Minkä kirjan luit viimeksi?

Minkä kirjan luit viimeksi, koska luit sen, piditkö siitä, mistä se kertoo (paljastamatta koko juonta) ja suosittelisitko sitä muille?

Minkä tyyppisiä kirjoja yleensä luet? Jos et lue kirjoja, niin miksi et lue?

115

2795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dekkarisarjan

kolme kirjaa jotka kaikki julkaistiin kirjailijan kuoleman jälkeen. Harmi, sillä hyvää mukaansatempaavaa tekstiä.
      Siis kirjailija: Stieg Larsson ja ensimmäinen kirja Miehet jotka vihaavat naisia.
      Kirjat hyvä lukea järjestyksessä koska ovat jatkoa edelliseen.
      Hyviä lukuhetkiä.

• Liekö kirjailija ruotsalainen, nimestä arvailen? Luetko yleensäkin dekkareita? Yllättävän moni nainen on havaintojeni mukaan dekkareiden suurkuluttaja.

Dekkareita itse en olekaan lukenut vuosiin. Ainoa mikä niiltä ajoilta on jäänyt mieleen on Agatha Christien Kymmenen pientä neekeripoikaa. Lieköhän tuonkin nimi jouduttu muuttamaan tämän päivän käsityksen mukaan vähemmän rasistiseksi? Niin tai näin, tosi mielenkiintoinen kirja ja yllättävä juoni.

• N-iCeFlower

muistaakseni jotain Anni Polvan tuotantoa. Siitä on aikaa jo monta vuotta, ennenkuin tuli tää netti kuvioihin. :)

• joku Tiina kirja? ;)) Nettikö sitten sammutti lukuharrastuksesi kokonaan?

• N-iCeFlower
        norMix kirjoitti:

joku Tiina kirja? ;)) Nettikö sitten sammutti lukuharrastuksesi kokonaan?

Tiina-kirjat luin nuorempana moneen kertaan, sitten myöhemmin luin kaikki aikuisille suunnatut romaanit myös moneen kertaan. Joo, netti jotenkin himmensi kiinnostuksen kirjoja kohtaan, kun täällä on niin paljon luettavaa. :)

• norMix evk
        N-iCeFlower kirjoitti:

Tiina-kirjat luin nuorempana moneen kertaan, sitten myöhemmin luin kaikki aikuisille suunnatut romaanit myös moneen kertaan. Joo, netti jotenkin himmensi kiinnostuksen kirjoja kohtaan, kun täällä on niin paljon luettavaa. :)

En kehtaa...tai no, eihän näitä mun juttuja kukaan lue, olkoon menneksi!

Joskus nuorena olin sairaana kotona. Ei ollut mitään luettavaa. Sairauden aiheuttaman heikkoustilan takia menetin harkintakykyni ja tulin lukeneeksi siskon hyllystä yhden Tiina kirjan. En muista minkä. Mahdollisesti juuri tämän nuoruuteni ajattelemattoman haksahduksen takia minusta tuli mikä tuli.

• Arto Paasilinnan Onnellinen mies. Viime viikonloppuna aloitin ja maanantaina luin loppuun.

Se oli ensimmäinen Paasilinnan romaani, jonka olen lukenut, mutta en kyllä usko, että jää viimeiseksi. Oli se vaan sen verran riemukasta luettavaa. Voin suositella - ehdottomasti.

Luen paljon elämänkertoja, joskin viime aikoina lukeminen on jäänyt ihan hävettävän vähälle. Nyt täytyy taas ryhdistäytyä siinäkin. Onhan se järkevämpää puuhaa kuin täällä palstoilla pyöriminen, eikö?

• kaikki Paasilinnan kirjat, niin huippuja niistä on vain kaksi: Mainitsemasi Onnellisen miehen lisäksi tietty paljon mainetta ja kunniaa niittänyt Jäniksen vuosi, joka kannattaa lukea seuraavaksi. Lähelle edellisten tasoa pääsevät esim. Ulvova mylläri ja Suloinen myrkynkeittäjä.

Onnellisesta miehestä on tehty todella onnistunut elokuvakin, joka saa suun monta kertaa vähintäinkin hymyyn. Oletko nähnyt? Myös Risto Jarvan elokuva Jäniksen vuosi on katsomisen arvoinen.

• pups

Karin Ehrnroothin kirjan "Isäni oli nuori sotilas".
      Siinä kirjoittaja kertoo isästään, jalkaväenkenraali Adolf Ehrnroothista.
      Eilen lopetin sen, aika nopeasti tuli luettua, kun se teksti oli sen verran mukaansatempaavaa ja aihealueet mielenkiintoisia, että ei malttanut olla lukematta.
      Mielestäni kirja tekee Adolf Ehrnroothista ihmisen, julkisuuskuva hänestä on ollut ehkä hieman yksipuolinen, painottuen sotiin ja sotasaavutuksiin. Hänen tyttärensä kirjoittaa aivan toisenlaisesta ihmisestä, toki sotasankarista, jonka kokemukset varmaan ovat vaikuttaneet hänen kaikkiin toimiinsa, mutta kirjassa on niin paljon muutakin, ainakin minä sen lukemalla ehkä paremmin opin ymmärtämään ihmistä nimeltä Adolf Ehrnrooth ja ehdottomasti suosittelen sitä muille myös luettavaksi. Huh huh...

• joka sai omankin mielenkiinoni heräämään. Ehrnrooth on toki julkisuuden kautta tullut tutuksi, mutta pojan kuvaus tuo varmasti aivan uuden näkökulman. Luetko muutenkin elämänkertoja? Onko joku muu jäänyt erityisesti mieleen?

• taskukirjan,

viimeksi.Scifiaiheisia kirjoja nyt viime aikoina.

• välillä lukee mielellään. Etenkin 50-luvun Akut on todellisia helmiä ja keräilyharvinaisuuksia.

Mikä sinua scifissä viehättää? Mainitse joku lukemisen arvoinen, jos vaikka joskus kokeilisi!

• tretori

Noitahan tupsahtelee luukusta tämän tästä.

Lahjaksi sain hyvältä ystävältä Väinö Linnan Täällä Pohjatähden alla 1-3. Eka osa luettu, toinen menossa. Kaikki varmasti tietävät, että kyseessä on syrjäisen hämäläiskylän elo Suomen suurina murroskausina. Mutta täytyy myöntää, että vasta nyt 40 -vuotiaana minulla on kilometrejä tarpeeksi takana, jotta voin aiheeseen perinpohdin perehtyä.

Yöpöydällä odottelee myös Rhett (Donald Mc Caig) / eli romaani kertoo Tuulen Viemää rakkaustarin Rhett Butlerin silmin. Saa vielä vähän aikaa odotellakin. Nyt en ole yhtään romanttisella tuulella, mutta katsotaan kevään tullen;)

Jonossa on lisäksi Putoaa vapaasti kuin unessa (Leif GW Persson)trilleri. Kunnon dekkari. Oli Ruotsin lukulistojen ykkönen - katsotaan uppoaako minuun kuin veitsi sulaan voihin.

• että joku nettiaikanakin lukee kirjoja. Onko kirjat sinulle nimenomaan iltalukemista? Miten lomat vaikuttavat lukuharrastukseesi? Itse enimmäkseen luen juuri lomilla, toki yöpöydälläkin yleensä joku kirja pölyttyy.

Täällä Pohjantähden alla sarjan suhteen tein suurinpiirten saman ajoituksen kuin sinäkin. Paitsi että se on elävästi ja mukaansatempaavasti kerrottu tarina, niin se samalla antoi aivan uudenlaista perspektiiviä Suomen lähihistoriaan. Yksi suomalaisen kirjallisuuden ehdottomista helmistä, eikä hassumpi ole Laineen elokuvakaan. Sensijaan jokseenkin epäileväisenä odotan Koivusalon aikaansaannosta.

• tretori
        norMix kirjoitti:

että joku nettiaikanakin lukee kirjoja. Onko kirjat sinulle nimenomaan iltalukemista? Miten lomat vaikuttavat lukuharrastukseesi? Itse enimmäkseen luen juuri lomilla, toki yöpöydälläkin yleensä joku kirja pölyttyy.

Täällä Pohjantähden alla sarjan suhteen tein suurinpiirten saman ajoituksen kuin sinäkin. Paitsi että se on elävästi ja mukaansatempaavasti kerrottu tarina, niin se samalla antoi aivan uudenlaista perspektiiviä Suomen lähihistoriaan. Yksi suomalaisen kirjallisuuden ehdottomista helmistä, eikä hassumpi ole Laineen elokuvakaan. Sensijaan jokseenkin epäileväisenä odotan Koivusalon aikaansaannosta.

Kun arki on kiireistä ja töissä on kovin hektistä en pysty juurikaan keskittymään kirjoihin (näitä nykyihmisen vaivoja - informaatiotulva on lamaannuttava - aivot ei yksinkertaisesti pysty rauhoittumaan kirjanlukuun). Viikonloppuisin, vapaapäivinä ja lomilla suorastaan ahmin kirjoja. Voin hyvin lukea romaanin päivässä:)

• tretori kirjoitti:

Kun arki on kiireistä ja töissä on kovin hektistä en pysty juurikaan keskittymään kirjoihin (näitä nykyihmisen vaivoja - informaatiotulva on lamaannuttava - aivot ei yksinkertaisesti pysty rauhoittumaan kirjanlukuun). Viikonloppuisin, vapaapäivinä ja lomilla suorastaan ahmin kirjoja. Voin hyvin lukea romaanin päivässä:)

kun joka tuutista tulee näennäistietoa. Jonkinlaista suodatinautomaattia tarvittaisiin, joka tiivistäisi informaatiotulvasta olennaisimman A4 kokoon tiivistettynä.

On tullut muutaman kerran itsekin luettua kirja päivässä- tai oikeastaan vuorokaudessa. Ääriesimerkki taitaa olla, kun joskus nuoruudessani luin yhden osan Topeliuksen Välskärin keromuksista (paksu opus, oliskohan jotain 600-700 sivua) käytännöllisesti katsoen keskeytyksettä. Olikin sitten suunnilleen 6 aamulla, kun viimeinen sivu oli luettu. :))

• ...Ei kiitos Annan-Leena Härkösen...
      Käsittelee ärhäkästi avioparin kriisiytynyttä seksielämää.
      Oiva esimerkki kirjan komiikasta ystävysten järjestämät hautajaiset hieromasauvalle.
      Lukemisen arvoinen myös miehelle jotta tietäisi mitä nainen haluaa=)

• otsikossa jotain muuta kuin itse tekstissä! :)) Muuuuutta täytyypä käydä varaamassa kirjastosta noin niinkuin oppikirjaksi! Itseasiassa olen pidemmän aikaa metsästänyt Härkösen kirjoja paikallisesta kirjastosta, mutta aina ne ovat lainassa kaikki. Ilmeisesti hänen kirjoitustyylinsä on kansan makuun. No mitäs muuta luet kuin Härköstä?

• norMix kirjoitti:

otsikossa jotain muuta kuin itse tekstissä! :)) Muuuuutta täytyypä käydä varaamassa kirjastosta noin niinkuin oppikirjaksi! Itseasiassa olen pidemmän aikaa metsästänyt Härkösen kirjoja paikallisesta kirjastosta, mutta aina ne ovat lainassa kaikki. Ilmeisesti hänen kirjoitustyylinsä on kansan makuun. No mitäs muuta luet kuin Härköstä?

...Harold Robinssin kirjat olen kaikki kahlannut läpi ja Leena Lehtolaiset.
        Mutta voihan uimarannalla esim. lukee vaikka Harlekiineja ja haaveilla *hymyilee*.
        Muuten unohtamatta nuoruusvuosien kulta-ja lääkärisarjoja, siskot
        kun niitä ahmi monta lehteä päivässä *mallioppimista*=)

• KrisseLinnanneito kirjoitti:

...Harold Robinssin kirjat olen kaikki kahlannut läpi ja Leena Lehtolaiset.
        Mutta voihan uimarannalla esim. lukee vaikka Harlekiineja ja haaveilla *hymyilee*.
        Muuten unohtamatta nuoruusvuosien kulta-ja lääkärisarjoja, siskot
        kun niitä ahmi monta lehteä päivässä *mallioppimista*=)

kuka lukee Harlekiinejä, mutta nythän tuokin selvisi! :)) No toisaalta uimarannalla ei nyt välttämättä jaksa lukea filosofiaakaan...

• uk-ko

Aleksis Kiven Seitsemän veljestä. Olen toki aiemminkin sen lukenut, mutta mulla on tapana palata samojen teosten pariin, jos tunnen ne tärkeiksi. Edellisestä lukukerrasta taisi vierähtää pari vuosikymmentä.
      Toki pidin siitä, olihan lukukertakin vissiin kolmas.
      Juonta en paljasta, paitsi sen voin kertoa, että tällä kertaa hovimestari ei ollut syyllinen.

Luen nykyään melko sekalaista kaunokirjallisuutta, harvakseltaan jokunen tietokirja siellä välissä. Veljesten jälkeen aloitin Juha Ruusuvuoren kirjan Kaniikki Lupus. Se on (kai) viimeinen Ruusuvuoren historiallisesta sarjasta, joka kuvaa Suomea viikinkiajalta kristilliseen aikaan, noin 900 - 1300 -luvuilla. Hieno sarja.

Viimeisim tietokirja, jonka olen omaksi ilokseni lukenut, taisi olla Desmond Morrisin Alaston apina. Se on varmaan vanhentununt, mutta jotenkin ajankohtaisilta (omassa ikuisuusteemassaan) Morrisin ajatukset ihmisestä tuntuvat edelleen.

• kirjojen pariin mielellään palaa muutaman vuoden välein uudestaan, aina ne antavat jotain uutta. Itse olen esim. Waltarin Sinuhe egyptiläisen lukenut puolenkymmentä kertaa ja aina sen filosofisuus yhdistettynä todentuntuiseen kerrontaan jaksaa sykähdyttää.

Sensijaan varmaankin kiitos koululaitoksen, en ole Seitsemään veljekseen koskenut sitten kouluaikojen. Täytynee ryhdistäytyä tässäkin suhteessa. Myös tuon mainitsemasi Ruusuvuoren kirjan pistän muistiin.

• Jorma..

Käyttiksen ja tää on tosi. Yritti myyjä myydä halpaa mutta ostin Ma-ki-Tan ;)

• köyhän kannata halpaa ostaa- ja ei oikeastaan rikkaankaan. Vaan että joku lukee käyttistä on kyllä jotain aivan uutta ja ihmeellistä minulle. Perinteisesti käyttistä luetaan vasta sitten, kun ei kertakaikkiaan millaän muulla keinolla saa vehjettä toimimaan. Kävikö sinullekin näin, vai väitätkö kirkkain silmin lukevasi käyttistä ihan vaan iloksesi?

• gg-10

Toi Stieg Larssonin trilogian kakkoskirja Tyttö joka leikki tulella. Sain tänään loppuun. Huomenna aloitan kolmoskirjan. Aivan hiivatin hyvä kirja. Kaverin suosituksesta luin ykköskirjan. Olen toivottoman huono lukemaan kirjoja, mutta tämä on ihan huippu. Turha sanoakaan, että suosittelen.

• Jo toinen ääni Stieg Larssonille tässä minun suppeassa otannassani, pakko kait hänen on sitten olla hyvä kirjoittaja. Pistetäänpä korvan taakse. Minkätyyppistä kirjallisuutta muuten luet?

• gg-10
        norMix kirjoitti:

Jo toinen ääni Stieg Larssonille tässä minun suppeassa otannassani, pakko kait hänen on sitten olla hyvä kirjoittaja. Pistetäänpä korvan taakse. Minkätyyppistä kirjallisuutta muuten luet?

Lisää tietoa:

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510314358

• gg-10
        norMix kirjoitti:

Todella vahinko, ettei hän saanut nähdä kirjojaan julkaistuna. Mutta tällaista elämä joskus on...

Aivan näin. Kolmoskirjaa lukiessani en nyt ole ehtinyt uhrata ajatusta mainitsemallesi tosiasialle. Mukaansatempaava, ihan uskomaton juttu tää kolmoskirjakin on. Vaikka alkua vasta mennään.

Pilvilinna joka romahti on tämä kolmonen

• Putkivalo

Janet Evanovichin *joku*, mutta älä kysy mikä niistä, ne ovat kaikki aika samanlaisia, hassuja, aivot-heti-nukkumaan-hymyssä-suin-romaaneja. Huijaan itseänikin sillä etten ikinä muista minkä niistä olen lukenut kun menen kirjastoon. Löydän yhden niistä hyllyltä ja hihkun onnesta, herkuttelen iltapäivän ajatuksella että siellä se odottaa mua ennen nukkumaanmenoa, ja kun pääsen toiseen sivuun huomaan että onkin jo luettu.

Mitä sä luit viimeksi? Toiveikkaana luen tätä ketjua, onko jollain jotain parempaa ehdottaa kuin tätä huijausromaani-sarjaa? Tai siis minä olen huijari, ei se Janet..

• aivot-heti-nukkumaan-hymyssä-suin-romaani, tuollehan kannattaisi hakea tavaramerkkiä :)) Ja ajattelepa, millaiseen uuteen kukoistukseen lukuharrastuskin puhkeaisi, kun julkaistaisiin oikein sarja romaaneja aivot-heti-nukkumaan-hymyssä-suin-takuulla! Vieras kirjailija minulle sinänsä on mainitsemasi Janet Evanovichin, mutta tuolla luonnehdinnalla siihen on pakko tutustua.

Minä luen, mitä sattuu milloinkin käteen osumaan. Loppuun asti luin viimeksi Donna Woolfolk Crossin teoksen Paavi Johanna, joka on legendaan perustuva kuvitteellinen kirja, jonka mukaan 800 luvulla olisi ollut nainen paavina. Tarinansa tueksi kirjailija esittää kirjan lopuksi joukon todisteita, vaikka Vatikaani on asian kiistänyt. Itsellekin jäi vahva epäilys. Ihan puhtaalla omallatunnolla en tätä kirjaa voi suositella, aika mustavalkoista ihmiskuvausta.

Tällä hetkellä yöpöydälläni on Charlotte Brontten Kotiopettajattaren romaani. Noin puolessa välissä mennään...

Mutta nyt täytyy kyllä viedä aivot-heti-nukkumaan-hymyssä-suin:)) Hyvää yötä!

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

aivot-heti-nukkumaan-hymyssä-suin-romaani, tuollehan kannattaisi hakea tavaramerkkiä :)) Ja ajattelepa, millaiseen uuteen kukoistukseen lukuharrastuskin puhkeaisi, kun julkaistaisiin oikein sarja romaaneja aivot-heti-nukkumaan-hymyssä-suin-takuulla! Vieras kirjailija minulle sinänsä on mainitsemasi Janet Evanovichin, mutta tuolla luonnehdinnalla siihen on pakko tutustua.

Minä luen, mitä sattuu milloinkin käteen osumaan. Loppuun asti luin viimeksi Donna Woolfolk Crossin teoksen Paavi Johanna, joka on legendaan perustuva kuvitteellinen kirja, jonka mukaan 800 luvulla olisi ollut nainen paavina. Tarinansa tueksi kirjailija esittää kirjan lopuksi joukon todisteita, vaikka Vatikaani on asian kiistänyt. Itsellekin jäi vahva epäilys. Ihan puhtaalla omallatunnolla en tätä kirjaa voi suositella, aika mustavalkoista ihmiskuvausta.

Tällä hetkellä yöpöydälläni on Charlotte Brontten Kotiopettajattaren romaani. Noin puolessa välissä mennään...

Mutta nyt täytyy kyllä viedä aivot-heti-nukkumaan-hymyssä-suin:)) Hyvää yötä!

Tuo takuu varsinkin :)) Ja sitten sitä voisi jatkaa Hymyllä-töihin-uutisilla. Sillä voisi olla oma osionsa aamun lehdessä, sen kun lukee lähtee innolla joukkoliikenteellä töihin ja naputtelee ekat sähköpostit jo matkalla.

Voi kun mullakin olisi tuollaista pitkäjänteisyyttä lukemisessa! Täällä taitaa mennä niin että jos ei ekat 20 sivua ole mukaansatempaavia, kirja alkaa keräämään pölyä :/ Joskus käy niin että en saa yhtään kirjaa luettua loppuun kuukauden aikana, ja se harmittaa.

En tiedä voiko miehelle suositella Evanovichia, on se sen tason hömppää :) Mutta Marlo Morganin (ootas kun lunttaan) Viesti oikeiden ihmisten maailmasta, suosittelen lämpimästi. Se kertoo aboriginaalien elämänkatsomuksesta hienolla tavalla, antaa ihan uuden näkemyksen ihmisistä ja tavasta selvitä täällä. Kuulen jo tämän seurakunnan huokailua täällä "taasko se Put..", olen muutaman kerran jo paasannut siitä kirjasta täällä ;) Mutta sinä olet ihan tuore uhri! :))

• Putkivalo kirjoitti:

Tuo takuu varsinkin :)) Ja sitten sitä voisi jatkaa Hymyllä-töihin-uutisilla. Sillä voisi olla oma osionsa aamun lehdessä, sen kun lukee lähtee innolla joukkoliikenteellä töihin ja naputtelee ekat sähköpostit jo matkalla.

Voi kun mullakin olisi tuollaista pitkäjänteisyyttä lukemisessa! Täällä taitaa mennä niin että jos ei ekat 20 sivua ole mukaansatempaavia, kirja alkaa keräämään pölyä :/ Joskus käy niin että en saa yhtään kirjaa luettua loppuun kuukauden aikana, ja se harmittaa.

En tiedä voiko miehelle suositella Evanovichia, on se sen tason hömppää :) Mutta Marlo Morganin (ootas kun lunttaan) Viesti oikeiden ihmisten maailmasta, suosittelen lämpimästi. Se kertoo aboriginaalien elämänkatsomuksesta hienolla tavalla, antaa ihan uuden näkemyksen ihmisistä ja tavasta selvitä täällä. Kuulen jo tämän seurakunnan huokailua täällä "taasko se Put..", olen muutaman kerran jo paasannut siitä kirjasta täällä ;) Mutta sinä olet ihan tuore uhri! :))

Kerään katos näitä kirjasuosituksia tehdäkseni syväluotaavia analyysejä palstalaisista periaatteella, kerro minkä kirjan luit viimeksi niin tiedän millainen olet! ;))

Juu uutena palstalaisena olen ns otollista maaperää kaikenlaiselle vaikuttamiselle. Ja ihan oikeasti sen vähäisen tiedon valossa mitä minulla on aboriginaaleista, olen ollut heistä kiinnostunut. Joten merkitäänpäs tämäkin tulevien luettavien listalle! *miettii, täytyyköhän ottaa peräkärry mukaan seuraavan kerran kirjastoon lähtiessään*

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

Kerään katos näitä kirjasuosituksia tehdäkseni syväluotaavia analyysejä palstalaisista periaatteella, kerro minkä kirjan luit viimeksi niin tiedän millainen olet! ;))

Juu uutena palstalaisena olen ns otollista maaperää kaikenlaiselle vaikuttamiselle. Ja ihan oikeasti sen vähäisen tiedon valossa mitä minulla on aboriginaaleista, olen ollut heistä kiinnostunut. Joten merkitäänpäs tämäkin tulevien luettavien listalle! *miettii, täytyyköhän ottaa peräkärry mukaan seuraavan kerran kirjastoon lähtiessään*

Tämä meni sitten ihan pipariksi mun kannalta :))) Pystynkö paikkaamaan jos kerron että vimppa juttu minkä äsken luin oli norMixin ketju ;)

Ota vaan peräkärry kirjastoon, ja koukkaa kaupan kautta. Sitten sohvalle makkara kainalossa :) Ja vapaata kannattaa ottaa duunista!

• Putkivalo kirjoitti:

Tämä meni sitten ihan pipariksi mun kannalta :))) Pystynkö paikkaamaan jos kerron että vimppa juttu minkä äsken luin oli norMixin ketju ;)

Ota vaan peräkärry kirjastoon, ja koukkaa kaupan kautta. Sitten sohvalle makkara kainalossa :) Ja vapaata kannattaa ottaa duunista!

parantelit osakkeitasi, vaikka ymmärtääkseni onkin kyse sangen viihteellisestä materiaalista! Kehoittaisin sinua kuitenkin varomaan käyttämästä noin rahvaanomaisia otsikkoja, sillä sinun syväluotaavassa luonneanalyysissäsi tulen käyttämään myös kaikkea sanomaasi! :))

Kyllä se nyt vahvasti alkaa näyttää siltä, että kärry on otettava mukaan kun noita suosituksia satelee koko ajan lisää. Pakko kait ottaa myös vuoden virkavapaa, että ehtii lukea kaiken lainaamansa ennen auringon jäähtymistä. Muuuuuuuuutta makkara minulla on tapana laittaa suuhun ja sohvalla kainaloon otan jotain iiiiiiiiiiiiihan muuta!! ;))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

parantelit osakkeitasi, vaikka ymmärtääkseni onkin kyse sangen viihteellisestä materiaalista! Kehoittaisin sinua kuitenkin varomaan käyttämästä noin rahvaanomaisia otsikkoja, sillä sinun syväluotaavassa luonneanalyysissäsi tulen käyttämään myös kaikkea sanomaasi! :))

Kyllä se nyt vahvasti alkaa näyttää siltä, että kärry on otettava mukaan kun noita suosituksia satelee koko ajan lisää. Pakko kait ottaa myös vuoden virkavapaa, että ehtii lukea kaiken lainaamansa ennen auringon jäähtymistä. Muuuuuuuuutta makkara minulla on tapana laittaa suuhun ja sohvalla kainaloon otan jotain iiiiiiiiiiiiihan muuta!! ;))

Menikö paremmin ;)) Mutta arvaas mitä, mä en sentään lukenut mitä Tiina-kirjoja *viheltelee* :)))

Tuota, onnistuuko se lukeminen kuinka hyvin sulta kun on joku muu kainalossa?

• Putkivalo kirjoitti:

Menikö paremmin ;)) Mutta arvaas mitä, mä en sentään lukenut mitä Tiina-kirjoja *viheltelee* :)))

Tuota, onnistuuko se lukeminen kuinka hyvin sulta kun on joku muu kainalossa?

jo paaaaaaaaaaaaaljon paremmalta! :))

Jaa et lukenut Tiinoja, no et paljon menettänyt....siis todennäköisesti *viheltelee ja kattoo kattoo*

Hyvä kysymys muuten tuo lukemisen onnistuminen joku muu kainalossa. Kun ei ole tullut hetkeen testattua, niin en tiedä. Mutta pitäisi varmaan selvittää näin tärkeä asia tieteellisesti toistamalla koe riittävän monta kertaa. Mistähän minä mahtaisin saada koehenkilön? ;))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

jo paaaaaaaaaaaaaljon paremmalta! :))

Jaa et lukenut Tiinoja, no et paljon menettänyt....siis todennäköisesti *viheltelee ja kattoo kattoo*

Hyvä kysymys muuten tuo lukemisen onnistuminen joku muu kainalossa. Kun ei ole tullut hetkeen testattua, niin en tiedä. Mutta pitäisi varmaan selvittää näin tärkeä asia tieteellisesti toistamalla koe riittävän monta kertaa. Mistähän minä mahtaisin saada koehenkilön? ;))

Kävi vaan näin äkkiseltään mielessä että pitäiskö sun kuivaharjoitella ensin tyynyn kanssa? Mieti vaikka, se pehmoinen, lämmin ja muodokas kainalossa, kirja mukavasti toisessa kädessä, ja sitten sinä sammut! Vois sultakin jotain rahvaanomaista päästä :)))

• Putkivalo kirjoitti:

Kävi vaan näin äkkiseltään mielessä että pitäiskö sun kuivaharjoitella ensin tyynyn kanssa? Mieti vaikka, se pehmoinen, lämmin ja muodokas kainalossa, kirja mukavasti toisessa kädessä, ja sitten sinä sammut! Vois sultakin jotain rahvaanomaista päästä :)))

Tokihan tyyny harjoitteluvauiheessa käy juuri mainitsemiesi ominaisuuksien takia. Muuuuuuuutta itse testaukseen olisi ehdottomasti saatava aito henkilö. Onhan ihmisellä paljon sellaisia omiNaispiirteitä, jotka ovat erilaisia tai ei tyynyltä lainkaan löydy: kimmoisuus, muotojen vaihtelevuus, pintamateriaalien moniNaisuus, tuoksu, loputon kyky tuottaa puhetta, liikkumiskyky, koskettelukyky, silmiin katselukyky, suu...llekoskettelukyky ;))......

Siis ilman aitoa henkilöä testin tieteelliset kriteerit eivät mitenkään täyty ja tulos saattaa vaikka kääntyä pyl...päälaelleen....Siis miten niin minulta muka voisi jotain rahvaanomaista päästä? :))

• Putkivalo kirjoitti:

voi sinuu, menitkö sinä tyynyä ehdottamaan norMixin kainaloon :D. Ihan aito nainen se olla pitää. Tyyny tekee miehen olon ihan liian mukavaksi ja raukeaksi ;). Oikea nainen se vasta sykettä ja kirjaan keskittymistä koettelee ;).

• Putkivalo
        Mariet kirjoitti:

voi sinuu, menitkö sinä tyynyä ehdottamaan norMixin kainaloon :D. Ihan aito nainen se olla pitää. Tyyny tekee miehen olon ihan liian mukavaksi ja raukeaksi ;). Oikea nainen se vasta sykettä ja kirjaan keskittymistä koettelee ;).

*auts* että säästäisin jonkun naisparan sydän kun se ensin harjoittelee jollain sieluttomalla :))) Mutta ei hän harjoittelua kaipaa, hyvin sujuu. Jotenkin alkoi tuo omakin sohvatyyny tuntua niin... vain tyynyltä ;)))

Jotenkin sellainen kutinakin on, ettei se tuota hälle vaikeuksia saada koehenkilöitä testiin ;))

• Putkivalo kirjoitti:

*auts* että säästäisin jonkun naisparan sydän kun se ensin harjoittelee jollain sieluttomalla :))) Mutta ei hän harjoittelua kaipaa, hyvin sujuu. Jotenkin alkoi tuo omakin sohvatyyny tuntua niin... vain tyynyltä ;)))

Jotenkin sellainen kutinakin on, ettei se tuota hälle vaikeuksia saada koehenkilöitä testiin ;))

tuota näkökantaa en tullut ajatelleeksikaan.

Mullakin on usein tyyny kainalossa - nukkuessa ja herätessä. Ainakin kolme tyynyä löytyy sängystä, yksi on päänalustyyny, yksi kainalotyyny ja yksi on jalkojen välissä. :)
        Noh noh eipäs ajatella tuhmia, jalkovälityyny on selän välilevyn takia polvien välissä silloin kun nukun kyljelläni. :)

Olisko norMixin tutkimustulos kuitenkin arvioitavissa selkeämmin jos testiä varten olis useampi testihenkilö. Laajemmalla koeotannalla tulos olis varmempi ;).

• Putkivalo
        Mariet kirjoitti:

Mullakin on usein tyyny kainalossa - nukkuessa ja herätessä. Ainakin kolme tyynyä löytyy sängystä, yksi on päänalustyyny, yksi kainalotyyny ja yksi on jalkojen välissä. :)
        Noh noh eipäs ajatella tuhmia, jalkovälityyny on selän välilevyn takia polvien välissä silloin kun nukun kyljelläni. :)

Olisko norMixin tutkimustulos kuitenkin arvioitavissa selkeämmin jos testiä varten olis useampi testihenkilö. Laajemmalla koeotannalla tulos olis varmempi ;).

Ei sulla sentään ollut Peppimäisesti jaloille tyyny :))) vai oliko se peräti kengille.. Pitää olla sitten iso sänky että mahdutte kaikki :))

Mä oon itte tyynynä, kissalle :) Joskus se valvotti kun en raaskinut kääntää kylkeä, mutta nykyisin se kolli aaltoilee tuossa mukana.

Hyvä idea! Jono vaan tänne, voin arpoa vuoroja :))

• Putkivalo
        Mariet kirjoitti:

Näyttää olevan tyylikäs mies tuo sMirnox, kravatti menee kivasti sävy sävyyn kielen kanssa :)))

• Putkivalo kirjoitti:

tarkoittiko tuo, että suostut koehenkilöksi? ;))

• Mariet kirjoitti:

kieltämättä edellyttäisi useampaa testihenkilöä! Putkivalo käytännöllisesti katsoen jo suostui, mistähän minä tähän hätään sen toisen nappaan? ;))

• Putkivalo kirjoitti:

Näyttää olevan tyylikäs mies tuo sMirnox, kravatti menee kivasti sävy sävyyn kielen kanssa :)))

Kukas hän on?

• Mariet kirjoitti:

nähdä, että sinäkin olet löytänyt tiesi tänne! :))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

Kukas hän on?

En minä vaan tiedä x) Silmät on jotenkin sekaisin..

T. Vatkipulo

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

tarkoittiko tuo, että suostut koehenkilöksi? ;))

ajattelin (joko taas!) että lyön rahoix ja myyn niitä sohva-paikkoja :))) Voin pitää pöytäkirjaa! Osaan kymmmensormijärjestelmän ja vaikka mitä!

Paitsi mun päivät on kyllä aika kiireisiä. Tänään mulla oli erittäin mielenkiintoinen tehtävä - laskea kolmen ketjun lenkit että oisivat yhtä pitkät. Niitä oli 61. 3 x 61 = 93. (Onhan?) Niin pitkälle osaan laskeakin!

• norMix kirjoitti:

kieltämättä edellyttäisi useampaa testihenkilöä! Putkivalo käytännöllisesti katsoen jo suostui, mistähän minä tähän hätään sen toisen nappaan? ;))

suostun ilman muuta yhdeksi testihenkilöksesi :). Täytyyhän tähän tutkimustulokseen varmuus saada.

Et sitten kitise ja narise että häiritsen enkä anna sun rauhassa keskittyä kirjan juoneen ;).

• Putkivalo kirjoitti:

Ei sulla sentään ollut Peppimäisesti jaloille tyyny :))) vai oliko se peräti kengille.. Pitää olla sitten iso sänky että mahdutte kaikki :))

Mä oon itte tyynynä, kissalle :) Joskus se valvotti kun en raaskinut kääntää kylkeä, mutta nykyisin se kolli aaltoilee tuossa mukana.

Hyvä idea! Jono vaan tänne, voin arpoa vuoroja :))

ei ole iso, 120 cm leveä. Hyvin siihen mahdun tyynyjen kanssa. Oli mulla neljäskin tyyny selän takana johon nojailin nukkuessa kun selkä oli pahimmillaan. Onhan se aika melskettä kun käännän kylkeä tyynyt pitää kaapata mukaan ja joku tyyny on tietysti lattialla ja sitä pitää hamuta sieltä. Mulla on aikamoinen show sängyssä öisin :).

Kävin kurkkimassa sun galleriassa. Suloisia lemmikkejä sulla. Kiva kun sulla on sängyssä tuommonen kehrääjä :).

• Putkivalo kirjoitti:

Harmaa puku, valkoinen paita ja kravatti sävy sävy sävyyn kielen kanssa on erittäinkin tyylikäs näky :). Kuka lienee hänet stailannutkaan.

• norMix kirjoitti:

nähdä, että sinäkin olet löytänyt tiesi tänne! :))

kuin löysinkin. Kiitos mukavista sanoistasi. :)

• Putkivalo
        Mariet kirjoitti:

ei ole iso, 120 cm leveä. Hyvin siihen mahdun tyynyjen kanssa. Oli mulla neljäskin tyyny selän takana johon nojailin nukkuessa kun selkä oli pahimmillaan. Onhan se aika melskettä kun käännän kylkeä tyynyt pitää kaapata mukaan ja joku tyyny on tietysti lattialla ja sitä pitää hamuta sieltä. Mulla on aikamoinen show sängyssä öisin :).

Kävin kurkkimassa sun galleriassa. Suloisia lemmikkejä sulla. Kiva kun sulla on sängyssä tuommonen kehrääjä :).

sinulla ollut projekti yöllä kääntyä :))

Kiitos, on ne söpöt, ja kaksi söpöimmät riiviöt puuttuu :)) Täälläk käy sänky pieneksi välillä kun sinne pesiytyy 12 henkeä. Tosin kissan 9 ei paljon tilaa vie, mutta terävimmät ne on!

• Putkivalo kirjoitti:

ajattelin (joko taas!) että lyön rahoix ja myyn niitä sohva-paikkoja :))) Voin pitää pöytäkirjaa! Osaan kymmmensormijärjestelmän ja vaikka mitä!

Paitsi mun päivät on kyllä aika kiireisiä. Tänään mulla oli erittäin mielenkiintoinen tehtävä - laskea kolmen ketjun lenkit että oisivat yhtä pitkät. Niitä oli 61. 3 x 61 = 93. (Onhan?) Niin pitkälle osaan laskeakin!

sulla vaan pisnekset mielessä kun pitäs tiedettä tehdä! Tiedä vaikka noopeli olisi tarjolla urauurtavasta työstä! :))

Vai ketjuja laskit? Mistähän ketjuista oli kyse, jos saapi udella? Oletan, ettei ollut kyse fillarin ketjusta? Mutta mitäs sinä nyt sitten yrititkään laskea 3 x 61? Jos lasku oli tämä, niin epäilisin vastauksen olevan 183...tai sitten ei....

• Mariet kirjoitti:

suostun ilman muuta yhdeksi testihenkilöksesi :). Täytyyhän tähän tutkimustulokseen varmuus saada.

Et sitten kitise ja narise että häiritsen enkä anna sun rauhassa keskittyä kirjan juoneen ;).

että uhrautuvutta tieteelliseen työhön vielä löytyy! Mutta siivolla pitää olla, tieteentekijää EI saa häiritä! :))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

sulla vaan pisnekset mielessä kun pitäs tiedettä tehdä! Tiedä vaikka noopeli olisi tarjolla urauurtavasta työstä! :))

Vai ketjuja laskit? Mistähän ketjuista oli kyse, jos saapi udella? Oletan, ettei ollut kyse fillarin ketjusta? Mutta mitäs sinä nyt sitten yrititkään laskea 3 x 61? Jos lasku oli tämä, niin epäilisin vastauksen olevan 183...tai sitten ei....

Tiedettäkö se olikin! ;)) Ilmankos niin moni tiedemies on intohimoista sorttia, ja omistautuu sille :)) Mikäköhän noopeli siitä voisi tulla? Rauhan? Kemian?

No kävipä mulla moka... tuota... tarkistin vaan että luetko kuinka tarkasti nää viestit :)))

Kyse oli katosta roikkuva kynttelikkö. Kevät on iskenyt rintaan ja suursiivous on alkanut. Irrotin vekottimen ja pesin, ja sitten se olikin kallellaan! Yksi ketjuista kutistui pesussa! Kaikkea kanssa..

• norMix kirjoitti:

että uhrautuvutta tieteelliseen työhön vielä löytyy! Mutta siivolla pitää olla, tieteentekijää EI saa häiritä! :))

en ollenkaan uhraudu. En voi varmasti luvata mutta yritän parhaani olla siivosti sun kainalossa. ;)

• Putkivalo kirjoitti:

Tiedettäkö se olikin! ;)) Ilmankos niin moni tiedemies on intohimoista sorttia, ja omistautuu sille :)) Mikäköhän noopeli siitä voisi tulla? Rauhan? Kemian?

No kävipä mulla moka... tuota... tarkistin vaan että luetko kuinka tarkasti nää viestit :)))

Kyse oli katosta roikkuva kynttelikkö. Kevät on iskenyt rintaan ja suursiivous on alkanut. Irrotin vekottimen ja pesin, ja sitten se olikin kallellaan! Yksi ketjuista kutistui pesussa! Kaikkea kanssa..

Tiedettäpä hyvinkin, enhän minä nyt muuten rohkenisi ;)) Uskoakseni tässä uraauurtavassa tapauksessa voisi olla tarjolla jopa harvinainen fysiikan, kemian, rauhan ja kirjallisuuden yhteisnoopeli :))

Nooh sitä sattuu! Ei kai niistä ketjuista tullut kovin erimittaisia? ;)) Tai siis ei tietenkään, sinähän vaan tarkistit hereilläoloni? Ja ainahan ne muut ketjut voi kutistaa pesemällä samanmittaisiksi!

Suursiivousvimman iskiessä kannattaisi ottaa ihan rauhallisesti ja mennä vaikka pitkälleen sohvalle ja ottaa päikkärit. Herättyään vimma on saattanut hyvinkin laantua piensiivousvimmaksi ja pääsee paaaaaljon vähemmällä! :))

• Putkivalo
        norMix kirjoitti:

Tiedettäpä hyvinkin, enhän minä nyt muuten rohkenisi ;)) Uskoakseni tässä uraauurtavassa tapauksessa voisi olla tarjolla jopa harvinainen fysiikan, kemian, rauhan ja kirjallisuuden yhteisnoopeli :))

Nooh sitä sattuu! Ei kai niistä ketjuista tullut kovin erimittaisia? ;)) Tai siis ei tietenkään, sinähän vaan tarkistit hereilläoloni? Ja ainahan ne muut ketjut voi kutistaa pesemällä samanmittaisiksi!

Suursiivousvimman iskiessä kannattaisi ottaa ihan rauhallisesti ja mennä vaikka pitkälleen sohvalle ja ottaa päikkärit. Herättyään vimma on saattanut hyvinkin laantua piensiivousvimmaksi ja pääsee paaaaaljon vähemmällä! :))

soittaa lasten opettajalle ja vaatia että kertaavat kertolaskut vielä kerran, näköjään kaipaan vähän (ihan tosi vähän) harjoittelua ;)) Ajattele jos noin kattava palkinto jäis hyllylle mun takia!

No niinpä! Täytyykin pestä ne muut ketjut saman mittaisiksi! Onneksi on tämä palsta, aina löytyy joku joka tietää :))

Sohvalle odottamaan että siivousinto laskee? Tuota.. siellähän se vaara joutua töihin vasta olikin ;)) öhm, niihin tieteellisiin :))

• Putkivalo kirjoitti:

soittaa lasten opettajalle ja vaatia että kertaavat kertolaskut vielä kerran, näköjään kaipaan vähän (ihan tosi vähän) harjoittelua ;)) Ajattele jos noin kattava palkinto jäis hyllylle mun takia!

No niinpä! Täytyykin pestä ne muut ketjut saman mittaisiksi! Onneksi on tämä palsta, aina löytyy joku joka tietää :))

Sohvalle odottamaan että siivousinto laskee? Tuota.. siellähän se vaara joutua töihin vasta olikin ;)) öhm, niihin tieteellisiin :))

on sentään taskulaskimet keksitty. Eihän kukaan noin vaikeita laskuja päis...päässään laske! :))

Joo-o, tällä palstalla on asiantuntioita joka lähtöön ja neuvot ovat taatusti oikeita ja helppoja soveltaa! :))

Sohvalla makoilusta on kuule sekin hyöty, että asiat pystyy kunnolla suunnittelemaan. Kuten tunnettua, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Eli siis leppoisalla tuumaustuokiolla vaaka-asennossa tulevat työt jo puolittain tehtyä ja jos lisäksi suursiivousinto laantuu piensiivousinnoksi, onkin jo 75% alkuperäisestä työstä pulkassa. Siinä samalla on tieteellisiä kokeitakin hyvä valmistella! ;))

• lukua

Lukeminen jännä juttu, välillä tulee luettua tosi paljon, kunnes jää "tauolle". Kirjan pitää kiinnostaa siinämäärin, että ei mee kauaa kun luettu ja muistaa mihin jäänyt edellisellä kerralla. Voi mennä dekkarit, huumorikirjat, seikkailut, kaikki jos on hyvin kirjoitettu. Nyt menossa ihan kirppiskamasta poimittua, eli Bronte "Humiseva harju". Helppolukuinen iltalukeminen, jaksaa lukea,toisaalta aika paha.. Juoppohullun päiväkirja aivan karsea :-), mutta pakko oli sekin aikanaan lukea, kun niin mainostettiin... Uskomaton mielikuvitus kirjoittajalla ja luoja mitä siis voi kirjoittaa.. Silti, pakko sille oli nauraa ja lujaa.

• Minullakin oli välillä muutaman vuoden jakso, etten kovin montaa kirjaa lukenut. Nyt taas olen kirjoista innostunut.

Reaktiosi Humisevasta harjusta on aika yllättävä. Siis osaatko määritellä, mikä sen teki naurettavaksi? Olen itsekin ko opuksen lukenut ja kirjoittajan mielikuvituksesta olen täsmälleen samaa mieltä. Vaikka henkilöhahmoja ja heidän luonteitaan sekä juonenkäänteitä on kärjistetty uskottavuuden äärirajoille, ei se minussa silti vastaavaa reaktiota herättänyt. Kuten tuossa Putkivalolle mainitsinkin, minulla on juuri menossa Charlotte Bronten kirja Kotiopettajattaren romaani. Charlotte taas on Emily Bronten (Humisevan harjun kirjoittaja) sisar ja omaa yhtä vilkkaan mielikuvituksen kuin sisarensa. Kaiken lisäksi heillä oli vielä yksi kirjoittava sisko eli Anne.

• Lukua
        norMix kirjoitti:

Minullakin oli välillä muutaman vuoden jakso, etten kovin montaa kirjaa lukenut. Nyt taas olen kirjoista innostunut.

Reaktiosi Humisevasta harjusta on aika yllättävä. Siis osaatko määritellä, mikä sen teki naurettavaksi? Olen itsekin ko opuksen lukenut ja kirjoittajan mielikuvituksesta olen täsmälleen samaa mieltä. Vaikka henkilöhahmoja ja heidän luonteitaan sekä juonenkäänteitä on kärjistetty uskottavuuden äärirajoille, ei se minussa silti vastaavaa reaktiota herättänyt. Kuten tuossa Putkivalolle mainitsinkin, minulla on juuri menossa Charlotte Bronten kirja Kotiopettajattaren romaani. Charlotte taas on Emily Bronten (Humisevan harjun kirjoittaja) sisar ja omaa yhtä vilkkaan mielikuvituksen kuin sisarensa. Kaiken lisäksi heillä oli vielä yksi kirjoittava sisko eli Anne.

Kirjoista siis humiseva harju oli mun mielestä aika "paha" ts. kuten tiedät sen lukeneena, ei tosiaan huumorikirja, hyvä silti. Mutta sen sijaan "Juppohullun päiväkirja" kirja on siis aivan karsee... ja koska teksti siinä kertakaikkiaan niin harvinaisen ties mitä.. (en osaa sanoin kuvailla, sillä kirjaa lukiessa välillä mietti onko itsekin sekoamassa vai tekeekö jotain tuhmuuksia kun sitä ylipäänsä luki, heh), sille nimenomaiselle teoksella oikeesti oli pakko nauraa.. taidan omata omituisen huumorintajun ehkä..? Onko muitakin em.teoksen lukeneita? Tunnustakaa pois..
        No tulipas tässä nyt tätä sepustusta.

• Lukua
        norMix kirjoitti:

Minullakin oli välillä muutaman vuoden jakso, etten kovin montaa kirjaa lukenut. Nyt taas olen kirjoista innostunut.

Ei tää ole tosi. Siis puhun kirjasta "Juoppohullun päiväkirja" joka näköjään turmellut mun oikeinkirjoitustaidon, vaikka vuosia sitten lukenut. Sorry. Ei siis "Juppohullun päiväkirja"..

• Lukua kirjoitti:

Kirjoista siis humiseva harju oli mun mielestä aika "paha" ts. kuten tiedät sen lukeneena, ei tosiaan huumorikirja, hyvä silti. Mutta sen sijaan "Juppohullun päiväkirja" kirja on siis aivan karsee... ja koska teksti siinä kertakaikkiaan niin harvinaisen ties mitä.. (en osaa sanoin kuvailla, sillä kirjaa lukiessa välillä mietti onko itsekin sekoamassa vai tekeekö jotain tuhmuuksia kun sitä ylipäänsä luki, heh), sille nimenomaiselle teoksella oikeesti oli pakko nauraa.. taidan omata omituisen huumorintajun ehkä..? Onko muitakin em.teoksen lukeneita? Tunnustakaa pois..
        No tulipas tässä nyt tätä sepustusta.

Meni kirjat sekaisin, hyvä kun korjasit! Tässä tapauksessa en taida lisätä Juoppohullun päiväkirjaa metrien pituisen luettavien kirjojen listan jatkoksi:))

• paluu eli ihmisen käsikirja.Markus Kajon filosofia on aikalailla samanlaista kuin omanikin.
      Pöydällä keskeneräisenä Ahon Juha.

• on toki tuttu TV:stä, mutta hänen kirjojaan en muista lukeneeni. Täytyy varmaan jossain vaiheessa tehdä paikko.

Kajon huumori ja ilmeetön esiintyminen Hauskimmat kotivideot ohjelmassa oli aivan vertaansa vailla. Joskus kun Markus oli näyttänyt joukon jenkkikotivideoita, missä porukka oli mitä älyttömimmillä tavoilla telonut itseään sairaalakuntoon, hän totesi ilmekään värähtämättä:

- Ajatelkaas, tuolla porukalla on käsissään ydinase!

• norMix kirjoitti:

on toki tuttu TV:stä, mutta hänen kirjojaan en muista lukeneeni. Täytyy varmaan jossain vaiheessa tehdä paikko.

Kajon huumori ja ilmeetön esiintyminen Hauskimmat kotivideot ohjelmassa oli aivan vertaansa vailla. Joskus kun Markus oli näyttänyt joukon jenkkikotivideoita, missä porukka oli mitä älyttömimmillä tavoilla telonut itseään sairaalakuntoon, hän totesi ilmekään värähtämättä:

- Ajatelkaas, tuolla porukalla on käsissään ydinase!

S24 salaperäisesti nielee kirjaimia, onkohan se joku palstankäyttömaksu? :))

• arnaia

Reko Lundanin Ilman suuri suruja. Kirjailijahan kuoli aika nuorena, äskettäin. Kiinnostavaa miettiä tiesikö hän kohtalonsa jo tuota kirjoittaessaan. En muista aikamääriä niin tarkkaan. Voin suositella vaikken lopussa olekaan.

Luen aika vaikeita ja syvällisiä. Tai sitten psykologisia, filosofisia.
      Henrik Flexeuksen Ajatusten lukijaksi luin myös.

• ja kirjailija, mutta merkataanpas tuokin muistiin. Kirjailijan äkillinen poistuminen tuo aina lisäpohdittavaa ja varmaa siitä viimeksijääneestä kirjasta etsii mahdollista testamenttia. Oletko Lundanin tapauksessa löytänyt?

Ihan kunnioitettavaa lukea noin syvällistä. Syvennätkö maailmankuvaasi vai tunnetko vain muuten mielenkiintoa aiheisiin?

• ,.yim7/()

Siis oikeesti piti oikein muistella. En sitten muistanut. Ollut vuosikausia vanhuusnäköä. Ei oikein pysty lukemaan enää. Ei näe.

Viime vuosina tullut luettua kuitenkin lähinnä ammattikirjoja. Viimmeks Directori-biblia.versiosta 11. Voin suositella, siis jos kiinnostaa.

Nuorempana luin kyllä älyttömästi. Mulla on syvät lundiat, mahtuu enenpi kirjoja. Erikoisalana ollut muistelmat ja tieteiskirjallisuus. Muistelmia kirjoitetaan kokoajan edelleen, scifiä ei oikeastaan enää ollenkaan. Noh, Asimovista Verneen löytyy hyllystä, jotain kaheksan hyllymetriä. Suomenkielistä enimmäkseen, osaan kyllä kieliä, tota, jonkin puolalaisen alkuperäisteoksen lukeminen ei onnaa. Siis Lem. Se on jostain syystä mun mielikirjailijoita, vaikkakin kommunisti.

Piti oikein käydä hyllystä kattelemass. Vissiinkin viimeksi lukemani romsku oli Samuli Paulaharjun "Härmän aukeilta"

Voin suositella sitäkin, siis jos sellainen kiinnostaa.

Ylivoimaisesti tylsin satukirja, minkä olen lukenut, oli raamattu. Totaalituubaa ja erittäin kehnosti kirjoitettu.

Ai niin, puhelinluetteloa luin tuossa yksi päivä. Tavallaan vanhanaikaista, mutta siinä oli mielenkiintoisia asioita. En ollut tietänytkään rajanaapurin entisen vaimon etunumeä aiemmin. Jas nethän otti avioeron jotain viis vuotta sitten. Ton uuden muijan nimeä en tiedä vieläkään. Pitänee seurailla puhelinluetteloita....

=DW=

• Ketäköhän Pasasta tarkoitat? Spedeäkö? En ole ainakaan Speden muistelmista kuullut.

Paulaharjua muistelen kanssa joskus nuoruudessa lukeneeni, pitäsi varmaan uudistaa tuttavuus kun puheeksi otit. Arvokasta työtä teki perinnetiedon keräämiseksi.

Puhtaasta uteliaisuudesta kyselen, minkä alan teos on Directori-biblia. Maallikolle tuosta tulee mieleen jotain Raamattuun liittyvää, vaan et oikein tuntunut ko opusta arvostavan?

Kyllä puhelinluettelosta edelleenkin tietoa löytyy. Itse haen numeroiden lisäksi tietoa paikallisista palveluntarjoajista. Myös kaupungin karttalehdille on käyttöä. Vanhasta painoksesta repäsin ne irti, laitoin nitojalla kasaan ja työnsin auton hanskalokeroon. On sitten mistä katsoa, jos täytyy osotteita etsiä.

• .,0==.-,__
        norMix kirjoitti:

Ketäköhän Pasasta tarkoitat? Spedeäkö? En ole ainakaan Speden muistelmista kuullut.

Paulaharjua muistelen kanssa joskus nuoruudessa lukeneeni, pitäsi varmaan uudistaa tuttavuus kun puheeksi otit. Arvokasta työtä teki perinnetiedon keräämiseksi.

Puhtaasta uteliaisuudesta kyselen, minkä alan teos on Directori-biblia. Maallikolle tuosta tulee mieleen jotain Raamattuun liittyvää, vaan et oikein tuntunut ko opusta arvostavan?

Kyllä puhelinluettelosta edelleenkin tietoa löytyy. Itse haen numeroiden lisäksi tietoa paikallisista palveluntarjoajista. Myös kaupungin karttalehdille on käyttöä. Vanhasta painoksesta repäsin ne irti, laitoin nitojalla kasaan ja työnsin auton hanskalokeroon. On sitten mistä katsoa, jos täytyy osotteita etsiä.

Spedestä oli kysymys. Kun olen kummastellut, mies oli viimmesen päälle businesmies, elokuva-alalla ja muutenkin mediahommissa. Sillä vissiin jäi muistelmat kirjoittamatta. Se oli niin monessa mukana, että Päätalon tuotanto jäisi vaatimattomaksi, niitten juttujen rinnalla.

Director on multimediasovellus. Tunnetuimmasta päästä mitä sillä suomessa on tehty on Habbohotel. Kyseessä on Shocwave, koodikielenä Lingo.

Noissa tietsikkakirjoissa tahtoo olla aika paljon sivuja. Tavallaan tylsää luettavaa, mutta pakollista, jos meinaa jotakin tehdäkin.

Puhelinluettelon kartat on muuten mielenkiintoisia. Ikinä kuullut, että hesassa on kaksi eduskuntataloa????? Pakkohan se oli uskoa kun niin vaan oli kartassa. Tosin toinen eduskuntataloista oli kylläkin mielestäni Sokos.

Niitä tehdään niin halvalla ja nopeasti. Ei siinä maamittareita ole mukana. Joku vaan nysvää konttorilla kiireessä. Jälki on sitten mitä on.

=DW=

• .,0==.-,__ kirjoitti:

Spedestä oli kysymys. Kun olen kummastellut, mies oli viimmesen päälle businesmies, elokuva-alalla ja muutenkin mediahommissa. Sillä vissiin jäi muistelmat kirjoittamatta. Se oli niin monessa mukana, että Päätalon tuotanto jäisi vaatimattomaksi, niitten juttujen rinnalla.

Director on multimediasovellus. Tunnetuimmasta päästä mitä sillä suomessa on tehty on Habbohotel. Kyseessä on Shocwave, koodikielenä Lingo.

Noissa tietsikkakirjoissa tahtoo olla aika paljon sivuja. Tavallaan tylsää luettavaa, mutta pakollista, jos meinaa jotakin tehdäkin.

Puhelinluettelon kartat on muuten mielenkiintoisia. Ikinä kuullut, että hesassa on kaksi eduskuntataloa????? Pakkohan se oli uskoa kun niin vaan oli kartassa. Tosin toinen eduskuntataloista oli kylläkin mielestäni Sokos.

Niitä tehdään niin halvalla ja nopeasti. Ei siinä maamittareita ole mukana. Joku vaan nysvää konttorilla kiireessä. Jälki on sitten mitä on.

=DW=

oikein tainnut aavistaa loppunsa olevan lähellä. Sentään muutama vuosi aiemmin Speden speleissä hyppi kuin aropupu. Kerrottavaa olisi taatusti ollut useampiosaiseen kirjaan. No Speden viihde sentään jäi elämään. Tätä pätkää en ikinä pysty katsomaan loppuun asti nauramatta:

http://www.youtube.com/watch?v=gmhseAm173A

Vai on meillä jo 2 eduskuntataloa. Ilmankos valtion menot on räjähtämässä käsistä!

• Adria

Trilogiansa kolmannessa osassa Esko Valtaoja ottaa lukijansa mukaan kävelyretkille maailmankaikkeuden ihmeisiin. Lainaus kirjan takakannesta.

Olen mä tuon jälkeen lukenu pari dekkaria.

• on nimenä tuttu, on tainnut saada jonkun tietokirjapalkinnonkin? Vaan teoksiaan en ole lukenut. Miten kansantajuisesti hän pystyy kertomaan maailmankaikkeuden ihmeistä?

Yksi mieskin sentään ilmaantui dekkareiden lukijaksi. Mikä sinua dekkareissa viehättää?

• Adria
        norMix kirjoitti:

on nimenä tuttu, on tainnut saada jonkun tietokirjapalkinnonkin? Vaan teoksiaan en ole lukenut. Miten kansantajuisesti hän pystyy kertomaan maailmankaikkeuden ihmeistä?

Yksi mieskin sentään ilmaantui dekkareiden lukijaksi. Mikä sinua dekkareissa viehättää?

On tähtitieteen professori joka osaa kertoa kansantajuisesti avaruuden ja tähtitieteen olemuksesta. Hän veti viime vuoden puolella TV-ohjelma-sarjan, jossa hänen vieraanaan oli eri alojen asiantuntijoita.

Dekkarit resetoi joskus hyvin noita tähtisumuja.

Siteeraan Esko Valtaojaa. Suurimman ihmeen, todellisuuden, kartoitukseen tiede ei yksin riitä, avuksi on otettava taide.

• kelirikko*************
        Adria kirjoitti:

On tähtitieteen professori joka osaa kertoa kansantajuisesti avaruuden ja tähtitieteen olemuksesta. Hän veti viime vuoden puolella TV-ohjelma-sarjan, jossa hänen vieraanaan oli eri alojen asiantuntijoita.

Siteeraan Esko Valtaojaa. Suurimman ihmeen, todellisuuden, kartoitukseen tiede ei yksin riitä, avuksi on otettava taide.

..arvioi uusimmassa aikakauslehdessä, että
        "lama on ohut kuin blondin hius luentosalissa"
        eikä "maailmanloppu tule - vielä".

• Adria kirjoitti:

missasin tuonkin ohjelmasarjan, kun en juuri muutenkaan telkkaa katso. Mutta nappaan hänen kirjansa ja katsotaan, kuinka pitkälle jaksan kahlata?

• Adria
        norMix kirjoitti:

missasin tuonkin ohjelmasarjan, kun en juuri muutenkaan telkkaa katso. Mutta nappaan hänen kirjansa ja katsotaan, kuinka pitkälle jaksan kahlata?

Koukkuun jäämisen vaara siinä piilee. Mielenkiintoisia lukuhetkiä sulle.

• luin viimeksi enkä edes muista mitä luin. :))

• Akun tapauksessa sillä kait ei ole merkitystä:)) Aku ankkahahmoista on minun suosikkini, symppis kaveri jolla yleensä ei mene ihan ns. putkeen.

Luetko romaaneja?

• norMix kirjoitti:

Akun tapauksessa sillä kait ei ole merkitystä:)) Aku ankkahahmoista on minun suosikkini, symppis kaveri jolla yleensä ei mene ihan ns. putkeen.

Luetko romaaneja?

aikaan luin paljonkin vaikka mitä kirjoja, mutta nyt on tää netti viennyt sen ajan. Tai sanotaanko niin että ne mielenkiintoiset kirjat mitkä olen halunnut aina lukea olen jo lukenut. Jotkut jopa moneen kertaan.

• Nittaminax kirjoitti:

aikaan luin paljonkin vaikka mitä kirjoja, mutta nyt on tää netti viennyt sen ajan. Tai sanotaanko niin että ne mielenkiintoiset kirjat mitkä olen halunnut aina lukea olen jo lukenut. Jotkut jopa moneen kertaan.

tainnut käydä samoin. Itse luen edelleen kirjoja, mutta nettiaikani on pois TV:n katselusta, jota en nykyään katsojuuri lainkaan....mitä nyt urheilua, mutta sitähän ei lasketa! :))

Mikä on suosikkisi niistä usempaan kertaa lukemistasi?

• norMix kirjoitti:

tainnut käydä samoin. Itse luen edelleen kirjoja, mutta nettiaikani on pois TV:n katselusta, jota en nykyään katsojuuri lainkaan....mitä nyt urheilua, mutta sitähän ei lasketa! :))

Mikä on suosikkisi niistä usempaan kertaa lukemistasi?

sen äidin kertoma elämänkerta on yksi ja toinen sitten noi Mikael Karvajalan seikkailut. Niin ja se Kurjat. Ai ja sit se Londonin Merisusi. Noita voin lukea montakin kertaa, tosin vuoden tauon jälkeen

Telkkarin katsominen on mullakin jäänyt aika vähiin. ;)

• Nittaminax kirjoitti:

sen äidin kertoma elämänkerta on yksi ja toinen sitten noi Mikael Karvajalan seikkailut. Niin ja se Kurjat. Ai ja sit se Londonin Merisusi. Noita voin lukea montakin kertaa, tosin vuoden tauon jälkeen

Telkkarin katsominen on mullakin jäänyt aika vähiin. ;)

ilmeisesti Victor Hugon kirjaa, joka on yksi maailmankirjallisuuden valioista ja ehdottomasti lukemisen arvoinen samoin kun saman tekijän Pariisin Notre Dame. Londonilta olen lukenut Lumikenttien kutsun, mutta Merisusi on jäänyt väliin. Laitan listalle kuten Mikael Karvajalan! :))

• olen laiskimus kirjojen suhteen, vähän tulee luettua. Kirjahyllyssäni on pitkä rivi valittujen palojen kirjavaloita joissa kussakin on neljä lyhennelmää mesteriteoksista. Ne ovat sopivan lyhyitä lukutottumuksilleni. Jossakin vaiheessa elämää keräsin niitä,mutta monta on vielä lukematta. Viiemkis luin kirjalyhennelmän Elektran Tytär,kirjoittajana Madeleine Brend, Kirja kertoo naisesta joka menettää vanhempansa ja vapautensa barbaarisessa maassa, pakenee kotiin Englantiin jossa hänelle selviää että hänen nimensä ja perintöoikeutensa on silläaikaa ryövätty.
      Nainen liittyy nukketetteriin jota kautta selviää lisää slalisia kiemuroita ja matkan varrella paljastuu aina vain lisää yllättäviä salaisuuksia.

Samassa kirjassa on myös lyhennelmä teoksesta Hiljainen kosto,kirj.A.J.Quinnell.
      Se näyttäisi olevan ehkä enemmän miehistä luettavaa, kertoo vallankaappauksesta ja panttivangiksi joutumisesta,kuulusteluista...

• Olen myös tutustunut kirjavalioihin. Lyhennykset on yleensä tehty aika taidokkasti ilman että kirjan tunnelma siitä juuri kärsii. Ja sopiihan se hätäisen nykyihmisen aikatauluun kuin nyrkki silmään:)) Itseasiassa onnistuin pääsemään Valittujen Palojen mustalle listalle Kirjavalioiden kautta. Joskus tarjosivat ilmaista ekaa kirjaa, kun liittyy Kirjavalioiden tilaajaksi. No minähän liityin ja peruin tilauksen samantein saatuani ilmaisen kirjan. Ei ole sen koommin tullut Valituilta Paloilta postia! :DDD Niin että vihjeeksi vaan kaikille muillekin Valittujen Palojen "voittokirjeiden" kypsyttämille!

• NK:-
        norMix kirjoitti:

Olen myös tutustunut kirjavalioihin. Lyhennykset on yleensä tehty aika taidokkasti ilman että kirjan tunnelma siitä juuri kärsii. Ja sopiihan se hätäisen nykyihmisen aikatauluun kuin nyrkki silmään:)) Itseasiassa onnistuin pääsemään Valittujen Palojen mustalle listalle Kirjavalioiden kautta. Joskus tarjosivat ilmaista ekaa kirjaa, kun liittyy Kirjavalioiden tilaajaksi. No minähän liityin ja peruin tilauksen samantein saatuani ilmaisen kirjan. Ei ole sen koommin tullut Valituilta Paloilta postia! :DDD Niin että vihjeeksi vaan kaikille muillekin Valittujen Palojen "voittokirjeiden" kypsyttämille!

nuo kirjavaliot. Joukossa on tullut luetuksi montakin tosi hyvää lyhennelmää. Nykyisin en noita kirjoja säilyttele. Vien luettuani ne vaihtariin. En säilytä kirjahyllyssä tilaa viemässä ja turhaa pölyyntymässä.
        Romskuja ostan enää tosi harvoin. Kirjastosta saa luettavaa.

• norMix kirjoitti:

Olen myös tutustunut kirjavalioihin. Lyhennykset on yleensä tehty aika taidokkasti ilman että kirjan tunnelma siitä juuri kärsii. Ja sopiihan se hätäisen nykyihmisen aikatauluun kuin nyrkki silmään:)) Itseasiassa onnistuin pääsemään Valittujen Palojen mustalle listalle Kirjavalioiden kautta. Joskus tarjosivat ilmaista ekaa kirjaa, kun liittyy Kirjavalioiden tilaajaksi. No minähän liityin ja peruin tilauksen samantein saatuani ilmaisen kirjan. Ei ole sen koommin tullut Valituilta Paloilta postia! :DDD Niin että vihjeeksi vaan kaikille muillekin Valittujen Palojen "voittokirjeiden" kypsyttämille!

menee suoraan kaikki valittujen palojen mainokset, vaikka täytyy hattua nostaa sen firman mainosihmisille, heillä on mielikuvitusta !!!

Valitut Palat minulle tulee, siinä on hyviä juttuja ja lehti ilmestyy senverran harvakseltaan että sen ehtii lukea kannesta kanteen.

• ..,--.,
        TaikisN kirjoitti:

menee suoraan kaikki valittujen palojen mainokset, vaikka täytyy hattua nostaa sen firman mainosihmisille, heillä on mielikuvitusta !!!

Valitut Palat minulle tulee, siinä on hyviä juttuja ja lehti ilmestyy senverran harvakseltaan että sen ehtii lukea kannesta kanteen.

Mulle jostain syystä tuli aikanaan Valitut Palat. En sitä ollut itse tilannut, vissiin äiti. En nyt niin ollut siitä kiinnostunut, ne lyhennellyt "kirjat" oli ala-arvoisia.

Olin parikymmentä vuotta sitten muuttamassa ulkomaille. Siinnähän on omat kuvionsa ja asioita hoideltavana. Noh, soitin sitten valittuihin paloihin osoitteenmuutoksesta. Joku mummu siellä oli. Se ei kuulemma saanut mun uutta osoitetta mahtumaan tietokantansa osoitekenttään. Ehdotti että perutaan tilaus. Erikoista myyntityötä.

Tilaus peruttiin, enkä sen jälkeen ole koko lehteen koskenut.

Tuosta Valittujen Palojen markkinoinnista olen kyllä täsmälleen erimieltä. Jotenkin säälittävää puppua, tosin siististi toteutettu.

=DW=

• sdfsdfsdf
        ..,--., kirjoitti:

Mulle jostain syystä tuli aikanaan Valitut Palat. En sitä ollut itse tilannut, vissiin äiti. En nyt niin ollut siitä kiinnostunut, ne lyhennellyt "kirjat" oli ala-arvoisia.

Olin parikymmentä vuotta sitten muuttamassa ulkomaille. Siinnähän on omat kuvionsa ja asioita hoideltavana. Noh, soitin sitten valittuihin paloihin osoitteenmuutoksesta. Joku mummu siellä oli. Se ei kuulemma saanut mun uutta osoitetta mahtumaan tietokantansa osoitekenttään. Ehdotti että perutaan tilaus. Erikoista myyntityötä.

Tuosta Valittujen Palojen markkinoinnista olen kyllä täsmälleen erimieltä. Jotenkin säälittävää puppua, tosin siististi toteutettu.

=DW=

http://www.kotitieto.fi/
        mä en lukenu kirjaa vaan pörräsin tuolla sivulla

• .l,.ll.,öl..
        sdfsdfsdf kirjoitti:

Etenkin suuren vaikutuksen teki: "Floridasta loma-asunto hullunhalvalla" Tota, onkohan se asunto hullu, vaiko se joka sen ostaa???

=DW=

• ..,--., kirjoitti:

=DW=

siististi toteutettua puppua...sitähän mainokset useimmiten ovat ja valittujen palojen mainosihmisillä näyttäisi riittävän virtaa kehitellä erilaisia lippusia ja lappusia, hioa tekstejä ympäripyöreiksi ja yrittää löytää niitä täkyjä jotka purevat kansalaisiin. :) Mainoksissa minua kiinnostaa eniten se miten ne on toteutettu, mitä taustatyötä niiden ulkoasuun saattamiseen on tehty.

Toisinaan valituissa paloissa on itsessään "kuukauden kirjoja" eli superlyhyitä pätkiä jostakin kirjasta. Eihän muutamaan sivuun saa sopimaan kokonaista kirjaa.
        Noita en kuitenkaan tarkoittanut kirjavalioilla jotka olivat (lienevät yhä hengissä) erikeseen tilattavia kovakantisia kirjoja.

• sdfsdfsdf kirjoitti:

noilla sivuilla katselemassa, galleriassanikin on linkki sivuille, tosin se menee sivuston peliosastolle johon aina välillä jään koukkuun :))

• ..,,,..--l.--l
        TaikisN kirjoitti:

siististi toteutettua puppua...sitähän mainokset useimmiten ovat ja valittujen palojen mainosihmisillä näyttäisi riittävän virtaa kehitellä erilaisia lippusia ja lappusia, hioa tekstejä ympäripyöreiksi ja yrittää löytää niitä täkyjä jotka purevat kansalaisiin. :) Mainoksissa minua kiinnostaa eniten se miten ne on toteutettu, mitä taustatyötä niiden ulkoasuun saattamiseen on tehty.

Toisinaan valituissa paloissa on itsessään "kuukauden kirjoja" eli superlyhyitä pätkiä jostakin kirjasta. Eihän muutamaan sivuun saa sopimaan kokonaista kirjaa.
        Noita en kuitenkaan tarkoittanut kirjavalioilla jotka olivat (lienevät yhä hengissä) erikeseen tilattavia kovakantisia kirjoja.

Vajaa 30 vuotta markkinaviestinnän parissa ehkä katsotuttaa mainoksia omalla tavallaan. VP menee monesti niin alta riman, että ei voi kuin kummastella, kuinka paljon kuluttajaa yleensä edes voikaan aliarvioida. Sinällään jenkkikonsepti ei oikein toimi täällä, tänäaikana, eikä näillä markkinoilla kovin hyvin enää. Levikki on aavistuksen noussut, vähän yli 221 000. Esim tekniikan maailmalla noin 150 000, Jallulla 20 000, Apu-lehdellä 215 000, Aku Ankalla noin 320 000, Suomen kuvalehdellä noin 100 000 jne. Eli onhan se edelleen iso. Mutten satu tuntemaan ketään, jolle se tulisi tilattuna. Jaa mikä irtonumeromyynti, koko konseptihan perustuu tilauksiin. Ja rihkamakauppaan siinä sivussa. Jeejee, maailman karttoja jotka eivät ole ajan tasalla ja surkeita kokoelmalevyjä.

En varsinaisesti pidä sitä sinällään huonona lehtenä, sillä ei vain ole kerrassaan tarjottavaa minulle. Löysiä amerikkalaisia selviytymiskertomuksia ja törkeästi lyhenneltyjä kirjoja. Jos kirjan sisällöstä otetaan puoletkaan pois, on syytä miettiä, miksihän kirjailija alunperi oli kirjoittanut niin paljon turhaa? Ai niin, vitsit olivat aina mielestäni surkeita :)

Yksi aivan ylivoimaisen erinomainen piirre lehdessä on sen koko. Helppo napata mökillä puuhuussiin mukaan, ei vie paljon tilaa, voi lukea vaikka junassa. Tosin en muista ikinä nähneeni kenenkään lukevan sitä junassa.

Ei, en erityisemmin ole kustannustoiminnan kanssa tekemisissä. Joskus pintapuolisesti aavistuksen perehtynyt alaan. Mutta jotenkin pidän huvittavana, että noin suuri kansainvälinen lehtitalo paukuttaa valtavasti rumpua siitä, että on onnistunut nostaman levikkiään tuhannella kappaleella.

Ja jostain syystä tuli mieleen jokin kommareitten vastaava julkaisu. Se oli samankokoinen ja vähän näköinenkin. Kukaan ei ikinä tilannut sitä, mutta siellä niitä kirjastossa oli metritolkulla hyllyssä.

Mun mielestä Valittujen Palojen aika alkaa olla ohi.

No joo, saa kai sitä mielipiteensä sanoa. Pitihän niitten piparilehtienkin loppua kun tuli netti ja pornovideot. Kuitenkin niitä tehdään edellen. Kaitpa net jonkun mielestä ovat käyttökelpoisempia kuin internet. Tai sitten kaikilla ei ole vieläkään tietokoneita.

Miksihän mun nyt piti tästäkin alkaa nariseen. Osasyynä voi olla toi mun aivotäräys ja siihen liittyvä unen puute.

=DW=

• TaikisN kirjoitti:

sinänsä on ihan kelvollista luettavaa, vaan se mainossaasta.... no onneksi, ei koske mua! :))

• NK:- kirjoitti:

nuo kirjavaliot. Joukossa on tullut luetuksi montakin tosi hyvää lyhennelmää. Nykyisin en noita kirjoja säilyttele. Vien luettuani ne vaihtariin. En säilytä kirjahyllyssä tilaa viemässä ja turhaa pölyyntymässä.
        Romskuja ostan enää tosi harvoin. Kirjastosta saa luettavaa.

Ei vaan tila enää riitä kirjojen säilytykseen. Raa'alta tuntui hiljan viedä nippu kirjoja roskiin, vaan minkäs teet kuin ei mahdu eikä mihinkään kelpaa.

Mutta kerropa nyt yksintein, minkä kirjan sinä luit viimeksi?

• ..,,,..--l.--l kirjoitti:

Vajaa 30 vuotta markkinaviestinnän parissa ehkä katsotuttaa mainoksia omalla tavallaan. VP menee monesti niin alta riman, että ei voi kuin kummastella, kuinka paljon kuluttajaa yleensä edes voikaan aliarvioida. Sinällään jenkkikonsepti ei oikein toimi täällä, tänäaikana, eikä näillä markkinoilla kovin hyvin enää. Levikki on aavistuksen noussut, vähän yli 221 000. Esim tekniikan maailmalla noin 150 000, Jallulla 20 000, Apu-lehdellä 215 000, Aku Ankalla noin 320 000, Suomen kuvalehdellä noin 100 000 jne. Eli onhan se edelleen iso. Mutten satu tuntemaan ketään, jolle se tulisi tilattuna. Jaa mikä irtonumeromyynti, koko konseptihan perustuu tilauksiin. Ja rihkamakauppaan siinä sivussa. Jeejee, maailman karttoja jotka eivät ole ajan tasalla ja surkeita kokoelmalevyjä.

En varsinaisesti pidä sitä sinällään huonona lehtenä, sillä ei vain ole kerrassaan tarjottavaa minulle. Löysiä amerikkalaisia selviytymiskertomuksia ja törkeästi lyhenneltyjä kirjoja. Jos kirjan sisällöstä otetaan puoletkaan pois, on syytä miettiä, miksihän kirjailija alunperi oli kirjoittanut niin paljon turhaa? Ai niin, vitsit olivat aina mielestäni surkeita :)

Yksi aivan ylivoimaisen erinomainen piirre lehdessä on sen koko. Helppo napata mökillä puuhuussiin mukaan, ei vie paljon tilaa, voi lukea vaikka junassa. Tosin en muista ikinä nähneeni kenenkään lukevan sitä junassa.

Ei, en erityisemmin ole kustannustoiminnan kanssa tekemisissä. Joskus pintapuolisesti aavistuksen perehtynyt alaan. Mutta jotenkin pidän huvittavana, että noin suuri kansainvälinen lehtitalo paukuttaa valtavasti rumpua siitä, että on onnistunut nostaman levikkiään tuhannella kappaleella.

Ja jostain syystä tuli mieleen jokin kommareitten vastaava julkaisu. Se oli samankokoinen ja vähän näköinenkin. Kukaan ei ikinä tilannut sitä, mutta siellä niitä kirjastossa oli metritolkulla hyllyssä.

Mun mielestä Valittujen Palojen aika alkaa olla ohi.

No joo, saa kai sitä mielipiteensä sanoa. Pitihän niitten piparilehtienkin loppua kun tuli netti ja pornovideot. Kuitenkin niitä tehdään edellen. Kaitpa net jonkun mielestä ovat käyttökelpoisempia kuin internet. Tai sitten kaikilla ei ole vieläkään tietokoneita.

Miksihän mun nyt piti tästäkin alkaa nariseen. Osasyynä voi olla toi mun aivotäräys ja siihen liittyvä unen puute.

=DW=

olet sinä ainakin narinaasi paneutunut täpöllä, hatunnoston paikka. *nostaa virtuaalihattuaan =DW=:lle*

Nyt sitten näet sen kummajaisen tässä, joka on tilannut valittuja paloja monta vuotta ja aikoo tilata vastedeskin, kuin uhmatakseen sinua....
        Ne vitsit siinä söpössä lehdessä ovat just sopivan surkeita tällaiselle torvelolle luuserille joka tilaa mokomaa jenkkilän hapatusta ja vielä nauttii sen lukemisesta :) Paheksuttavaa, erittäin paheksuttavaa, eikö totta....hyh.

• Luin jostain että olet lähdössä lomamatkalle. Saako kysyä minne päin lomamatkasi suuntautuu?

Hyvää, mukavaa ja oikein rentouttavaa lomaa. Ota ilo irti kaikesta :).

• Mariet kirjoitti:

Luin jostain että olet lähdössä lomamatkalle. Saako kysyä minne päin lomamatkasi suuntautuu?

Hyvää, mukavaa ja oikein rentouttavaa lomaa. Ota ilo irti kaikesta :).

on matkakohde, en arvaa tässä tämän tarkemmin kertoa.

Kiitos toivotuksista, otan lomasta irti kaiken minkä suinkin saan :)) Huomenna on lähtö.

• TaikisN kirjoitti:

on matkakohde, en arvaa tässä tämän tarkemmin kertoa.

Kiitos toivotuksista, otan lomasta irti kaiken minkä suinkin saan :)) Huomenna on lähtö.

arvaa tarkemmin kertoakaan. Vietä ratkiriemukas ja rentouttava loma ja jos hiihdät varo isoja mäkiä ja jyrkkiä mutkia ;).

Ai niin, muista tanssia paljon. :)

• NK:-
        norMix kirjoitti:

Ei vaan tila enää riitä kirjojen säilytykseen. Raa'alta tuntui hiljan viedä nippu kirjoja roskiin, vaan minkäs teet kuin ei mahdu eikä mihinkään kelpaa.

Mutta kerropa nyt yksintein, minkä kirjan sinä luit viimeksi?

Kolmastoista kertomus ; kirjoittanut Diane Settefield.

Kirjojen roskikseen heittäminen kuulostaa hiukka julmalle.
        Luettuja kirjoja otetaan vastaan vaihtotoreilla, SPR,n kirppiksillä ja joissain vanhojen kirjojen putikeissa.
        Voi tietysti antaa ystäville kiertoonkin:-

• NK:- kirjoitti:

Kolmastoista kertomus ; kirjoittanut Diane Settefield.

Kirjojen roskikseen heittäminen kuulostaa hiukka julmalle.
        Luettuja kirjoja otetaan vastaan vaihtotoreilla, SPR,n kirppiksillä ja joissain vanhojen kirjojen putikeissa.
        Voi tietysti antaa ystäville kiertoonkin:-

kirja ja kirjailija minulle. Kerro vähän enemmän!

Onhan se noinkin, vaikka en usko mitään helmiä pois heittäneeni. Paperikeräykseen sentään menivät. Koetetaan seuraavalla kerralla saada kirjoille uusi koti!

• Xantippainen*

viimeinen lukemani kirja on 1800-1900 luvun historia.

Voin suositella ja loppua en paljasta. :)

Kaikki muu, paitsi autojen käsukirjat, kelpaa.

• vai maailmanhistoria? Mitä historian lukeminen sinulle antaa? Itselläni on varmaan tässäkin kohtaa koulun tuomaa painolastia. Sitten kouluaikojen en historian kirjaa ole avannut. Autojen käsi- ja korjauskäsikirjoja sensijaan luen useinkin. Todella mielenkiintoisia, suosittelen! :))

• Henrikka

Löytynee tuolla kirjan nimellä. Kirjailija Hirsi Ali Ayaan. Hae hakukoneella lisää tietoa jos haluat. Suosittelen, tositarinaa.

• Menossa Rosa Meriläisen ja Liisa Huhdan kirjoittama "Kilttien kapina - Tottelemattomuuden alkeet naisille".
      Kirjassa käsitellään kiltteyttä, joka kääntyy itseään vastaan ja sitä, miten opetellaan sanomaan ei niin töissä kuin kotona.

Luen sekä tieto- että kaunokirjallisuutta. Enemmän ulkolaista kuin kotimaista. Kotimaisista kolahtavat kuitenkin Mika Waltari ja Kari Hotakainen.

Kesällä keinussa dekkareita ja elämänkertoja. Nenäliinalukemistot eivät enää teinivuosien jälkeen ole pysyneet kädessä.

• Aina ei pidä suostua kaikkeen, pitää ajatella muyös itseään kunhan ei sitten pistä överiksi toiseen suuntaan.

Waltarin ja Hotakaisen ansioista ollaan samaa mieltä! Onko elämänkerroista joku jäänyt erityisesti mieleen?

• norMix evk

Ennen kuin avaus siirtyy seuraavalle sivulle tahdon kiittää kaikkia keskusteluun osallistujia ja lukuvinkkejä antaneita. Ilahduttavaa havaita, että nettiaikanakin kirjoja vielä luetaan. Jatkakaa ihmeessä lukuharrastusta ja nekin, jotka eivät tällähetkellä lue kokeilkaa. Lukeminen on kuin henkinen lenkille lähtö. Liikkeellelähtö tuntuu työläälle, mutta kun on päässyt vauhtiin ei malta lopettaa. Ja minkä jälkifiiliksen se antaakaan.

Keskustelu jatkuu, ken vielä tiensä tänne löytää. Pyrin kommentoimaan viestejä, kunhan ehdin.

• kuule itsellesikin mukavasta ketjusta :)

• Nittaminax kirjoitti:

kuule itsellesikin mukavasta ketjusta :)

mukava kun pidit! Ja käytähän hyväksi lukuvinkkejä, itselleni ainakin syntyi piiiiiitkä lista! :))

Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1881
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1176
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      77
      948
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      825
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      801
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe