Teologiseen!

Mandalay

Hej!

Olisin lukukumppania vailla. Olen nyt keväällä pyrkimässä teologiseen tiedekuntaan ja olisi kivempi lukea ja valmistautua kaverin kanssa kuin yksin. Voisimme tsempata toisiamme ja varmistaa yhteisen päämäärämme toteutumisen. Asun Helsingissä. Ota yhteyttä jos sinulla on samanlainen toive :)

12

1750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hantzu

      Terve!

      Mie oon kans hakemassa teologiseen tänä keväänä ja oon myös toivonu löytäväni jostain lukukumppanin. Asun Vantaalla mutta Helsinkiin pääsee todella helposti. Itse asiassa pakerran parhaillani toisen kirjan parissa. :) Ois kyl tosi kiva lukee yhessä, varsinkin kun jotkut kohdat on vähän hankalia, et jos yhessä sais setvittyä.

      Jos oot vielä lukukumppania vailla niin täällä ois. :)

      • torstai on toivoa täynnä ta...

        täälläkin eräs helsinkiin hakija, olen kyllä jo "vähän vanhempi", eli vajaa 30 vee. Itsekin vähän miettinyt että ois kiva kun tietäisi jonkun joka olisi myös hakemassa... Vinkkejä lukemiseen olisi kiva vaihtaa.


      • Opiskelija 83
        torstai on toivoa täynnä ta... kirjoitti:

        täälläkin eräs helsinkiin hakija, olen kyllä jo "vähän vanhempi", eli vajaa 30 vee. Itsekin vähän miettinyt että ois kiva kun tietäisi jonkun joka olisi myös hakemassa... Vinkkejä lukemiseen olisi kiva vaihtaa.

        Moi! Tääläkin on yks teologiseen pyrkivä 25v.vantaalla asuva. Käyn töissä ja yritän lueskella kirjoja joka ilta ja aamu, juna ja bussimatkat. Ois kiva vaihtaa ajatuksia vaikka s.postin kautta? En ole uskovainen,kiinnostaa uskonnon tieteellinen tutkimus ja ehkä opettaminen.


      • :)))
        Opiskelija 83 kirjoitti:

        Moi! Tääläkin on yks teologiseen pyrkivä 25v.vantaalla asuva. Käyn töissä ja yritän lueskella kirjoja joka ilta ja aamu, juna ja bussimatkat. Ois kiva vaihtaa ajatuksia vaikka s.postin kautta? En ole uskovainen,kiinnostaa uskonnon tieteellinen tutkimus ja ehkä opettaminen.

        Oon hakemassa Joensuun yliopistoon, asun Vantaalla.
        Jospa täältä löytyis lukukaveria!? :)


      • hantzu
        :))) kirjoitti:

        Oon hakemassa Joensuun yliopistoon, asun Vantaalla.
        Jospa täältä löytyis lukukaveria!? :)

        Tään voi kuulostaa hyvin tyhmältä, mut onks joensuuhun samat pääsykoekirjat ku helsinkiin?


      • hehee :)
        hantzu kirjoitti:

        Tään voi kuulostaa hyvin tyhmältä, mut onks joensuuhun samat pääsykoekirjat ku helsinkiin?

        ei kuulosta tyhmältä! :D
        mutta ei oo sama pääsykoekirja, joensuus on tosi kiva pääsykoekirja, käsittelee uskontoja suomessa!


      • hantzu
        hehee :) kirjoitti:

        ei kuulosta tyhmältä! :D
        mutta ei oo sama pääsykoekirja, joensuus on tosi kiva pääsykoekirja, käsittelee uskontoja suomessa!

        Nyt kyl tarviis lukukaverin, tuntuu etten saa itteeni enää puhtia ja innostusta lukemiseen yksinäni. Elikkäs kuka ois valmis lukemaan pääsykokeisiin ainakin jonkin verran lukukaverin kanssa?!


      • mitkä fiilikset?
        hantzu kirjoitti:

        Nyt kyl tarviis lukukaverin, tuntuu etten saa itteeni enää puhtia ja innostusta lukemiseen yksinäni. Elikkäs kuka ois valmis lukemaan pääsykokeisiin ainakin jonkin verran lukukaverin kanssa?!

        Moi, mitä fiiliksiä huomisesta kokeesta?! Tsemppiä kaikille! :)


      • Susienne-munmo
        mitkä fiilikset? kirjoitti:

        Moi, mitä fiiliksiä huomisesta kokeesta?! Tsemppiä kaikille! :)

        Itsellä kaatui ekaan niistä kolmesta, eli ekumenia-dogmatiikkavastaukseen. Muut meni ok, mutta systemaattinen teologia ei yhtään nappaa ja kämmensin sen vastauksen juuri siksi. Uaah.

        Mites muut? Joku mukavan oloinen kaveri istui mun vieressä salissa kolme - sanoi vielä teologin näköiseksi. Mutta ei se auttanut juurikaan. Kuminpurua oli joka lävessä, en osannut mitään niin kuin toivoin. No, nyt voi vetää perseet ja unohtaa koko homman. :D

        Kuinka meni? Kekkä olitte Helsingissä niin mitä mieltä olitte aineistokokeesta?


      • vaan
        Susienne-munmo kirjoitti:

        Itsellä kaatui ekaan niistä kolmesta, eli ekumenia-dogmatiikkavastaukseen. Muut meni ok, mutta systemaattinen teologia ei yhtään nappaa ja kämmensin sen vastauksen juuri siksi. Uaah.

        Mites muut? Joku mukavan oloinen kaveri istui mun vieressä salissa kolme - sanoi vielä teologin näköiseksi. Mutta ei se auttanut juurikaan. Kuminpurua oli joka lävessä, en osannut mitään niin kuin toivoin. No, nyt voi vetää perseet ja unohtaa koko homman. :D

        Kuinka meni? Kekkä olitte Helsingissä niin mitä mieltä olitte aineistokokeesta?

        No mulla ei mennyt kovin hyvin... Ihmettelen ettei eksegetiikasta ole ollut kysymystä pitkään aikaan.
        Aineisto oli ihan ok, mutta en osaa kyllä yhtään sanoa miten se meni...
        Terhi Utriaisen kirjaa koskenut kysymys, no mitä vastasitte siihen noin pähkinänkuoressa?

        Ja yksi kysymys vielä. Unohdin ottaa sieltä pöydältä lähtiessäni ne paprut, joissa tieto milloin tulokset julkaistaan, mikä olikaan päivä? Jos joku viitsisi ystävällisesti infota, kiitos!

        Mukavaa kesää kaikille


      • vaan
        vaan kirjoitti:

        No mulla ei mennyt kovin hyvin... Ihmettelen ettei eksegetiikasta ole ollut kysymystä pitkään aikaan.
        Aineisto oli ihan ok, mutta en osaa kyllä yhtään sanoa miten se meni...
        Terhi Utriaisen kirjaa koskenut kysymys, no mitä vastasitte siihen noin pähkinänkuoressa?

        Ja yksi kysymys vielä. Unohdin ottaa sieltä pöydältä lähtiessäni ne paprut, joissa tieto milloin tulokset julkaistaan, mikä olikaan päivä? Jos joku viitsisi ystävällisesti infota, kiitos!

        Mukavaa kesää kaikille

        tiedekunnan sivuille olikin jo tullut tietoa päivistä! :)


      • tuleva teologi?
        vaan kirjoitti:

        No mulla ei mennyt kovin hyvin... Ihmettelen ettei eksegetiikasta ole ollut kysymystä pitkään aikaan.
        Aineisto oli ihan ok, mutta en osaa kyllä yhtään sanoa miten se meni...
        Terhi Utriaisen kirjaa koskenut kysymys, no mitä vastasitte siihen noin pähkinänkuoressa?

        Ja yksi kysymys vielä. Unohdin ottaa sieltä pöydältä lähtiessäni ne paprut, joissa tieto milloin tulokset julkaistaan, mikä olikaan päivä? Jos joku viitsisi ystävällisesti infota, kiitos!

        Mukavaa kesää kaikille

        Mulle jäi myös hiukan karvas maku suuhun tästä teologisen pääsykokeesta. Aivan oikein, mä olin itsekkin kaipaillut kysymystä eksegetiikasta, valmistauduin siihen ja kirkkohistoriaan erityisen hyvin ja miltei kaikkeen muuhun paitsi juuri tähän systemaattiseen teologiaan. Toisaalta mä osallistuin myös uskontotieteen pääsykokeeseen nyt pari päivää sitten ja siellä oli kysymys selittävästä ja ymmärtävästä otteesta uskontotieteen tutkimuksessa ja osasin vastata siihen ihan sen takia että muistin ne asiat niin kuin ne oli esitetty tässä teologisen pääsykoekirjassa. En ollut siis ehtinyt lukea itse uskontotieteen pääsykokeeseen niin hyvin, mutta tarkistin myöhemmin näiden kohtien vastaavuudet ja ilmeisesti ihan hyvin meni...

        Utriaisen kirjasta : siellä kirjan loppusanoissa selitettiin Melissa Raphaelin induktiivista näkemystä (hän oli siis se, joka kirjoitti naisista ja Shekinahista keskitysleireillä) ja sitten funktionaalisesta näkemyksestä kirjotettiin sen fiktiivisen uskontotieteilijä Wolfgangin yhteydessä, siis talojen katoista jne. Näin ainakin itse vastasin. Olis hauskaa kuulla enemmän kommentteja.

        Odotan tuloksia epäilyn kalvaessa sisälmyksiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      161
      1692
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1255
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      249
      1213
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1017
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      892
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      889
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      62
      858
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      796
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      721
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe