Vilkas lapsi

äityli81

Minulla on poika joka täyttää kesäkuussa 3wee. Hän on erittäin vilkas ja "koetteleva" poika. Miten saisin hänet rauhoittumaan syönnin ajaksi, ettei leluja nosteta pöydälle esimerkiksi.Kun kiellän häntä ja otan lelun/lelut pois hän ei suostu syömään. Ja muutenkin kertokaa minkälaisia "jäähy" tapoja tai paikkoja teillä on käytössä?Tuntuu välillä niin mahdottomalta, kun poika ei syö. jos tämä tapahtuu esimerkiksi aamupalalla,annan vasta seuraavan kerran syömistä lounaalla.

6

796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaste

      Poika täyttää myös kesällä 3v. Sama ongelma meilläkin syömien kanssa..lelut pitäs saada pöydälle syönnin ajaksi, mutta olen vain reilusti nostanut lelut kauemmas odotteleen kunnes on saanut syötyä! Lelut ei kuulu ruokapöytään! Ei edes silloin vaikka pöydässä ei syödä! Ja jos ei ruoka maistu niin lautanen vain pois ja seuraavan kerran saa syödä vasta kun on seuraava ruoka-aika! Meillä myös poika erittäin vilkas..mitään ei muka kuule välillä ja ei uskota yhtään mitä sanotaan!
      Jäähyinä meillä on pojan oma huone..sinne menee rauhoittumaan kunnes osaa taas käyttäytyä. Tavarat kyllä lentelee pitkin seiniä ja kamala huuto..ovet paukkuu niinkun olisi joku kauhia murkkuikäinen!

      • kokki

        Jos esim. yksi pikkuauto pöydällä saa lapsen rauhoittumaan ja syömään, niin mitä sitten? Ei lapsi siitä pilalle mene.

        Auton voi laittaa vaikka lapsen viereen pöydälle "parkkiin", eikä sillä saa leikkiä, mutta silti lapsi on mielissään.

        Meillä keittiönpöydällä tehdään monenmoista, myös leikitään. Esim muovailuvahalla ei saa muualla edes leikkiä, samoin on vesivärimaalauksen kanssa. Legoillakin voi pöydällä leikkiä. Pöytä kuitenkin pyyhitään aina ennen ruokailua.


    • äitipöllö

      Meillä on tässä kuussa 3v täyttävä poika. Hän ottaa joskus pari pikkuautoa mukaan ruokapöytään. Emme ole sen suuremmin kiinnittänyt siihen huomiota, koska yleensä hän ei leluja nostele pöytään, eli ei ole tullut tavaksi. Sellainen sääntö meillä kyllä on, että pehmolelut pitää jättää keittiön ovelle odottamaan syönnin ajaksi. Niitä sitten asetellaan joskus pitkäkin rivi sinne "katsomaan" kun poika syö. Myös isommat autolelut jätetään tietenkin keittiön ovelle odottamaan.

      • Äiti33......

        Meillä kans poika kohta 3 vuotias ja joskus ottaa leluja mukaan syömistilanteeseen mutta en oo koskaan edes ajatellut kieltää asiaa. Kyl mä uskon että tommonen jää pois ihan luonnostaan kohta. Tuskin hää enää armeijassa nostaa kaikkia tavaroitaan ruokapöydälle :D


      • äityli81
        Äiti33...... kirjoitti:

        Meillä kans poika kohta 3 vuotias ja joskus ottaa leluja mukaan syömistilanteeseen mutta en oo koskaan edes ajatellut kieltää asiaa. Kyl mä uskon että tommonen jää pois ihan luonnostaan kohta. Tuskin hää enää armeijassa nostaa kaikkia tavaroitaan ruokapöydälle :D

        se ole kuitenkin niin, että ton ikäsen pitäs kyllä jo itse melkeinpä syödä ruokansa eikä leikkiä ruokailun aikana? vai mitenkä teillä?syötättekö vai syökö itse kuitenkin vaikka lelut pöydäs?


      • Äiti33......
        äityli81 kirjoitti:

        se ole kuitenkin niin, että ton ikäsen pitäs kyllä jo itse melkeinpä syödä ruokansa eikä leikkiä ruokailun aikana? vai mitenkä teillä?syötättekö vai syökö itse kuitenkin vaikka lelut pöydäs?

        Niin sen ehkä pitäisi olla mutta pojat on poikia. Pojat kasvaa ja kehittyy niin eri tahtiin verrattuna tyttöihin että kannattaa olla stressaamatta ja odotella kun he ovat asioihin valmiita. Poikalapset voi olla hyvin hankalia jossain asiassa pitkään ja tuntuu ihan toivottomalta, mutta yht äkkiä sit osaakin asian ilman erityisempi opetteluja. Mun poika joka toukokuussa täyttää 3 oli esimerkiksi tosi nirso ruoan kanssa ja samoja ruokia aina vaan halus syödä ja jopa saman merkkistä jogurttia aina, mutta joulun jälkeen ihan yht äkkiä alkoi syömään ihan erilailla ja nyt syö kaikenlaisia uusia makuja. leluja ottaa mukaan joskus pöydälle mutta ei se niillä siinä leiki enää vaan ne on siinä pöydällä ja hyvin keskittyy vaan syömiseen ja joskus syö hyvin ittekin mutta on kausia kun pitää kaikki syöttää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe