Ilmassa

Lennossa lauluissa

Kevättä

Varis vanhuski
kevääseen heränny

Tutkii isossa
vanhassa puussa

Oksaa
sillä askeltaa ja
yksikseen puhelee

Rääkäisee
raspikurkkuinen
vieläköhä laulullaan
lumoon armaan

Mustaa nokkaansa teroittelee
asentoaan ekoaan kohentelee

Eihän ois kevät
ilman pesää mitää

Taitaa lähistöllä jossai
armastus ihastus jo lennellä

PS..kauppareissuni kokemus
hymyn varis minussaki aikaan sai

8

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks mies.

      liekö luonto herännyt ja innoittanut?

      Tykkäsin.

      • On se vaan ihmettä
        saa joka kevät
        talviunesta ihmislapsenki
        lauluja kuuntelemaan

        Mustarastas tänää juttukaverini
        kovasti innostuneesti juttu luisti

        yks mies

        Sinulle hymyn kera tässä
        lähtee keväinen kiitos...Liisa


    • Minanoita

      Minulla on täällä vanha
      kuusi jossa äärettömän pullukka
      varis käy latvassa keikistelemässä
      ja minua karhealla äänellä
      komentelemassa..Yksi päivä otin
      tästä ystävästäni valokuvan,edelleen
      tapaamme melkein päivittäin=)))

      Runostasi syystä siis pidin!

      • Varis vanhus isokokoienen
        röyhkeä kaveri
        pihapöydälle siihen lensi ja
        eväitäni himoitsi

        Minänoita

        Kevättä ennustelleet jo tovin ja
        kiitos kivasta viestistäs ja
        sitä Naistenpäivää ..Liisa


    • *MURUKULTA*

      Todella hyvänmielenruno!

      Väkisinkin mielikuva alkoi piirtymään, näkynä niin mainio varisvanhus,

      "Rääkäisee
      raspikurkkuinen
      vieläköhä laulullaan
      lumoon armaan"

      Hymyy Murukulta,,,heheh,, mutta elämää - vain kevät viestittää...

      Minulla taas ne varikset pommitti kaikki puitten latvat päivällä, istu ja istu ja kytti ruokapaikkaa! Kohta keräävät pesätarvikeitaan, hissunkissun, tehdäkseen perheelleen suuren kodin jonnekin korkealle.

      Kiitos Liisa ihastuttavasta keväisestä runostasi, josta Murukulta nautti täysin! :)

      • Oli varmaan huvittava näky
        minäki oikein pysähdyin
        sen ison puun alle ja
        kyllä minä sitä varista lohduttelin
        sillä oli perhehuolia
        eihän se nyt mikää pieni asia oo

        MURUKULTA

        Minua kiehtoo eläinmaailma sielä ihmettä
        Onneks taas herää uus kevät ja suo
        monia hyviä hetkiä seurata

        Poikani ostannu kanin sitä hellii,
        sanoin Sinullahan on vauvakuume

        Täältä aurinkoisesta iltapäivästä
        kiitos ihanasta palautteestas
        joka sai minutki hymyileen...Liisa


    • kaaru

      niitä variksii rääkkyy joka puussa
      varpuset laulaa räystäillä
      närhikin tässä yks päivä lenteli
      ei vielä omassa pihassa
      mutta muualla

      luonnon seuraaminen antaa sitä voimaa
      joka päivälle näin kevät aikaan:)

      • Hienoa kun saa kuulla
        luonto herää
        se on linnunlauluissa ja
        kukkivissa pajukissoissa.

        Valon sen tärkeys meille
        kyllä sen voimasta meki heräämme.
        Minulla jo jonkin aikaa ollu
        tuota siemeniä kätken multaa.
        Uutta kasvua
        sitä toivotaan meihinki.

        kaaru

        Tuoki varis seki laulaa
        lauletaas meki, elämä on ihmeellistä

        Liisa aamussaan tuumailee


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe