Renault katsastusmiehen

painajainen

Melkein 30 % lagunoista hylätään ensimmäisessä katsastuksessa?!

12

1510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painajainen

      melkein 99 % hylätään jo koeajossa.

      • tietoa

        ja väärä tapa syyttää muita Renaultin ongelmista.


    • katsurin unelma

      melkein rek.otetta katsoessa tietää, että
      auto tulee uusintakatsastukseen= lisää töitä.
      Ilman moisia kulkuneuvoja tuotot laskisi..

    • mja

      Kyllä on omituista tämä Renault-keskustelu. Lueskelin HS-onlineä ja siellä oli loppuiltapäivällä otsikko "Suomen katsastuksissa kova hylkäysprosentti " Juttu oli julkaistu klo 16:13. Kun jutussa mainittiin että "Ranskalaiset ovat häntäpäässä. Eniten huomautettavaa löytyi Renault Lagunasta ja Peugeot 406:sta" niin tsekkasin ihan huvikseni joko francofobit ovat ehtineet julkistaa "uutisensa" tällä palstalla. No tottahan toki, nopein ehti jo 16:21 eli korkeintaan 8 minuuttia sen jälkeen kun oli sen HS-onlinesta lukenut. Kiire oli niin kova etta kaveri unohti peistata tiedon lähteenkin. Eikä muutenkaan ollut kovin paljon sanottavaa.

      Puuttumatta itse uutiseen, ihmettelen vaan tätä keskustelun sävyä. Vähänkin analyyttisempi lukija olisi tutkinut, mitä vikoja on ollut ja miksi Suomessa on niin paljon hylkäyksiä. Minun huomiotani kiinnitti ensikatsastuksen paremmassa päässä rengashylkäysten suuri määrä. Miten 3 vuodessa pystyy ajamaan sakemanniautoista renkaat sileäksi, ja vieläpä yrittää niiden kanssa katsastukseen? Jos ne meinaa että inssi katsoo vain rekisteriotetta, eikä renkaiden pintaa. TOinen outo hylkäysperuste oli OBD, joka ei välttämättä kerro viasta lainkaan. Sehän on vain lokikirja jonka tarkoitus on helpottaa huollon toimintaa. Jos vaikka ajat koko ajan alle 105 km/h, niin OBD näyttää vikakoodia, kun sykli ei toteudu. En tiedä raakkaavatko sillä perusteella.

      • Lagunisti

        "Minun huomiotani kiinnitti ensikatsastuksen paremmassa päässä rengashylkäysten suuri määrä."

        Kannattaa huomioida, että hylkäysten määrä on aivan eri tasolla. Kärjessä prosentti on noin 2 ja Ranskisosastossa n. 30 %. Jos sadasta autosta hylätään vain 2, joukkoon mahtuu aina vaikkapa joku rotvalliin väännetyn pyöränkulman aiheuttama kuluma. Kun hylkäyksiä on 30 sadasta autosta, eivät kaikki voi mitenkään olla auton huonosta ylläpidosta johtuvia. Ranskalaisissa siis voi olla yhtä monta kappaletta rengashylkäyksiä (tai enemmänkin), mutta ne eivät näy tilastoissa kun muita hylkäyksiä on niin paljon enemmän.


    • näin taantuman aikaan ...

      Miksi se painajainen olisi? Sehän on vaan katsastusmiehen kannalta hyvä asia näin taantuman aikaan, jos auto tulee uusintakatsastukseen. Se työllistävä vaikutus näet...

      Totta puhuen pyyhin pöytää moisilla tilastoilla. Meillä on ollut vuodesta 2001 saakka kolme Renaultia - 2001-2006 ajoin 1998 Scenicillä ja vuodesta 2006 alkaen meillä on ollut 2003 Megane Break ja 2001 Megane Coupe. Nämä autot on katsastettu kymmenkunta kertaa, ja vain yhden kerran on tullut hylky - Scenicissä oli etujousi poikki siten että sitä ei tuntenut ajossa.

      Eli hyvin nuo Rellut ovat menneet katsastuksesta läpi, eikä ole ollut muutenkaan valittamista. Ajo on maittanut ja Rellut eivät ruostu helposti.

      En keksi autoa jossa olisi yhtä hyvä hinta-laatusuhde. Seuraava bilikka on Megane II Break. Ruma kuin mikä mutta ne ovat halpoja ja hiljaisia. Jää rahaa reissaamiseenkin - viime vuonna olimme Roomassa ja Milanossa ja nyt jemmaamme rahaa Barcelonan matkaa varten.

      • toinen uneksija

        Käytetyissä Relluissa nimen omaan saa paljon autoa vähällä rahalla. Uutta sen sijaan en ostaisi ikinä kun hinta putoaa jopa 60 % kolmessa vuodessa. Tosin en mitään muutakaan autoa ostaisi uutena.

        Tässä toinen esimerkki merkistä ja mallista, jossa on hyvä hinta-laatusuhde

        http://www.nettiauto.com/chrysler/sebring/2244742


      • toi,
        toinen uneksija kirjoitti:

        Käytetyissä Relluissa nimen omaan saa paljon autoa vähällä rahalla. Uutta sen sijaan en ostaisi ikinä kun hinta putoaa jopa 60 % kolmessa vuodessa. Tosin en mitään muutakaan autoa ostaisi uutena.

        Tässä toinen esimerkki merkistä ja mallista, jossa on hyvä hinta-laatusuhde

        http://www.nettiauto.com/chrysler/sebring/2244742

        sebring vitsi? Tais olla.


      • rellunpippana
        toi, kirjoitti:

        sebring vitsi? Tais olla.

        Tuttu autokauppias (siis siviilissäkin kaveri) ei suostunut myymään mulle tuollaista. Kertoi, että paljon vikoja ja vaikea saada varaosia muuten kuin merkkiliikkeen kautta. Relluihin kuitenkin osia löytyy - paljonhan niitä meneekin...


      • Rellu taas... no ainakin...
        rellunpippana kirjoitti:

        Tuttu autokauppias (siis siviilissäkin kaveri) ei suostunut myymään mulle tuollaista. Kertoi, että paljon vikoja ja vaikea saada varaosia muuten kuin merkkiliikkeen kautta. Relluihin kuitenkin osia löytyy - paljonhan niitä meneekin...

        Vioissa mitattuna paljon Rellua parempi. Kolmen vuoden ja 75 tkm aikana ei edes yhtään valopolttimoa tarvinnut vaihtaa. Yksi ylimääräinen huoltokäynti liittyi vinkuviin jarruihin, korjaus maksoi 30 €.

        Joka tapauksessa kumpikin merkki on hyvä esimerkki autosta, jonka ostaminen uutena on taloudellinen katastrofi kun taas käytettynä ihan järkiostos. Eikä Rellun laadun tuntien todellakaan ole varaa retostella Renaultin paremmuudella, itselläkin kolme ollut ja tuskin neljättä tulee. Ellei taas löydy puoli-ilmaista jostain kuolinpesästä tms. kuten tähän saakka. Ai niin, minullakin on tuttu autokauppias joka kyllä aina jaksaa valintaani ihmetellä vaikka hekin uusia Relluja myyvät ;)


    • amiskala

      Sitä mukaa kun auto mallista riippuen tulee johonkin ikään se siirtyy ennen mobilistiaikaansa vielä erilaisten teinipopparien tuunailukulttuuriin. Sitä osoittaa tämäkin juupas-eipäskilipailu. Ittekkin olen huomannut kotipuolessa entistä useamman 90-luvun Rellun olevan tunattu ties milläkin lieskakuviolla tai aaltopeltisiivekkeellä pilattuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      48
      3299
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      512
      1993
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1940
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      82
      1877
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1542
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1488
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1376
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1263
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      112
      1192
    Aihe