Sain kutsun kesän kertausharjoituksiin. Olin armeijassa puolen vuoden suojelumies. Armeijan jälkeen olen aloittanut lääketieteen opiskelun. Kysymys kuuluukin: onko teoreettinen sodanajan tehtäväni enää suojelumies? Jos lähetän tiedon siitä, että olen lääketieteen opiskelija, niin tarvitseeko minun kerrata suojelumiehen hommia, jos sodanajan luokitukseni on muuttunut lääkinnällisiin tehtäviin?
Onko sodanajan tehtäväni muuttunut?
4
1059
Vastaukset
- Opiskelun kovuus
Niin kauan kuin olet pelkkä lääkiksen opiskelija olet samanlainen ryynäri siinä kuin muutkin. Eihän mikään takaa että saat opiskelusi päätökseen.
Kun saat paperit käteesi nuo suojeluhommat loppuu saman tien. Sitten sijoituskin muuttuu... - Ei voi tietää
etukäteen. Nykyaikana sota ympäröi meidät niin nopeasti että tuskin saamme housut jalkaan kotona. Siinä vaiheessa kenraalien suunnitelmat ovat pelkkää roskapaperia. Aseet ja kenttäkelpoiset varusteet pitää jokaisella olla aina käden ulottuvilla, ei voi etukäteen tietää mistä suunnasta vihollinen tulee. Suomessa kaikki on kansainvälisten keinottelijoiden ostettavissa eikä maan sotilaallinen valloittaminen ole tarpeellista, sille on valtiojohdon siunaus
- totaah.....
suojelumieshän sä oisit silti vaikka lämäri oisit. sujelumiesten hommat on aivan perseestä joudut hikoilemaan kesällä s2000 kanssa niinkuin muutkin ois kannattanut miettiä, että oisko telamiina alikkina oleminen näin jälkeenpäin parempi. eipä siinä mitään olin itsekkin slukissa, mutta en omasta tahosta arssi kyllä tuli turhankin tutuks
Tässä vaiheessa ole, mutta varmasti muuttuu jos valmistut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo393088Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja1911878- 701263
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul451232- 831178
Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1031145Koirahyökkäys filpuntiellä.
Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu1141073- 441020
- 54971
Paavi on kuollut
Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill143969