Virolaisille suomenkielen koe

Kielikoe nyt

Virolaisille pitää tehdä suomenkielen testi ja koe ennen työhön pääsyä. Virossa on samanlainen koe myös samanlainen koe käytössä viron kielestä.
Kielitaidottomat virolaiset Suomessa ovat valtava turvallisuusriski Suomessa.

17

1576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kükitad

      eestlaste forumis ja ei oska ühegi môtet eesti keeles väljendada.
      Sind ei ole siia vaja ja üldse oled enda punaste môtetega suur turvallisuusriski Suomelle.

      • muidu ei saa

        Kirjutada ainult eesti keeles. Kui keegi midagi küsib vm. ja kenasti kirjutab, et ei oska eesti keelt - palun väga.

        Idikad saavad oma rahulduse juba sellest, et üldse keegi neile reageerib.

        Siis kaob ära ka see eestlaste süüdistamine soomekeelsete nõmeduste pärast. Vastus on lihtne - meil kasutusel eesti keel.


    • Ammattilainen´

      Näin on - varsinkin terveydenhuollon alueella. Kuka ottaa vastuun kielitaidottomien aiheuttamista vaaratilanteista ja kuolemantapauksista?

      • ilman apua

        teemme valintoja


      • ühe korra

        kuulnud soomlaste käest, et ta polnud olnud rahul arsti keeleoskusega. Arstiks osutus.... tumedanahaline.:)

        Kui sa aga arvad, et eesti arstid Soomes on sinu jaoks viletsad, siis igati kena - jääbki neid rohkem Eestisse. Saage enda omadega hakkama.


      • olkaa hyvä'
        ühe korra kirjoitti:

        kuulnud soomlaste käest, et ta polnud olnud rahul arsti keeleoskusega. Arstiks osutus.... tumedanahaline.:)

        Kui sa aga arvad, et eesti arstid Soomes on sinu jaoks viletsad, siis igati kena - jääbki neid rohkem Eestisse. Saage enda omadega hakkama.

        Sorry, en ymmärtänyt yhtään mitään kirjoituksestasi....
        Tässä on juuri varoittava esimerkki ongelmista, joita ulkomaiset tuovat yhteiskuntaamme.

        Suomenkieli kunniaan!


      • Sinulle rasisti!!!
        olkaa hyvä' kirjoitti:

        Sorry, en ymmärtänyt yhtään mitään kirjoituksestasi....
        Tässä on juuri varoittava esimerkki ongelmista, joita ulkomaiset tuovat yhteiskuntaamme.

        Suomenkieli kunniaan!

        Laki kunniaan!


      • sanomasi
        olkaa hyvä' kirjoitti:

        Sorry, en ymmärtänyt yhtään mitään kirjoituksestasi....
        Tässä on juuri varoittava esimerkki ongelmista, joita ulkomaiset tuovat yhteiskuntaamme.

        Suomenkieli kunniaan!

        "Sorry, en ymmärtänyt yhtään mitään kirjoituksestasi....
        Tässä on juuri varoittava esimerkki ongelmista, joita ulkomaiset tuovat yhteiskuntaamme.

        Suomenkieli kunniaan! "


        Näetkö ongelmasi tässä, että eestiläiset puhuvat äidinkieltä heille tarkoitettu foorumissa?
        Vai onko myös tämäkin vaarallista, että he puhuvat äitinkieltä myös kotona?

        Onko heidän äitinkielessä puhumine Suomessa kielletty?
        Eikös semmoinen sinun mielipiteesi ole jo varottava esimerkki, että halutaan hävittää pienten kansojen kieli?

        Vironkieli kunniaan !


    • slangi??

      Olen jo pitkään odotellut, että koska syntyy yhteinen Tallinna-Helsinki-slangi. Kerättäisiin puhekieleen parhaita paloja kummastakin. Saattaa olla joillakin työpaikoilla jo tällaista kehittynytkin.

    • hatsu govorit tolko

      po ruski

      • työ Suomessa

        Olen nyt työskentellyt yksi vuosi suomessa ja olen myöskin ihmetellyt että miksi monet (ei kaikki) eestiläiset ei puhu kun yhtään suomea. Minusta on se tavanomainen että täytyy oppia kieltä. Ei me itse tykkä myöskin ihmisistä kuka asuvat vuosia virossa ja ei halua oppia kieltä! Mutta täytyy sanoa että suomen kieli on hyvin vaikeaa kieli myös eestiläisille.


      • eestiläiset
        työ Suomessa kirjoitti:

        Olen nyt työskentellyt yksi vuosi suomessa ja olen myöskin ihmetellyt että miksi monet (ei kaikki) eestiläiset ei puhu kun yhtään suomea. Minusta on se tavanomainen että täytyy oppia kieltä. Ei me itse tykkä myöskin ihmisistä kuka asuvat vuosia virossa ja ei halua oppia kieltä! Mutta täytyy sanoa että suomen kieli on hyvin vaikeaa kieli myös eestiläisille.

        vaan Eestin venäläiset. Monet venäläiset eivät ymmärrä ei viroa eikä suomea. Molemmat kielet ovat heille yhtä vaikeita.


    • kanss virolainen

      Turvallisuusriski ovat mitä ilmeisemmin ne työnantajat, ketkä ovat ottaneet kielitaidottomat töihin, ei kielitaidottomat virolaiset. Kielitaidottomia ulkomaalaisia on vaan paljon helpompi kusettaa ja polkea kuin hyvin oikeuksiaan tuntevia suomalaisia. Eli piileekä tämä mainitsemasi turvallisuusriski sittenkin Suomen työnantajien moraalissa?

      Ja kannattais myös pohtia miksi Suomessa on sairaanhoitajista ja lääkäreistä pula...

    • international

      On vallan kuulumatonta ettei omalla kielellä saa omassa maassaan palveluita!
      Kielitaidottomuus kertoo maan huonovointisuudesta.
      Miten voi 80v mummoni/minkä tahansa ikäinen kertoa vironkieliselle/minkä tahansa suomea osaamatomalle kaiken tarvittavan?

      • ometi

        seda eesti foorumit ei loe. Siin võib eesti keeles kirjutada.


      • tahab kangesti
        ometi kirjoitti:

        seda eesti foorumit ei loe. Siin võib eesti keeles kirjutada.

        ajada "eesti asja" soome keeles


      • Dmka

        Minul polnud midagi Selle vastu millest vaidlette. Saatsin ainult kutsungi , et leiduks female, sobiv. Sattusin paikka missä on piip,piip,piip...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe