Haluttomuus rikkoo suhdetta =/

***---kyllästynyt!

Olemme 21/23v pariskunta ja seurustelleet muutaman vuoden. Seksielämämme on täysin kuollutta, tämän vuoden puolella jopa hurjat kaksi kertaa. Syynä on naispuolison haluttomuus, ei siis mitään seksihaluja. Hän ei siis myöskään hoitele itseään, saati sitten meillä olisi mitään keskeistä.

Suhteen alussa, varmaan ekat 1.5-2v kaikki pelas hyvin ja petipuuhia oli varsin ahkerastikkin. Siitä se pikku hiljaa laantui ja aalloittain on nytten mennyt jo melkein olemattomaksi asti. Häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta ja aloitetta hän ei tee varsinkaan ikinä. On vaan aika erittäin vittumaista kerran kuukaudessa yrittää ja saada silloinkin pakit, vastaus on "väsyttää". Sitten asiasta en saa puhua sen jälkeen, koska silloin se on painostamista. Myöskään en saa ottaa itseeni kun hän torjuu 90% kerroista. Nykyään vaan en uskalla/kehtaa tehdä aloitetta kun pakit sieltä tulee enivei.

Olen kokeillut montaa keinoa, olla puhumatta tai tekemättä aloitetta, josko se auttaisi. Tuloksena ei seksiä yli kuukauteen. Koittanut ensin hieroa, käyttää elokuvissa ym. enkä ole maininnut asiasta koko päivänä ja illalla tehnyt aloitteen = ei nyt. Alkaa olemaan konstit ja motivaatio jo aika vähissä. Ja jos otan asian puheeksi hänen kanssaan, niin hän ei ota ongelmaa vakavasti, koska ei sinällään häntä haittaa. Ilmeisesti pärjäisi loppu elämän ilmankin.

Oma tilanteeni, kun ei ole sama. Olen kuitenkin nuori mies, enkä olisi vaatimassa mitään erityistä, kerta viikkoonkin pitäisi mielen huomattavasti virkeämpänä.

En väitä, että olisin kaikki asiat hoitanut omalta puoleltanikaan 100% oikein, mutta on selvää ettei kumppanilla ole mitään haluja edes itsensä hoitelemiseen, joten tuntuu aika typerältä edes ehdottaa seksiä kun tietää ettei häntä ainakaan itsensä takia kiinnosta yhtään.

Ongelmaa on kestänyt jo kohta liki kaksi vuotta ja alkaa oikeasti olemaan jo käämi aika tiukalla. Pitääkö vaan hyväksyä että häntä ei minun tarpeet kiinnosta ja hänellä ei omia tarpeita ole? En vain tiedä kestänkö seksittömässä suhteessa kuinka pitkään.. Muuten kun suhde toimii ihan ok.

Syitä tähän haluttomuuten hän laskee e-pillerit, lääkkeet ym. On hän varmaan minuunkin kyllästynyt. Syitä tuntuu aina olevan monia, mutta ratkaisuja ei yhtään. Veikkaan että jos seksiä harrastettaisiin silloin kun häntä kiinnostaa, kerrat voisivat olla 1-2 vuodessa.

Ajatuksella kun leikkii niin tulee mieleen että käykö neiti vieraissa tjsp. kieltää ainakin asian ja on pettämistä vastaan kovasti, mutta en ymmärrä miten ennen aktiivinen seksielämämme on kuollut täysin, eikä häntä kiinnosta puhua asiasta ja vaivaantuu aina kun otan asian esille. Itse seksi sujuu kyllä ihan hyvin sikäkimikäli sitä joskus harrastetaan.

Tuntuu tyhmältä nettiin kirjoittaa asiasta mutta johkin on purkauduttava kun muuten ei saa unta :P

Nyt naiset auttakaa miestä mäessä ;)

36

7429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • & mielialalääkkeet

      vie osalta himot.
      Ja sitten , jos toinen ei osaa.
      Ootko varma, että osaat ottaa myös hänet huomioon?
      Ei o kivaa, jos vaan toinen saa.

      • Aloittaja-/-*/-*/

        Niin, lääkkeitä hänkin epäilee. Ei se silti hirveästi minua lohduta jos pitää ajatella että seksielämä tässä suhteessa onkin aikalailla tässä.

        Kyllä hän saa seksin aikana 90% kerroista ja toisinaan kahdestikkin. En väitä olevani mikään härkä, mutta en usko että tässä on siitä kyse. Sillä hänellä ei ole mitään intressiä masturbaatioonkaan jne.


      • muitakin
        Aloittaja-/-*/-*/ kirjoitti:

        Niin, lääkkeitä hänkin epäilee. Ei se silti hirveästi minua lohduta jos pitää ajatella että seksielämä tässä suhteessa onkin aikalailla tässä.

        Kyllä hän saa seksin aikana 90% kerroista ja toisinaan kahdestikkin. En väitä olevani mikään härkä, mutta en usko että tässä on siitä kyse. Sillä hänellä ei ole mitään intressiä masturbaatioonkaan jne.

        ehkäisytapoja, kuin ne pillerit.
        Olen kuullut monen naisen sanovan, että pillereitten jättäminen teki ihmeitä.
        Sitten on sellainen sanonta, että nälkä kasvaa syödessä.
        Oletkos kokeillut tunnin jalkapohjahierontaa vaikka
        manteliöljyllä? (almondoil) löytynee ruokakaupasta.
        Sesamöljy käynee myös hyvin ;D.


      • syytä
        muitakin kirjoitti:

        ehkäisytapoja, kuin ne pillerit.
        Olen kuullut monen naisen sanovan, että pillereitten jättäminen teki ihmeitä.
        Sitten on sellainen sanonta, että nälkä kasvaa syödessä.
        Oletkos kokeillut tunnin jalkapohjahierontaa vaikka
        manteliöljyllä? (almondoil) löytynee ruokakaupasta.
        Sesamöljy käynee myös hyvin ;D.

        pitää tarkastella elämäntilannetta laajalti. Stressi, murheet ja kiireinen työ esim. vaikuttaa. Itse olisin tyytyväinen jos edes kerran kuukaudessa. Viime kerta joskus ennen joulua. Jatkuva stressi taloudesta ja töiden jatkumisesta haittaa meillä.. Velkaa ja yt-jutut.


      • Lassenlissu

        e-pillerit vie haluja, se on myytti. Mielialalääkkeet eri juttu. Toivon, että kysyjä saa ratkaistua asian. Kyllä asia pitää puida alusta loppuun yhdessä kumppanin kanssa. Seksi kuuluu olennaisena osana parisuhteeseen. Jos kumppanisi ei suostu asiasta keskustelemaan, on syytä tehdä ikäviäkin päätöksiä. Noin nuorella iällä elämä edessä, ei sitä kannata tuhlata suhteeseen, josta ei saa tyydytystä vaan päin vastoin.


      • hjkl45
        Lassenlissu kirjoitti:

        e-pillerit vie haluja, se on myytti. Mielialalääkkeet eri juttu. Toivon, että kysyjä saa ratkaistua asian. Kyllä asia pitää puida alusta loppuun yhdessä kumppanin kanssa. Seksi kuuluu olennaisena osana parisuhteeseen. Jos kumppanisi ei suostu asiasta keskustelemaan, on syytä tehdä ikäviäkin päätöksiä. Noin nuorella iällä elämä edessä, ei sitä kannata tuhlata suhteeseen, josta ei saa tyydytystä vaan päin vastoin.

        Nykyisinhän monet syövät SSRI-lääkkeitä ja ne estävät tehokkaasti orgasmin saamisen sekä voivat aiheuttaa pysyvän haluttomuuden.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Post-SSRI_sexual_dysfunction


    • tilanteesi..

      Omakohtaisesti voin sanoa, että e-pillerit todellakin aiheuttavat mielialan laskua, mikä voi ilmentyä mm. haluttomuutena. Eli suosittelisin, että kokeilisitte olla vaikka 1 v. ilman pillereitä tai muutakaan hormonaalista ehkäisyä, jotta naisesi elimistö palautuisi "normaaliksi". Minulla tämä toimi, eli seksihalut palautui.. Mutta kieltämättä vakisuhteessa on ikävää kortsun kanssa pelata, mutta eikö ole parempi sekin kuin olla kokonaan ilman?? ;)

    • ongelma 84

      Meillakin kaksi ekaa vuotta meni hyvin, kaksi viimeista etta joka kerta mua vaan kiinnostaa vahemman.. en tieda miksi.. en hoitele itseani.. mutta ei vaan han kiinnosta. Suhde muuten toimii todella hyvin, en syo edes pillereita. Harmin paikka.

      • eeemmm

        että suhde ilman seksiä taitaa olla sitten jo vaan normaali/tavallinen ystävyys suhde.. :/ ...mutta jos kumppani sairastaa esim masennusta, jota voi olla joskus vaikea havaita toisen ihmisen, tarkoitan että ei välttämättä vaikuta masentuneelta vaikkakin on tätä. mutta jos tätä ei ole ja kun kerran romantiikkaa ja hellyyttäkin on jo kokeiltu ni en kyllä edes naisena enää oikein osaa sanoa itselleni tulee aikoja kun ei kiinnosta ja haluaa vaan olla toisen lähellä mutta kyllä se yleensä siitä sitten ohi menee kun mies oikeesti ottaa toisen huomioon .. ryyppäättekö? menkää juhlimaan sillon mulla yleensä estot lähtee kankkulan kaivoon ja kun mies vielä muistaa todella paljon kehua !


      • toinen mies

        Suhde ei voi toimia hyvin jos seksielämä ei toimi. Herää jo todellisuuteen.


    • Make60

      Oletpa kauan kestänyt koska moni mies vaihtaa naista tai käy vieraissa jos ei saa 2-4 viikkoon omalta puolisolta seksiä. Vaihda ajoissa naista ettei vanhana tarvitse katua koska senhän takia sitä kimpassa olaan ettei tarvitse muualta seksi hakea. Ei naisesi siitä mihinkään muutu jos jo noin nuorena halua tai viitsi puolisonsa kanssa harrastaa seksiä. Normaalisti seksiä harrastetaan 3-7 kertaa viikossa.

      • VarttiMa

        meilläkin.. m30/n24, hyvä parisuhde muutoin mutta seksiä ei enää ole. masennus on naisella todettu, sai lääkkeet ja psykologit. mieli on parempi mutta seksi ei vaan kiinnosta. tätä nyt kestänyt pari vuotta ja nyt alkaa olla mitta täysi. jokohan sitä uskoisi ettei tämä tästä miksikään muutu? lapsi tietenkin on se mikä yhdessä on pitänyt mutta.. itseään vartenhan sitä kuitenkin eletään.


    • uiouioi

      Hänellä ei ole tunteita sua kohtaan ja luultavasti hänellä on uus mies?? Hän vain odottaa oikeaa hetkeä jotta uskaltaa jättää sut? Taaai sukupuolitauti

    • nainen27-v

      Syitähän riittää, mutta kerronpa sulle oman juttuni!
      Olen seurustellut poikaystäväni kanssa runsaat 4 vuotta. Rakastan häntä enemmän kuin ketään, mutta en kertakaikkiaan enää syty! :/ Lopetin e-pillerien syömisenkin, mutta sekään ei auttanut. En syö mitään lääkkeitä, mutta olen ollut ehkä vähän masentunut.
      Poikaystäväni ihme kyllä tyytyy nykyään siihen 1-2 kertaan viikossa (onneksi hänellä on paljon muutakin puuhasteltavaa, enkä tarkoita muita naisia:) ja kyllä minä siitä nautinkin, mutta joudun kyllä käyttämään mielikuvitustani. Mutta en vain "osaa nähdä" enää miestäni seksuaalisesti :(
      Olenkin päätynyt siihen, että olen vain kertakaikkisen kyllästynyt (poikaystäväni sanoo, että olen ihan selvästi masentunut). Ongelmia meillä ei sen kummemmin ole.
      Kannattaa ihmeessä jutella asiasta tyttöystävän kanssa.

      • rva Tilhi

        Eikähän se mies kyllästy tuolla menolla sinuun ja vaihtaa vähän parempaan.


    • wfwefwefwef

      Meillä myös seksihalut on parin vuoden seurustelun aikana melkein täysin kuolleet. Ei siis minulla, mutta naisellani kyllä.
      Kolmatta osapuolta ei ole, hän ei vain jostain syystä syty usein. Silloin kun syttyy, seksi on taivaallista. Syytä emme tiedä varmaksi ja olemme asiasta puhuneetkin. Masennus/pillerit eivät ole syynä.
      Seksi oli 1.5v aktiivista, jopa useita kertoja viikossa/monta kertaa päivässä. Heti kun muutimme yhteen seksi väheni. Epäilen syyksi sitä, että näemme jatkuvasti...
      Voin sanoa, että kyllä se syö ihmistä. Suhteemme on muuten täydellistä, harmittaa vain tämä seksi-asia. Kerran-kaksi kuussa on se yleisin enkä halua häntä missään nimessä painostaa.

    • dsdsdsdsdsd

      ulkoista palvelut...

    • nainen24vv

      Mekin ollaan nuoria, ja seurusteltu jo 5vuotta. Tämän vuoden puolella ei yhtään yhdyntää, jotain muuta säätöä ehkä ja siinäkin mies on ollut ottavana osapuolena:/ Meilläkin oli alussa hyvä intiimi suhde 2krt viikossa ja siitä se alkoi harvenemaan.Reilu vuosi sitten lopetin e-pillereiden käytön koska se tuntui turhalta, kun ei ollut edes aktiivinen seksi elämä. Sen jälkeen käytetty kondomia. Tuskastuttavaa yrittää lähestyä toista, kun aina on väsy tai pää kipeä tms. Mieheni ei enään edes suutele kiihkeästi, niinkuin ennen. Pettämisestä tuskin on kyse. ( tai sitten se on ajatuksen tasolla, eikä pysty enään ajattelemaan minua sillä tavalla)

      Meillä on muuten ihan hyvä suhde, mukavaa yhdessä. Ja mies on tyytyväinen siihen. Puhuttu on jonkin verran asiasta, ja mies on ottanut asian kevyesti. Sen jälkeen petipuuhat on piristynyt ehkä pariin seksi kertaan.. Sitten taas alkaa kuivakausi. Ei jaksa koko ajan ottaa asiaa puheeksi. En tiedä mitä teen.. Riittäisi edes kerran kuussa. Olen myös huomannut mieheni halujen olevan paremmat, juuri kun kuukautiseni ovat alkamassa, missä syy? Valitsee väärän ajan kohdan ja eihän silloin seksistä mitään tule. Myös keväällä mieheni on hieman aktiivisempi kuin normaalisti..

    • ....

      hyvä ihminen hoitamassa halut muualla. ei kenenkään pidä kärsiä seksittömyydestä suhteessa! se on loppupeleissä ihan sama mikä se pohjimmainen syy on ettei nainen halua jos hän ei ole halukas siitä puhumaan tai ratkaisemaan asiaa. jos et halua lopettaa suhdetta niin käyt sitten tyydyttämässä halut vaikka jonkun samassa tilanteessa olevan naisen kanssa. mä olen jo pidemmän aikaa toiminut näin koska oma nainen ei halua seksiä. tämä toimii koska molemmat saa sitä mitä haluaa. minä seksiä ja puoliso vapauden seksistä sekä siitä puhumisesta ja riitelystä.

    • wewewewe

      Ainakin naisen seksuaalisuus tulee aivoista, eli käsihaaroihin- juttu ei yleensä toimi (poikkeuksia on tottakai), joten ehdotan, että jatkat sillä linjalla, ettet painosta yhtään. Toinen vaihtoehto on eroaminen. Sama tilanne täällä, pettämisestä ei ole kyse, toinen ei vain halua kuin joskus.

    • aleksi

      teet mitä tahansa se ei muutu siinä suhteessa valitettavasti,omakohtainen kokemus 25v.Yritin kaikki konstit ja madollisuudet mikään ei ole auttanut,syykin tais selvitä joku vuosi sitten(vaimoni ei rakasta minua)ps.älä jätä elämääsi elämättä

    • syytä, ehkä evra tai mies

      ois kiva tietää mitä tehä

      • politics

        Olen mukava mies. Jos nielen suruni vaimoni haluttomuudesta ja olen mukava, niin vaimoni provosoi minut tahallaan riitelemään kanssaan, jotta voisi sitten syyttää minua haluttomuudestaan. Vaimoni alkaa arvostelemaan sitä, kun hoitelen itseni. Arvostelu menee sillä linjalla että tätä, vai tuotako sinä vain haluat? Kas kun vaimo ei ymmärrä/halua ymmärtää että miesten seksuaalisuus koostuu sekä fyysisestä ja henkisestä puolesta ja fyysinen halu on se, joka valvottaa joka yö vaimon kylmää selkää katsellessa. Elän maanpäällisessä helvetissä ja se ei ole yhtään liioiteltu ilmaisu. Koen että en pysty olemaan lapsellenikaan niin hyvä isä, kuin haluaisin, kun tämä asia vie puolet voimistani koko ajan. Kerran yritin erotakin, mutta silloin vaimoni oli pikkupäissään koko ajan ja lapsemme sai sitä katsella, oli pakko palata takaisin panemaan asiat kuntoon. Ilmeisesti minun pitää alkaa yksinhuoltajaksi, silloin on vain pelkona että exä juo itsensä katuojaan. Ai niin, hänen mukaansahan olen maailman vittumaisin mies, miksipä siis kantaisin huolta toisista ihmisistä? Kertokaapa naiset muuten, kummasta kärsitte enemmän, omasta haluttomuudesta, vai siitä että haluatte koko ajan saamatta mitään? Haluaisitteko valita jälkimmäisen vaihtoehdon itsellenne, meille miehille ette useinkaan anna mitään muuta vaihtoehtoa....


      • Yksi nainen vain
        politics kirjoitti:

        Olen mukava mies. Jos nielen suruni vaimoni haluttomuudesta ja olen mukava, niin vaimoni provosoi minut tahallaan riitelemään kanssaan, jotta voisi sitten syyttää minua haluttomuudestaan. Vaimoni alkaa arvostelemaan sitä, kun hoitelen itseni. Arvostelu menee sillä linjalla että tätä, vai tuotako sinä vain haluat? Kas kun vaimo ei ymmärrä/halua ymmärtää että miesten seksuaalisuus koostuu sekä fyysisestä ja henkisestä puolesta ja fyysinen halu on se, joka valvottaa joka yö vaimon kylmää selkää katsellessa. Elän maanpäällisessä helvetissä ja se ei ole yhtään liioiteltu ilmaisu. Koen että en pysty olemaan lapsellenikaan niin hyvä isä, kuin haluaisin, kun tämä asia vie puolet voimistani koko ajan. Kerran yritin erotakin, mutta silloin vaimoni oli pikkupäissään koko ajan ja lapsemme sai sitä katsella, oli pakko palata takaisin panemaan asiat kuntoon. Ilmeisesti minun pitää alkaa yksinhuoltajaksi, silloin on vain pelkona että exä juo itsensä katuojaan. Ai niin, hänen mukaansahan olen maailman vittumaisin mies, miksipä siis kantaisin huolta toisista ihmisistä? Kertokaapa naiset muuten, kummasta kärsitte enemmän, omasta haluttomuudesta, vai siitä että haluatte koko ajan saamatta mitään? Haluaisitteko valita jälkimmäisen vaihtoehdon itsellenne, meille miehille ette useinkaan anna mitään muuta vaihtoehtoa....

        Minä en muista naisista tiedä, mutta itse ainakin KÄRSIN suunnattomasti omasta haluttomattomuudestani... Haluaisin haluta ja viettää ihanaa, kiihkeää seksielämää, koko ajan haluavan mieheni kanssa. Mutta kun ei haluja tule, niin mistä ihmeestä minä niitä saan?

        Päivittäin tunnen syyllisyyttä, kun minun takiani meillä ei ole tarpeeksi seksiä, miehelleni. Hän painostaa minua asialla, ehkä tahtomattaankin tosi paljon. Hän ei ymmärrä miltä tuntuu ruveta kerta toisensa jälkeen seksipuuhiin, kun ei vain yhtään kiinnosta ja seksi tuntuu silloin lähinnä inhottavalta hyväksikäytöltä...

        Silti harrastamme seksiä keskimäärin 2 krt viikossa, eli en nyt ihan puutteeseen miestäni jätä, vaikka hänen puheistaan voisi niin päätellä. Kyllä minä seksistä usein nautin, jos satun lämpenemään, mutta fyysisiä haluja ei ole oikeastaan koskaan. Ja kun ei ole fyysistä halua, ei usein ole henkistäkään ja silloin seksin aloittaminen on todella vaikeaa.

        En tiedä, mistä haluttomuuteni johtuu, ehkä monen asian summa: stressi, kolme pientä lasta, e-pillerit! (jotka lopetin äsken, odotan vaikuttaako haluihin) , jatkuva rahapula, tyytymättömyys omaan vartaloon... ym.

        Meillä on muuten todella hyvä suhde, rakkautta riittää ja pidän miestäni tosi komeana ja olen hänestä ehdottomasti kiinnostunut fyysisesti ym. Toivon vaan, että tämä seksiongelma ratkeaisi...

        Mutta kirjoituksesi pisti miettimään miehen näkökulmaa enemmän... Aika ristiriitainen ja vaikea tilanne mielestäni tämä seksihaluttomuus... Että kumpi on pahempi, haluta koko ajan saamatta mitään vain olla haluamatta koskaan mitään ja mahdollisesti antaa toiselle senkin uhalla, että seksi alkaa inhottaa ja tuntua pakolta... Minä ainakin kärsin kovasti tuosta jälkimmäisesti ja haluaisin todellakin, että tilanne korjaantuisi. Vaikea, vaikea asia...

        Toivon, että sinun kohdallasi tilanne muuttuisi parempaan suuntaan!


      • 5674321
        Yksi nainen vain kirjoitti:

        Minä en muista naisista tiedä, mutta itse ainakin KÄRSIN suunnattomasti omasta haluttomattomuudestani... Haluaisin haluta ja viettää ihanaa, kiihkeää seksielämää, koko ajan haluavan mieheni kanssa. Mutta kun ei haluja tule, niin mistä ihmeestä minä niitä saan?

        Päivittäin tunnen syyllisyyttä, kun minun takiani meillä ei ole tarpeeksi seksiä, miehelleni. Hän painostaa minua asialla, ehkä tahtomattaankin tosi paljon. Hän ei ymmärrä miltä tuntuu ruveta kerta toisensa jälkeen seksipuuhiin, kun ei vain yhtään kiinnosta ja seksi tuntuu silloin lähinnä inhottavalta hyväksikäytöltä...

        Silti harrastamme seksiä keskimäärin 2 krt viikossa, eli en nyt ihan puutteeseen miestäni jätä, vaikka hänen puheistaan voisi niin päätellä. Kyllä minä seksistä usein nautin, jos satun lämpenemään, mutta fyysisiä haluja ei ole oikeastaan koskaan. Ja kun ei ole fyysistä halua, ei usein ole henkistäkään ja silloin seksin aloittaminen on todella vaikeaa.

        En tiedä, mistä haluttomuuteni johtuu, ehkä monen asian summa: stressi, kolme pientä lasta, e-pillerit! (jotka lopetin äsken, odotan vaikuttaako haluihin) , jatkuva rahapula, tyytymättömyys omaan vartaloon... ym.

        Meillä on muuten todella hyvä suhde, rakkautta riittää ja pidän miestäni tosi komeana ja olen hänestä ehdottomasti kiinnostunut fyysisesti ym. Toivon vaan, että tämä seksiongelma ratkeaisi...

        Mutta kirjoituksesi pisti miettimään miehen näkökulmaa enemmän... Aika ristiriitainen ja vaikea tilanne mielestäni tämä seksihaluttomuus... Että kumpi on pahempi, haluta koko ajan saamatta mitään vain olla haluamatta koskaan mitään ja mahdollisesti antaa toiselle senkin uhalla, että seksi alkaa inhottaa ja tuntua pakolta... Minä ainakin kärsin kovasti tuosta jälkimmäisesti ja haluaisin todellakin, että tilanne korjaantuisi. Vaikea, vaikea asia...

        Toivon, että sinun kohdallasi tilanne muuttuisi parempaan suuntaan!

        "Hän ei ymmärrä miltä tuntuu ruveta kerta toisensa jälkeen seksipuuhiin, kun ei vain yhtään kiinnosta ja seksi tuntuu silloin lähinnä inhottavalta hyväksikäytöltä"

        Älä hyvä ihminen tuollaiseen alennu toisen painostuksesta tai mistään muustakaan syystä.


      • 5674321 kirjoitti:

        "Hän ei ymmärrä miltä tuntuu ruveta kerta toisensa jälkeen seksipuuhiin, kun ei vain yhtään kiinnosta ja seksi tuntuu silloin lähinnä inhottavalta hyväksikäytöltä"

        Älä hyvä ihminen tuollaiseen alennu toisen painostuksesta tai mistään muustakaan syystä.

        Kyllä minäkin miehelleni annoin tuossa eräs päivä, ihan siksi kun halusin tyydyttää hänet vaika itse en ollut lainkaan mukana ajatuksessa, vaikka kuulemma olin märkä :O


      • haluton
        Eiko-chan kirjoitti:

        Kyllä minäkin miehelleni annoin tuossa eräs päivä, ihan siksi kun halusin tyydyttää hänet vaika itse en ollut lainkaan mukana ajatuksessa, vaikka kuulemma olin märkä :O

        Ollaan seurusteltu reilu 4 vuotta ja oon kadottanut kaiken seksuaalisen kiinnostuksen. Hyvin harvoin kerran kahdessa kuussa saatan itekseni puuhailla, joskus kun se oli oikein hauskaa. Haluaisin harrastaa seksiä poikaystäväni kanssa (hän sitä ainakin haluaa) mutta en pääse fiilikseen. En halua häntä, itseäni enkä kyllä ketään muutakaan. Ihan rehellisesti, ei ole panettanut jotakuinkin vuoteen. Mun halut ei siitä nouse että mua ei painosteta. Ei kyllä painostamallakaan. Pillereitä olen syönyt niin kauan etten usko syyn olevan siinäkään. Tämä vaivaa mua hirveästi. Inhoan torjumista mutta ahdistun kun tuntuu että läheisyyden pitäis usein johtaa panemiseen ja mie en vaan kiihotu yhtään. Mikään kosketus ei saa mitään vibroja enää aikaan. Jokasesta "epäonnistuneesta" kerrasta (kun mikään ei tunnu miltään) tulee vaan vaikeampi olo. En kiihotu, en kostu. Harmittaa ja ahdistaa hirveästi. Miten tästä pääsee eroon? :( En todellakaan halua että poikaystäväni vaihtais naista tai ulkopuolistais asian. En jaksa tätä.


      • haluton kirjoitti:

        Ollaan seurusteltu reilu 4 vuotta ja oon kadottanut kaiken seksuaalisen kiinnostuksen. Hyvin harvoin kerran kahdessa kuussa saatan itekseni puuhailla, joskus kun se oli oikein hauskaa. Haluaisin harrastaa seksiä poikaystäväni kanssa (hän sitä ainakin haluaa) mutta en pääse fiilikseen. En halua häntä, itseäni enkä kyllä ketään muutakaan. Ihan rehellisesti, ei ole panettanut jotakuinkin vuoteen. Mun halut ei siitä nouse että mua ei painosteta. Ei kyllä painostamallakaan. Pillereitä olen syönyt niin kauan etten usko syyn olevan siinäkään. Tämä vaivaa mua hirveästi. Inhoan torjumista mutta ahdistun kun tuntuu että läheisyyden pitäis usein johtaa panemiseen ja mie en vaan kiihotu yhtään. Mikään kosketus ei saa mitään vibroja enää aikaan. Jokasesta "epäonnistuneesta" kerrasta (kun mikään ei tunnu miltään) tulee vaan vaikeampi olo. En kiihotu, en kostu. Harmittaa ja ahdistaa hirveästi. Miten tästä pääsee eroon? :( En todellakaan halua että poikaystäväni vaihtais naista tai ulkopuolistais asian. En jaksa tätä.

        Se on inhottavaa jos/kun tuntuu että kohta toinen jättää sen takia ettei "halua" :(
        Voimia sulle, et ole ongelmas kanssa yksin...


      • haluton
        haluton kirjoitti:

        Ollaan seurusteltu reilu 4 vuotta ja oon kadottanut kaiken seksuaalisen kiinnostuksen. Hyvin harvoin kerran kahdessa kuussa saatan itekseni puuhailla, joskus kun se oli oikein hauskaa. Haluaisin harrastaa seksiä poikaystäväni kanssa (hän sitä ainakin haluaa) mutta en pääse fiilikseen. En halua häntä, itseäni enkä kyllä ketään muutakaan. Ihan rehellisesti, ei ole panettanut jotakuinkin vuoteen. Mun halut ei siitä nouse että mua ei painosteta. Ei kyllä painostamallakaan. Pillereitä olen syönyt niin kauan etten usko syyn olevan siinäkään. Tämä vaivaa mua hirveästi. Inhoan torjumista mutta ahdistun kun tuntuu että läheisyyden pitäis usein johtaa panemiseen ja mie en vaan kiihotu yhtään. Mikään kosketus ei saa mitään vibroja enää aikaan. Jokasesta "epäonnistuneesta" kerrasta (kun mikään ei tunnu miltään) tulee vaan vaikeampi olo. En kiihotu, en kostu. Harmittaa ja ahdistaa hirveästi. Miten tästä pääsee eroon? :( En todellakaan halua että poikaystäväni vaihtais naista tai ulkopuolistais asian. En jaksa tätä.

        Haluan kertoa muille jotka on samasta ongelmasta kärsineet, että tilanne voi muuttua. En tiedä onko mitään suhteessa olennaisesti muuttunut, mutta itse olen jonku viban löytänyt uudestaan. En ole vielä lähelläkään sitä mitä joskus, mutta suunta on oikea. Halutonta fiilistä kesti puolisentoista vuotta, aika totaalista "älä edes koske minuun"-oloa. Toivottavasti muillakin on parannusta havaittavissa! :)

        Jos syitä haluaa miettiä, voi olla että kärsin jossain vaiheessa lievästä masennuksesta, joka on voinut vaikuttaa. Vaikka henkinen olotila parantui aikoja sitten, halujen uudelleen löytyminen ehkä kesti.


      • Tympääntynyt.
        Yksi nainen vain kirjoitti:

        Minä en muista naisista tiedä, mutta itse ainakin KÄRSIN suunnattomasti omasta haluttomattomuudestani... Haluaisin haluta ja viettää ihanaa, kiihkeää seksielämää, koko ajan haluavan mieheni kanssa. Mutta kun ei haluja tule, niin mistä ihmeestä minä niitä saan?

        Päivittäin tunnen syyllisyyttä, kun minun takiani meillä ei ole tarpeeksi seksiä, miehelleni. Hän painostaa minua asialla, ehkä tahtomattaankin tosi paljon. Hän ei ymmärrä miltä tuntuu ruveta kerta toisensa jälkeen seksipuuhiin, kun ei vain yhtään kiinnosta ja seksi tuntuu silloin lähinnä inhottavalta hyväksikäytöltä...

        Silti harrastamme seksiä keskimäärin 2 krt viikossa, eli en nyt ihan puutteeseen miestäni jätä, vaikka hänen puheistaan voisi niin päätellä. Kyllä minä seksistä usein nautin, jos satun lämpenemään, mutta fyysisiä haluja ei ole oikeastaan koskaan. Ja kun ei ole fyysistä halua, ei usein ole henkistäkään ja silloin seksin aloittaminen on todella vaikeaa.

        En tiedä, mistä haluttomuuteni johtuu, ehkä monen asian summa: stressi, kolme pientä lasta, e-pillerit! (jotka lopetin äsken, odotan vaikuttaako haluihin) , jatkuva rahapula, tyytymättömyys omaan vartaloon... ym.

        Meillä on muuten todella hyvä suhde, rakkautta riittää ja pidän miestäni tosi komeana ja olen hänestä ehdottomasti kiinnostunut fyysisesti ym. Toivon vaan, että tämä seksiongelma ratkeaisi...

        Mutta kirjoituksesi pisti miettimään miehen näkökulmaa enemmän... Aika ristiriitainen ja vaikea tilanne mielestäni tämä seksihaluttomuus... Että kumpi on pahempi, haluta koko ajan saamatta mitään vain olla haluamatta koskaan mitään ja mahdollisesti antaa toiselle senkin uhalla, että seksi alkaa inhottaa ja tuntua pakolta... Minä ainakin kärsin kovasti tuosta jälkimmäisesti ja haluaisin todellakin, että tilanne korjaantuisi. Vaikea, vaikea asia...

        Toivon, että sinun kohdallasi tilanne muuttuisi parempaan suuntaan!

        Olen syönyt e-pillereitä noin kaksi vuotta. Ensimmäinen vuosi poikaystävän kanssa oli ihanaa ! Rakastelimme kiihkeästi ja moneen kertaan viikossa. Nyt toinen vuosi menossa ja tuntuu että halut kadonneet. :< se tuntuu surulliselta, koska haluan miestäni ja haluan sitä rakastelua mitä meillä on noin vuosi sitten. Mutta kun yritän ryhtyä hommiin, pelkään koko ajan etten ole tarpeeksi kostea ja muutenkin mietin koko ajan muita asioita. Rakastan häntä suuresti ja pidän kaikesta muusta mitä hän tekee (koskettaa, suutelee) mutta alapääni on pahin viholliseni ! Nyt parin kk aikana on tullut kutinaa ja paksua valkovuotoa sekä kipua alapäähän, siihen ne pienen pienet halunjyvät meneekin kun tietää että seksi sattuu. Veikkaan että se on hiiva tai joku muu tulehdus. Olen varannut ajan gynekologille ja isken asian pöydälle, enkä lähde sieltä ennenkuin asiaan on saatu selvitys. Haluan seksielämäni takaisin! Se vaikuttaa koko suhteeseeen, VAIKKA seksi ei olekkaan se tärkein asia suhteessa.


    • AnnaJoLovee

      Paitsi että mun mies ei halua seksiä. Viime kerrasta on pian 2 vuotta aikaa ja kyl alkaa olla pinna todella tiukalla.
      En usko pettämiseen, mutta ei riitä oikein usko enää tähän parisuhteeseenkaan. Juu nyt monet sanoo, et on se parisuhde muutakin, kuin seksiä. On on, mutta seksi on olennainen osa toimivaa parisuhdetta!

      Ja vielä kun itsellä tekee mieli melkein jatkuvasti, tai ainakin siltä tuntuu... Tämä menee mun mielestä jo henkisen väkivallan puolelle, kun toinen ei anna/suostu tms. Jos ei ittee kiinnosta, niin vois antaa vaikka kunnon kielikylvyn mut meillä ei kyl ole tapahtunut mitään sinne päinkään tosiaan pariin vuoteen.

      En mä ainakaan jaksa tällaista tilannetta enää kovinkaan pitkään. Mä kaipaan sitä fyysistä seksiä, ja eroottista olemista ja muuta. Ei riitä mikään kädestä piteleminen enää.

      Jos uskottomuus on pätevä syy erota, niin eikö seksittömyys sitten muka ole?

    • nainen 20v.

      Meillä likimain sama juttu. Saman ikäisiäkin olemme ja saman verran seurustelua takana. Vuosi sitten menimme kihloihin.

      Aloin käyttää ehkäisyrengasta puolisen toista vuotta sitten ja siitä asti on laskenut niin halut kuin mieliala tasaiseen tahtiin ja nyt ovat sitten rinnatkin kutistuneet olemattomiin. Kyllä siis ehkäisyllä voi olla vaikutusta. Tuntuu siltä, että voisin elää vaikka koko elämäni ilman seksiä ongelmitta. En pahemmin edes ajattele asiaa. Sitten kun mies siitä mainitsee, ahdistun. Rakastan häntä, enkä vilkuile todellakaan muita miehiä. Aivan sama, kuka olisi kumppanini, en silti haluaisi seksiä. Vielä vuosi sitten meillä oli varsin vilkasta makuuhuoneessa, mutta nyt kerrat ovat pikkuhiljaa harventuneet.

      Tokihan elämäntilannekin vaikuttaa. Minulla ainakin stressaavina aikoina on kaikkein vähiten haluja. Sitten ne saattavat herätä hetkeksi esim. lomamatkalla tai ylipäätään lomalla.

      • Nainen 26 v

        Uskomattoman samalta kuulostaa muiden naisten kertomukset haluttomuudesta. Mua ei ole varmaan puoleen vuoteen kiinnostanut seksi, miehen mieliksi olen suostunut harrastamaan sitä noin kahden-kolmen viikon välein. Mitä harvemmin ja vähemmän seksiä harrastaa, sitä hankalammaksi asia tulee. Yhdessä olemme olleet n. 6 vuotta. Suhteen ekat 4 vuotta meni niin, että minä olin se yli-halukas, seksiä harrastettiin varmaan pari kertaa viikossa. Pisin tauko oli kaksi viikkoa ja se tuntui minusta kauhealta (nyt naurattaa koko ajatus).

        Koko ajan on paineita siitä kuinka kauan edellisestä kerrasta on. Itse voisin elää vaikka koko elämäni ilman seksiä. En edes halua harrastaa itsetyydytystä, vaikka kaikenmaailman leluja löytyy entisiltä ajoilta laatikosta. Kaikki seksiin liittyvä (tv-ohjelmat, seksistä puhuminen jne.) ällöttää. Vihaan kun mies yrittää tehdä aloitteita, ja joutuu ne torjumaan, koska ajatus yhdynnästä lähinnä kuvottaa. Ehkä sitten pimeässä liukkarin kanssa voisi "antautua" kerran kahdessa viikossa seksin harrastamiseen. Ei tule kuuloonkaan harrastaa seksiä mitenkään valoisassa, ei siksi että hävettäisi vartalo tms, vaan koska en halua että mieheni näkee kasvoni, joilta varmasti kuvastuu vastenmielisyys koko touhuun.

        Lopetin pilleritkin 2-3 viikkoa sitten, jos niistä jotakin apua saataisiin. Nyt ei ole huomattavissa muuta kuin finnejä naamassa ja kauhea itseinho iho-ongelmien vuoksi.

        Olen miettinyt, että jos tilanne ei tästä jouluun mennessä parane, annan miehelleni luvan käydä vieraissa. Epäilen, että ei tämäkään onnistuisi, koska tulisin vaan mustasukkaiseksi. Minulle kävisi ihan hyvin tälläinen kumppanuus-liitto ilman seksiä. Minusta on ihan mukava katsoa vierekkäin elokuvia ja ulkoilutta koiraa, mutta mikään seksiin viittaava ei kiinnosta.


      • Rööperin porsas
        Nainen 26 v kirjoitti:

        Uskomattoman samalta kuulostaa muiden naisten kertomukset haluttomuudesta. Mua ei ole varmaan puoleen vuoteen kiinnostanut seksi, miehen mieliksi olen suostunut harrastamaan sitä noin kahden-kolmen viikon välein. Mitä harvemmin ja vähemmän seksiä harrastaa, sitä hankalammaksi asia tulee. Yhdessä olemme olleet n. 6 vuotta. Suhteen ekat 4 vuotta meni niin, että minä olin se yli-halukas, seksiä harrastettiin varmaan pari kertaa viikossa. Pisin tauko oli kaksi viikkoa ja se tuntui minusta kauhealta (nyt naurattaa koko ajatus).

        Koko ajan on paineita siitä kuinka kauan edellisestä kerrasta on. Itse voisin elää vaikka koko elämäni ilman seksiä. En edes halua harrastaa itsetyydytystä, vaikka kaikenmaailman leluja löytyy entisiltä ajoilta laatikosta. Kaikki seksiin liittyvä (tv-ohjelmat, seksistä puhuminen jne.) ällöttää. Vihaan kun mies yrittää tehdä aloitteita, ja joutuu ne torjumaan, koska ajatus yhdynnästä lähinnä kuvottaa. Ehkä sitten pimeässä liukkarin kanssa voisi "antautua" kerran kahdessa viikossa seksin harrastamiseen. Ei tule kuuloonkaan harrastaa seksiä mitenkään valoisassa, ei siksi että hävettäisi vartalo tms, vaan koska en halua että mieheni näkee kasvoni, joilta varmasti kuvastuu vastenmielisyys koko touhuun.

        Lopetin pilleritkin 2-3 viikkoa sitten, jos niistä jotakin apua saataisiin. Nyt ei ole huomattavissa muuta kuin finnejä naamassa ja kauhea itseinho iho-ongelmien vuoksi.

        Olen miettinyt, että jos tilanne ei tästä jouluun mennessä parane, annan miehelleni luvan käydä vieraissa. Epäilen, että ei tämäkään onnistuisi, koska tulisin vaan mustasukkaiseksi. Minulle kävisi ihan hyvin tälläinen kumppanuus-liitto ilman seksiä. Minusta on ihan mukava katsoa vierekkäin elokuvia ja ulkoilutta koiraa, mutta mikään seksiin viittaava ei kiinnosta.

        Miksi haluat pitää miestäsi löysässä hirressä jos hän kärsii suhteessanne seksin puutteesta? Jos et itse halua seksiä niin etkö voisi suostua siihen että hän "hakee seksinsä" muualta? Mielestäni tuo ei ole mitään tervettä mustasukkaisuutta vaan sairasta omistushalua.

        Jos kerran vihaat miehesi aloitteita, on suhteenne mielestäni jo loppusuoralla. Eikö teidän olisi parempi erota niin sinä pääset nauttimaan selibaatistasi ja miehesi voi etsiä uuden kumppanin jonka kanssa nauttia seksuaalisuudestaan tasavertaisena.


      • Asianainen
        Rööperin porsas kirjoitti:

        Miksi haluat pitää miestäsi löysässä hirressä jos hän kärsii suhteessanne seksin puutteesta? Jos et itse halua seksiä niin etkö voisi suostua siihen että hän "hakee seksinsä" muualta? Mielestäni tuo ei ole mitään tervettä mustasukkaisuutta vaan sairasta omistushalua.

        Jos kerran vihaat miehesi aloitteita, on suhteenne mielestäni jo loppusuoralla. Eikö teidän olisi parempi erota niin sinä pääset nauttimaan selibaatistasi ja miehesi voi etsiä uuden kumppanin jonka kanssa nauttia seksuaalisuudestaan tasavertaisena.

        Ero olisi paikallaan ja sitten nainen pääsee nauttimaan selibaatista ilman mitään häiriöitä.


    • haluttaiskovaiei

      Itse olen nainen ja jokunen päälle vuosi sitten minun halut menivät melkeinpä addiktion puolelle, oli hyvin harvoja päiviä jolloin "selvisin" päivästä ilman orgasmia, se oli pakko saada itse-tehtynä tai jonkun satunnaisen tai vakion kanssa. Nyttemmin sitten seurustelun vakiinnuttua ei ole innostanut juurikaan, tiedän että isoimmat syyt ovat stessi ja minä-kuva. Stressaan raha-asioista ja en ole tyytyväinen itseeni, en juurikaan usko että kukaan haluaisi ketään minunkaltaista tai ainakaan kun olen päässyt levähtämään.
      Tästä puhuttaessa puoliso sanoo että haluaa minua ja juuri tällaisena kun olen, mutta kun ei sano koskaan muuten mitään positiivista ulkonäöstä tai mistään muustakaan, niin se lähinnä tuntuu siltä kuin hän säälisi minua niin että joutuu pakottamaan itsensä sanomaan noin. en usko että kukaan nainen haluaa pelkästään "kelvata omana itsenään" vaan kaipaa jotain kunnioitusta, olla se tyyppi joka vie tajunnan toiselta tms.
      joten, sinuna aloittaisin huomioimalla naistasi, tiedän ettei miehet juurikaan yksityiskohdista osaa sanoa mitään. ala kiinnittämään huomiota pieniin asioihin, koska se saa tuntemaan että todella katsot vain häntä etkä ketään muuta. "olet kaunis" on ihan jees, mutta se jos sanot vaikka "sulla on suloisimmat silmät mitä oon ikinä nähnyt" ja etsit jonkun yksityiskohdan niistä, esim. vaaleamman kohdan iiriksen ympärillä tms. ja kerrot siitä hänelle kuulostaa siirappiselta ja sitä se voikin olla, mutta toimii varmasti paremmin.
      niinhän sitä sanotaan "seksiä ei ole, jos sitä ei tee." joten yritystä vain.
      ps. seksilelut yms. piristävä voi myös auttaa ja luoda jännitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe