MIKKELIN LÄÄKÄRIAJAT

Saako niitä kukaan? Tuntuu olevan aivan tolkkuttoman vaikeeta...

Tammikuussa tuli taas hieno uudistus ja nyt lääkiajat tilataan asuinaluejakoon perustuvalla puhelin numeron kautta, itse kuulun eteläiseen.
Siis labra-ajat ensineuvosta ja lääkäriaika taas eri numerosta, pirun fiksua...Tämän on voinut keksiä vain sellainen, joka itse käyttää vain ja ainoastaan yksityisiä palveluja.


Nyt kävi nimittäin näin, että ensin jonotin ensineuvoon, saadakseni ensin labra ajan, kolmena päivänä yhteensä n.1,5 tuntia....2tuntia varmaan lähempänä..
Nyt olen sitten yrittänyt päästä "läpi" ja saada lääkäri aikaa... Ei onnistu....aamun ja päivän soittoaikoina olen yrittänyt ensin jonotin yhteensä n. 1.5tuntia, pääsin läpi, mutta "omalääkärini" ei olekaan enää eteläisen alueen, vaan pohjoisen alueen..nyt olen sitten yrittänyt taas liki 2tuntia...
Puheaikaa on mennyt sen n.30e...Ja aikaa sen liki 4 tuntia, asian edistymättä
Ei perkele...annan periksi...Vittu tulkoon se diabetes ja tappakoon kitumasta..
Mitenhän esim. nää Marevan ihmiset saa tilanteensa seurattua, ei varmaan mitenkään.

KIITOS MIKKELIN PÄÄTTÄJÄT, JA NIIN MAAN HELVETIN HYVÄSTÄ SYSTEEMISTÄ!!!

9

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveyskeskusta

      kysymään Turun terveystoimelta kuinka ajanvaraukset hoidetaan helposti.
      Kun soittaa omalle terveysasemalle, tulee sanellut viestit vastaan, voit jättää viestin tai jäädä odottamaan kun terveysasemalta soitetaan luvataan tunnin kuluessa, mutta voi olla että menee jopa 3 minuuttia vastaussoittoon.

      • Mikke

        olevahan kuulostaisi hyvältä. Labravastuksethan sainkin jo sillä tapaa, että ensin sain arvioidun soittoajan ja sen jälkeen lääkäri sitten soittikin asiasta melko täsmällisesti heti erviajan alettua.
        Lääkärin vastaanotolle pääsin tuossa viikolla varsin täsmällisesti sovittuna aikana, mutta puhelimessa jouduin odottamaan liki 20 minuuuttia ajan saadakseni.
        Muistanpa kuitenkin hyvin senkin ajan, kun sairaan lapsen tai itse sairastaen jouduin tk.n päivystyksessä odottamaan 3 - 4 tuntia.


      • tätä Turun mallia

        Ei mitään ensineuvoa vaan suoraan soitetaan oman alueen terveyskeskusnumeroon ja kun sieltä päin tulee sitten soitto, voi siinä yhteydessä vaikka pyytää lääkäriä soittamaan, jos asia on sen luontoinen ja se lääkäri todellakin soittaa. Moni asia hoituu suoraan sillä lääkärin soitolla kun se on ns. oma lääkäri joka soittaa ja tuntee tapauksen.
        Reseptien uusiminen on helppoa, vien kuoressa terkkarissa olevaan laatikkoon ja laitan mukaan palautuskuoren omalla osoitteella ja postimerkillä. Reseptit tulevat sieltä suoraan kotiin muutamassa päivässä, ei tarvitse käydä noutamassa.
        Sitä paitsi jos ei itse pääse viemään voi sen laittaa postissakin tai pyytää ystävää käydä pudottamassa sen sinne. Vaivatonta ja kätevää.
        Kuka muuten on nykyisin terveyskeskuksen johtava lääkäri siellä?


      • tätä Turun mallia kirjoitti:

        Ei mitään ensineuvoa vaan suoraan soitetaan oman alueen terveyskeskusnumeroon ja kun sieltä päin tulee sitten soitto, voi siinä yhteydessä vaikka pyytää lääkäriä soittamaan, jos asia on sen luontoinen ja se lääkäri todellakin soittaa. Moni asia hoituu suoraan sillä lääkärin soitolla kun se on ns. oma lääkäri joka soittaa ja tuntee tapauksen.
        Reseptien uusiminen on helppoa, vien kuoressa terkkarissa olevaan laatikkoon ja laitan mukaan palautuskuoren omalla osoitteella ja postimerkillä. Reseptit tulevat sieltä suoraan kotiin muutamassa päivässä, ei tarvitse käydä noutamassa.
        Sitä paitsi jos ei itse pääse viemään voi sen laittaa postissakin tai pyytää ystävää käydä pudottamassa sen sinne. Vaivatonta ja kätevää.
        Kuka muuten on nykyisin terveyskeskuksen johtava lääkäri siellä?

        Pekka Pöllänen.

        http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/8750854.html


      • laittaa pölläselle
        jussi7106 kirjoitti:

        Pekka Pöllänen.

        http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/8750854.html

        sähköpostiviestiä ja aloite systeemin hoitamisesta Turun malliin.
        eihän kaikki täälläkään ole tyytyväisiä siihen, mutta johtuu enemmän siitä kun eivät ymmärrä puhelinvastaajaa joka ei heille vastaa, kuitenkin valittavat siinä annetussa viesti osuudessa kun ei tämäkään toimi etc...


    • xxxxklm

      Olen parin vuoden ajan joutunut soittelemaan Ensineuvoon suht säännöllisesti. Maksimi odotusajat ovat olleet 10-15 minuuttia. Palvelukin pääosin hyvää muutamaa tätiä lukuunottamatta, joiden nimet ovat kyllä muistissa....

      Pankalammeltakin olen saanut todella hyvää palvelua. Ovat vielä soittaneet ja lähettäneet tekstareitakin aikoihin liittyen.

      • Mutta, mitenkäs nyt? Et ilmeisesti lukenut/sisäistänyt asiaani?

        Jos ed.ko. lääkärin kanssa on sovittu asioita, sis. kliinisen tutkimuksen, siinä ei asiaa aja edes halpa skanneri kuva edes "perseestä".
        Asiat voisi toimia, eikö?

        Okei, lapseni asiat on hoitunut Erittäin Kiitettävästi! Mutta ne onkin aivan eri juttu..

        Mutta, kuitenkin,, edelleen mietin asiaa.... Voisiko palvelun saatavuuden vaikeus todellakin johtua siitä, että soitan DNA-prepaid-liittynällä... No, tilillä on ollut kyllä kokoajan riittävä euro... esim puhelu ei ole katkennut sen vuoksi....

        Mutta Kiitos tälle eräälle, uskeliaalle ihmiselle, joka laittoi ihan meiliä ;) Hyvä kikka, kiitos! Muuten hyvä, mutta kallis yhteiskunnalle...


    • Potilas Saarinen

      Tuossa mainitsemassasi, Mikkelin kaupungin terveyspalvelujen julkaisemassa, Mikkelin lääkäriaikojen uudet varausohjee, oppaassa asiaa ohjeistetaan.

      Lääkäri ajat 07.01.-09 lähtien pitäisi tilata, tietystä alueen ajanvaraus numerosta, TERVEYSKESKUKSEN AUKIOLOAIKANA ja tämä numero onkyllä todella tukkoinen. Ensineuvosta PITÄISI saada edelleen, muulla ajalla lääkäriajatkin.
      Muuta kuten tiedetään, tieto ja ohjeet, eivät mene aina perille asti.

      Eli kannattaa soitella vaan edelleenkuitenkin sinne ENSINEUVOON, siellä onsentään hieman useampi vastaamassa puheluihin.

      Tälle entiselle "omalääkärillesi" et varmaankaan saa aikoja, koska heidän palkat maksetaan juuri tuon aluejaon mukaan, eli saatat saada ajan, mutta onkin toinen asia, ottaako lääkäri vastaan. Sillä vain hölmö ilmaiseksi töitänsä tekee...

      • vaan onnistunu

        ..varata enää ensineuvosta aikaa lääkärille, vaikka oli "muu" aika. Sanottiin vaan et soitto siihen ja siihen kellonaikaan terveyskeskukseen ja sieltä sit saat ajan. Joo-o, ei vaan ole työssäkäyvälle mahdollista roikkua puhelinlinjalla työaikana tuntikausia..ihan susi on tää uusi systeemi, meni vaan huonompaan suuntaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe