Kenellä olisi enemmän tietoa poissaolo-oikeudesta. Olen hakemassa keväällä myös ulkomaille yliopistoon ja Suomessa pariin yliopistoon. Suomessa paikan vastaanottaminen pitää ilmoittaa ennen kuin tiedän tuloksia ulkomailta. Jos sinne pääsen, niin menen. Ulkomailla opiskelu ei välttämättä olisi kuitenkaan varmaa, voisi olla että olisin siellä vain vuoden korkeintaan jos ei ala onnistumaan..siksi haluaisin, että minulla olisi "varmuuden vuoksi" opiskelupaikka myös suomessa, sillä välivuosiakin on jo yksi takana..Muutaman yliopiston sivuilta olen lukenut, että esim. ulkomailla opiskelu kelpaa perusteeksi, jos haluaa lukuvuodella lykätä opintojen alkamista. Tarkoittaako se kenties vaihto-oppilas vuotta (eli sitten kun on jo opiskellut suomessa jonkin aikaa) vai käyköhän tällainenkin ulkomailla opiskelu? en uskaltaisi ottaa sitä riskiä, että vuoden päästäkään pääsykokeissa en saa riittävästi pisteitä ja kolmas välivuosi olisi edessä....
kiitos vastauksista!
poissaolo
yliopistossa
2
266
Vastaukset
- vdvvdvsdefd
Jos yliopisto ei anna sinun ilmoittautua vuoden ajaksi poissaolevaksi sen perusteella että opiskelet ulkomailla, niin ainahan voit ilmoittautua läsnäolevaksi ja jättää vain kaikki kurssit suorittamatta. Opiskelupaikka säilyy vaikket kävisi ekana vuonna yhtään kurssia.
- kysymys...
Mutta eikös yliopistossa ole ainakin välillä pakko olla läsnä luennoilla jne..? Ja kuinka paluu tapahtuisi, jos vuoden kuluttua tai kesken vuoden tulisinkin takaisin, aloittaminen alusta onnistuisi noin vain riippumatta siitä olisinko esim puoli vuotta tai vuoden poissa?
Kiitos vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718