osaako joku kertoa voiko auton moottorin laittaa itserakennettuun hydrokopteriin?pitääkö mahdollisesti kiilahihnavälityksella laittaa kampiakseliin.painopiste tulisi alemmas?onko parempia ideoita,koinka isot ponttoonit tarvitaan noin 250 kg kuormaa varten?
hydrokopteri
5
1318
Vastaukset
koska eihän moottori tiedä missä se työskentelee.
Mutta tietysti se pitää olla sopiva moottori siihen laitteeseesi ja samoin kaikki varusteet muuttaa sopiviksi ja samoin muukin systeemi että moottorilla on toiminta edellytykset.
Kiilahihnaveto ei ole kovinkaan hyvä ratkaisu, parempi on hammashihna, joten laita sellainen.
Ponttoonien tilavuus pitää mielestäni olla vähintään 300 litra tuolla mainitsemallasi kuormalla.- hydrokopterin
Kaveri laittoi kuplan koneen hydrokopteriin. Se oli hiukan yksinkertaisempi laittaa koska oli ilmajäähdytteinen, ei tarvinnut syylärille katsoa paikkaa. Kampiakselin päässä oli hihnapyörä ja siitä kiilahihnoilla veto potkuriin. Kytkentä tapahtui kiristämällä hihnaa.
Ponttoonin kantavuuden saat selville laskemalla sen sisätilavuuden eli kuinka paljon se syrjäyttää vettä. 250litran ponttooni kantaa 250kg, mutta kannattaa jonkin verran lisätä tilavuutta varmuuden vuoksi.- mutta....
"250litran ponttooni kantaa 250kg"
eli tuossa tapauksessa pontooni jäisi niukasti pinnan yläpuolelle näkyviin. tarvitsee siis isommat ponttoonit, jotta ei ui turhan syvässä...
- neuvoja.
Jos sä et osaa laskea ponttooneitten kantavuutta taikka tiedä moottorin sopivuutta, niin unohda itserakentelu. Jotta laitteesta tulee turvallinen, niin pitää osata mitointtaa vähän muutakin kuin ponttoonien tilavuuksia.
- googlella
Swamp boat tai air boat. Löytynee erillaisia kone virityksiä pienellä haulla. Jenkeistä saat varmaan sopivia osiakin jos ei halua itse kaikkea tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809