liikelaskenta

tietämätön...

Hei

Kysyisin teiltä että kuinka tuo liikelaskenta lasketaan? Olen nyt viikolla 38 6 ja viime neuvolakäynnillä hoitaja sanoi että pitäisi alkaa laskea liikkeitä vauvan vilkkaimpaan liikkumis aikaa (oli vissiin puhetta että 10 tunnissa).

Lasketaanko liikeet kaikki erikseen vai onko esim. siinä että yksi ns. liike sarja on liikelaskennassa se yksi liike (liikesarjalla tarkoitan vitä et vauva pyörähtää masussa ihan toiseen asentoon ja siinä sitä tietenkin tulee liikkeitä useampi jaloilla ja pepulla kerrallaan)?

Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.
Hyvää odotusta kaikille...:D

7

2431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanottuna..

sillä ei ole mitään merkitystä liikelaskennan kannalta, lasketko pyörähdyksen yhdeksi vai useammaksi liikkeeksi. Jos vauva on niin vilkkaalla päällä, että pyörii ympäriinsä, niin en näe mitään syytä ylipäätään laskea niitä liikkeitä.

Kummallista, että joistain neuvoloista vielä annetaan tuollaista ohjetta, vaikkei olisi mitään huolenaihetta. Monista neuvoloista siis annetaan liikelaskentaohjeet vain, jos on jokin syy, esim. äiti kertoo, että vauva liikkuu huonosti.

• alottaja jatkaa

Kun tosissaan vauva ei käänny kun kerran oikeelta puolelta kohtua vasemmalle niin että selkäkin o toiseen suuntaan eikä sitten enää liiku muutamaan tuntii vaan jää siihen.. Siinähän kerralla tulee liikettä jonkun verran mutta ei mitään yksittäisiä liikkeitä ainakan mulla tunnu enää...Ja tuon kierähtämisenkin huomaa melkein vain mahan muodon muuttuessa eikä niinkään tunnu sillä hetkellä miltään potkuilta yms..

• tuntuu...
        alottaja jatkaa kirjoitti:

Kun tosissaan vauva ei käänny kun kerran oikeelta puolelta kohtua vasemmalle niin että selkäkin o toiseen suuntaan eikä sitten enää liiku muutamaan tuntii vaan jää siihen.. Siinähän kerralla tulee liikettä jonkun verran mutta ei mitään yksittäisiä liikkeitä ainakan mulla tunnu enää...Ja tuon kierähtämisenkin huomaa melkein vain mahan muodon muuttuessa eikä niinkään tunnu sillä hetkellä miltään potkuilta yms..

siltä, että vauva ei ole pitkään aikaan lainkaan liikkunut, niin sitten juo jotain makeaa ja käy kyljelleen makaamaan (tai muuhun itselle hyvään, rauhalliseen asentoon). Voit varovasti herätellä vauvaa. Jos et tunnissa saa kymmentä liikettä (muista, että ihan pienetkin liikkeet lasketaan), niin ota vielä jotain makeaa ja koita toisen tunnin ajan. Jos ei sittenkään tunnu mitään, niin soitto äitiyspolille, jossa neuvovat eteenpäin.

Mutta muista, ettei ole tarkoitus jatkuvasti päivän aikana tuntea kymmentä liikettä tunnissa. Kun itse on liikkeellä, niin vauvakin usein nukkuu.

• aalottaja
        tuntuu... kirjoitti:

siltä, että vauva ei ole pitkään aikaan lainkaan liikkunut, niin sitten juo jotain makeaa ja käy kyljelleen makaamaan (tai muuhun itselle hyvään, rauhalliseen asentoon). Voit varovasti herätellä vauvaa. Jos et tunnissa saa kymmentä liikettä (muista, että ihan pienetkin liikkeet lasketaan), niin ota vielä jotain makeaa ja koita toisen tunnin ajan. Jos ei sittenkään tunnu mitään, niin soitto äitiyspolille, jossa neuvovat eteenpäin.

Mutta muista, ettei ole tarkoitus jatkuvasti päivän aikana tuntea kymmentä liikettä tunnissa. Kun itse on liikkeellä, niin vauvakin usein nukkuu.

Joo tota oon testannu tota makeeta mut siinähän se on ettei noita ns. pikku liikkeitä tunnu (kuukauteen en ole niitä tuntenut :( )mut eipä kai tuolla sitten mitää hätää ole kun kerta sillon tällön liikuu vaikka ei tuota 10 saa siihen tuntiin mitenkään laskettua... Viikon päästä seuraava neuvola et täytyy asiasta sitten siltä kysellä et mitä mieltä ovat... Mut liikkuu kumminkin ja eikö se ole pääasia...

• istukka...
        aalottaja kirjoitti:

Joo tota oon testannu tota makeeta mut siinähän se on ettei noita ns. pikku liikkeitä tunnu (kuukauteen en ole niitä tuntenut :( )mut eipä kai tuolla sitten mitää hätää ole kun kerta sillon tällön liikuu vaikka ei tuota 10 saa siihen tuntiin mitenkään laskettua... Viikon päästä seuraava neuvola et täytyy asiasta sitten siltä kysellä et mitä mieltä ovat... Mut liikkuu kumminkin ja eikö se ole pääasia...

mulla kun vauva kääntyi istukkaan päin potkimaan ei niitä juuri liikkeinä tuntenut, siis istukka kun on takaseinässä. Nyt vasta kun vauvalla alkaa olla kokoa ja ahdasta koko maha nytkähtää kun muksu potkii. Siis istukka vaimentaa aika hyvin..

Mulla ei oo toiminut se makean juominen ei se vauva sillä oo alkanu liikkumaan vaan tuntuu liikkuvan ihan oman mielensä mukaan. Toisena päivänä kova mylläys ja potkusarjat toisena päivänä voi olla laiskemmanlainen vaan en ole huolestunut ja käyrätkin on vastikään testattu ja ultralla kurkattu ja hyvää näyttää. Liikettä piisaa kuvassa ja kasvua on tullut sopivasti ellei jopa reippaasti. Pari viikkoa jäljellä, toisaalta voi haluta pois hetkenä minä hyvänsä :)

Kai ne kovin vaisuista liikkeistä huolestuu neuvolassa, kyllähän tuo on hyvä selvittää. Ainakin jos omaa mieltä kaivelee.

• MinDi84
        istukka... kirjoitti:

mulla kun vauva kääntyi istukkaan päin potkimaan ei niitä juuri liikkeinä tuntenut, siis istukka kun on takaseinässä. Nyt vasta kun vauvalla alkaa olla kokoa ja ahdasta koko maha nytkähtää kun muksu potkii. Siis istukka vaimentaa aika hyvin..

Mulla ei oo toiminut se makean juominen ei se vauva sillä oo alkanu liikkumaan vaan tuntuu liikkuvan ihan oman mielensä mukaan. Toisena päivänä kova mylläys ja potkusarjat toisena päivänä voi olla laiskemmanlainen vaan en ole huolestunut ja käyrätkin on vastikään testattu ja ultralla kurkattu ja hyvää näyttää. Liikettä piisaa kuvassa ja kasvua on tullut sopivasti ellei jopa reippaasti. Pari viikkoa jäljellä, toisaalta voi haluta pois hetkenä minä hyvänsä :)

Kai ne kovin vaisuista liikkeistä huolestuu neuvolassa, kyllähän tuo on hyvä selvittää. Ainakin jos omaa mieltä kaivelee.

Minulla viikko 39 menossa ja liikkeitä en juurikaan tunne.Kun oli puhetta neuvolassa asiasta niin sanoivat että pääasia että liikkuu edes vähän... En siis todellakaan saa tuota 10 liikettä täyteen vilkkaimpaan liikkumisaikaan edes joka toinen päivä. En ymmärrä miksi käskevät laskea että saisi tuon 10 liikettä tunti jos sitten ei kumminkaa mitää asialle tehdä (oteta selvyyttä) että miks en saa kasaan tuota määrää liikkeitä vaikka joisin makeeta jne.

Tosissaan istukka takaseinässä et kai se sit siitä johtuu tai siitä ettei muksulla ole tilaa liikkua oikeestaan juuri yhtään kun on tuo sf-mittakin vain 32 ollut.. Jalat vaavilla melkeinpä aina oikeessa kyljessäni ettei tuo istukkan paikka vissii ainakaan vähennä tuntemuksia?...

• että nyt vasta

on pyydetty seuraamaan mulle sanoivat jo n 35viikon paikkeilla että vois alkaa seurailla. Oma vauva liikkuu nyt vk 38 niin "vähän"/loivia liikkeitä että en oo laskenut tuota säännöllistä 10krt tunnissa vaan kuulostelen päivän mittaan potkiiko ja myllääkö vauva. Liikkeet kun on jo nyt ihan toista kun vk35, on vauvalla niin ahdasta jo. On päiviä että liikkuu vähemmän ja toisina niin mahottoman paljon. Kunhan vauva napakasti liikkuu jossain vaiheessa vuorokautta se kai on pääasia. Iltaisin meillä on vauvan vilkkain aika mutta osaa aamulla ja päivälläkin jäseniään ojennella. Kun itse olen liikkeellä vauva nukkunee kun harvoin jaksaa sillon paljon liikkua.

Itse olen kyllä ymmärtänyt että lasketaan liikkeitä ei liikesarjoja. Eli jokainen potku ja pyörähdys on oma liikkeensä. Voi tulla melkein siinä yhdessä liikesarjassa täyteen meidän muksu kun ainakin yhdessä vaiheessa potki molemmin jaloin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe