Mietiskelinpä tässä, että mitä mieltä miehet mahtavat olla siitä, jos naisella on akne? Vaikka sitä kuitenkin meikkaa hieman piiloon. Lannistaako se kiinnostusta? Entäs sitten kun illalla on aika pestä meikit pois ja viereen kömpii nukkumaan oikea pitsanaama, onko se hirvittävää? Kertokaa mielipiteenne!
Itselläni on vaivannut akne jo pitkään ja se todella saa minut miettimään tämmöisiä asioita ja huonontaa itsetuntoani tooodella paljon..
Viekö akne naisella viehättävyyden?
25
7090
Vastaukset
- Nainen kylläkin
iho on merkittävä osa ulkonäköä, ihan siinä missä joku muukin ulkoinen piirre. Se ei silti tarkoita sitä, että aknesta kärsivä nainen ei voisi olla kaunis. Itse olen kärsinyt aknesta (lievä kylläkin) noin 10 vuotta, mutta koskaan se ei ole ollut esteenä parisuhteen solmimiselle. Luulen, että tässäkin asiassa merkittäväksi ei nouse itsessään akne, vaan se miten suhtautuu akneen. Akne on varmasti itsellesi paljon suurempi ongelma kuin kenellekään muulle! Tsemppiä!
- hjgpggkl
Todellakin.
- roan syönyt
on että jos mies on oikeasti kiinnostunut susta eikä pelkästä ulkonäöstä, niin ei se akne estä mitään, vaan tyhmät ja pinnalliset miehet säikähtää aknea, ja ethän sellaista itsellesi halua?? Itse seurustelin pitkään miehen kanssa, joka kehui mua kauniiksi vaikka naama oli pahimmassa kunnossa kuin koskaan, naaman kunto muutenkin vaihteli hyvästä kamalaan tuon suhteen aikana lääkekuurien takia, mutta ei se muuhun vaikuttanut kun mun omaan mielialaan. Nyt taas rupesin seurustelemaan ja en uskaltanut näyttäytyä ilman meikkiä sen jälkeen kun iho taas paheni ja tuli vielä joku silmätulehdus et olin ihan kunnon lordi omasta mielestäni ja mies vaan kehuu söpöksi :D Kyllähän jos toinen välittää niin ei tommonen haittaa mitään. Enemmänkin stressaan nykyään muiden ihmisten reaktioita, joiden mielipiteen ei edes pitäis merkitä mulle mitään.
- nimimerkkiiiikk
Tosi asia on, että viehän se. Kyllä ainakin itse oletan että puhdas iho on itsestäänselvyys. Muut seikat sitten tekevät naisesta kauniin tai ruman. Naista en siis sinällään luokittele ihon perusteella, vaan pidän puhtaan ihon normaalina. Jos taas muuten kauniilla naisella on huono iho, niin hänen muu kauneutensa on mennyt tavallaan hukkaan. Mutta eikun Roaa popsimaan, niin iho on taas hyvässä kuosissaan, ja omaa rakasta etsimään!
- encaa
Niin vähän arvelinkin... Itselläni kylläkin on jo poikaystävä, joka väittää ettei akneni haittaa häntä.. En voi silti uskoa häntä täysin.. ja joka hetki tuntuu (varsinkin ilman meikkiä) että en ole hänen silmissään kovinkaan viehättävän näköinen :|
- paranna....
Eipä se Roa paljon niihin arpiin vaikuta.
Jännä juttu kyllä, että vaikka mun iho on aknen jäljiltä aika karseen näköinen, niin silti miehet kiinnostuu musta, ihan baarissa mutta muutenkin, aina on vähintään pari miespuolista tuttua ihastunut muhun - siitäkin huolimatta että olen varattu. - roan syönyt
paranna.... kirjoitti:
Eipä se Roa paljon niihin arpiin vaikuta.
Jännä juttu kyllä, että vaikka mun iho on aknen jäljiltä aika karseen näköinen, niin silti miehet kiinnostuu musta, ihan baarissa mutta muutenkin, aina on vähintään pari miespuolista tuttua ihastunut muhun - siitäkin huolimatta että olen varattu.mul lähti roa kuurin aikana myös ne punaiset jäljet. Vai mitä arpia tarkoitit? Kyl jos muuten on nätti niin ei se huono iho nyt haittaa mitään, jos ei nyt vaan oo mikään aivan järkyttävä akne, sellainen kyl onkin harvinaista.
Kyllähän se vie jos akne on todella paha, mutta jos nainen on hyvin pukeutunut, tukka laitettu ja kaikki muut jutut kunnossa, niin ei huono iho voi pilata kaikkea sitä. Nainen jolla on muuten hyvin kauniit kasvonpiirteet, voi periaatteessa kävellä ympäriinsä kasvot täynnä finnejä ja miehet kuolaavat hänen peräänsä.
Itse käytän mahdollisimman vähän meikkiä, enkä melkein koskaan peitä ihoani, paitsi silloin kun on todella paha aknekausi meneillään. Se joka rakastuu minuun täytyy myös rakastaa ihoani, vaikka se on kaikkea muuta kuin täydellinen. En myöskään ole kaveri kenenkään kanssa, joka ei hyväksyisi ihoani. Se joka sanoo, että mun pitäisi käyttää enemmän meikkiä menköön helvettiin.- vähän aikaa sitten
yhdessä ohjelmassa sellanen kokeilu, et tyttö oli puistossa mustaa öljyä leuassa ja pyysi naamanputsausapua ohikulkijoilta. Ensin kaunisihoisena ja sit naama meikattuna akneiseksi.
Kaunisihoiselle oltiin selkeesti avuliaampia, kukaan ei halunnut tulla akneihoista edes kovin lähelle.
Kyllä vie.
Ihan sama miten hyvin on pukeutunut tai miten kivasti tukka on; kauneus riippuu aina kasvoista ja akneinen iho pilaa kasvojen ulkonäön.
Akne vie siis viehättävyyden mut kyl rumaan voi rakastua. Anteeksi karkeus. :P- coberorosa iho pahempi
en pitäs ihan pahempana akne ihoa,mutta sanon että iho jossa verisuonet ovat pinnassa ja on aina punainen naama,tuntuu että kaikki tuijottaa että punasteletko.Oisko kellään hyvää hoito keinoa coberosan hoitoon?Iho on erittäin herkkä ulkiosille tekijöille kuten ulko ilma ja sauna.
- roan syönyt
toi on kyl totta. Eihän sitä ulkonäköön rakastu vaan ihmiseen, paitsi jos on täysi pelle niin sit.
- akneeeee
Onhan se fakta, että vaikuttaahan se. Vaikka kuinka sanoisimmekin että sisin on tärkein. Ulkonäköön ihastutaan ja sisimpään rakastutaan.
Mutta jos itse olet sinut aknesi kanssa ja hyväksyt itsesi sellaisena kuin olet on paljon helpompi muidenkin hyväksyä (jos eivät hyväksy niin nehän ei toki ole sinun arvoisiasi ystäviä).
Onneksi tämänpäivän meikit ovat niin kehittyneet, että aknenaamakin saa aika hyvän lopputuloksen.
Itselläni on roa kuuri vasta alkanut äskettäin.. naama kauhean näköinen, pahenemisvaihe alko lähes heti.. naama ei olekkaan ollut koksaan näin paha. Toivottavasti työntää kaiken paskan nopeasti ulos ja sit voi alkaa tämä ihon paranemisen prosessi.- roan syönyt
oothan saanut roan kuurin rinnalle antibioottia tohon pahenemisvaiheeseen? Jos et niin kannattaa hakea, rauhoittaa viikossa tulehduksen!!
- onhancväärin
Itse olen huomannut sen ihan omalla kohdalla, kuinka paljon ihon kunto vaikuttaa tutustumiseen/ihastumiseen ja sitä kautta rakastumiseenkin. Aina kun ihoni on ollut lähes puhdas tulehduksista ja jäljellä ovat vain arvet, on vientiä ja juttua vastakkaisen sukupuolen kanssa ollut edes vähän. Sitten taas kun iho on huonomassa kunnossa, niin kukaan ei kiinnostu, vaikka liikkunut olen ulkona, baarissa ja muuten ihmisten seurassa samalla tavoin.
- arrvet
Ei vaikuta, en kiinnitä juurikaan edes huomiota toisten akneen, tai arvioita ihmistä mitenkään sen perusteella. Minä jotenkin katson sen "läpi".
Johtuupi varmaan siitä että itelläni oli, lääkärin sanoin "Erittäin vaikea arpeutuva ja kystinen akne".
Tähän voisi melkein ohimenne kysymyksenä heittää että mitä mieltä naiset on miehistä joilla on reilusti arpia(ei punoistusta vaan kuoppia) kasvoissa?- jippiii
Ei miehillä ainakaan arvet haittaa. Ehkä tosi isot, ärtyneet punaiset paiseet jotka peittävät koko naaman saattavat hieman kiinnittää huomiota.. Mutta tärkeää on tietysti tietää ettei ihminen (ei nainen eikä mieskään) aknelleen mitään voi! Joskus jopa luin jonkun artikkelin jonka mukaan naisia viehättäisi miehet joilla on kasvoissa arpia! :D Ja muutenkaan miehillä arvet kasvoissa näytästäisi olevan eri asia, tuntuu että naisten pitäisi yrittää peitellä akneaan meikillä yms. mutta miesten ei.
- arrvet
jippiii kirjoitti:
Ei miehillä ainakaan arvet haittaa. Ehkä tosi isot, ärtyneet punaiset paiseet jotka peittävät koko naaman saattavat hieman kiinnittää huomiota.. Mutta tärkeää on tietysti tietää ettei ihminen (ei nainen eikä mieskään) aknelleen mitään voi! Joskus jopa luin jonkun artikkelin jonka mukaan naisia viehättäisi miehet joilla on kasvoissa arpia! :D Ja muutenkaan miehillä arvet kasvoissa näytästäisi olevan eri asia, tuntuu että naisten pitäisi yrittää peitellä akneaan meikillä yms. mutta miesten ei.
Jep kuopista puhuin. Itselläni ainakin tuntuu että ne ovat vain lisänneet ilmeikkyyttäni(kapeat kasvot, tummat ja isohkot kulmakarvat, vähän partaa leuassa). Kaipa tällainen hiukan "rujompi" joitain naisia miellyttää ulkoisesti :)
Ihminen voi jo pelkästään sillä että hymyilee vaikuttaa reilusti siihen miltä akne näyttää. Kun vaan tajuttaisiin ettei se ihminen voi aknelleen mitään.
Itse aikoinaan kuuli näitä hienoja "syön liikaa makeaa ja rasvaista, tupakoinko yms)".
- nainen 123
Hei, otetaan nyt esimerkiksi Tommi Korpela! Komea mies :) Ja arpia kasvoissa.
- minusta vie..
Jos itseni ajattelen, niin minusta se vei viehättävyyden minusta nuorena, silloin kun minulla oli finnejä. Acnea en ole varsinaisesti sairastanut, mutta minulla oli pitkään säännöllisin välein epäpuhdas iho, vielä aikuisiässä. Joskus minua suututti ja suretti omaa naamani, niin etten käynyt ulkona muuta kuin ihan pakosta, suututti kun tiesin muuten olevani kaunis, mutta finnit pilasivat kaiken. Totuus on, että tämä ongelma vaikuttaa tosi paljon itsetuntoon. Voin myöntää, että vielä aikuisena minua vaivasi todellakin paljon jos oli yksi finni naamassa, tai naama oli täynnä jotain pientä näppylää, joka ei edes voinut kutsua finneiksi.
Nyt keski-ikäisenä minulla on täydellinen iho, arpia ei ole pahemmin jäänyt ja finnejä ei tule laisinkaan, ja täytyy myöntää, että se on varmaan osasyy siihen että tunnen itseni kauniimmaksi kuin nuorempana. Olen löytänyt oman tyylin ja tässä iässä on tietysti myös mahdollisuus panostaa enemmän vaatteiden laatuun. On tosi ihanaa herätä aamuisin, kun ei tarvitse pelätä onko taas joku uusi näppy jossain, nykyään tunnen itseni kauniiksi aina.
Onneksi luoja on myös suonut minulle hyvät geenit, saan vielä tässä iässä nauttia hoikasta sopusuhtaisesta vartalosta, kauniista kasvonpiirteistä, vahvasta hiuslaadusta ja hyvistä väreistä.
Olen jo vuosia syönyt Femilar nimisiä ehkäisypillereitä, en osaa sanoa vaikuttavatko ne ihoni kuntoon, mutta ei ole aikomusta lopettaa niitten käyttöä, ihan varmuuden vuoksi. - mies 24 vuotta
Ei haittaa pätkääkään vaikka naisella olis minkäasteinen akne tahansa... naamassa, selässä, rinnassa... kaikki menee. Akne ei vaikuta ollenkaan siihen, minkälainen ihminen olet. On kuule lukematon määrä muita, paljon enemmän merkitseviä ominaisuuksia, jotka tekevät naisesta viehättävän / vähemmän viehättävän (esim. luonteenpiirteet).
P.s. Mulla ei oo itellä aknea, oon normaalin näkönen ja muutenkin aika normaali ukkeli. - Mätäpää
Löysin tähän hyvän tilaisuuden kysäistä näinkin monelta Roan kuuluttajalta, että miten se on teille tehonnut?
Googletin apua kystiseen akneeni (olen 37v nainen ja kärsinyt tästä 12v tuhlaten tuhansia euroja rahaa turhiin hoitoihin), eikä sitä apua taida vieläkään löytyä.
Ruokavaliota on fiksattu vaikka miten, syön yhtä ja toista lisäravinnetta jne. Ja edelleen syydän rahaa kankkulan kaivoon.
Tuosta viehätyksen menetyksestä kokisin omalla kohdallani niin, että suhtautuminen on monen kirjavaa. Mies ja lasteni isä ei siitä välittänyt tavatessamme vuosikausia sitten, tuijotti kuulema vain muodokasta pyrstöä :D
Jos akne on jolle kulle este toiseen tutustumiseen, niin joutaakin mennä ohi. Tällaisena pinnallisuuden kulta-aikana aarteita silti on, niinkuin tuo oma mieheni. Tulee vastaan sitten kun on tullakseen :) - joq.
Tottakai akne on miinus ulkonäölle ja itse sairauden läpikäyneenä arvostan paljon puhdasta ihoa. Mutta toisaalta akne on van yksi ominaisuus ulkonäössä ja faktahan on se, ettei täydellisiä ihmisiä ole, kaikilla on joku ongelma.
Parhaimmassa tapauksessa akne vain laskee tutustumiskynnystä.
Ja mua ei haittaa vaikka suihkun jälkeen sieltä tulisi se pitsanaama viereen. Kun kotona ollaan niin ulkonäöllä ei ole mitään väliä, löysimmät verkkarit jalkaan ja nautiskellaan rentoutumisesta. :) - ::::::::::::::::::::
Tähän esittäisin jatkokysymyksen, että näkeeköhän muut ihmiset huonon ihoni yhtä pahana kuin itse sen näkee? Esimerkiksi joskus perusteellisen meikkaus-naamioitumisoperaation jälkeen meinaa itku tulla, kun iho on edelleen ihan karsea. Kuitenkin kaverit ja poikakaveri kirkkain silmin väittävät että eihän noita edes huomaa...joko se on totta, että itse olen niin kriittinen ja tuijotan naamaani 5 cm päässä peilistä, tai sitten muut valehtelee, kun eivät halua pahoittaa mieltäni.
En ole ainakaan huomannut, että minua erityisesti tuijotettaisiin, mikä ei tosin tarkoita sitä, etteikö huonoa ihoa muut huomaisi. Itse en tosin kovin paljon kiinnitä huomiota ihmisten ihon kuntoon, eli ihmisellä täytyy olla tosi punainen ja tulehtunut naama, ennen kuin huomaan sen. Itse en kuitenkaan koe iho-ongelmia muilla ihmisillä vastenmieliseksi, mutta itselläni tunnen. Ollaanko me kaikki pitsanaamat vain liian ankaria itsellemme? - 1233s
Akneakin on niin monenlaista ja moniasteista,jollakin muutama
näppyä toisella muutama kymmentä onteloaknea ja pahoja arpia,
eli tuohon mahdotonta vastata,mutta miehenä akne ei ole minulle ratkaiseva tekijä mutta olen myös hieman vanhempi joten pinnallisuus ihmisarvionneissa
on kadonnut iän myötä ja sitä pitää eri asioita tärkeänä ihmisessä.Ja kyllä kokonaisuus on tärkeintä naisessa,aknea pahempi on likaisuus,huomattava
ylipaino sekä yleinen hoitamattomuus sekä huonot(hoitamattomat) hampaat.
Mutta sama pätee miehiinkin. - Akne ongelma
Mulla on paha akne selässä jo ollut 3 vuotta ja se tuli kun aloin värjätä ja nyt olen lopettanut ja ottanut oman värin takaisin. Mutta onko se paha jos finnit paisuvat ja ne tuntuvat kovilta? En pidä lääkäreistä ollenkaan mutta tiedän että akne on jo niin paha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.555978Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652723Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181844- 1461806
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341692Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181650- 1021457
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281450Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411186Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163