Äänesi mä kuulen

Rosmarinus

Olen ainakin viikon laulanut mielessäni ja ääneenkin hoilannut Katri Helenan levyttämää kipaletta "Äänesi mä kuulen" (Luulisin että tuo on sen oikea nimi) Tiedättehän sen: "Kapteeni kertokaa mistä nuo kyyneleet, mielessä käyvätkö ystävät kaatuneet..."
Koitin, siis tuloksetta, etsiskellä kyseistä biisiä mm. YouTubesta.
Kertokaa kiltit immeiset mistä osoitteesta saisin sen kuullakseni?:/ Katri Helenan levyjä minulla on, mutta ei niissä ole juuri tuota kappaletta.
Se on niin kaunis ja sydämeen sattuva, että olen todella kiitollinen antamastanne avusta. Pliis!

19

2363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensiapua
    • 20 s
    • Oli miten oli !

      Kokoelmalevyltä Katri Helena Romanttisesti 2CD!!
      Levyltä 2 kappale 7

      Upea tulkinta!

      Keikoilla mukana ollut

    • Rosmarinus

      Pakko mun on se levy ostaa! Siitä ei nyt pääse yli eikä ympäri. Antamillanne tiedoilla on helpompi lähteä hakemaan kokoelmaa.
      Marionin "Valkea ranta, musta ranta" on aikaslailla erilainen kuin tuo Katri Helenan raikas ja toiveikas esitys.
      Kiitokset kaikille osallistuneille! Halipusut!

      • Oli miten oli!

        Saattaa olla,että kyseinen kokoelma on aika vaikea löytää!
        On nimittäin niin,että juuri tämä tupla on Valittujen Palojen musiikki kokoelma vuodelta 1998!
        Mikäli et muualta levyä löydä kannattaa kysyä myöskin Valituilta Paloilta!!
        Josko heillä sattuisi vielä olemaan varastossa tätä Katrin kokoelmaa.

        Onnea etsintään! Toivon ,että löydät levyn!

        Terveisin
        Keikoilla mukana ollut


    • Minun mielipiteeni:

      Anteeksi vain kaikki Katrin fanit mutta minun on pakko kommentoida kun kerran tänne eksyin. Minun isäni ja minä olemme tässä asiassa harvinaisen yksimielisiä (vaikka musiikkimakumme muutoin on ihan erilainen): Katri-Helena ei osaa laulaa. Olenkin joskus isälleni vitsaillut, että ostan hänelle Katri-Helenan levyn lahjaksi ja hän on uhannut minua perinnön menetyksellä! :-) Mutta vakavasti ottaen: Katri-Helenella on kyllä ihan kivoja kappaleita kuten "Katson autiota hiekkarantaa", "Vie minut", "Letkajenkka", "Puhelinlangat laulaa" mutta valitettavasti on todettava, että teknisesti hänen äänensä on hyvin heikko. Sen hän on muutoin joskus jossain haastattelussa myöntänytkin todetessaan, että "hän toivoisi olevansa teknisesti lahjakkaampi". Häntä voisi lähinnä verrata korkeintaan "suhteellisen lahjakkaaksi musiikkia harrastavaksi kotirouvaksi" mutta muusikkoksi tai laulajaksi en häntä sanoisi. Juu, ja tiedoksi: kyllä Katrilla parempi ääni on kuin minulla mutta minäpä en laulakaan julkisesti. Korkeintaan suihkussa.
      Olisi kiva saada vastauksia tähän komenttiin ja lukea mitä ihmettä te Katri-Helenassa näette/kuulette (toivottavasti viestiä ei poisteta). Pelkkä "sinivalkoisuus", "sympaattisuus", "hienot kappaleet" kun ei minulle oikein riitä vaan laulavalta henkilöltä odotan ennenkaikkea musikaallisutta ja ääntä. PEACE vaan kaikille. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut.

      • lällytin

        ja ulvo yksinäsi siellä


      • Minun mielipiteeni:
        lällytin kirjoitti:

        ja ulvo yksinäsi siellä

        Jos parempaan vastaukseen ei pysty olisi varmaan syytä pysyä hiljaa ja olla naputtelematta mitään. Toisaalta verbaalinen lahjakkuutesi yltää idolisi lauluntaitoihin. Sellainen fanittaja kuin idolikin.


      • kuiqqa

        Katri Helenassa on sellaista mitä sinulla eikä sinussa ole. Tämä riittää perusteluksi ja voit miettiä asiaa loppuikäsi. Jos olisin ilkeä, toivoisin että isäsi ymmärtää jättää sinut perinnöttömäksi. Tai että liukastut suihkussa laulaessasi saippuaan. Mutta sehän lienee teknisesti mahdotonta.


      • täysin terve.
        kuiqqa kirjoitti:

        Katri Helenassa on sellaista mitä sinulla eikä sinussa ole. Tämä riittää perusteluksi ja voit miettiä asiaa loppuikäsi. Jos olisin ilkeä, toivoisin että isäsi ymmärtää jättää sinut perinnöttömäksi. Tai että liukastut suihkussa laulaessasi saippuaan. Mutta sehän lienee teknisesti mahdotonta.

        Toivottavasti itse liukastut. Ei voi muuta sanoa kuin että täällä tyhmyys tiivistyy.


      • Oli miten oli!

        Nämä jutut kyllä ihmetyttävät! TODELLA!!
        Eihän täällä nyt puhuta alkuperäisestä asiasta lainkaan.
        kun alkuperäinen juttuhan koski yhtä Katri Helenan laulamista lauluista! (Eikä suinkaan hänen laulutaitoaan -joka kyllä tiedetään -)!
        Ei kannata alkaa käymään "hiilenä" jokaisella on asiasta mielipiteensä,ja se on hyvä niin!

        Hyvää illan jatkoa kaikille!!

        Keikoilla mukana ollut!


      • Katri-fani

        ole mitä mieltä tahansa, hah hah haa!! tuohon retkuun en mene,älä yritä


      • Katri-fani
        Katri-fani kirjoitti:

        ole mitä mieltä tahansa, hah hah haa!! tuohon retkuun en mene,älä yritä

        sinä Katrin mollaaja....


      • Oli miten oli!
        Katri-fani kirjoitti:

        sinä Katrin mollaaja....

        Et kai vaan suunnanut suuttumustasi meikäläiseen??
        Enhän minä Katria ole mollannut mitenkään!! Pikemminkin päinvastoin! Olen viimeisenpäälle hänen ystävänsä!
        Viimeiset 34 vuotta!
        Kirjoitin vaan siitä,kun nämä keskustelut eivät oikein tahdo pysyä "kuosissaan"!

        Kaikkea hyvää sinulle! (Onko kaikki OK)?

        Terveisin
        Keikoilla mukana ollut


      • Katri-fani
        Oli miten oli! kirjoitti:

        Et kai vaan suunnanut suuttumustasi meikäläiseen??
        Enhän minä Katria ole mollannut mitenkään!! Pikemminkin päinvastoin! Olen viimeisenpäälle hänen ystävänsä!
        Viimeiset 34 vuotta!
        Kirjoitin vaan siitä,kun nämä keskustelut eivät oikein tahdo pysyä "kuosissaan"!

        Kaikkea hyvää sinulle! (Onko kaikki OK)?

        Terveisin
        Keikoilla mukana ollut

        sinulle tarkoitettu, vaan sille yhdelle "mielipiteineen" heh heh... Sinulle sen sijaan oikein mukavaa tulevaa kevättä!


      • ei kaikki kukot laula vaikk...

        Sanoit asian halki ,ei ole mitään lisäämistä tai pois otettavaa.


      • kuin teknistä osaamista

        Katri helena jos kuka osaa laulaa.Ääniala on vain ohut.mutta sen hän paikkaa oikealla hengitys tekniikalla.Pienet keuhkot ja kroppa ei tietenkään anna oopperalaujan ääntä .Nämä tälläiset mielipiteet on täällä on täysin turhia.
        Ura ja levytykset kertokoon ,ja kyky esiintyä ja vetää salit täyteen.Tukena hänellä on loistava orkesteri petoman. Olla vuorovaiktuksessa yleisön kanssa. Edesmennyt säveltäjä Valto Laitinen oli sitä mieltä;Katri Helena olisi ollut ainut kevyen musiikin laulaja joka olisi voinut luoda kansainvälisen uran jos olisi halunnut.Lue kirja Tähtenä taivaalla ,siinä ajatuksia Tähdeltä itseltään elämästä ,laulamisesta. upee kirja.


    • Oli miten oli!

      Jäi vielä kertomatta,että kyseinen laulu löytyy myöskin kokoomalevyltä Katri Helena 20 toivotuinta levytystä vuodelta -78!
      Voi olla vaikeeta löytää sitä Valittujen Palojen kokoelmaa tänä päivänä!
      Tämä vaan tiedoksi,että osaat etsiä kyseistä laulua.

      Hyvää kevättä sinulle!

      Terveisin
      Keikoilla mukana ollut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe