nopeavaikutteista 1/2 illalla ja emconcoria 1/2 aamu ja ilta. Flimmeriä ei minullakaan ole ollut melkein kahteen vuoteen, kun niitä aiemmin oli 2-4 / vuosi..toki "itseaiheuttamia" pari niistä. Aino inhottava piirre joka nykyisin on muljahtelu useasti päivässä, ja se hieman rassaa kun kokoajan pelko flimmeristä on mielessä . Onko muilla vastaavia muljuiluja ja on ne edenneet flimmeriin ? Muuten tämän kanssa kyllä tulee toimeen ja kun noudattaa terveitä elämäntapoja, niin kyllä se siitä :)

        Tsemppiä kaikille...


      • Ei flimmeriä
        Olive52 kirjoitti:

        Hei ! Olen 52v. mies ja minun tarinani on lähes kertomasi, mutta syön Tambocoria nopeavaikutteista 1/2 illalla ja emconcoria 1/2 aamu ja ilta. Flimmeriä ei minullakaan ole ollut melkein kahteen vuoteen, kun niitä aiemmin oli 2-4 / vuosi..toki "itseaiheuttamia" pari niistä. Aino inhottava piirre joka nykyisin on muljahtelu useasti päivässä, ja se hieman rassaa kun kokoajan pelko flimmeristä on mielessä . Onko muilla vastaavia muljuiluja ja on ne edenneet flimmeriin ? Muuten tämän kanssa kyllä tulee toimeen ja kun noudattaa terveitä elämäntapoja, niin kyllä se siitä :)

        Tsemppiä kaikille...

        Kyllä oli muljahteluja. Vuodesta 2005 syönyt Tambocoria 100mg/vrk. Rytminsiirto sähköllä 4 kertaa, viimeksi huhtikuussa 2012.

        Annostusta nostettiin 200mg/vrk.retaid kapseli aamuisin( hidas vaikutteinen), lisäksi beetasalpaaja Emconcor 2.5mg.

        Kaikki muljahtelut jäivät pois muutamassa viikossa, olo tosi hyvä. Ei vaikuta kahvikaan, aiemmin tykytteli herkästi. Vain alkoholi piti jättää kokonaan pois. Ei uskalla ottaa yhtään. Edellinen flimmeri jäi päälle krapulassa.


    • ultrattu

      Miten pärjäätte nyt Tampocorin kanssa? Itsellä toinen päivä menossa 2.5mg emcorcon.toistuviin flimmereihin siis.

    • Minulla on kohtauksittainen flimmeri ollut ehkä noin 9 vuotta, toistuen ilman lääkitystä aiemmin n. kuukauden- kahden välein, eikä niihin määrätty Propral auttanut. Kestoltaan kohtaukset olivat luokkaa puoli vuorokautta-puolitoista vuorokautta kerrallaan.

      Viisi vuotta sitten pääsin kardiologian poliklinikalle, kun olin joutunut rytminsiirtoon kaksi kertaa samalla viikolla. Kokeiltiin Orlocia erilaisilla annostuksilla, mutta se ei pitänyt flimmerivaivaa poissa, vaikkakin vähensi lisälyöntisyyttä muuten.
      Sotacor koleiltu, ei auttanut lainkaan, sitten Tambocor aloitettiin, olikohan se kolme vuotta sitten, ja sillä pärjään suht hyvin, eli kohtauksia on muutaman kerran vuodessa, kestäen kerrallaan muutamasta minuutista 4 tuntiin yleisimmin.

      Tambocorin annostus on 1x200 1x100 ja lisänä puolikas Orloc aamuisin. Sivuvaikutuksia ei ole ollut minkäänlaisia koko aikana. Olen kardiopolin seurannassa kerran vuodessa nykyään, aiemmin 3kk välein. Minulla on pitkähkö QT-aika ilmeisesti luonnostaan ja siksi flekainidin vaikutusta siihen tarkkaillaan. Muita lääkkeitä ei tulla enää kokeilemaan, vaan seuraavaksi ablaatio, jos Tambocorin kanssa tulisi ongelmia tai se ei enää pitäisi kohtauksia poissa näin hyvin.

      Minulla on sydän rakenteellisesti ja toiminnallisesti terve, ultrattu ennen Tambocorin aloittamista. Pystyn elämään täysin normaalia elämää, käymään töissä, liikkumaan ja rehkimäänkin, paitsi ihan kohtauksen aikana on voimakas uupumus ja silloin joutuu lepäämään väkisin.

      Kahvia, teetä, colajuomia en voi enää juoda, alkoholia en käytä muutenkaan lainkaan. Yhteen aikaan en voinut syödä suklaatakaan, mutta nykyään se ei enää aiheuta rytmihäiriöitä.

      Tsemppiä kaikille, kyllä tämän kanssa oppii elämään ihan hyvin, kunhan kullekin etsitään ensin se juuri hänelle sopivin hoito!

      • Marevankammo

        Kiinnostaisi kuulla, onko teille, jotka syötte Tambocoria kohtauksittaisen flimmerin estoon, määrätty myös Marevan-hoito? Olen pari vuotta syönyt Tambocoria, ja nyt kontrollikäynnillä sydänlääkäri ihmetteli, kuinka en syö Marevania, ja oli sitä mieltä että se on välttämättömyys, muuten infarkti vaanii nurkan takana. En millään haluaisi aloittaa Marevan hoitoa.


      • flimmer
        Marevankammo kirjoitti:

        Kiinnostaisi kuulla, onko teille, jotka syötte Tambocoria kohtauksittaisen flimmerin estoon, määrätty myös Marevan-hoito? Olen pari vuotta syönyt Tambocoria, ja nyt kontrollikäynnillä sydänlääkäri ihmetteli, kuinka en syö Marevania, ja oli sitä mieltä että se on välttämättömyys, muuten infarkti vaanii nurkan takana. En millään haluaisi aloittaa Marevan hoitoa.

        mulla primaspan.olen 51 .perusteltiin etten tarvitse marevan


      • 9+7
        Marevankammo kirjoitti:

        Kiinnostaisi kuulla, onko teille, jotka syötte Tambocoria kohtauksittaisen flimmerin estoon, määrätty myös Marevan-hoito? Olen pari vuotta syönyt Tambocoria, ja nyt kontrollikäynnillä sydänlääkäri ihmetteli, kuinka en syö Marevania, ja oli sitä mieltä että se on välttämättömyys, muuten infarkti vaanii nurkan takana. En millään haluaisi aloittaa Marevan hoitoa.

        Vaikken lääkäri olekaan, oletan että se Marevanin tarve perustuu siihen, miten hyvin sydän pysyy sinusrytmissä hoidosta huolimatta. Ja siihen, miten pitkiä flimmerikohtaukset ovat. Tai siihen, huomaako potilas helposti rytmin muutokset.

        En välttämättä lähtisi kardiologin kanssa asiasta riitelemään, perusteet hoidon tarpeelle voi kysyä ihan asiallisesti eli "miksi juuri minun flimmerini tarvitsee Marevania".


      • mikko 58
        Marevankammo kirjoitti:

        Kiinnostaisi kuulla, onko teille, jotka syötte Tambocoria kohtauksittaisen flimmerin estoon, määrätty myös Marevan-hoito? Olen pari vuotta syönyt Tambocoria, ja nyt kontrollikäynnillä sydänlääkäri ihmetteli, kuinka en syö Marevania, ja oli sitä mieltä että se on välttämättömyys, muuten infarkti vaanii nurkan takana. En millään haluaisi aloittaa Marevan hoitoa.

        olen syönyt tampogoria 8vuotta ja kaikki mennyt hyvin diapam siltä varalta jos sattus häiriöt määrättiin 200mg mutta pudotin itse 100mg pulssi n. 40 urheilen erittäin paljon ennen laitettiin sähköllä kerran kuussa hyvä lääke en tiedä kuin kauan saa tampogoria käyttää ois varmaan hyvä käydä lääkärissä joskus mutta ei ole ollut tarvetta tv.mikko 58v. tampogor auttanut


    • mrsmithundercover

      Joo en henk. koht. tiedä mitä tapahtuisi kahden epäonnistuneen sydän operaation jälkeen, jos en ottaisi tambocoria ja emconcoria, niin eipä ole vaihtoehtoa :S Mutta niiden kanssa elän ihan normaalia elämää. Paniikkihäiriön tosin saan jos tulee puheeksi sydänasiat, vaikka muuten olenkin sairaan kova jätkä näin nuoreksi. En tiedä miksi lääkärit perustelee kaikki operaatiot kuolemalla, kai siihen olisi muitakin tapoja.

    • Led light

      Olen 67 vuotias nainen ja minulle laitettiin sydämen tahdistin 8v sitten. Sain silloin beetasalpaajaa satunnaisiin flimmereihin jolloin pulssi romahti alle 30/min. Nyt olen pärjännyt hyvin 8 vuotta tahdistimen ja Bisolporlol 2.5mg / vrk yhdistelmän kanssa. Minulle tehtiin myös katetriablaatio joka osaltaan vähensi satunnaisia flimmereitä huomattavasti.
      Viime keväänä stressaavassa elämäntilanteessa flimmerit lisääntyivät kolminkertaisiksi aikaisempaan verrattuna ja kardiologi ehdotti Tambocoria 200mg / vrk ja Bisolporolol 2.5mg aamuisin. Näiden lisäksi minulla on Marevan-lääkitys sen seurauksena, kun 4v sitten oli lyhytkestoinen aivoverenkiertohäiriö. Kaksoiskuvia n. 5 tunnin ajan ja 5pv sairaalassa. Muita oireita ei ilmennyt ja siltä osin olen voinut hyvin.
      Marevan aloitettiin em. syystä ja sen kanssa ei ole ollut vaikeuksia. Käyn Inr-kontrollissa labrassa n. kerran kk:ssa.
      Muutema päivä sitten palasin kiireiseltä ja rasittavalta etelänmatkalta ja olen havainnut pientä satunnaista rytmihäiriötaipumusta pari kertaa vrk:ssa. Tambocor on sopinut minulle hyvin, kun sydän tutkimuksissa on todettu perusterveeksi.
      Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia liiallisen rasituksen osuudesta sydämen rytmiin? Tambocor ainakin minun kohdallani paransi elämänlaatua huomattavasti. On tosi rasittavaa elää flimmerin pelossa.
      Kokemusten vaihtaminen on ollut hieno asia ja olisi kiva jakaa tuntemuksia muiden Tambocorin käyttäjien kanssa....

      • Marja 55

        Olen 55 v nainen, Tambocor on ollut käytössä jo kohta 15 vuotta, hyvin on toiminut eikä flimmereitä ole vuosittain 10 enempää ja nekin kääntyvät itsestään. Sitä ennen joudutiin tekemään rytminsiirtoja. Tambocorin lisäksi syön beetasalpaajaa (juuri tuota bisoprololia) ja marevania. Marevanhoito on mielestäni todella stressaavaa. Arvo ei millään pysy kohdillaan, juuri tänään olin labrassa ja arvo reippaasti yli 4. Nyt sitten taukoa. Pelkään melkein infarktia enemmän aivoverenvuotoa, ja harkitsenkin marevanin lopettamista. Minulla flimmeri voi tulla täysin levossa, mutta hyvin usein tulee jos on töissä stressiä tai unettomia öitä. Myös kovassa rasituksessa tulee joitain rytmihäiriötuntemuksia, ilmeisesti lisälyöntejä.
        On tosiaan vaikeaa ja raskasta elää flimmerin/infarktin/aivoverenvuodon pelossa, mutta ei auta, pakko mennä näin eteenpäin.


      • Marja 55
        Marja 55 kirjoitti:

        Olen 55 v nainen, Tambocor on ollut käytössä jo kohta 15 vuotta, hyvin on toiminut eikä flimmereitä ole vuosittain 10 enempää ja nekin kääntyvät itsestään. Sitä ennen joudutiin tekemään rytminsiirtoja. Tambocorin lisäksi syön beetasalpaajaa (juuri tuota bisoprololia) ja marevania. Marevanhoito on mielestäni todella stressaavaa. Arvo ei millään pysy kohdillaan, juuri tänään olin labrassa ja arvo reippaasti yli 4. Nyt sitten taukoa. Pelkään melkein infarktia enemmän aivoverenvuotoa, ja harkitsenkin marevanin lopettamista. Minulla flimmeri voi tulla täysin levossa, mutta hyvin usein tulee jos on töissä stressiä tai unettomia öitä. Myös kovassa rasituksessa tulee joitain rytmihäiriötuntemuksia, ilmeisesti lisälyöntejä.
        On tosiaan vaikeaa ja raskasta elää flimmerin/infarktin/aivoverenvuodon pelossa, mutta ei auta, pakko mennä näin eteenpäin.

        Sen verran vielä äskeiseen, että nykyiset flimmerit (siis Tambocorin aloittamisen jälkeen) ovat lyhyitä pyrähdyksiä, max. 2 minuuttia. Minulle kardiologi sanoi, että jos sydän muutoin terve, niin tambocorilla on vähiten haittavaiktuksia muihin rytmihäiriölääkkeisiin, mutta että sen rinnalla on ehdottomasti syötävä beetasalpaajaa joka eliminoi tambocorin mahdollisesti aiheuttaman rytmihäiriön. Välillä tosin kammottaa ajatus, että olen jo vuosia syönyt tätä lääkettä ja joudun sitä syömään loppuelämäni. Mutta en uskalla edes ajatella mitä tapahtuisi jos sen lopettaisin.


      • lisälyönnit
        Marja 55 kirjoitti:

        Sen verran vielä äskeiseen, että nykyiset flimmerit (siis Tambocorin aloittamisen jälkeen) ovat lyhyitä pyrähdyksiä, max. 2 minuuttia. Minulle kardiologi sanoi, että jos sydän muutoin terve, niin tambocorilla on vähiten haittavaiktuksia muihin rytmihäiriölääkkeisiin, mutta että sen rinnalla on ehdottomasti syötävä beetasalpaajaa joka eliminoi tambocorin mahdollisesti aiheuttaman rytmihäiriön. Välillä tosin kammottaa ajatus, että olen jo vuosia syönyt tätä lääkettä ja joudun sitä syömään loppuelämäni. Mutta en uskalla edes ajatella mitä tapahtuisi jos sen lopettaisin.

        Mulla on sydän terve, kalliolisälyöntejä (10000) vuorokaudessa, kohtauksittain jotka kestävät yleensä viikon verran. Ei ole koskaan ollut flimmereitä, eikä rytmi ole kääntynyt sinuksesta. Tambocor 100 mg ja ILMAN B-salpaajaa.
        Siis lääkettä voi syödä myös itsenäisesti, riippuen siitä mikä rytmihäiriöt aiheuttaa . Meeillä kaikilla niin erilaiset vaivat ja oireet, joten yhtä yleispätevää ohjetta lääkitykseen ei ole .


    • iiris34

      Marja, Marevan ei aiheuta aivoverenvuotoa. Jos arvo on korkea, verenvuotoriski kasvaa, mutta suonien seinämät eivät katkea sen herkemmin kuin aikaisemminkaan. Eli jos jossain tulee vuoto, veri ei hyydy yhtä nopeasti kuin ennen. Aivojen suonia se ei katko. Tietenkin, jos aivoissa suoni katkeaisi jostain syystä, sitä olisi vaikeampi hoitaa kuin normaalissa tapauksessa.

      Itse olin tulpan takia marevan-hoidossa vuoden, ja joskus arvon ollessa korkea kysyin lääkäriltä tätä.

    • Surusydän

      Minulle määrättiin Tambocor svt:hen sain vaikean svt:n ja keuhkopöhön se laskettiin tambocorin piikkiin , minulle ei saa määrätä enää kyseistä lääkettä . Sydämeni on terve muuten on vain svt , onhan sitä jo siinäkin .

    • Hymyä huuleen

      Moikka flibu jengi.
      Flimmerin ehkäisy:älä juo,tupakoi,kahvi,valvo,stressaa,rakastele usein mutta urheile.
      Tekstien alussa ihan lohduttava kirjoitus flimmeri päällä lenkille jo 9v. eli ei esteenä.
      Minulla(65v.) ollut n,20vuotta silloin tällöin flimmeri,joka tulee aina aamuyöstä. 10v Tambocor Orkokki betasalpaaja. Sähköllä aina (n.15kertaa)käännetty/4h keikka päivystyksessä.Kaikkea koitettu.Tambocor beta paras. Se mikö lohduttavaa on,että flimmeri aina voittaa lopuksi,siis siitä ei parane,eikä kierre lopuksi lopu eli se jätetään päälle.. eli en taistele sen kanssa vaan tyydyn siihen, että se tulee uudelleen ja uudelleen silloin kuin sitä huvittaa,tuskin koskaan siihen kuolee. eli hyväksyn sen osana fyysisiä ominaisuuksiani, sillä sipuli. Näin se menee.Eilenkin taas käännettiin ja jo tuttu hoitsu lähtiessä huikkas ovelta, että moikka taas ens kertaan--nauratti paras ystäväni, minun flimmerini, joka ei petä, eikä jätä.Illalla lähdin koirien kanssa sitten ulos luontoon. Tietty aloittelevia flimmeripotilaita huolestuttaa lääkitykset/tulevaisuus jne.mut nou hätä, ei se elämä oleellisesti siitä muutu.Minäkin golffaan,käyn lenkillä ja puntiksella jne.. Hymyä huuleen vain. Mutta jos marevania syöt,niin älä koske viinaan-ei hyvä juttu,se taiteilu annosten ja viinan kanssa on tuhoon tuomittu,jos viinaa tekee mieli niin lopeta marevan ainakin viikkoa ennen,koska liikaa marevan-viina kuolemia. Yks 300:sta ilman
      marevania saa jonkinlaisen aivotukoksen/halvauksen--että sen mukaan.......

    • Tambocorkäytössä

      Hei!
      Vieläkö tällainen ketju on voimissaan? Onko kasvojenpunoitusta tullut lääkkeen käytön yhteydessä? Minä olen käyttänyt kyseistä lääkettä nyt kuus viikkoa ,ja pyhän aikana tuli kasvoihin kova punoitus ja kuumotus,aivan kuin olisin palanut auringossa. Jätin eilen lääkkeen ottamatta, iin kasvot rauhoittui ,vaan tänä aamuna kun taas lääkkeen otin , niin nyt iltaan mennessä on vähän taas alkaneet punoittaa nenän kahtapuolen. Haluaisin joltain samaa kokeneelta tietää ,voinko ottaa silti lääkettä ,kun sydämen rytmi pysyy sillä aivan tasaisena, ja muuta lääkettä ei ole saatavilla Cordarone on jo kokeiltu vaan jouduttiin lopettaan silmiin tulleiden muutosten vuoksi.Jos joku saman kokenut vois ystävällisesti vastata.

      • Anonyymi

        Hei!
        Kasvojen kuumotus joka tuntuu nousevan kaulalta ollut itselläni kasästä asti. Ei siis johdu Tambocodista jota otan 100x2.


    • Hatt_kk

      Itse käytin Tambacoria kaksi vuotta, mutta punotusta en havainnut. Itselläni ainoa ongelma oli, että olin kuin sumussa koko ajan, huononsi normaalia henkistä toimintakykyä. Mutta rytmin se piti todella hyvin kohdallaan.

    • Tambocor9kk

      Minulla on myös punoitusta ajoittain. Se ajoittuu useinmiten iltapäivään ja laantuu sitten iltaa kohden. En koe että se haittaa elämääni. Sen sijaan minulla on hankalana silmäoireet, punoitusta, kirvelyä, valonarkuutta, näön hämärtymistä. Tuon edellisen kirjoittajan "sumussa olon " tunnistan myös hyvin. Se on ikävää, ikäänkuin henkinen suorituskyky laskisi dramaattisesti. Kuitenkin olen sinnitellyt toistaiseksi tämän lääkkeen kanssa, koska flimmerit ovat pysyneet poissa.

      • Mummo57

        Mulla myös punoitusta ja kovaa kuumotusta mahassa. Tämä tulee yleensä ruokailun jälkeen. Tiedä sitten johtuuko tambocorista vai refluksivaivasta. Syön tambocor retard 100 nyt kolmatta viikkoa.


    • samatauti

      Tuo punoitus on valoyliherkkyyttä. Paljon auringonsuoja voidetta,ja välttelyä auringonvalolle ,niin se auttaa. Minun piti lopettaa lääkkeenkäyttö ,kun tuli myös silmäoireita,ja kovaa kuumotusta vatsaan. Nyt minulla on käytössä Multaq lääke.Kaksiviikkoa olen vasta käyttänyt , mutta haittoja ei vielä ole esiintynyt .Maksaarvot mitataan kahdenviikon päästä

    • Kojoot

      Sattumalta huomasin tämän palstan vasta nyt. Olen syönyt Tampocor 200 noin 8 vuotta. Sitä ennen flimmereitä ensin 4 kertaa vuoden välein sitten puolen vuoden päästä ja lopulta kuukauden kuluttua taas. Pari kertaa kääntyi Tampacor 3x100 tableteilla. Muulloin sähköllä. Nyt estolääkityksenä Tampocor 1x200 kaikki häiriöt on olleet poissa jo 8 vuotta, myös parikymmentä vuotta vaivanneet lisälyönnit loppuivat. Monia muita lääkkeitä aikoinaan niihin lisälyönteihin kokeiltiin, ei mitään vaikutusta, osa vain lisäsi niitä. Mitään sivuvaikutuksia ei enää ole. Aluksi parin viikon ajan vähän joskus huimasi. Sekin jäi pois.

    • serjo

      5000eteis ja 4000 kammiolyöntiä ja oli testissä hyvä päivä.Tambocor 100mg ja beeta 2.5mg päivässä.Kauankohan menee että alkaa vaikutus

    • Anonyymi

      Minä syönyt sitä kaksi viikkoa nyt. Joskus vähän huippaa. Joskus taas vähän sama olo kun limmeri olis tulossa. Mut ei kummempaa. Parempi näin kun juosta Akuutussa koko ajan. Kuusi kertaa tänä vuonna jo

    • Anonyymi

      mikä syynä? itselläni on vasenpuoli laajentunut. Aiheuttaa flimmereitä. Ablaatiohan voisi auttaa?

    • Anonyymi

      Syön myös sitä. Kun muut lääkkeet ei auttanut. Aina kahden viikon välein olin sairaalassa. Nyt reilu kk. Olen tyyväinen tähän lääkkeeseen. Yli puolen vuoden jälkeen olen pystynyt kotitöitä tekeen ja lenkillä käymään. Ei mitään sivuoireita ole

    • Anonyymi

      Hei minä olin koko kevään siis tammikuusta asti toukokuun loppuun Tayssissä. Kahden viikon välein. Mikään ei auttanut sähkö ym.. Sit sain tätä lääkettä sen jälkeen ollut normaali olo olen käynyt lenkillä 4km.joka päivä. Jota en voinut puoleen vuoteen tehdä. Vähän kun rasitin taas oli soitettava auto. Joten olen tosi tyytyväinen tähän lääkkeeseen. Aluksi pelotti myös.

    • Anonyymi

      Aloitus on tehty ajat sitten, mutta ketju näyttäis olevan vielä voimissaan.
      Mun Tambocor alotettiin 20.1.2022. Kolmantena päivänä tuli kolme huimauskohtausta. Nyt otan puolikkaan aamuisin ja viikon kuluttua lisätään toinen puolikas. Siitä viikon kuluttua on sydänfilmi.
      Onko teille kaikille Tambocorin käyttäjille tehty rasituskoe? Minulla ei ainakaan ultrassa löytynyt mitään vikaa ja sydänfilmejä otettu mennen tullen.

    • Anonyymi

      Minulle määrättiin keväällä tampocor retard runsaiden kammiolisälyöntien hoitoon. Ensin 150mg/ vrk, joka ei tehonnut, nostettiin 300mg/ vrk ja lisälyönnit loppuivat kuin seinään. Ennen lääkkeen aloitusta sydän ultrattiin pariinkin otteeseen ja 2 vrk holter seuranta. Kaikki oli ok ja lääkkeen aloittamisen jälkeen tehtiin myös rasituskoe ja nyt olen käynyt vielä sydämen erittäin laajan magneettikuvauksen. Joten sydän pitäisi olla rakenteellisesti kunnossa. Sivuoireita on onneksi ollut lääkkeestä vain vähän. Minulla lääke näyttää toimivan hyvin, mutta olen sen verran nuori että kardiologin mielestä minulle tulee harkita katetriablaatiota, sillä lääke tulisi olemaan minulla käytössä luultavasti loppuelämän. Itseä pelottaa tuo ablaatio, koska juuri minulaiseni rytmihäiriöt eivät saa siitä läheskään aina apua.

    • Anonyymi

      Olepa tarkkana oireiden kanssa. Sulla on liian iso annos. Jonkun ajan kuluttua saattaa tulla pahoja vaikutuksia. Onko sinulta tutkittu syitä mikä aiheuttaa näitä. Esim. Kilpirauhanen, raudan puute ja onhan niitä muitakin. Kokemusta on ja löytyi syy rytmihäiröhin 25V. hoidoista ja lääkityksistä.

    • Anonyymi

      Hei! itselläni on myös samaa oireet mutta onneksi sain oikea lääkkeet eli Tambocor 100 mg tepsi erinomaisesti, enkä huomannut mitään sivuvaikutukset. lisälyöntiä ollut poissa ja elämän suju normaalisti ilman kärsimystä :) Suositelleen!.

    • Anonyymi

      Minulla Tambocor 100mg ½ tabl. aamulla ½ tabl. illalla. Olen käyttänyt Tambocoria noin 40v. lisälyöntein, aikanaan 2000kpl/vrk. Kymmenen vuotta annosmäärä puolitettiin, lisälyönnit vähenivät kun jäin eläkkeelle, nyt tulen hyvin toimeen tällä annoskoolla. Ennen otettiin sydänfilmi 6kk:n välein, nyt vuoden välein. Sydänhoitaja ottaa sydänfilmin ja kardiologi tarkistaa sen. Aina on lääkkeelle jatkolupa tullut.

      • Anonyymi

        Mulla käytössä erilaisiin rytmihäiriö tuntemuksiin. Sydän tutkittu ja Holtereita otettu. Jäljellä yleensä aamuöisin havahduksia rinta-alassa yhtäkkiä tuntuviin tosi nopeisiin ”hytiseviin” tykytyksiin. Havahdun useita kertoja joka ainoa yö. Kohtaukset kestävät aina vain pidempään. Onko kellään vastaavia rytmihäiriöitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe