Moi!
Pyrin tänä keväänä opiskelemaan sosiologiaa, mutta en osaa päättää laittaisinko ensisijaiseksi vaihtoehdoksi Turun vai Tampereen. Onko kellään kokemusta / muuta tietoa, kumpaan kannattaisi hakea eli kumpi parempi?
Kiitos :)
Turku vai Tampere?
3
663
Vastaukset
- kökkötraktori
Kaveri haki ainakin viime vuonna molempiin, kun niissä on eri kokeet eri päivinä. Ei tarvinnut ainakaan viime vuonna valita mitään ykköstoiveita...
- puolueellinen kommentoija
Ei ole tietoa sosiologian laitosten eroista, mutta sen sanoisin, että Turku on mahtava kaupunki. Nykyisin opiskelen Helsingissä, mutta pidän edelleen Turkua Suomen miellyttävimpänä kaupunkina. Se Aurajoen ympäristö, puutalot, puistot,...
Yliopistoalue on myös kiva ja aivan ydinkeskustan tuntumassa. Turun yliopisto on Suomen kakkonen rankingeissa. Mutta tosiaan sosiologiasta en osaa sanoa, sitä olen opiskellut ainoastaan Helsingissä.
Tiedätkö, miksi täällä Helsingissä aina haukutaan Turkua? Kateuden vuoksi. Helsinkiläisillä on heikko itsetunto, koska Turku on huomattavasti perinteikkäämpi kaupunki. Tampereeltakin löytyy "ei-turkulainen osakunta", joka liittyy samaan "perinteeseen". Turkulaisilla ei ole tarvetta haukkua muita, koska itsetunto kotikaupungin suhteen on kunnossa.
PS. En tunne Tamperetta. Kyseessä on yksipuolinen Turun hehkutus. Vielä kerran: Turku rulettaa!- dfgdfg
Kaupungin kauneudelle tarjoaakin oivan kontrastin ihmisten rumuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1395544
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253506Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1142750- 472458
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631841Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491780Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201596- 321587
- 211582
- 281530