Itäeuroopan rotu

..............................

Vielä 70-luvulla oppikirjoissa ja tietokirjoissa sanottiin, että on olemassa muiden valkoisen rodun alahaarojen lisäksi ns. itäeurooppalainen rotu (toiselta nimeltään itäbalttilainen rotu), joka ulottuu entisen Preussin (nykyisen Itäisen Saksan) alueelta Puolan kautta Baltiaan ja Suomeen, jossa se vaihtuu Pohjois-Euroopan roduksi. Melkein sanasta sanaan näin sanotaan Valittujen palojen maailmankartaston liitteessä, joka oli 70-luvun johtavien antropologien kirjoittamaan tekstiä.

Eli siis baltit kuuluvat vielä itäeuroopan rotuun ja se minusta selittää myös ne fyysiset eroavuudet, joita on esimerkiksi Viron ja Suomen välillä. Me suomalaiset olemme sekakansaa, eli Pohjoisen rodun (jota edustaa ruotsalaiset ja muut skandinaavit ja hollantilaiset, sekä osa pohjois-saksalaisista) ja itäeuroopan rodun sekoituksia.

Ihmisen ulkonäkö periytyy geneettisesti ja se selvästi havaittava ulkonäöllinen ero Viron ja Suomen välillä selittyy sillä rodullisella rajalla, joka kulkee Suomenlahtea pitkin.

Olen törmännyt virolaisten taholta hyvin paljon sellaisiin väitteisiin, joiden mukaan suomalaiset ovat jääneet ennalleen jonkinlaiseksi ugrilaiseksi kantaroduksi ja virolaiset ovat sekoittuneet eri kansoihin voimakkaasti, ennen kaikkea tietenkin germaaneihin. :D No sellainen väite on piilorasismia ja sen sanoma on selkeä: Suomalaiset ovat alempaa rotua kuin virolaiset. Sellainen väite saattaa pitää paikkansa, jos tämä itäbalttilainen rotu määritellään Pohjoista rotua paremmaksi. Itse en halua sortua moiseen. Katson, että kaikki rodut ovat tasa-arvoisia.

Seitsemänsataa vuotta Ruotsin alaisuudessa teki Suomelle tehtävänsä. Suomalaisista 35% omaa suoraan kirkonkirjoista todettavia ruotsalaisia sukujuuria, 14% Suomen sukunimistä on ruotsinkielisiä (vaikka niitä on suomennettu hyvin paljon eteenkin nationalismin syntymisen aikoina) ja vieläkin noin kuusi prosenttia suomalaisista puhuu ruotsia äidinkielenään. Vielä kun otetaan huomioon se, että läntisen Suomen geenipoolin geeneistä suurin osa tulee tukimusten mukaan Skandinaviasta (ja on tullut ennen Ruotsin vallan aikaa), voidaan sanoa, että suomalaiset ovat eräänlainen suomalais-ruotsalainen sekakansa. Se näkyy myös kulttuurissamme ja mentaliteetissamme. Eteenpäinmenevä Pohjoismaalaisuus värittää sitä suurta suomalaisugrilaista geneettistä pohjaa, joka vieläkin on sama (50-70% suomalaisten ja virolaisten geeneistä on samoja) suomalaisilla ja virolaisilla.

Eli väitän siis, että Virosta Suomeen tulleet ugrit (tämähän on tunnettu ja todennäköisin teoria suomalaisten alkuperästä, vaikkakin suomalaisugrilaisten alkuperästä kiistellään) olivat aika samantyyppisiä kuin nykyvirolaiset. Suomalaisten siirtyminen Suomeen tapahtui ajanlaskun alun tienoilla. Sitten Suomeen alkoi tulla myöhempina vuosisatoina väkeä suuria määriä Ruotsista ja Keski-Euroopasta, minkä vuoksi suomalaisten geenit ovat tutkimusten mukaan 85% keski-eurooppalaista alkuperää (johtuen siitä, että ruotsalaistenkin geenien alkuperä on keski-eurooppalaisessa germaanisessa kantakansassa).

Kaiken edellä kuvatun seurauksena suomalaisten mentaliteetti poikkeaa paljon virolaisesta, eli siis itäbalttilaisesta mentaliteetista. Suomalaisissa on vielä samaa melankoliaa kuin itäbalteissa, mutta se melankolia on värittynyt skandinaavisella uutteruudella, optimismilla ja iloisuudella. Siksihän me olemmekin poroja, eli virolaisesta näkökulmasta katsottuna sosiaalisia laumaeläimiä.

43

1204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... jah

      ... teine rass.

      Rahune maha ja ütle miks sa siin kirjutad.

      VASTAA: MIKSI OLET TÄÄLLÄ PASTALLA? Kaikki haluvat sinusta eroon.

      • ..............................

        jo selvä asia, miksi olen täällä. Olen täällä vastaamassa siihin epäoikeudenmukaisiin syytöksiin, joita täällä propagandana levitetään suomalaisista milloin kommunisteina ja milloin alempana rotuna.

        Se, että sinä haluat minusta eroon ja jankutat koko ajan sitä, ei tarkoita, että olisin kaikille palstaa lukeville jokin ongelma. Aivopeset itseäsi siihen ajatukseen, että olisin jokin ongelma. Herätän vain keskustelua ja minusta on tullut sinulle pakkomielle.


      • ja vähän äkkiä!
        .............................. kirjoitti:

        jo selvä asia, miksi olen täällä. Olen täällä vastaamassa siihin epäoikeudenmukaisiin syytöksiin, joita täällä propagandana levitetään suomalaisista milloin kommunisteina ja milloin alempana rotuna.

        Se, että sinä haluat minusta eroon ja jankutat koko ajan sitä, ei tarkoita, että olisin kaikille palstaa lukeville jokin ongelma. Aivopeset itseäsi siihen ajatukseen, että olisin jokin ongelma. Herätän vain keskustelua ja minusta on tullut sinulle pakkomielle.

        Sind EI OLE siia vaja ja ükski eetlane sind siia ei oota. Tegele iseseisvalt enda välja môeldud probleemidega, oled juba nii haige, et sind pole isegi vôimalik aidata.

        Oled iseendale PAKKOMIELLE.


      • ..............................
        ja vähän äkkiä! kirjoitti:

        Sind EI OLE siia vaja ja ükski eetlane sind siia ei oota. Tegele iseseisvalt enda välja môeldud probleemidega, oled juba nii haige, et sind pole isegi vôimalik aidata.

        Oled iseendale PAKKOMIELLE.

        tajuta ja se on se, että en ole tullut tänne miellyttämään ketään. Ymmärrätkö? En etsi täältä hyväksyntää. Sinä ehkä olet sellainen ihminen, joka haluat miellyttää kaikkia. Minulla sellaiseen ei ole tarvetta.


      • ei haluta eroon

        ei täällä kukaan halua ........sta eroon.
        hän on tämän palstan valopilkkuja, joka avartaa niin monenkin virolaisen suppeaa maailmankuvaa.

        sinusta täällä eroon halutaan päästä.


      • olet se idiootti
        .............................. kirjoitti:

        jo selvä asia, miksi olen täällä. Olen täällä vastaamassa siihin epäoikeudenmukaisiin syytöksiin, joita täällä propagandana levitetään suomalaisista milloin kommunisteina ja milloin alempana rotuna.

        Se, että sinä haluat minusta eroon ja jankutat koko ajan sitä, ei tarkoita, että olisin kaikille palstaa lukeville jokin ongelma. Aivopeset itseäsi siihen ajatukseen, että olisin jokin ongelma. Herätän vain keskustelua ja minusta on tullut sinulle pakkomielle.

        joka aina välillä pääsee mielisairaalasta vapaalle jalalle. Unohtuiko lääkkeet taas ottamatta?


      • SAFKAsi
        .............................. kirjoitti:

        tajuta ja se on se, että en ole tullut tänne miellyttämään ketään. Ymmärrätkö? En etsi täältä hyväksyntää. Sinä ehkä olet sellainen ihminen, joka haluat miellyttää kaikkia. Minulla sellaiseen ei ole tarvetta.

        on eri sivuilla. Painu sinne hietaneni ja backmanin siipien suojaan.


      • ei sua auta.
        ei haluta eroon kirjoitti:

        ei täällä kukaan halua ........sta eroon.
        hän on tämän palstan valopilkkuja, joka avartaa niin monenkin virolaisen suppeaa maailmankuvaa.

        sinusta täällä eroon halutaan päästä.

        Sinua ei haluta tänne.


      • .............................
        SAFKAsi kirjoitti:

        on eri sivuilla. Painu sinne hietaneni ja backmanin siipien suojaan.

        sinun raivokohtauksesi kärpäsen paskan vertaa.


      • .............................
        olet se idiootti kirjoitti:

        joka aina välillä pääsee mielisairaalasta vapaalle jalalle. Unohtuiko lääkkeet taas ottamatta?

        toiseen ihmiseen. Ei kukaan tasapainoinen ihminen suolla sellaista tekstiä kuin sinä.


      • ..............................
        ei sua auta. kirjoitti:

        Sinua ei haluta tänne.

        ja toivon todellakin, että ymmärrät tämän, minkä sinulle jo sanoin: Minua EI KIINNOSTA, haluatko sinä tai joku toinen minut tälle palstalle. Lähtöasetelma EI OLE se, että etsisin sinun tai jonkun muun palstalaisen hyväksyntää. Pystytkö tajuamaan sen? Räkyttämiselläsi ei ole minuun mitään vaikutusta, eikä ole koskaan ollutkaan. Etkä sinä näköjään pysty sitä ymmärtämään. :D


      • kyllä helposti
        .............................. kirjoitti:

        ja toivon todellakin, että ymmärrät tämän, minkä sinulle jo sanoin: Minua EI KIINNOSTA, haluatko sinä tai joku toinen minut tälle palstalle. Lähtöasetelma EI OLE se, että etsisin sinun tai jonkun muun palstalaisen hyväksyntää. Pystytkö tajuamaan sen? Räkyttämiselläsi ei ole minuun mitään vaikutusta, eikä ole koskaan ollutkaan. Etkä sinä näköjään pysty sitä ymmärtämään. :D

        banniin, ihan vain tiedoksesi. Sinä olet palstan häirikkö ja se riittää. Rasistiset viestisi ovat sitten eri asia - et ole ensimmäinen, joka rangaistaan nettikirjoituksien perusteella.


      • ..............................
        kyllä helposti kirjoitti:

        banniin, ihan vain tiedoksesi. Sinä olet palstan häirikkö ja se riittää. Rasistiset viestisi ovat sitten eri asia - et ole ensimmäinen, joka rangaistaan nettikirjoituksien perusteella.

        rasistista ja syyllistyt kunnianloukkaukseen kun väität viestejäni rasistiksiksi.

        Minua ei saa banniin, koska mulla on nettitikku, jonka IP vaihtuu joka kerta kun avaan netin. Voit tarkistaa asian keneltä tahansa tietotekniikan tuntijalta.

        Minua ei tulla rankaisemaan nettikirjoitusten perusteella, koska yhtä ainoata asiatonta viestiä en ole kirjoittanut tänne.


      • Milleks sulle need tikud
        .............................. kirjoitti:

        rasistista ja syyllistyt kunnianloukkaukseen kun väität viestejäni rasistiksiksi.

        Minua ei saa banniin, koska mulla on nettitikku, jonka IP vaihtuu joka kerta kun avaan netin. Voit tarkistaa asian keneltä tahansa tietotekniikan tuntijalta.

        Minua ei tulla rankaisemaan nettikirjoitusten perusteella, koska yhtä ainoata asiatonta viestiä en ole kirjoittanut tänne.

        ja vahetused, ikka selleks, et südametunnistus pole puhas.

        Voi sinua, seliseliseliseli....


    • Äkki oled ikka juut,

      sa vaata ise kui karvase sääred sul on!:0

      • ..............................

        perää siinä mielestäsi oli muuta kuin se, että se on suomalaisen kirjoittama?


      • yli hilseen
        .............................. kirjoitti:

        perää siinä mielestäsi oli muuta kuin se, että se on suomalaisen kirjoittama?

        Mitä järkeä näissä väittelyissä on, koska tuskin olemme genetiikkaihmisiä ja kykeneviä tuommoisia väittetä arvioimaan.
        Ja mitä tarvetta tällaisella voisi olla, kyllä nämä pienet kansat ovat melkoisia sekoituksia ja siksi yleensä hyvin tulevat toimeen keskenään.


      • ..............................
        yli hilseen kirjoitti:

        Mitä järkeä näissä väittelyissä on, koska tuskin olemme genetiikkaihmisiä ja kykeneviä tuommoisia väittetä arvioimaan.
        Ja mitä tarvetta tällaisella voisi olla, kyllä nämä pienet kansat ovat melkoisia sekoituksia ja siksi yleensä hyvin tulevat toimeen keskenään.

        ainakin yksi natsi, joka väittää suomalaisista kotain muuta, mikä on totuus. Kumoan hänen ja hänen aatetoveriensa typerät teoriat.


      • on punktiir ise
        .............................. kirjoitti:

        ainakin yksi natsi, joka väittää suomalaisista kotain muuta, mikä on totuus. Kumoan hänen ja hänen aatetoveriensa typerät teoriat.

        Astu aga minema oma natsiideoloogiatega!


      • ............................
        on punktiir ise kirjoitti:

        Astu aga minema oma natsiideoloogiatega!

        kuin vain voi olla.


      • safkan kommari-helluntalainen
        ............................ kirjoitti:

        kuin vain voi olla.

        Tiesitkö, että kommunistit olivat ateisteja?


      • ..............................
        safkan kommari-helluntalainen kirjoitti:

        Tiesitkö, että kommunistit olivat ateisteja?

        Safkaan. Mikä siinä on, että sinä et sitä kykene tajuamaan? En ole myöskään kommunisti. Suomessa helluntailainen on ollut Sosiaalidemokraattisen puolueen kansanedustajana.


      • oled meile 0
        .............................. kirjoitti:

        Safkaan. Mikä siinä on, että sinä et sitä kykene tajuamaan? En ole myöskään kommunisti. Suomessa helluntailainen on ollut Sosiaalidemokraattisen puolueen kansanedustajana.

        sa ei ole mitte keegi


      • Kuukulguri

        Milleks ,warum,warum.........?


    • suomalaisista

      on mongoliideja. Loput kantaa euroopassa harvinaista slaavilaista geeniä nimeltään KaistaPäisyys.

      • ...........................

        mongoli-teorian mukaan virolaiset ovat suuremmassa määrin mongoleja kuin suomalaiset.


      • teoriasta
        ........................... kirjoitti:

        mongoli-teorian mukaan virolaiset ovat suuremmassa määrin mongoleja kuin suomalaiset.

        vaan geeniperimästä, tutkimusten mukaan suomalaiset kantaa erään slaavilaisgeenin mukaan kulkevaa mongolidisia piirteitä periyttävää geeniä. Jota ei löydy pohjoismaissa eikä eroopassa.


      • ..............................
        teoriasta kirjoitti:

        vaan geeniperimästä, tutkimusten mukaan suomalaiset kantaa erään slaavilaisgeenin mukaan kulkevaa mongolidisia piirteitä periyttävää geeniä. Jota ei löydy pohjoismaissa eikä eroopassa.

        Suomalaisilla ei ole mitään tekemistä mongolien kanssa. Sen sijaan Keski-Idän turkkilaisten kanssa saattaa hyvinkin olla jotain yhteistä.


    • :)))

      Kui tõde on sinu käes, siis miks sa ärritud oma tõe avaldamise juures ning vastad igale kommentaarile?
      Selline ärritumine näitab, et sa ise kahtled omas tões.:)

      Jõudu !

      • ..............................

        Siitä onkin pitkä aika kun nähtiin viimeksi!

        Miksi en voisi vastata minulle osoitettuihin viesteihin? Mikä siinä on niin vaarallista?


      • :)))
        .............................. kirjoitti:

        Siitä onkin pitkä aika kun nähtiin viimeksi!

        Miksi en voisi vastata minulle osoitettuihin viesteihin? Mikä siinä on niin vaarallista?

        Kui sa lausa paar korda kuus tõestad siin oma rotuteooriat, siis sa püüad seda tõestada juba iseendale, mitte teistele. Teistel hakkab lõputust jankutamisest igav.

        Muuseas, mind sel teemal vaidlemine ei huvita, kuna minu suguvõsas on geenitutkija juba olemas.:)

        Head õhtut.


      • geenikas
        :))) kirjoitti:

        Kui sa lausa paar korda kuus tõestad siin oma rotuteooriat, siis sa püüad seda tõestada juba iseendale, mitte teistele. Teistel hakkab lõputust jankutamisest igav.

        Muuseas, mind sel teemal vaidlemine ei huvita, kuna minu suguvõsas on geenitutkija juba olemas.:)

        Head õhtut.

        aitab küll!
        mina lähen ka magama


      • ..............................
        :))) kirjoitti:

        Kui sa lausa paar korda kuus tõestad siin oma rotuteooriat, siis sa püüad seda tõestada juba iseendale, mitte teistele. Teistel hakkab lõputust jankutamisest igav.

        Muuseas, mind sel teemal vaidlemine ei huvita, kuna minu suguvõsas on geenitutkija juba olemas.:)

        Head õhtut.

        ei kiinnosta kaikki asiat. Niin se menee. Se ei ole minulle ongelma, mutta miksi se on sitä sinulle?


      • :)))
        .............................. kirjoitti:

        ei kiinnosta kaikki asiat. Niin se menee. Se ei ole minulle ongelma, mutta miksi se on sitä sinulle?

        Kuna ma ei pea vajalikuks tõestada paar korda kuus, mis rotu keegi on.
        Maailma ei muutu sellest ei paremaks ega ka halvemaks.

        Ära siis jälle nii haudan vakavasti minu ütlemist võta, kuna olen sinust eri arvamusel.:)

        Psst! Hinga nüüd sügavalt sisse-välja, sisse-välja, enne kui vastad..:)


    • täältä, prkln

      fashistisika! Mukamas aarialainen! Pino paskaa olet.

      • ..............................

        minulla suomalaisella sosialistilla on ruotsalaisia aatelisia sukujuuria? :D :D :D :D :D :D :D :D :D

        Sun pitää muistaa, että tuollainen herjaaminen on itsesi kannalta vaarallista. Jos olisin vihainen ihminen, olisin jo haastanut sinut oikeuteen.


      • sul on liiga palju inimesi,
        .............................. kirjoitti:

        minulla suomalaisella sosialistilla on ruotsalaisia aatelisia sukujuuria? :D :D :D :D :D :D :D :D :D

        Sun pitää muistaa, että tuollainen herjaaminen on itsesi kannalta vaarallista. Jos olisin vihainen ihminen, olisin jo haastanut sinut oikeuteen.

        kes sinust tahaksid lahti saada.

        Revi nyt!


      • mukavaa...
        .............................. kirjoitti:

        minulla suomalaisella sosialistilla on ruotsalaisia aatelisia sukujuuria? :D :D :D :D :D :D :D :D :D

        Sun pitää muistaa, että tuollainen herjaaminen on itsesi kannalta vaarallista. Jos olisin vihainen ihminen, olisin jo haastanut sinut oikeuteen.

        Onko Bergroth myös kuinka läheistä sukua?


      • ...........................
        mukavaa... kirjoitti:

        Onko Bergroth myös kuinka läheistä sukua?

        mutta ei läheistä. :)


    • anakronistista rotuteoriointia

      täällä viljellään!

      Edelliseltä kirjoittajalta unohtui se, että kun fiksuimmat itämerensuomalaiset pakenivat nykyisen Viron alueelta Suomenlahden pohjoispuolelle, alkoivat he paneskella täällä asuneita saamelaisia. Saamelaiset kyllästyivät orgioihin ja ryntäsivät pohjoiseen porojen kiusaksi.

    • suguvösas

      on 99 % kuninglikku verd, siis vahest lööb järglastes välja just see ylejäänud 1 %.

    • rotusekiö

      Wow!kyllä kirjoitit varmaan oikein!
      Varmaankin nuo jotka eivät kykene kirjoittamaan edes suomenrodun mukaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe