IPhone kastui

,öfdif o

Se siitäkö sitten? Onko mitään tehtävissä?

94

17625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5tdfaaa

      miten se tapahtui oota hiusten kuivajaa

      • ,öfdif o

        tipahti nanosekunniksi vesiämpäriin (joo, oikeesti, maailman huonoin tuuri) jossa pelkkää hanavettä.

        Lähdin heti sammuttaan sitä, mutta ei pysynyt sammuksissa, vaan lähti itekseen päälle aina. Sim-korttia en heti saanut pois koska en ollut kotona ja kesti tovi löytää jotain piikkiä jolla sai kortin ulos. Nyt on pysynyt sammuksissa ja tietty tovin kuivateltua piti kokeilla lähteekö päälle, ja lähtee se... Ei ehkä olis tarvinnut kokeilla...

        Nyt kotona oon hiustenkuivaajalla justiisa kuivatellut mutta en uskalla mitään toimintoja vielä kokeilla... Et jos antais nyt vaan kuivua...?


      • 5tdfaaa
        ,öfdif o kirjoitti:

        tipahti nanosekunniksi vesiämpäriin (joo, oikeesti, maailman huonoin tuuri) jossa pelkkää hanavettä.

        Lähdin heti sammuttaan sitä, mutta ei pysynyt sammuksissa, vaan lähti itekseen päälle aina. Sim-korttia en heti saanut pois koska en ollut kotona ja kesti tovi löytää jotain piikkiä jolla sai kortin ulos. Nyt on pysynyt sammuksissa ja tietty tovin kuivateltua piti kokeilla lähteekö päälle, ja lähtee se... Ei ehkä olis tarvinnut kokeilla...

        Nyt kotona oon hiustenkuivaajalla justiisa kuivatellut mutta en uskalla mitään toimintoja vielä kokeilla... Et jos antais nyt vaan kuivua...?

        joo älä aukaa sitä parin tuntiin tai viet sen huolton ja jos sulla on taku sinnä


      • takuulla tekee
        5tdfaaa kirjoitti:

        joo älä aukaa sitä parin tuntiin tai viet sen huolton ja jos sulla on taku sinnä

        jos puhelin on kastunut..?

        Puhelinta ei huolleta, eli ostappa uusi..=)

        Hinnat eri laitteille:
        iPhone 8GB: 573 €
        iPhone 16GB: 660 €

        Laitteen takuu ei kata myöskään tapauksia, joissa laite on kastunut. Näissä tapauksissa sovelletaan yllä mainittuja hintoja.


      • ,öfdif o
        takuulla tekee kirjoitti:

        jos puhelin on kastunut..?

        Puhelinta ei huolleta, eli ostappa uusi..=)

        Hinnat eri laitteille:
        iPhone 8GB: 573 €
        iPhone 16GB: 660 €

        Laitteen takuu ei kata myöskään tapauksia, joissa laite on kastunut. Näissä tapauksissa sovelletaan yllä mainittuja hintoja.

        Sieltä sain korvausta jotta saapi uuden... :)


      • :9
        ,öfdif o kirjoitti:

        Sieltä sain korvausta jotta saapi uuden... :)

        menikö läpi toi että tippu ämpäriin? mikä vakuutus sulla on.. mullakin kastu ipuhelin.. :(


      • toteaja.
        :9 kirjoitti:

        menikö läpi toi että tippu ämpäriin? mikä vakuutus sulla on.. mullakin kastu ipuhelin.. :(

        Vakuutusyhtiöstä riippuen kotivakuutus auttaa, mutta siinä on kuitenkin omavastuu, esim. 150€


    • adadad

      Mulla tossa kastu iphone 4 ja ei suostunu lähtee käyntii vaikka kuivattelinkin, ei reagoinu mihinkää vaikka kytkin koneeseen niin ei silti toiminut millään tavalla, sain kännykän toimimaan sillä että pidin sammutus ja koti nappulaa yhtäaikaa pohjassa niin kauan että lähti käyntiin

      • jes se toimii

        Kiitos miljoonasti vinkistä=)))) Itellä näyttö pimeänä, ja noin juuri lähti käyntiin.KIITOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Mätä Omena

      Ei mitään tehtävissä, Luureissa josta saa akun pois, voi yrittää pelastaa ottamalla akun pois heti ja kuivata luuti muutaman päivän lämpimässä.

      Iphonesta kun ei saa akkua irti, on se menoo saman tien..

      • Midimies (aito alkuperinen ja tietävä)

        Saahan sen irti, sen voi jopa vaihtaa jos osaa.


    • EmiliaJ

      Hei, itsellänikin oli puhelin kastunut ja syytä en halua avata tässä. Ei kyllä itsellänikään takuun piiriin (ofcourse) tai saatika huoltoon. Onhan noi iPhonet hintavii, jotta voisi vain ostaa uuden tilalle. Suosituksen johdosta laitoin tuonne hetihuoltoon, löysin jostain täältä sen.
      http://www.hetihuolto.fi/?qa_faqs=iphonen-huolto-2
      Olihan se nelonen sen verran hintava, että nyt oppi pitämään siitä parempaa huolta, mutta vahinkoja sattuu. Sen piikkiin :)

    • Sitä se on....

      Normaalisti otetaan laiteesta äkkiä akku irti ja kuivataan kunnolisesti.

      Jos akkua ei saa heti irti. kuin varmaan iphonesta ei saa.
      ei ole mitään tehtävissä

    • kesällä rannalle
    • sählääjä

      Mulla kastui iPhone ku mulla oli jääny lähes täys teemuki sängyn viereen lattialle. ja olin unissani sitten kännykän sinne tipauttanut.... en tiedä kauan se oli sielä kerennyt olla :/ sit siinä kun on toi kameran laukasimen valo, se ei sammunu millään, vaikka yritin laittaa laitteen kiinni... ja se alko siitä kameran kulmasta ylikuumenee, se ihan poltteli jos koski siihen... sit laitoin sen partsille jäähtymään hetkeks ja nyt se valo on sammunu ja akku tod.näk. loppu. uskallanko laittaa lataukseen puhelimen? vai mitä mä teen??

    • vessanpönttö invaasi

      joo et mä menin tiputtamaan sitte iphone 4:sen vessanpönttöön ja toimii muute paitsi että ääni näyttää että mulla olis kuulokkeet kiinni vaikka todellisuudessa ei kuulokkeita ole.Veikkaisin että vettä mennyt kuuloke liitäntään ja puhelin luulee että kuulokkeet ovat sisällä.

      Olisiko kellään tietoja että miten toimin?

      • iluurilumessa

        Moro! Mulla on iPhone 4s ja kerran olin laskettelemassa ja puhelin tippui metsään, ja kävi kans kyseisellä tavalla kun lunta oli menny sinne. Boottasin tai mitä se on siis painoin kotinappia ja nukkumis nappia pohjassa nii kaua nettä käynnisty uuelleen.. sit alko toimii normisti:) toivottavasti auttaa sullaki!


      • Bileetjee

        Mulla sama... Tippu vessanpönttöön ja heti sen ongin sieltä, ja kuivattelin... Muuten toimii, mut kaiuttimessa on joku vika. Kyllä soitot onnistuu ja soittoääni kuuluu, mutta sovellusten ja näppäiden äänet ei kuulu, ei myöskään suljinäänet.. En sitte tiiä mitä pitääs, ku puhelin toimii muuten aivan moitteettomasti


      • neaa01

        mulla kävi tua sama kuulloke juttu iphone 5, sit otin sim kortin pois kuivattelin ihan tosi vähä aikaa ja se alko toimimaan normaalisti. varmuuden vuoks mulle sanottiin että oo pari pv ilman puhelinta sammuta se ja laita riisiin tai jonnekkin missä ei paljoo oo kosteutta. kukaan ammattilainen ei mulle tuota sanonut mutta nyt oon sit pari pv ilman puhellinta, toivottavasti toimis taas normisti !


      • daamn
        Bileetjee kirjoitti:

        Mulla sama... Tippu vessanpönttöön ja heti sen ongin sieltä, ja kuivattelin... Muuten toimii, mut kaiuttimessa on joku vika. Kyllä soitot onnistuu ja soittoääni kuuluu, mutta sovellusten ja näppäiden äänet ei kuulu, ei myöskään suljinäänet.. En sitte tiiä mitä pitääs, ku puhelin toimii muuten aivan moitteettomasti

        Hei mulla sama juttu. Mitä teit sitten?


    • Paska iphone

      Joo mullakin näyttää et ois kokoajan kuuloke liitännässä vaikkei oo kuulokkeita lähimaillakaan eikä pysty puhuun ees puhelimeen ilman kuulokkeita nii ois ihan kiva kans tietää jos jollain ois joku hauska keino miten tää alkais toimiin

    • hankalia noi..

      No voi voi tuskin ennään!
      Se olis heti pitänyt purkaa , ottaa akku irti ja kuivattaa, kuin ennen vanhaan muutkin.
      niin ei syhtysi vahinkoa,,

      Mutta 24 tuntia akun ja jeten kanssa tuhoo laiteen!
      joku 10-20 min ei aiheuta ongelmaa jos saa akun pois! ja kuivattelee sen!

      Sähkö ja vesi ei sovi yhteen!

      • kaikee on!

        On olemassa electroniikan vesivahinko praytä erikaisia..
        mutta se pitäs purkaa ja pestä sillä ja lopputulos on kuitenkin huononpi kuin puolet alkas toimiin


      • auttakaamua

        Nonni moii! Mulla kans tippu eilen iPhone4 vessanpönttöön meneekö Se rikki jos otin sen heti pois ja kkuivailin sitä hiusten kuivaimella ja sammutin sen ekaks tietty... Sit mä rupesin purkamaa sitä heti ? Meneekö rikki toimiiko enää? Sanokaa pliis ett toimii :'(!!!!


      • Huono tuuri

        Itellä jäi pariks tunniks sateeseen sen jälkeen annoin vaan kuivaa näyttö ensi valkone sitte harmaa ja sitte musta hiljalleen vaihto värisä ja sitte laturista käyntiin EI SE AKKU HAITTAA MITÄÄN (siellä puhelimen sisällä)


    • voih

      miun iphone 4 tippu vessanpönttöö, poimin sen heti ylös ja puhelin sammu ja sim kortti poissa. mitä seuraavaksi?

      • Ei kuntoon

        Myy huutonetissä kastuneena puhelimena joku harrastaja voi ostaa. Ei niille ole kastumisen jälkeen mitään tehtävissä uusi puhelin. Puhelimet kuin eivät ole upotuskastettavia.


      • Ei paljoa jää..
        Ei kuntoon kirjoitti:

        Myy huutonetissä kastuneena puhelimena joku harrastaja voi ostaa. Ei niille ole kastumisen jälkeen mitään tehtävissä uusi puhelin. Puhelimet kuin eivät ole upotuskastettavia.

        Piirikortit ja akku ja nappien kytkimet tuhoutuu, näyttökin voi sen kaapelin osalta hapettua käyttökelvottomaksi, muista osista saa varaosia.
        mm Takalasi ja rungo pesemällä sen kemigaaleilla.


      • kastunut iphone!
        Ei paljoa jää.. kirjoitti:

        Piirikortit ja akku ja nappien kytkimet tuhoutuu, näyttökin voi sen kaapelin osalta hapettua käyttökelvottomaksi, muista osista saa varaosia.
        mm Takalasi ja rungo pesemällä sen kemigaaleilla.

        juu, arvo 20€
        ei enempää!


      • Lasit paskaks
        kastunut iphone! kirjoitti:

        juu, arvo 20€
        ei enempää!

        Mutta lyö lsait paskak, jo oatajia huutonetissä!
        menee satkuun kun aloitat nollasta pimentyneenä iphonena!
        etkä edes valehtele.. paljoo!

        Hullut ostaa kyllä!


      • ja rahaa on!
        Lasit paskaks kirjoitti:

        Mutta lyö lsait paskak, jo oatajia huutonetissä!
        menee satkuun kun aloitat nollasta pimentyneenä iphonena!
        etkä edes valehtele.. paljoo!

        Hullut ostaa kyllä!

        iFaneilla ei ole älyä!


      • 300€ lähtee
        Lasit paskaks kirjoitti:

        Mutta lyö lsait paskak, jo oatajia huutonetissä!
        menee satkuun kun aloitat nollasta pimentyneenä iphonena!
        etkä edes valehtele.. paljoo!

        Hullut ostaa kyllä!

        Mitä väljä, jos latensit on edeleen kunnossa!

        antero jööti latenssi 380


      • idiootti jööti!
        300€ lähtee kirjoitti:

        Mitä väljä, jos latensit on edeleen kunnossa!

        antero jööti latenssi 380

        heh heh! 10€ max!


      • 0€ max
        idiootti jööti! kirjoitti:

        heh heh! 10€ max!

        Ongelmajätettä!


      • Anonyymi
        ja rahaa on! kirjoitti:

        iFaneilla ei ole älyä!

        Anroidpelleillä ei ole älyä pitää työeryyttään omana tietonaan


    • Ala-arvoinen kestävy

      Iphonet on tajuttoman arkoja kosteudelle!

      Voit olla varma, että jopa lumihangeen podonnut iphone ei toimi enää seuraavana aamuna, sit ne vettyy urheilutilainteissa taskuissa hikoilusta, sateessa, Jopa niin että se sisäinen tarra muuttuu kastuneeksi ihan ilman kosteudesta vuodessa. Mistä seuraa takuun menetys.

      uintireissu on sille varma tuho!

      Kastuneen iphonen korjaus on sikakallista.

      • Vedessä uinut

        Ei oo kallistaa, ainakaan Turussa. Eikun googlaamaan.


      • Kyll kestää

        Kyllä kestää oma iphone 4 hankeen tippumisen ihan hyvin itsellä tippui hankeen vahingossa kastui jonkun verran mutt toimii normaalisti, mitä tohon hikoiluun tuleee niin on ollut urheillessa taskussa ja ihan hiessä näyttö mutta toimii. Sekä kaveri heitti oman iphone 4 hankeen kun suuttui vähän :D ja oma on muutenki tippunu ilman suojakuoriii mut lasit ehjän!


      • Anonyymi

        SE iPhone kestää vedessä minuuttitolkulla käynnissä ja ravistamalla kuivaksi. Taas toimii. Tosin YTssä kaikki ei ole totta.


    • Tajutonta kuraaa

      Sonta ei kestä yhtään kosteutta!

    • pönttöreissu

      puol vuotta vanha iphone 4 tippui tänään vessanpönttöön, toimii moitteettomasti! :)

    • Ei mitään tehtävissä

      Game Over

    • Tunari.

      Mulla tippui eilen aamulla kasvojen pesun yhteydessä puhelin (kohta 2v vanha iPhone 4, josta takakansi säpäleinä..) altaaseen. Ehti olla alle sekunnin, nappasin pois niin nopeasti kun osasin, kuivasin hetken föönillä ja lähdin ulos. Bussissa istuessani huomasin että kameran linssin sisällä oli vesikupla, puhelimen oikea puoli, eli takakameran puoli oli tosi kuuma ja että akku väheni n. 2% minuutissa. Akku loppui tunnin sisään kotoota lähdettyäni ja päästyäni takaisin kotiin laitoin puhelimen täyteen riisikulhoon (kuivaa riisiä, tietty) ja annoin olla vuorokauden. Otin tunti sitten pois ja toimi muuten hyvin, mutta äänentoistot ihan perseellään. Puhelut se hälyttää, tekstiviestejä ei. "iPod"-sovellus puhelimessa ihan rikki, ei mitään ääniä tai äänenvoimakkuuden säätömahdollisuutta, kuten ei tavalliseenkaan äänenvoimakkuuden säätelyyn mitään mahiksia. Puheluissa toisen puhe kuuluu, sekä oma puhe toiseen päähän. Tekstiviestit vastaanottaa ja lähettää, mutta tosiaan tekstiviestiä vastaanottaessa ei tule äänimerkkiä. Värinähälytys toimii ihan ok. Onko kellään muulla käynyt näin hienosti omenapuhelimen kanssa?
      Kotivakuutuksen piikkiin ei taida mennä, takuu ei todellakaan korvaa mikäli sisällä on nestettä. Mietin, että mitähän taskuomenat, ikorjaukset tmv veloittaa, tai osaavatko ylipäätään tehdä tuolle äänentoisto-ongelmalle mitään..
      Laitoin puhelimen vielä uudelleen riisin kanssa karkeloimaan, tällä kertaan tiiviiseen pussiin, vielä siinä toivossa, että äänentoisto virkoaisi, vaikka ei se sitä varmaan enää tässä vaiheessa tee.. Höh.
      Tässä nyt ei tavallaan ollut kysymystä, mutta vastauksia saa silti oikein mielellään skriivailla, mikäli sellaisia löytyy.

    • puhelinriippuvainen

      mullakin on iphone 4 kastunut eikä se toimi enää..-.- pitää viedä korjaukseen-.- oon niin riippuvainen puhelimesta että tääkin päivä ilman puhelinta oli ihan kauhee xd

    • RIISIPUSSI

      Jos tälläistä vielä tapahtuu niin laittakaa iponet riisipussiin ainakin vuorokaudeksi. Riisi imee vedet pois näytön alta ja muualtakin :) mulla ainaki toimi kun menin pudottamaan ipone 4 lätäkköön ..

      • Lätäkkölä

        Miksi lätäköissä leikit?


      • PAMOL700

        Just joo.kannattaa laittaa heti uutena riisipussiin ja upottaa kuukaudeksi suohon.jos siitä mytiintyisi astetta parempi luuri.
        kASTUNEET PUHELIMET EI SAA ENÄÄ LUOTETTAVASTI,SAATTAA HETKEN TOIMIA JA SITTEN ALKAA ILMAANTUA JOS JONKINLAISIA OIREITA.ERI ASIA JOS AKUN SAA HETI IRTI,MUUTEN ON TUHOONTUOMITTU.


    • Apple <3

      Kaverin iPhone 4 tippui veteen kerkes olla 20 sekuntia. Me kuivateltiin sitä ja käynnistettiin uudestaan. Toimii moitteettomasti. Ääni vain hiukan särisee mutta ei se sitä haittaa kunhan ei tarvinnut ostaa uutta :) Ei se iphone niin heikko ole...

    • Iphone 5

      Joo tossa olin ajelulla moottoripyörällä ja oli jääny känny taskuun (Iphone 5) niin tietenki se sadekuuro yllätti... Kerkes se vähän kastua ja oli sammunut taskussa joten siitä jo tajusi että nyt tuli kallis reisssu.. Päivän sitä tuli kuivateltuu ja ladattua jotta lämpenesi, ja kun se sitten käynnistyi niin aivan normaalisti tuli apple logo siihen mutta sitten rupes näkyy säröjä ja virhe ilmoituksia ylä kulmasssa ja välillä punainen näyttö. Siitä se ei enää mennyt eteenpäin vaikka teki mitä palautusta, jne.. Huollosta kerrottiin sitten että noin 360e tulisi maksamaan korjaus ilman ALV koska puhelimen kosteus indikaattori oli punainen.. Et tämmöstä ensimakua muille paatuneille iphone omistajille jos sattui näin käymään niin tiedätte paljon se korjaus maksaa suunnilleen.. :D

    • ifani2

      Ei taida olla enää mitään tehtävissä, neljä tuntia kastumisen jälkeen laitoin iPhone 4:sen riisikulhoon. Katsotaan nyt jos alkaisi toimia.

    • Kastunut puhelin

      Iphone4 tippui vesilötäkköön. Kaveri meni sitten lupaa kysymättä sammuttamaan sen, sitä ennen puhelin toimi. Mitä teen kun puhelin ei nyt suostu lähtemään käyntiin?

      • Riisimies1

        1. Riisipussiin tai vielä parempi jos otat akun pois ja laitat riisikuppiin.


    • JÄRKIMIES!

      Miulla on Defy XT320 mini, joka on IP67 suojattu. Pesen se välillä raanan alla, jos se on likainen. Tämän voi huoletta upottaa veteen, ei ole mitään vaaraa, että vesi menisi sisälle, koska tämä halpis luuri on suojattu vettä ja pölyä vastaan.
      Kyllä naurattaa, kun oikein tyhmät ihmiset ostavat pilaantuvia omenoita, kun eivät tiedä, että on olemaas luureja, jotka kestävät elämää. Teitä huijataan ostamaan herkkä ja vettä pelkäävä iphone, joka särkyy todella herkästi.
      Kyllä Motorola on kunnon luuri, Amerikkalaiset osaavat tehä kunnon puhelimia!

      • WTF?!

        Mutta siihen ei saakkaan sovelluksia eikä hyviä pelejä. Eikä sillä voi tehdä kunnolla töitä.


    • Riisiä

      Talvella mun Iphone tippui lumeen ja oli siellä muutaman sekunnin. Kotiin mentyäni huomasin, että ei äänet toiminu, joten laitoin sen riisikulhoon yön yli ja hyvin taas kone pelitti!

    • Minä Onneton Apina

      Mullakin iphone 4 kävi lavuaaris eilen vähä uimas... Otin heti pois ja kuivatin jonka jälkeen riisipussiin. Oli yön yli mutta ei vieläkään toimi :( Onko mitään tehtävässä?

      • Kuivaaja mies

        Ei mene varmaan edes takuuseen joten näppäräsorminenhan avaisi tuon ja kuivattaisi, lämpöpatterikin monesti on kuivattanut luurit kuntoon.


    • Vanha ketju mutta kotikonstit alkavat olla vähissä.

    • Kylläse vielä toimii

      Ota hiustenkuivaaja tai fööni ja kuivaa se sillä ja jos se ei auta nii kannatttaa kysyä joltaki joka niitä huoltaa että voiko sille tehä enää mitään. Jos ei niin ei muutakun kauppaan ostamaan uusi. Minulle kävi samalla tavallla mutta sain sen föönillä kuivattua. :)

    • pliis joku vastaa

      elikkä oma iphone 4 tippu tänään veteen, ei ehtinyt olla ku pari sekuntia mutta kastui oikeen kunnolla silti. En ollu kotosalla mutta sammutin puhelimen ja kuivasin ulkopuolen ja reiät mihin paperin sai tungettua. Ku tulin kotiin 3 tuntia myöhemmin niin otin sim kortin ulos ja laitoin riisipussiin ja lämpimään paikkaan. Pidin sitä sielä semmoset reilu 3 tuntia ja otin äsken pois,toimii niinkun pitääki, kaikki äänet kuuluu, puhelut, viestit ja näyttö yms on kunnossa. Mutta uskallanko alkaa käyttää heti tavallisesti kaikkia toimintoja vai pitäskö vielä tehä jotain????

    • Iphonesta ei muistaakseni voi irroittaa akkua helposti kotikonstein joten sen puhelimen sisällä voi olla vielä kosteutta.

    • lel4

      Jos puveöin kastuu kannattaa hiustenkuivaajalla ensin ja laittaa yön yli riisien sekaan ilmatiiviiseen,riisit imee kosteutta

    • jokuhyyppä

      vähä aikaa sitte oli uutine ku joku oli tiputtanu lumian järvee ja 3 kuukautta myöhemmi nostanu sen sieltä nii toimi iha hyvi vaik oli ollu 3 kk järvessä :DD

      • Hemuli1111111111111

        Enpä usko :D Mikään puhelin ei kestä 3kk järvessä.


    • herkky

      nice =) ne lumiat on jotain ihme muovia

    • Iphone 5

      Minulla tippui vesi lasiin oma iphoneni ja ääntä ei kuulunut kun ihan vähän. Mutta sain äänen kuulumaan paremmin kun puhalsin sinne mistä se ääni tulee :D! Ääni alkoi voimistua ja lopulta toimi:)! Mutta ongelma on nyt se että kun sitä vettä meni siihen laturi aukkoon :/ laturi toimii mutta välillä on niin sanotusti latautumassa välillä ei vaikka piuha kiinni puhelimessa.

    • Helppoa!

      4S putosi pyttyyn huomaamattani, pissasin päälle, vedin vessan ja lähdin menemään kunnes tajusin muutaman minuutin kuluttua ettei puhelin olekaan taskussa. Palasin vessaan, ongin sen sieltä pois ja pesin vielä vedellä (arvelin että ihan sama enää) ja saippualla sekä käteni että puhelimen.. ;) Ihan hyvin toimii, kuivasin paperilla ja matka jatkuu!

    • niinku joo

      Vai että oikein saippuaa käytit. Puhdas vesi ei pahemmin kännykkää riko, mutta saippuavesi rikkoo. Siitä vaan ultraäänipesuun. Saattaa olla, että herää tai sitten ei.

    • iPhone 4 merivedessä

      Olin lomamatkalla Ranskassa ja iPhone 4 tuli mukaan uimashortsejen taskussa meriveteen uimaan. Taisi olla siellä suolavedessä n. 5-10min, kunnes huomasin sen. Pidin sen jälkeen sitä 4 päivää suljetussa riisipussissa ja sen jälkeen yritin käynnistää. Ei käynnisty ja kun laittaa laturiin kiinni niin puhelin vaan tärisee. Mikä auttaisi tähän ongelmaan??? Onko enää toivoa saada käyntiin???

    • minävainyksinolen

      Mun iphone 4 tippu pönttöö ja otin heti ylös kuivasin paperil ja koitin käynnistää..oltii venaamas bussii eikä ollu riisii tai mitää tälläst saatavil ja en tajunnu niit kuivaajii siä vessas..sit siin palo koko päivä taskulamppu ja näyttöö tuli se sammuta ja se pyyhkäsy juttu ja se x painoin molempii vuorotelle mut ei mitää tapahtunu..sit ku tultii suomee lämmitettii hellal ja laitettii riisii ja näi ja ku liittää koneesee tulee se ääni ja koneesee tuo kuvia ja se ja ku painaa koti napist ääniohjaus tulee ja ku ottaa sc kuuluu se ääni. mut kysymys ois saaks niit kuvii poies sielt puhelimest mitenkää. ku painaa tuo kuvia ni ei niit pysty tuomaa siit..joteen? help me?

      • Hurja hur

        Piä talvikelillä pakastepussissa, näppäimen tätäkin lumihangessa ja iphone muovi pussissa. Helppo ja kätevä pakastepussi.


    • mr. idiotta

      Öööm...mulla kastu nokia 630 viikko sitten . Avasin kännykän ja laitoin riisipurkkiin ja seuraavana päivänä Se toimi taas mutta nyt olen käyttänyt sitä viikon ja Se toimi ihan hyvin mutta sitten sammu vaan yhtäkkiä. Mitäs nyt pitäis tehä oon ladannu kännykän ja ottanu akun monta kertaa pois mutta kännykkä ei ees värähdä....

    • riisiryynikuppi

      Mulla tippui kans iphone vessanpönttöön.ja viel paskansin ja kusin päälle.ongin sen sieltä pois,ei toiminu,tärisi ja kuumentui ihan sikana.laitoin sit riisiin,keitin siitä vielä varuilta löysää puuroa jos tehoaisi paremmin.pidin kaks viikkoa siellä,ei lähtenyt sittenkään käyntiin.et ihan turha on käskee ketään upottamaan riisiin.kerran uinut luuri on vainaa vaikka mitä tekis.en ainakaan applea osta enää ikinä,eihän siitä saa akkuakaan irti ilman työkaluja.parempia puhelimia saa kolme yhden iphonen hinnalla.

      • Sitsäheräsit

        Kiitos kun kerroit. Oliko muuta provoiltavaa ikivanhaan ketjuun?


    • Vesivahingonuhri

      Mulla oli Iphone 6splus mun sellasessa likkapussissa ja juomapullo oli myös siellä. kerkes olla ehkä minuutin ku huomasin että reppu lainehtii. Otin puhelimen pois ja näytti siltä että se toimii normaalisti mutta sitten huomasin sen luulevan että olen kytkenyt siihen kuulokkeet. Ei kuulunu äänet ollenkaan. Vein sen kotiin riisiin ja annoin sen olla siellä seuraavaan päivään. Aamulla näytti siltä että puhelin toimii toimi äänet ja kuuntelin kokeeksi musiikkia. Sitten lähdin pois (puhelin oli siis laturissa) ja kun tulin takaisin senäytti sitä kuvaa jossa on se laturin johto ja sitten siinä oli myös iTunes kuva. Yritin käynnistää puhelimen mutta se ei reagoinut. Sitten tuli se applen logo ja sitten puhelin taas pimeni ja sama tapahtui monta kertaa. Onko mitään tehtävissä?

    • randommm

      Mulla viikon vanha iphone 6s, tippui vessanpönttöön ihan kokonaan ja kastui täysin :-)) kuivasin hyvin, riisiin yöksi ja seuraavana päivänä täysin normaali, kun mitään ei olis ollukkaan, hyvä apple!!

    • tälläistä

      Itsellä tippui iphone 5s veteen, mutta se oli ehkä puoliksi vedenpinnan alla. Mitä kannattaisi tehdä?

    • Eipuhelintatakataskuun

      Minulla tippui 6 tuntia sitten vuoden vanha iphone 7 vessanpönttöön, niin että kamera jäi vedenpinnan yläpuolelle onneksi. Kaitkaisin virran välittömästi pariksi tunniksi ja kuivasin ulkopinnat ja föönillä myös kuivasin. Puhelin toistaiseksi toimii täysin moitteettomasti.

    • Anonyymi

      Mun oma tippui vessanpönttöön! Ja löydettiin sitte Kahen päivän päästä oli ihan märkä ja ei lähtenyt päälle miten saisin toimivaan yritimme korjata sen mutta ei vieläkään toimi! Kertokaa pliis että mitä voitaisiin tehä!! Puhelin oli siis iPhone 6s!!🥺

      • Anonyymi

        Yrititte korjata sen miten?


      • Anonyymi

        Android luuri ostoon niin muuttuu elämäkin helpommaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Android luuri ostoon niin muuttuu elämäkin helpommaksi!

        Anroidkuraan ei kosketa iPhonen jälkeen. Aiempi oli Sonyn vedenpitävä luuri isolla näytöllä ja se pudotti ensin akkunsa takaosan irrottua liimauksistaan ja seuraavaksi etuosan tuloksena näytön vaurioituminen pilalle. Se oli 1. Ja viimeinen itäluuri. Se oli alle satasen käytetty, mutta oppirahat on maksettu ja iPhone on Puhelin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anroidkuraan ei kosketa iPhonen jälkeen. Aiempi oli Sonyn vedenpitävä luuri isolla näytöllä ja se pudotti ensin akkunsa takaosan irrottua liimauksistaan ja seuraavaksi etuosan tuloksena näytön vaurioituminen pilalle. Se oli 1. Ja viimeinen itäluuri. Se oli alle satasen käytetty, mutta oppirahat on maksettu ja iPhone on Puhelin!

        Käyttäjästä johtuva:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Android luuri ostoon niin muuttuu elämäkin helpommaksi!

        Miklä tavalla se vessanpyttyyn pudotettu kastunut Android puhelin on helpompi tässä asiassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäjästä johtuva:D

        Vapusesta johtuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miklä tavalla se vessanpyttyyn pudotettu kastunut Android puhelin on helpompi tässä asiassa?

        Koska sitä ei ole pudotettu:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapusesta johtuva.

        Tuomas Akvinolainen syntyi mitä todennäköisimmin alkuvuodesta 1225 isänsä Landulfin kreivin linnassa Roccaseccassa, Napolin kuningaskunnassa, lähellä Aquinoa. Nykyisin linna on Frosinonen provinssissa Laziossa. Tuomas kuului pienaateliin, hän oli äitinsä kreivitär Theodora Theatelaisen kautta sukua Pyhän saksalais-roomalaisen keisarikunnan Hohenstaufenin keisaridynastialle.[1] Landulfin veli Sinibald toimi apottina ensimmäisessä benediktiiniluostarissa Monte Cassinossa. Tämä oli luonnollinen urapolku myös Tuomaan kaltaiselle nuoremmalle aatelispojalle.[1]

        Tuomas aloitti varhaiset opintonsa luostarissa viiden vuoden ikäisenä. Vuonna 1236 hän siirtyi Napolin yliopistoon, jossa hän päätyi dominikaanisääntökunnan vaikutuksen alle. Hän jätti yliopiston kuusitoistavuotiaana opiskeltuaan siellä kuusi vuotta. Sääntökunnan vaihtaminen ei ilahduttanut hänen perhettään. Matkalla Roomaan hänen veljensä ottivat hänet kiinni ja veivät hänen vanhempiensa eteen San Giovannin linnaan. Häntä pidettiin vankina vuoden tai kaksi, jotta hän luopuisi aikeistaan. Tuomaan varhaisten elämäkertojen mukaan hänen perheensä jopa hankki prostituoidun viettelemään Tuomaan, mutta hän ajoi naisen pois. Lopulta paavi Innocentius IV puuttui asiaan. Tuomas liittyi dominikaaneihin seitsemäntoistavuotiaana vuonna 1243.[1]

        Tuomaan ohjaajat näkivät hänen lahjansa teologian opinnoissa. Loppuvuodesta 1244 hänet lähetettiin dominikaaniseen kouluun Kölniin, jossa Albert Suuri luennoi filosofiasta ja teologiasta. Vuonna 1245, 20-vuotiaana, hän seurasi Albertia Pariisin yliopistoon, jossa he viipyivät kolme vuotta. Pariisissa hän opiskeli, opetti ja kirjoitti useaan otteeseen tämän jälkeen. Pariisin alkuvuosinaan Tuomas sekaantui yliopiston ja luostariveljien väliseen kiistaan opetuksen vapaudesta. Hän vastusti voimakkaasti yliopiston puheita ja pamfletteja. Kun asiasta kanneltiin paaville, dominikaanit valitsivat Tuomaan puolustamaan sääntökuntaa. Hän onnistui tässä tehtävässä hyvin. Hän voitti jopa Guillaume de St Amourin, yliopiston tuon ajan merkittävimmän miehen, vastaväitteet.[1]

        Tuomas valmistui teologian kandidaatiksi. Vuonna 1248 hän palasi Kölniin, jossa hänet nimitettiin toiseksi luennoijaksi ja magister studentiumiksi. Tuona vuonna hän aloitti myös kirjallisen tuotantonsa ja julkisen osallistumisensa. Hän pysyi Albert Suuren seurassa useita vuosia ja sai suurimman osan vaikutteistaan häneltä. Tältä hän peri erityisesti kiinnostuksen Aristoteleen tuotantoon, joka oli juuri käännetty latinaksi, sekä elämäntyönsä, Aristoteleen filosofian ja kristillisten oppien yhteen saattamisen. Lopulta hänestä tuli vielä opettajaansakin suurempi filosofi ja teologi.[1]

        Pariisissa Tuomas kävi lukuisia oppiriitoja toisaalta arabialaisia aristoteelikkoja ja toisaalta Platonin ja Augustinuksen oppeja kannattaneita vastaan. Arabialaiset aristoteelikot kannattivat kahden totuuden oppia, jonka mukaan teologinen ja filosofinen totuus voivat olla erilaisia. Tuomas vastusti tätä jyrkästi. Platonistit taas katsoivat Platonin tavoin, että ”sielu on kuin kapteeni laivassa”. Tuomas kannatti sen sijaan aristoteelista ajatusta siitä, että sielu on ruumiin muoto[2] – latinaksi forma, eli sen kvidditeetti.

        Ura


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sitä ei ole pudotettu:D

        öhö öhö, öhö höhöhöhöhö


      • Anonyymi

        6s ei ole vedenkestävä, mutta 7 ja uudemmat ovat...


    • Anonyymi

      En tiedä mitä vittua nyt tehdä minun puhelimen kuuloke reiän sisälle meni pieni kivi miten vitussa saan sen pois ravistelu ei auta.

      • Anonyymi

        Just sillä V:tulla.


      • Anonyymi

        Olisko imuri mitään.


    • Anonyymi

      mulla kastu just mun ip Se (tippu vessanpönttöön) ja nyt se värisee ja puhelimen näyttö on ihan punainen. kirjoitan tätä sillä puhelimella! se värinä ei lopu vaan alkaa uudestaan ja uudestaan. laitoin sen riisiin pariksi tunniksi kuivattelin hiusten kuivaajallakin ja nyt ajattelin et jos laittaisin sen yöksi riisiin? (näyttö on rikki joten vettä meni varmaan sinnekkin..

      • Anonyymi

        Mikä malli?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe