Kuuntelin seitsemän uutisia ja jäi vaivaamaan eräs asia.
Suomessa on EU:n kor
kein luku naisten surmista!
Useimmiten oma avo,tai aviopuoliso tappaa kumppaninsa.Tuo on kyllä asia,joka vaatii pohtimista.Uutislukija viittasi kulttuuri eroihin!
Sitä minun on vaikea uskoa! Voisiko olla niin,että naiset Suomessa ovat,saatuaan äänestysoikeuden ensimmäisten joukossa,ovat
jollain lailla muuttuneet?
Voisiko olla mahdollista,että kotipiirissä jotkut naiset eivät ymmärrä kuinka pitää puolisoonsa suhtautua?
Missä vika?
11
583
Vastaukset
Näissä tragedioissa on ollut poliisimiehiä ja opettajiakin.
Miten elämä voi ajautua niin umpikujaan, pitää vaan ihmetellä?- ei ymmärrä
kotipiirissä miten miehiin pitää suhtautua...siis naisissa mielestäsi vika, kun tulevat tapetuiksi.Viittaat että heillä olisi liikaa oikeuksia...kaikkea sitä naisen(?) suusta kuuleekin.
- Että kaikkea kuuleekin...
No, jo on mielipide. Että meidän naisten pitäisi vaan kiltisti pysyä hiljaa hellan ja nyrkin välissä.
Ja mikä kulttuuriero se on kuin tapetaan? Eikö se ole vika korvien välissä, kun näin surkeaa tapahtuu. Ehkä se on se kuningas alkoholi, joka myös vaikuttaa niin moneen asiaan. Ennen kaikki tapahtui salaa, mutta nyt tulee ilmi kaikki kauheudet. Kyllä Suomessa on jotain pahasti pielessä vuorovaikutussuhteissa, kun vain nyrkit puhuu. (Mutta älä laita kaikkea naisten syyksi). - sinisirkku<
Että kaikkea kuuleekin... kirjoitti:
No, jo on mielipide. Että meidän naisten pitäisi vaan kiltisti pysyä hiljaa hellan ja nyrkin välissä.
Ja mikä kulttuuriero se on kuin tapetaan? Eikö se ole vika korvien välissä, kun näin surkeaa tapahtuu. Ehkä se on se kuningas alkoholi, joka myös vaikuttaa niin moneen asiaan. Ennen kaikki tapahtui salaa, mutta nyt tulee ilmi kaikki kauheudet. Kyllä Suomessa on jotain pahasti pielessä vuorovaikutussuhteissa, kun vain nyrkit puhuu. (Mutta älä laita kaikkea naisten syyksi).Asetin kysymyksen,ovatko naiset muuttuneet.
Vaikea on nähdä pelkästään syytä toisessa osapuolessa!
Lukunsa erikseen ovat tapaukset,jolloin surmaaja on mielehäiriössä.
Täytynee kuitenkin ymmärtää,että ennenkuin näin
radikaalisti toimitaan,sitä on täytynyt edeltää pitkään jatkuneet tulehtuneet keskinäiset välit!
Mielenterveyden mureneminen miehellä,luulisi
olevan asia jonka puoliso huomaa,ei se hetkessä synny!
Olisiko niin paljon välinpitämättömyyttä kahden ihmisen suhteessa?
Minusta toisen tappaminen edellyttää niin syvää vihaa,ettei sitä pysty ymmärtämään.
- tutkimukseen tutustunut
"Aikuisiin naisiin kohdistuvat henkirikokset liittyvät läheisesti päihteiden, erityisesti alkoholin käyttöön. Vuosina 2002-2007 yli puolessa tapauksista kumpikin osapuoli oli humalassa."
Sekopäisiä.- naisten tasa-arvo
näkyy myös juomatavoissa. Tälläkin palstalla alkaa näkyä se ilmiö.Taitavat ohittaakin miehet.
- sinisirkku<
Kun aloitin viittaamalla naisen asemaan meidän maassamme,jossa naiset ovat olleet ansiotyössä kodin ulkopuolella,viime vuosisadan alussta.
Sinänsä hyvä asia. Yhä enevässä määrin saamme nuoria,opintonsa loppuun vieneitä naisia työelämään.Hyvin arvosanoin valmistuu enemmän tyttöjä kuin poikia.
Suuri osa näistä naisista vaativat samaa palkkaa
kuin samassa toimessa olevat miehet.
Olen ollut mukana keskustelupiirissä,jossa "purnattiin" naisen roolia,juuri kodin ja lastenhoidon tuomien rasitteiden vuoksi.
Kuunnellessani näitä puheenvuoroja tuli silloin jo mieleeni, menettävätkö nämä kiihkeästi oikeuksiaan puolustavat naiset osan naisellisuudestaan?
Jonkin ajan kuluttua Helvi Sipilä otti kantaa asiaan sanomalla:" Ajatella ja minä kun olen aina hoitanut molemmat"
Tarkoittaen sekä kodin,että uran!
En ole koskaan ollut samanpalkkaisuuden kannattaja.
Olen aina nähnyt oman "roolini" itse luonnon laatimana. Puolisona,äitinä,kasvattajana,myös työelämäässä mukana olleena,pidän tärkeimpänä
kokonaisuuden kannalta, tietää naiseutensa todellinen arvo!
Kotona jos missä,oppivat lapsetkin osallistumaan
arjen sujumiseen.
En toki sano sen aina olevan helppoa,saada teini-ikäiset yhteistyöhön,sen tietää jokainen vanhempi.
Mutta en pidä sanonnasta: Sellaisia ne miehet ovat,tai naiset. Pintapuolista höpinää!- susmorsian ek.
nytpä tartuit mahdottomaan aiheeseen,ei sitä meidän voimin ja varsinkaan täällä saada ratkaistua.Jos yhtään uskaltaa puolustaa miehiä,saa armottoman ryöpyn niskaansa,olenpa senkin kokenut.
En enää viitsi,jaksa ottaa kantaa moiseen.
Senverran kyllä sanon,että on paljonkin tapauksia,en puhu mistään tapoista ja murhista,ne ovat eri asioita,mutta kyllä monessakin tapauksessa nainen itse aiheuttaa sotkuja,jotka automaattisesti laitetaan miehen syyksi.Mies on helppo aina syyllistää esimerkiksi raiskaustapauksissa,naistahan uskotaan automaattisesti.
Jos vaikkapa nainen lähtee vapaaehtoisesti ravontolaillan jälkeen ihan vieraan miehen luokse tai jopa itse pyytää,niin aamulla yön tapahtumien jälkeen ja naisen tultua katumapäälle,on helppo syyttää miestä raiskauksesta,vaikka nainen olisikin ollut itse siinä aktissa mukana omasta halustaankin. Kyllä mies leimataan syylliseksi,naista uskotaan.Onhan näitä tapauksia,turha väittää muuta.
En puhu nyt lainkaan yleisesti raiskauksista,jotka ovat rikos.Mutta kyllä naisella on monissa asioissa suurempi valta kuin miehellä,mainitsen vaan vielä eroissa tapahtuvat kiistat lasten huoltajuudesta ja isän tapaamisoikeuksista.
No ei kai olis pitäny puuttuu tähänkään,mutta kun heräsin näin outoon aikaan,niin joutessain kirjottelen.Joko viisaita tai älyttömyyksiä....yöllä aivomme ovat herkemmässä tilassa ja monesti asiat tuntuvat selvemmiltä,vaikkeivat sitä olisikaan. - ja pahasti
susmorsian ek. kirjoitti:
nytpä tartuit mahdottomaan aiheeseen,ei sitä meidän voimin ja varsinkaan täällä saada ratkaistua.Jos yhtään uskaltaa puolustaa miehiä,saa armottoman ryöpyn niskaansa,olenpa senkin kokenut.
En enää viitsi,jaksa ottaa kantaa moiseen.
Senverran kyllä sanon,että on paljonkin tapauksia,en puhu mistään tapoista ja murhista,ne ovat eri asioita,mutta kyllä monessakin tapauksessa nainen itse aiheuttaa sotkuja,jotka automaattisesti laitetaan miehen syyksi.Mies on helppo aina syyllistää esimerkiksi raiskaustapauksissa,naistahan uskotaan automaattisesti.
Jos vaikkapa nainen lähtee vapaaehtoisesti ravontolaillan jälkeen ihan vieraan miehen luokse tai jopa itse pyytää,niin aamulla yön tapahtumien jälkeen ja naisen tultua katumapäälle,on helppo syyttää miestä raiskauksesta,vaikka nainen olisikin ollut itse siinä aktissa mukana omasta halustaankin. Kyllä mies leimataan syylliseksi,naista uskotaan.Onhan näitä tapauksia,turha väittää muuta.
En puhu nyt lainkaan yleisesti raiskauksista,jotka ovat rikos.Mutta kyllä naisella on monissa asioissa suurempi valta kuin miehellä,mainitsen vaan vielä eroissa tapahtuvat kiistat lasten huoltajuudesta ja isän tapaamisoikeuksista.
No ei kai olis pitäny puuttuu tähänkään,mutta kun heräsin näin outoon aikaan,niin joutessain kirjottelen.Joko viisaita tai älyttömyyksiä....yöllä aivomme ovat herkemmässä tilassa ja monesti asiat tuntuvat selvemmiltä,vaikkeivat sitä olisikaan.Aina julistat täällä naisen vapautta toteuttaa itseään ja naisten juopotteluun suhatautumisesta annat itsestäsi sallivan esimerkin. Onkohan nämä tänne tunkevat vieraat hienommat ja vahvemmat (omia ilmauksiasi) kulttuurit antaneet vaikutteita naisen asemasta sinulle. KUNNIA murhat ja muut.
Tässä ei ole miesten puolustamisesta kuse tuolaa sinisönköllä vaan naisen alistamisesta. - sinisirkku<
ja pahasti kirjoitti:
Aina julistat täällä naisen vapautta toteuttaa itseään ja naisten juopotteluun suhatautumisesta annat itsestäsi sallivan esimerkin. Onkohan nämä tänne tunkevat vieraat hienommat ja vahvemmat (omia ilmauksiasi) kulttuurit antaneet vaikutteita naisen asemasta sinulle. KUNNIA murhat ja muut.
Tässä ei ole miesten puolustamisesta kuse tuolaa sinisönköllä vaan naisen alistamisesta.Hämärästi ajateltu on, hämärästi ilmaistu!
- sinikinkku><
sinisirkku< kirjoitti:
Hämärästi ajateltu on, hämärästi ilmaistu!
Ihmisillä varmaankin kokemuksesta nämä mielipiteet toiset tossun alta toiset taivasalta.
Jos avaus on missä vika, siihen jokainen omista kokemuksistaan kertoilee, kukaan ei ole paha vaan toinen on heikompi toista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3998656Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683001- 151383
- 761028
- 681017
- 26961
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61933- 55923
- 65870
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73864