Americas ja koko eteläinen teneriffa on niin kuiva ja karu alue, että kuinka siellä voi joku viihtyä?
Koko aluehan on rakennettu käytännössä turisteja varten, eli mitään vanhaa asutusta siellä ei ole. Muutamaa vanhaa hökkeliä lukuunottamatta.
En ole onneksi joutunut siellä olemaan muutamaa tuntia enempää.
Rannalla makaaminen,juopottelu ja shoppaaminen noissa olosuhteissa onnistuu, mutta kyllä meikäläinen hakee reissuiltaan aivan jotain muuta.
Los Gigantes ja Puerto Gruz vielä menettelee, mutta tuo Americasin alue on kamala.
Eihän teneriffalaiset itsekkään ole siellä ennen asuneet, mutta ovat työn perässä sinne joutuneet muutamaan.
Kanarian saarista käymisen arvoisia voisivat olla La Palma ja Gomera.
etelä-teneriffa kamala paikka
19
2445
Vastaukset
- asuva
etela Tenerifella on kylla paljonkin paikallisia kylia, viinin viljely paikkoja ym. Toki naita et sielta Americasin keskusta nae jos lomallasi et vaivaudu sielta muualle kulkemaan. Toki Americas on vain rantaloma paikka mutta juuri sitahan ihmiset taalta hakevatkin. Tuskin matkatoimistot sita miksikaan kulttuurin kehdoksi mainostavatkaan. Jos sita lomaltaan haluaa niin tietenkin matkustaa jonnekin muualle. Ja Tenerifelaiset eivat Americasissa asu vaan aivan muualla. Los Gigantes on myos taysi turistikyla, jkoten en ymmarra miten sita voit muuksi vaittaa ja nain on myos Puerto de la Cruzin kohdalla.
- Atlantti
Americasista ei viihtyisää saa millään kirjoituksilla. Enkä ole koskaan sinne aikonutkaan mennä aikaani tuhlaamaan.
Rantalomapaikkanakin on joku vehmaampi paikka paljon parempi. Kyllä ympäristöllä on aina suuri merkitys ainakin minun viihtyvyydelle.
Mikähän se vaaleanpunainen uusi linnahotelli mahtoi siellä saaren lounais-osassa olla?
Voi kamala mikä ympäristö silläkin oli. Kuinka tuollaisessa joku voi viihtyä?
Los Gigantesissa on sentään ympäristö meren ja rannan(jylhempi)osalta paljon viihtyisämpi ja sieltä näkyy myös Gomeran saari. Ja kyllä siellä vielä ihan paikallisia asui.
Ja Puerto cruzissa on sentään jotain vanhaa rakennuskantaa. Vanhat kaupunkit ovat yleensä viihtyisiä.
Koko Teneriffahan ei nyt kovin kummallinen paikka ole. Meri on hieno aina. Tulivuoret kiinnostaa myös. Ja nuo kaksi asiaa sai siellä kerran käymään. Toista kertaa ei tarvi mennä.
Niinkuin sanoin ainoat saaret joille sinnepäin maailmaa voi joskus vielä olla ideaa mennä on Gomera ja La Palma. - ehkä tutustunut
Atlantti kirjoitti:
Americasista ei viihtyisää saa millään kirjoituksilla. Enkä ole koskaan sinne aikonutkaan mennä aikaani tuhlaamaan.
Rantalomapaikkanakin on joku vehmaampi paikka paljon parempi. Kyllä ympäristöllä on aina suuri merkitys ainakin minun viihtyvyydelle.
Mikähän se vaaleanpunainen uusi linnahotelli mahtoi siellä saaren lounais-osassa olla?
Los Gigantesissa on sentään ympäristö meren ja rannan(jylhempi)osalta paljon viihtyisämpi ja sieltä näkyy myös Gomeran saari. Ja kyllä siellä vielä ihan paikallisia asui.
Ja Puerto cruzissa on sentään jotain vanhaa rakennuskantaa. Vanhat kaupunkit ovat yleensä viihtyisiä.
Koko Teneriffahan ei nyt kovin kummallinen paikka ole. Meri on hieno aina. Tulivuoret kiinnostaa myös. Ja nuo kaksi asiaa sai siellä kerran käymään. Toista kertaa ei tarvi mennä.
Niinkuin sanoin ainoat saaret joille sinnepäin maailmaa voi joskus vielä olla ideaa mennä on Gomera ja La Palma.Gran Canarian ja Teneriffan sisäosiin? Upeita maisemia, alkuperäisiä kyliä joissa ei turistit pyöri ja uskomattomia luonnonihmeitä endeemisistä kasveista laavamuodostelmiin. Upeita saaria nämäkin. Jokaisella Kanarian saarista on paljon muutakin annettavaa kuin turistijuottolat.
- Atlantti
ehkä tutustunut kirjoitti:
Gran Canarian ja Teneriffan sisäosiin? Upeita maisemia, alkuperäisiä kyliä joissa ei turistit pyöri ja uskomattomia luonnonihmeitä endeemisistä kasveista laavamuodostelmiin. Upeita saaria nämäkin. Jokaisella Kanarian saarista on paljon muutakin annettavaa kuin turistijuottolat.
Niinkuin tuossa toisessa jutussani sanoin, niin tuo teide oli yksi syy miksi siellä tuli käytyä. Eli olen kyllä kiertänyt saarta.
Mutta mitenkään muuten erikoinen paikka teneriffa ei kyllä ole. Parempia paikkoja on tullut maailmalla nähtyä ja toivottavasti tulee vielä lisääkin. Niitähän kyllä nimittäin riittää. - mitäkin
Atlantti kirjoitti:
Niinkuin tuossa toisessa jutussani sanoin, niin tuo teide oli yksi syy miksi siellä tuli käytyä. Eli olen kyllä kiertänyt saarta.
Mutta mitenkään muuten erikoinen paikka teneriffa ei kyllä ole. Parempia paikkoja on tullut maailmalla nähtyä ja toivottavasti tulee vielä lisääkin. Niitähän kyllä nimittäin riittää.Paikkoja maailmassa tosiaan riittää. Minullakin on paikkoja tiedossa, joihin
a) en mene enkä aio koskaan mennä
b) kertaakaan en ole mennyt ja toista kertaa en mene
c) olen käynyt ja toista kertaa en mene
d) olen käynyt ja saatan mennä uudestaankin
e) olen käynyt ja käyn vielä uudestaankin
f) en ole käynyt mutta saatan joskus mennä
g) en ole käynyt mutta vakaa aikomus on mennä
Mutta kun toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä, ja jotkut jopa isästä, niin enpä viitsi tänne kirjoitella, miten en ymmärrä, kuinka joku sinne tai tänne saattaa matkustaa ja mikseivät mene sinne tai tänne. Jos jotkut haluaa matkustaa pelkästään makaamaan rannalle aurinkoon tai halvan kaljan perässä, niin menkööt. Ja jos joillekin pitää olla kovasti kulttuuria ja muita elämyksiä, niin ok. Kukin toteuttakoon itseään ja mieltymyksiään.
Hyviä matkakertomuksia on mukava lukea ja niistä saattaa saada hyviäkin vinkkejä itselle. Mutta nämä, joissa vain päivitellään, kuinka joku miljoona ihmistä voi olla niin tyhmiä, että matkustavat jonnekin heitä kiinnostavaan tai heille sopivaan paikkaan, eivät kyllä kuulu tämän palstan parhaimmistoon... - asuva
Atlantti kirjoitti:
Niinkuin sanoin ainoat saaret joille sinnepäin maailmaa voi joskus vielä olla ideaa mennä on Gomera ja La Palma.se vaaleanpunainen paikka on Abama hotelli ja kannattaisi kayda ensin tutustumassa ennen kuin sanoo et miten voi joku siella viihtya. On nimittain ihan pikkasen verran hieno hotelli ja ymparisto ja maisemat ovat mahtavat ja ranta myos joka heidan yksityinen. Toki en rahavaroistasi tieda mutta jos sinulla sita olisi niin luultavasti olisit ollut majoittuneena siella ja silloin saattaisit olla hiukan eri mielta. No se siita ja hyvaa lomaa kaikille tulevaisuudessakin tanne tuleville. Ja nainhan se on et naista makuasioista on turha kiistella mutta itsellani ei ole kylla ollut kertaakaan suomen paskakeleja ikava.
- laurito
Kommentti viestiisi joka ilmeisesti on sinun henkilökohtainen mielipiteesi,tässä minun vastineeni.Vastailit näppärästi omiin kysymyksiisi.Paikalliset ja ei paikalliset ihmiset ovat Las Americaksessa töissä ja kaikki tämä kiitos niiden juopottelevien ja aurinkoa ottavien turistien ansiosta!!Eli MILJOONAT ihmiset kaikkialta maailmasta viihtyvät kuivassa ja karussa ansaiten rahaa ja tuhlaten sitä.Las Americaksessa Ei ole yhtään hökkeliä.Onneksi et ole ollut täällä pidempään ja toivottavasti ET koskaan tulekaan.
- Atlantti
kiinni siellä, kun noin kovasti tuntuu arvostelu pannuun ottavan?
Sieltä saarella asuvilta tuntuu muutenkin nuo puolustelut kovasti tulevan. Taitaa vaan olla vähän oma lehmäojassa. - Laurito
Atlantti kirjoitti:
kiinni siellä, kun noin kovasti tuntuu arvostelu pannuun ottavan?
Sieltä saarella asuvilta tuntuu muutenkin nuo puolustelut kovasti tulevan. Taitaa vaan olla vähän oma lehmäojassa.se vaan on.Ja mitä tulee niihin rahoihin,paljon on kiinni ja paljon enemmän vapaana!!Ei tarvi paljon lumitöitä paiskia(eikä paljon muutakaan töitä)miten itelläs?maistuuko nettilomailu??
- Atlantti
Laurito kirjoitti:
se vaan on.Ja mitä tulee niihin rahoihin,paljon on kiinni ja paljon enemmän vapaana!!Ei tarvi paljon lumitöitä paiskia(eikä paljon muutakaan töitä)miten itelläs?maistuuko nettilomailu??
Kyllä on mielenköyhyyttä tappaa aikaansa tuollaisessa paikassa.
Rahaa ja mielekästä tekemistä mulla kyllä riittää aivan omiksi tarpeiksi ja muusta ei oo väliäkään.
Ihminen ilman mielekästä tekemistä ei ole hyvin voiva ihminen. Ja mitä tuolla americasissa voi olla mielekästä tekemistä?
Ennen vaikka poromiehenä Lapissa, kun tuolla aikaansa tuhlaamassa. - loma kun
Atlantti kirjoitti:
Kyllä on mielenköyhyyttä tappaa aikaansa tuollaisessa paikassa.
Rahaa ja mielekästä tekemistä mulla kyllä riittää aivan omiksi tarpeiksi ja muusta ei oo väliäkään.
Ihminen ilman mielekästä tekemistä ei ole hyvin voiva ihminen. Ja mitä tuolla americasissa voi olla mielekästä tekemistä?
Ennen vaikka poromiehenä Lapissa, kun tuolla aikaansa tuhlaamassa.vain on sitä rannalla makaamista, kuppiloiden kiertämistä ja ehkä suomitansseissa käymistä. Itse en sitä ymmärrä, mutta jokaienn lomailee tavallaan ja suotakoon se heille. Riittäähän turisteja esim. Inglesiin joka on vieläkin kuppasempi paikka (anteeksi don luis mielipiteeni)
- don luis
loma kun kirjoitti:
vain on sitä rannalla makaamista, kuppiloiden kiertämistä ja ehkä suomitansseissa käymistä. Itse en sitä ymmärrä, mutta jokaienn lomailee tavallaan ja suotakoon se heille. Riittäähän turisteja esim. Inglesiin joka on vieläkin kuppasempi paikka (anteeksi don luis mielipiteeni)
mutta koskaan en unohda.
- oma asia
on että millaisesta lomapaikasta pitää. Jotkut pitää keinotekoisista turistirysistä jossa riittää kun aurinko paistaa ja hiekkaa ja huvittelumahdollisuuksia riittää. Joillekin pitää taas olla jotain alkuperäistä ja aitoa. Ja kauniita maisemia.
- asuva
jokaisella on oma makunsa ja lomailee sen mukaan.
Mutta sita en ymmarra et jos joku tulee Americakseen lomalle ja odottaa sielta loytyvan historiallisia monumentteja, museoita ym. ym. Toimistot mainostavat sita nimenomaan rantaloma paikkana ja silloin on ilmiselvaa etta se on turismista elava paikka sen taydessa merkityksessa. - Atlantti
asuva kirjoitti:
jokaisella on oma makunsa ja lomailee sen mukaan.
Mutta sita en ymmarra et jos joku tulee Americakseen lomalle ja odottaa sielta loytyvan historiallisia monumentteja, museoita ym. ym. Toimistot mainostavat sita nimenomaan rantaloma paikkana ja silloin on ilmiselvaa etta se on turismista elava paikka sen taydessa merkityksessa.Ei ole ollut aikomustakaan jäädä johonkin americasiin luuhaamaan. Toki tiesin millaisesta paikasta oli kysymys.
Vaan silti oli yllätys tuo alueen ankeus, kun lentokentältä hotellille siitä läpi mentiin. - taas sinne
Atlantti kirjoitti:
Ei ole ollut aikomustakaan jäädä johonkin americasiin luuhaamaan. Toki tiesin millaisesta paikasta oli kysymys.
Vaan silti oli yllätys tuo alueen ankeus, kun lentokentältä hotellille siitä läpi mentiin.Naurettavia nämä, jotka ovat niin tietäviä: ''kerran siellä kävin, toiste ei tarvi mennä''...
Itse olen taas lähdössä ja juuri Americasiin. Taitaa olla 5. kerta. Tuttu hotelli Fanabessa. Sain äkkilähdöllä lennot Aurinkomatkoilta ja hotellin varasin netistä itse. Ja miksikö sinne?
Haluan rentoutua työstäni hyvin. Haluan aurinkoa, rentoa oleilua. Jos jaksan, saatan vuokrata auton ja lähteä sisämaahan katselemaan nähtävyyksiä. Jos en innostu, niin makaan rannalla/ altaalla romssupinkan kanssa.
Uskokaa tai älkää kriitikot, jos työ on stressaavaa ja hektistä, niin joskus sitä vaan kaipaa täydellistä lepoa. Lisäksi, kun 2 edellistä matkaa olivat enemmän ja vielä enemmän nähtävyyksien katsomisia (viikko Lontoon nähtävyyksiä ja viikko autolla Andaluciaa kierrellen kuten Ronda ja Granada) niin aina en jaksa olla kiinnostunut nähtävyyksistä. Joku toinen kerta sitten.
Teneriffalla on sekin hyvä puoli, ota auto allesi tai hyppää bussiin ja pääset näkemään sitä aitoa kanariaa. ja jos sillä kertaa ei huvita, niin sekin sopii.
Muuten, olen käynyt Gran Canarialla ja Fuerteventurassakin. Mutta Teneriffa on se ykköskohde, juurikin sen monimuotoisuuden vuoksi.
Lyhyt lentomatka, viikossa ehtii rentoutua. Odotan jo lomaa ja aurinkoa :) - ...autosta katsellen
Atlantti kirjoitti:
Ei ole ollut aikomustakaan jäädä johonkin americasiin luuhaamaan. Toki tiesin millaisesta paikasta oli kysymys.
Vaan silti oli yllätys tuo alueen ankeus, kun lentokentältä hotellille siitä läpi mentiin.Sanoit "lentokeltältä läpiajaessamme hotellille"
Jos arviosi perustuu siihen, mitä autosta voi
nähdä, et ole nähnyt Americasista mitään.
Minua miellyttää esim. upea 7-8km rantakatu,
josta löytyy myös vehreyttä ja lukuisia rantoja
rantakuppiloineen. Kyllä nuo maisemat vuoristoon-
kin ovat minusta varsin mukavat ja aurinkovarma kohdehan tuo on. - ja muu
...autosta katsellen kirjoitti:
Sanoit "lentokeltältä läpiajaessamme hotellille"
Jos arviosi perustuu siihen, mitä autosta voi
nähdä, et ole nähnyt Americasista mitään.
Minua miellyttää esim. upea 7-8km rantakatu,
josta löytyy myös vehreyttä ja lukuisia rantoja
rantakuppiloineen. Kyllä nuo maisemat vuoristoon-
kin ovat minusta varsin mukavat ja aurinkovarma kohdehan tuo on.kasvillisuus aikaansaadaan keinokastelulla (elintärkeän makeanveden tuhlausta) ja aurinkovarmuutta ei kukaan voi taata. Ei ollut aurinkovarmaa kun itse olin siellä 2 viikkoa viime vuonna.
- laurito
ja muu kirjoitti:
kasvillisuus aikaansaadaan keinokastelulla (elintärkeän makeanveden tuhlausta) ja aurinkovarmuutta ei kukaan voi taata. Ei ollut aurinkovarmaa kun itse olin siellä 2 viikkoa viime vuonna.
mitä tulee palmujen kasteluun ja aurinkovarmuuden takaamiseen on totta,mahdollisesti sekin,että olet ollut täällä kaksi viikkoa.Muuten kommentoin,ehkä jatkossa liittyisit ton Atlantin pilkkiporukkaan Nuorgamiin,siellä ei tuhlailla elintärkeitä asioita ja aurinkoakin riittää mukavasti,saatanallisen kylmä siellä kyllä on,mutta turistte Atlantn kanssa lämpimiksenne,sillä riittää kerrottavaa nyt ,kun on saanut lunta tupaan tällä palstalla ihan tuelta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907286- 353851
- 453460
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402582- 2192518
- 402393
- 1292309
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292209Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna191943- 451902