miljoonakolmesataatuhatta ajettu

diesel eemeli

toinen kone menossa. Löytyykö suomesta enemmän ajettua?

11

1691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla, ettei

      Suomessa ole, mutta esim. Kreikassa on taksissa vielä paljonkin E-mallin Carinaa, joilla on ajettu paljon.
      Olen itsekin ollut yli miljoona kilometriä ajetun E:n kyydissä Kreikassa.

    • TDR

      Lapissa on huhupuheiden mukaan pari vuotta takaperin ollut 1500 000km ajettu yksilö. Tämän kuulin hakiessani varalaatikkoa eräästä kolarivehkeestä omaani. Oli kuuleman mukaan koneesta mennyt toistamiseen kansi, eikä enää viitsinyt tehdä kansiremonttia, vaan haki etelämpää 300tkm ajetun pannun tilalle. Oli vaan varaosamiehelle kehunut kilometrejä. (Tämä ei ole siis omin silmin nähtyä).
      Olisi mukava koeajaa tuollainen millin yli päästelty Eemeli. Onko kuinka vetelä alustaltaan ja kopaltaan?

      Erästä Camryä on kerran käyty koeajamassa ostomielessä. Koeajon aikana alkoi selvitä, ettei mittarissa seisova 280 tkm pitänyt ehkä ihan paikkansa. Kori nitisi ja eli aika lailla, lattiamatot olivat kuluneet puhki, ratista oli jo uutuudenviehätys kadonnut ja vaihdekeppiin kun tarttui, niin se pyöri kuin hullun vehje mielettömän perseessä. Tarkistus katsastuskonttorilta ja kappas, mittari oli pyörähtänytkin ympäri jo kertaalleen.

      • exelegancecarina

        on lukemat, itse kyllä kyllästyin äkkiä carinaan: oli se niin onneton ajettava ja äänieristys puuttui kokonaan, ja vetelä oli koriltaan ja alustaltaan jo alle 100tkm ajettuna.


      • TDR
        exelegancecarina kirjoitti:

        on lukemat, itse kyllä kyllästyin äkkiä carinaan: oli se niin onneton ajettava ja äänieristys puuttui kokonaan, ja vetelä oli koriltaan ja alustaltaan jo alle 100tkm ajettuna.

        Myönnettäköön, ettei ko. vehkeen ajettavuus maantiellä eikä äänieristys ole automaailman parhaimmasta päästä. Ajettavuutta saa kuitenkin parannettua suht. pienellä sijoituksella. Iskarit ja jouset uusiksi auttaa jo kummasti. Sillä rahalla, millä seisottaa jotakin toista merkkiä valohoidossa merkkikorjaamolla, uusii alustan uuteen kuosiin laadukkailla osilla.

        Parasta antia on kokemuksen mukaan luotettavuus. Oli tilanne mikä tahansa, kun avaimesta vääntää, niin nasahtaa tulille. Riippuu siis paljon siitä, mitä autolta odottaa. Huonoihin ajo-ominaisuuksiinkin tottuu, kun ei tiedä paremmasta. Sen sijaan paljon enemmän syö miestä seisoa pakkasessa, kun pirssi on hiipunut tienlaitaan. Varsinkin nykyautojen kanssahan näin käy yhä useammin, eikä tienpäällä osaa sähkökeksintöjen kanssa muuta kuin ristiä kätensä.


      • exelegance
        TDR kirjoitti:

        Myönnettäköön, ettei ko. vehkeen ajettavuus maantiellä eikä äänieristys ole automaailman parhaimmasta päästä. Ajettavuutta saa kuitenkin parannettua suht. pienellä sijoituksella. Iskarit ja jouset uusiksi auttaa jo kummasti. Sillä rahalla, millä seisottaa jotakin toista merkkiä valohoidossa merkkikorjaamolla, uusii alustan uuteen kuosiin laadukkailla osilla.

        Parasta antia on kokemuksen mukaan luotettavuus. Oli tilanne mikä tahansa, kun avaimesta vääntää, niin nasahtaa tulille. Riippuu siis paljon siitä, mitä autolta odottaa. Huonoihin ajo-ominaisuuksiinkin tottuu, kun ei tiedä paremmasta. Sen sijaan paljon enemmän syö miestä seisoa pakkasessa, kun pirssi on hiipunut tienlaitaan. Varsinkin nykyautojen kanssahan näin käy yhä useammin, eikä tienpäällä osaa sähkökeksintöjen kanssa muuta kuin ristiä kätensä.

        oli brittimalli 1.6, autoon vaihdettiin jouset iskarit vaan ei sitä saanut suuntavakaaksi,ja vikojakin oli ihmeen paljon tojotaksi..vaikka oli ostaessa alle 100tkm ajettu, japsimalli varmasti parempi


      • ja olin tyytyväinen
        exelegance kirjoitti:

        oli brittimalli 1.6, autoon vaihdettiin jouset iskarit vaan ei sitä saanut suuntavakaaksi,ja vikojakin oli ihmeen paljon tojotaksi..vaikka oli ostaessa alle 100tkm ajettu, japsimalli varmasti parempi

        Täällä oli aikoinaan 250 tonnia ajettu farkku Eemeli, eikä tietoakaan siitä että olisi jotenkin ollut "löysä". Päin vastoin, pirun jäsy ajaa, tosin autossa oli jäykät jouset ja kohtuu hyvät sportti-iskarit. Äänieristystä parannettiin bitumilla ja äänieristematolla. Oli noilla parannuksilla mukava ja varmatoiminen auto, ottaisin takaisin varmasti jos olisi samassa kunnossa kuin mitä oli meidän perheestä lähtiessä.


      • liimailla pitumia
        ja olin tyytyväinen kirjoitti:

        Täällä oli aikoinaan 250 tonnia ajettu farkku Eemeli, eikä tietoakaan siitä että olisi jotenkin ollut "löysä". Päin vastoin, pirun jäsy ajaa, tosin autossa oli jäykät jouset ja kohtuu hyvät sportti-iskarit. Äänieristystä parannettiin bitumilla ja äänieristematolla. Oli noilla parannuksilla mukava ja varmatoiminen auto, ottaisin takaisin varmasti jos olisi samassa kunnossa kuin mitä oli meidän perheestä lähtiessä.

        Naurettavaa liimailla ja leikata , osta kerralla oikea auto. Koko kop


      • Teillä_siellä
        liimailla pitumia kirjoitti:

        Naurettavaa liimailla ja leikata , osta kerralla oikea auto. Koko kop

        Skodapalstallahan äänieristys bitumimatolla oli jokin aika sitten kuuma aihe.


    • Kori

      Monesko kori menossa,joko on neljä koria paalaamossa.

      • RTT

        Siihen "antiikki" kirveeseen johon vaihdettiin jokatoinenvuosi varsi ja viidenvuoden välein terä. Minä en epäile yhtään näitä kilsoja.
        Tämänpäivän autoista ei yksikään näe 10v. ikää.
        Mielipiteeni on että jossain vaiheessa palataan taas vanhaan hyvään.
        Mielestäni ei ole järkeä että ohjaus ym toimii sähköllä.


    • villeniinisto

      Vastaus, en tiedä. Mitä tulee autojen kehitykseen, on selvää että polttomoottorit jäävät valmistushistoriaan viimeistään 2030-luvulla kunhan mm. EU, Kalifornia, WWF ja energiateollisuus todella heräävät lobbaamaan aihetta. Mitä tulee uusiin luottoautoihin á la Carina 2 ja E - mallit, niin ei kun odotellaan Toyotalta täyssähköautoa v.2020 paikkeilla. Sen pitäisi olla perinteiden jatkaja mitä tulee teknisen suunnittelun nerokkuuteen suhteessa käytännön kestävyyteen. Ai miksi? Koska aikanaan kun sähköpirssit ovat out, niitä raijataan taas Afrikkaan kun lännessä ajellaan vedyllä. Ja Afrikassa kun ei osteta huonoa tai hankalasti korjauttavia merkkejä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Järkyttävä tieto Purrasta

      Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      243
      5771
    2. Näin asia on

      Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      30
      4234
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

      Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      21
      2440
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

      Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      302
      2241
    5. Aavistan tai oikeastaan

      tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1461
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

      Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1319
    7. Örebro kuolleet lisääntyy.

      Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      138
      1248
    8. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

      https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      133
      1237
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

      todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      1014
    10. J. Et tullut.

      Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      171
      944
    Aihe