kalat helppo

narsistihäiriöisen

saalis!!
Olen itse kalat nainen (nouseva jousimies).Ex mieheni ja suuri rakkauteni paljastui hitaasti vuosien aikana sairaaksi narsistihäiröiseksi ihmiseksi. Sitä ennen hän oli melkein nujertanut minut täysin. Olen hyvinkin tyypillinen kalat, mutta myös pirun vahva henkisesti. Vaikka hän teki minulle niin henkisesti sekä fyysisisesti kaiken mahdollisen pahuuden, niin silti hän vain vetosi minuun. Ei minulla ollut harhakäsityksiä, että olisin voinut häntä auttaa, mutta se harha oli, että toivoin hänen muuttuvan, kun minä vain osaisin olla "kiltisi". Mikään ei riittänyt; annoin kirjaimellisesti KAIKEN!!
Katson, että tällaisena vähän yliherkkänä paapoja kalana, olin mitä loistavin uhri narsistille. Ja väitän, että jos tehtäisiin tilastoja, niin kalat narsistin uhrina olisivan ykkösenä!!
Kun nyt olen jo paremmilla vesillä, minusta on tullut hai, joka varmasti puree ja kovaa, jos joku vielä yrittää käyttää minua hyväksi, yrittää lyödä, yrittää pettää tms.
Kiltteys ei ole hyve!!!Mutta pahuus on sitä, että käyttää toisen hyvyyttä häikäilemättä hyväkseen!!!

9

1848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös kalat?

      oliko hänkin kalat? tarkoitatko että kalat meieht ovat tälläisiä? koska mullakin oli kalamiehen kanssa todella huono kokemus ja siitä jäi vaan huonot muistot minulle, en ikinä unohda enkä anna anteeksi sille koskaan...

    • Kaksin

      Jestas meitä! Kirjoitit juuri osan minunkin tarinastani.Minäkin olen vahva hoivaava kalanainen. Monilla hyvillä ominaisuuksilla höystettynä. On paljon sellaisia ihmisiä jotka omisivat näitä meidän hyviä ominaisuuksiaan itselleen, ikäänkuin lostatteleisi niiden valossa! Mutta pidetään ne vaan itsellämme, ja nautitaan elämästämme. Joskus käy niin, että emme ymmärrä pahuuden määrää, se sokaisee kauniissa kasvoissa. Olemme oppineet jo tunnusmerkit ja ollaan herkkänä niiden edessä.En haluaisi muuttaa itseäni (ehkä vähän).Onhan meillä kaloilla todella rikas ja mielenkiitoinen elämä. Nautitaan täysillä eikä anneta jonkun pilata meidän upeaa elämää ja niitä tunteita joita olemme saaneet.

    • vihastu

      mutta älä syntiä tee. Älä anna auringon laskea vihasi yli. Pidä puolesi älä suostu koskaan hyväksikäyttöön, yksikin käsiksi käynti on merkki väkivaltaisuudesta sekä mitätöinti henkisestä väkivallasta. Kalat on tosiaan niin pehmeä ja kiltti luonne, että on helppo uhri. Olet nyt kasvanut vastoinkäymisten vuoksi ja olet entistä vahvempi. Älä kuitenkaan koveta itseäsi vaan pidä rakkaus mutta pidä myös puolesi äläkä siedä yhtään väkivaltaa, alistamista, hyväksikäyttöä tai muuta tuollaista pahuutta.

    • ei kala

      kirjoittanutta kalaa kohtaan, ja vaikken kalat olekkaan, mutta tunnen monia kaloja ympäriltäni, ja näin ollen oppinut paljon kalojen luonteesta vuosien varrella. joskus kala on tosiaan viimeiseen saakka sinisilmäinen, ja haluaa uskoa hyvään, silloinkin kun sitä ei enää ole, tai ole ollutkaan. mutta lopulta toiset kalat mennä porskuttavat kuitenkin eteenpäin, yhtä kokemusta rikkaampana ja viisaampana, toisista tulee taas itsestään katkeroituneita ja luonnehäiriöisiä, ympäristönsä muokkaamina. kaksi kalaa - kaloilla siis aina kaksi suuntaa joista valita...

    • Danzigi

      Itsekkin olin 5vuotta narsistin kanssa eikä se todellakaan ollut mukavaa. Tuntuu olevan taipumusta näihin suhteisiin. Siis meillä kaloilla.. Jälkeenpäin asiat yleensä saa ihan toisenlaisen kuvan mitä ne sillä hetkellä on ollet. Sitä tajuaa miten helposti on saattanut antaa periksi ja tehdä toisen pillin mukaan. Kun ei vaan tahdo olla ilkeä toiselle. Liika kiltteys pitäis jotenki karsia. Ei ollut Jousimies minulle hyvää seuraa narsisminsa kanssa.

    • FISUnen.

      Täällä aivan sama juttu.. Exäni josta vihdoin luuleen päässeeni eroon on pahanlaatuinen narsisti, horoskoopiltaan oinas. Ystävälläni on aivan sama kokemus, hänkin on kalat ja exänsä härkä. Ystäväni minua paljon auttoikin, kun suhteestani koitin päästä irti, hän on erittäin hyvä tuki kun itselle on tapahtunut sama.

    • Saman läpikäynyt

      ...mutta en enää toista kertaa anna näin käydä. Itelläni oli myös narsistinen Oinas, joka näytti "suuremmuuttaan" niin henkisesti kuin fyysisestikin. Onni oli kuitenkin siinä, että ymmärsin lähteä ajoissa pois pahan vallasta.

      Opin kuitenkin jotain siitä. Vahvuuteni ja itseluottamukseni kasvoi. Samoin kävi positiivisuudelleni, sillä olen nykyään iloisempi, rempseämpi ja nautin suunnattomasti pienistäkin hyvistä hetkistä. Kyllä elämä on ihanaa... :D

      • fisuleidi

        Olen ollut vakavassa suhteessa oinasmieheen ja en usko että kovin narsistisia ovat. Narsistisin merkki on neitsyt. Olen eronnut oinaastani, omasta alotteestani tottatosiaan. Olen ns. herkkä kalat, mutta olin se vahvempi osapuoli... juuri se joka osasi sanoa: tämä ei enää toimi.

        En tiedä mikä merkki sopii kaloille parhaiten... mutta itse olen 40-vuotiaana rakastunut tosissaan narsistiseen neitsyeen. Huh! Tiedän että hulluutta, mutta en ikinä ole ollut tämän rakastuneempi (huom olemme seurustelleet yli vuoden).


    • Maaliskuun Idus

      Sydän melkein hyppäs kurkkuun kun luin tuon postauksesi. Olen itse kalatnainen, nousurapu. Exällä ei siis ollut tuo narsistinen persoonallisuushäiriö, vaan rajatilahäiriö, tai epävakaa persoonallisuus kuten nykyään sanotaan.

      Suhdetta ei kestänyt kuin vajaan vuoden verran, mutta sinä aikana kotini hajotettiin maantasalle ja korut on tätä nykyä kanissa. Fyysinen väkivalta oli lievää, mutta henkinen väkivalta jotain sanoinkuvaamatonta. Mustasukkaisuutta vainoharhaisuuteen saakka, jatkuvaa kontrollointia ja määräilemistä, syyttelyä asioista joita en ollut tehnyt tai sanonut.

      Minäkin toivoin hänen muuttuvan, vaikka järki sanoi että jos mies lähentelee jo viittäkymppiä ja on ikänsä ollut sairaalloisen mustasukkainen, hän ei muutu, paitsi jos vielä vähän yritän...

      Minun on yksinkertaisesti vaikea käsittää miten kiltteyteen voi vastata ilkeydellä. Ilkeyskin on tässä kohtaa lievä ilmaisu, kun se oli lopuksi silkkaa sadismia. Harva asia saa minua muutenkaan suuttumaan yhtä herkästi kuin epäoikeudenmukaisuus, enkä tarkoita ainoastaan itseäni, vaan mailman menoa yleensä.

      En ollut yhtä vahva kuin sinä, koska alle vuodessa ehdin sairastua läheisriippuvuuteen, paniikkihäiriöön ja yleistyneiseen ahdistushäiriöön. Toipuminen on silti ollut nopeaa, kiitos äitini ja ystävien tuen.

      Kaikesta huolimatta haluan mieluummin säilyttää luottamukseni ihmiseen mieluummin kuin elää loppuelämäni katkerana, epäluuloisena kyynikkona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe