Suomessa kansalaisilla on velvollisuus ja pakko palvella ruotsiksi

åland 1

"Kan alltid kräva vård på svenska
Språkrådet har särskilt behandlat hur det fungerar för ålänningar att få vård på svenska i Finland."

Missään tapauksessa ahvenanmaalaiset eivät ole velvollisia opiskelemaan Suomea.

http://www.tidningen.aland.net/article.con?id=15524&iPa ge=1

8

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin tyhmii

      jos ne haluu olla suomenk. miks ruotsi se on niille .

    • vaikka

      kuinka korkea oikeus, ei nämä affenalaisten vaatimukset täällä savossa paljon paina. Pitäkää typerät lakinne siellä saarellanne vaan, ei koko Suomea voi ruotsainkieliseksi muuttaa.

    • kansalaisilla :

      on oikeus haistattaa pitkät koko teidän miniatyyri pläntillenne

    • ole niin

      typerä, kuin affenainen. Sattuipa kerran, että näitä affenaisia oli Espoossa joissakin juhlissa. Hurmostilassaan pitivät liian kovaa meteliä, josta naapurit pyysivät poliisia rauhoittamaan. Eivät ylhäisyyden valtaamana alentuneet puhumaan valtakieltä. Onneksi ITSENÄISEN SUOMEN POLIISI pisti häiriköt putkaan.

      • Minun muistaakseni juhlissa oli yksi ahvenanmaalainen, joka ei puhunut suomea poliisin kanssa siitä yksinkertaisesta syystä, etteti osannut suomea. Tällöin kaveritkin (siis ne espoolaiset) puhua ruotsia, jolloin poliisi laittoi kaikki putkaan.
        Jos tuon ahvenanmaalaisen tekee typeräksi se, ettei hän osaa suomea, lähin esimieheni ja lähimmät työkaverinikin ovat typeriä, koska eivät osaa suomea. Minusta he kyllä ovat ihan fiksuja. Vai olenko minä typerä (vaikka osaan suomea)?


      • näinhän siinä
        ahvennainen kirjoitti:

        Minun muistaakseni juhlissa oli yksi ahvenanmaalainen, joka ei puhunut suomea poliisin kanssa siitä yksinkertaisesta syystä, etteti osannut suomea. Tällöin kaveritkin (siis ne espoolaiset) puhua ruotsia, jolloin poliisi laittoi kaikki putkaan.
        Jos tuon ahvenanmaalaisen tekee typeräksi se, ettei hän osaa suomea, lähin esimieheni ja lähimmät työkaverinikin ovat typeriä, koska eivät osaa suomea. Minusta he kyllä ovat ihan fiksuja. Vai olenko minä typerä (vaikka osaan suomea)?

        voi pahimmassa tapauksessa käydä jos ei osaa kuin ruotsia. Kysymyshän on vain asenteista.


      • lööpitluettu

        Itsenäisen Suomen poliisi on jo pyytänyt asianosaisilta anteeksi ja myönsivät tehneensä virheen koska olivat siinä uskossa että kyse oli niskuroinnista eikä suomenkielentaidon puutteesta. Voi tosin olla että asianosaiset vielä vievät asian käräjille jolloin itsenäisen Suomen poliisilla voi olla vaikeuksia puolustaa tekojaan. Suomihan on oikeusvaltio eikä poliisvaltio.

        Poliisihan saa toki laittaa kenet tahansa putkaan mutta siihen on oltava hyvät perustelut. Jos poliisi suotta laittaa ihmisiä putkaan niin sellainen poliisi kyllä nopeast löytää itsensä työttömyyskortistosta ja veronmaksajat maksaavat turhia korvauksia.


      • että Kruunun lähettiläihin
        lööpitluettu kirjoitti:

        Itsenäisen Suomen poliisi on jo pyytänyt asianosaisilta anteeksi ja myönsivät tehneensä virheen koska olivat siinä uskossa että kyse oli niskuroinnista eikä suomenkielentaidon puutteesta. Voi tosin olla että asianosaiset vielä vievät asian käräjille jolloin itsenäisen Suomen poliisilla voi olla vaikeuksia puolustaa tekojaan. Suomihan on oikeusvaltio eikä poliisvaltio.

        Poliisihan saa toki laittaa kenet tahansa putkaan mutta siihen on oltava hyvät perustelut. Jos poliisi suotta laittaa ihmisiä putkaan niin sellainen poliisi kyllä nopeast löytää itsensä työttömyyskortistosta ja veronmaksajat maksaavat turhia korvauksia.

        ei suomen järjestyksenvalvojalla ole lupa koskea, kuten diplomaatteihin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe