citalopraami ja seksi

hämmästynyt poju

Aloitin parisen viikkoa sitten paniikkihäiriöön citalopram-ratiopharm 20mg lääkkeen ja nyt seksiä harrastaessani en saa enää siemensyöksyä lainkaan, vaikka muuten pelittäisikin.

Muilla kokemusta samasta?

21

5895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noooh

      sellaista se tulee olemaan sitten loppuaika kun tuota lääkettä syöt, ja mahdollisesti jonkun aikaa lääkkeen lopettamisen jälkeenkin.

      • hämmästynyt poju

        Onko tosi? Eihän tästä mitään tule, jos ei ees seksistä voi nauttia. Onko mitään paniikkihäiriölääkettä, joka ei vie tota ominaisuutta pois?


      • noooh
        hämmästynyt poju kirjoitti:

        Onko tosi? Eihän tästä mitään tule, jos ei ees seksistä voi nauttia. Onko mitään paniikkihäiriölääkettä, joka ei vie tota ominaisuutta pois?

        elämä ilman SSRI-lääkkeitä. Pelkät rauhoittavat tai sitten ilman lääkettä. Henkilökohtainen mielipiteeni, joku voi olla eri mieltä.


      • Gabi
        noooh kirjoitti:

        elämä ilman SSRI-lääkkeitä. Pelkät rauhoittavat tai sitten ilman lääkettä. Henkilökohtainen mielipiteeni, joku voi olla eri mieltä.

        Eikö nämä sivuvaikutukset ole kuitenkin aika yksilöllisiä?


      • Rev.McMoon
        Gabi kirjoitti:

        Eikö nämä sivuvaikutukset ole kuitenkin aika yksilöllisiä?

        näistä lääkkeistä noin 85% käyttäjistä, osalla kyvyt ja halut eivät palaa edes lääkityksen lopettamisen jälkeenkään.


    • Kaikella on hintansa.

      Onko parempi olla masentunnut, vai rautakanki, ilman tuntoa.

      Kun oireet on pahimmillaan, niin ei seksi tuu edes mieleen.

      Mut näin se menee, niin kuin kerroit.

    • Nimetön

      Ehdottaisin lääkärissä uudelleen käyntiä ja pyytäisit vaihtamaan lääkkeen. Tarkoitushan on että voisit elää tasapainoista elämää, lääkkeistä huolimatta. Ei sun tarvi kärsiä moisesta vaivasta.

    • Yleinen vuodattaja

      Paitsi, että Citalopraami ei vaikuttanut minulla mitenkään, vaikka annos oli lopulta jo 40 mg.

      Ejaculation-ongelmat tulivat vasta venlafaksiinin ja etenkin essitalopraamin myötä. Se on kumma tunne. Ne jotenkin tappavat herkkyyden myös sieltä vehkeen tyvestä, eturauhanen tms? Vai johtuuko kaikki vain aivoista? Kiihottuminen ei vaan tahdo päästä huipentumaan saakka. Mielestäni orgasmiin vaaditaan myös tunnetta aika paljon, eikä vain pelkkää fyysistä nylkytystä/hinkkaamista/tuheroon tuuppamista. jne. Masennusta/paniikkia estävät tropit kun latistavat ns. hyviäkin tunteita ihan merkittävästi.

      Olen myös miettinyt lääkkeiden tehoa ja samalla heikentyvää libidoa. Menet lääkäriin ahdistuksen vuoksi. Hän antaa ssri-reseptin ja toivottaa hyvää jatkoa. Yläpään terveys kohenee nappuloiden myötä, mutta alapää alkaakin toimia huonommin. Onkohan masennus/ahdistus/paniikki jotenkin kytköksissä seksuaalisuuteen? Tuleeko nuo sairaudet jonkinlaisena osoituksena ongelmallisesta seksuaalielämästä? Jos meillä ei olisi seksuualisia tarpeita, olisimmeko selvästi henkisesti terveempiä? Kuitenkin monille seksuaalisuus on tärkeä osa ihmisyyttä.

      Omasta elämästäni sen verran, että itselläni ei ole seksuualisuutta elämässä. Vaikean persoonallisuushäiriön (F60.6) vuoksi en kykene olemaan seksuaalisestikaan tekemisissä kenekään kanssa. Luottamus ihmisiin on vähäistä, ja siksi olisi löydyttävä vakisuhde (jota en kykene muodostamaan). Irtosuhteet eivät ole hyväksi mielelleni, enkä enää lähde niihin. Joten seksuaalisuuteni on lähinnä visuaalista, kauniiden naisten katselemista kaupungilla ja netin runsaan materiaalin tuijottamista.

      • Äitiliini-64

        Kyselit että onko masennus jotenkin yhteydessä seksiin. Kyllä se on niin että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Psyyke , mieliala ja fysiikka ovat samassa paketissa. Liikunta ja seksi lisäävät mielihyvähormoonia eli endorfiiniä ja auttaa siten mielialan nousemiseen. Ihon kosketus ja hyväily lisää hormoonin määrää. Silitelkää ja hellikää ihmiset toisianne ja rentoutukaa yhdessä ihanan seksin parissa. Antakaa aikaa itsellenne ja toisillenne. Aloittakaa seksi saunomalla yhdessä ja syömällä herkullista ruokaa. Nauttikaa jälkiruoka toisen vatsan päällä tai jalat solmussa. Rakastakaa toisianne.


    • naisena voin sanoa

      että olen syönyt sitä paskaa jo toista kuukautta, eikä seksi kiinnosta yhtään; ennen kuitenkin alkoi jossain vaiheessa kiinnostaa kun touhuttiin, mutta nykyään en saa orkkua sitten millään.

    • on...

      Muilla kokemusta samasta?


      -On kokemusta. Olen syönyt useita lääkkeitä, ainakin mirtatsapiinista ja citalopraamista noita oireita tuli. Erektio-ongelmia tuli ja siemensyöksyä ei voinut saada ollenkaan. Lääkityksiä syödessä meni reilut vuosi. Kun lääkityksen pystyi lopettamaan, niin nuo oireet hävisivät ja tilanne palautui normaaliksi.
      Kannattaa olla kärsivällinen. Itse en ottanut asiasta paineita, koska seksiä tärkeämpää oli saada sairaus parannettua. Vuosi pari on lyhyt aika,oli ainakin minulle.

      • griggan

        Itse kärsinyt varmaan 3-4 vuotta ahdistuksesta, ja lievästä paniikkihäiriöstä. Sitten kun alkoi olla vaikeaa käydä edes koulussa, tai olla ystävien kanssa oli pakko noin vuosi sitten ottaa selvää eri lääke vaihtoehdoista. Aloitin citalopramin 10mg annostuksella noin kuukauden. Alkoi ilmetä juuri seksuaalisuudessä sellaista latistumista ja muutenkin mielessä, ettei oikeen saanut mistää mitään irti oli vähän niiku zompi olo. Aika pieni toi mun annostus ollu mutta semmoset vaikutukset kuitenkin.. Söin sen 1kk ja lopetin. Nyt sitten syönyt 5mg varmaan 3kk ja oikeastaan nyt ei enää mitään oireita ilmennyt, mutta on vieläkin tuosta ensimmäisestä 10mg 1kk syömisestä jäänyt sellanen juttu että normaalisti siinä kohtaa kun pitäisi saada orgasmin sitä ei tulekkaan ja sitten lähtee halut, mutta hetken päästä palaa, ja sitten kyllä onnistuu :/ ihmeellisiä juttuja näitten lääkkeitten kanssa.. Ei oo mikään leikin asia, ja sitten kun lääkärit määrää näitä niin helposti kertomatta mitään näiden sivuvaikutuksista jotka vaikuttaa vielä tsägällä lopun elämää.. Juu mutta saa nähdä miten tän 5mg kanssa päästää, ahdistus kyllä vähän lieventynyt..


    • Nainen 46

      Hei,

      Naisena meni kyvyt ja innostus seksiin.Vaihdoin seroniliin, alkuun laski haluja, mutta nyt en huomaa mitään eroa.Toinen sopii mummolle, toinen äidille.Kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä ja kokeilla jotain toista.Toisaalta, jos et ole syönyt kuin vähän aikaa, niin kannattaa odottaa yli kuukausi, häiriö saattaa olla ohimenevää.

      Tv.Nainen 46

    • joose1967

      Citalopram vie miehiltä siemensyöksyt ja naisilta orgut.

      • Olen käyttänyt Citalopramia 60mg jo vuosikaudet. Erektiohäiriötä minulla on ja kestää kauan aina kerrallaan, ennen kuin siemensyöksy tulee. Erektiohäiriölääke auttaa vähän asiaan, ainakin seisoo kunnolla.


      • rivatril

        Eli vaikka bentsot ovat nykyään vaikeasti saatavia, mutta kokemuksieni mukaan ainoa täsmälääke paniikki häiriöön.. Seksuaali ongelmista ei ole tietoakaan ja elämä hymyilee rivatrillin voimalla.. Annos on pysynyt 3mg-4mg vrk vuosia ja ei mitään vaikeuksia vaikka puheenpitoon sadalle ihmiselle ja ennen ei pystynyt ihmisiä edes silmiin katsomaan.. Näin se vaan on toki myönnän olevani riippuvainen lääkkeestä, mutta se on pieni paha siihen verrattuna, että munat ei toimis ja paniikki ois hieman lievittynyt.. Mulla toimii munat ja pää ja yhdellä ainoalla täsmä lääkkeellä suosittelen kokeilemaan...


      • Äitiliini-64

        Ei se päde kaikkiin. Jokaisella on erilainen elimistö ja sen happamuus ja toiminta. Minulla on ollut elämäni ihaninta seksiä vaikka olen syönyt citalopramia 10 mg per päivä. Iltaisin olen sen ottanut seksin jälkeen. Olen toki huomannut että seksuaalisuus lisääntyy kun olen jättänyt lääkkeen väliin joskus. Ja käytän sitä myös edukseni ja nautin elämästä. Olen jopa saanut moninkertaisia orgasmeja vielä 50 ikäisenä! Voihan olla että olen harvinaisuus tässä, mutta sen voin kertoa ettei seksi ole kadonnut mihinkään lääkkeiden myötä. Kesällä kun liikuin paljon ulkona olin kuukauden ilman lääkkeitä koska voin mainiosti. Mutta sitten syksyllä tuli jälleen yksi raskas viikonloppu ,kun seinät tuntuivat kaatuvan niskaan. Oli pakko jatkaa lääkitystä. Ei ollut viisasta lopettaa, mutta olipa mukava herätä välillä ajatus kirkkaana aamulla. Itse asiassa se on sitä nykyäänkin vaikka syön lääkkeitä. Enää en keskeytä.


    • artsi7

      Citalopram 10 mg on niin pieni annos, et ei se seksiin juuri pitäisikään vaikuttaa. Isommissa annoksissa masennuslääke kyllä lähes aina vaikuttaa seksihommiin.

      Tosin silloin kun on oikein ahdistunut/paniikki, niin seksi on vähäpätöinen asia jos vain saa apua lääkkeestä. Liikunta auttaa jonkun verran lääkkeiden sivuvaikutuksiin.

      • 12+1

        10mg sitalopraamia on riittävä annos vaikuttamaan merkittävästi seksuaalisiin haluihin sekä toimintakykyyn.


    • artsi7

      10 mg citalopramia on minimi annos, normaali on 20-40 mg. Jos harrastaa liikuntaa, ongelmia seksiasioissa ei pitäisi tulla.

    • Alatuhero

      Olen nyt itse syönyt vuoden ajan 10mg päivässä citalopramia ja viimeisen 2kk aikana ollut lopettamassa lääkettä niin että syön puolikkaan joka toinen päivä. Hiljattain olen kyllä huomannut seksihalujen ja kiiman lisääntyneen kun koko lääkkeenkäytön aikana niitä ei käytännössä ollut. Olen ollut siis harrastamatta seksiä koko lääkkeenkäytön ajan (vittu vuoden!!!) koska ei ole tehnyt mieli. Toki oireet ovat yksilöllisiä mutta itse huomaan yhteyden kyseisen lääkkeen ja libidon välillä. Se kyllä täytyy myöntää että itseäni lääke auttoi lievään masennukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe