Sukulaiset Suomessa

rahanahneita.

Olen ollut 30 vuotta pois Suomesta. Ja elänyt monesti vähillä rahoilla, ja tehnyt työtä aamusta myöhään iltaan. Ei ole paljon sukua eikä yhtään tuttavaa Suomessa jäljellä. Eikä tarvitse ollakaan. Kukaan ei koskaan ole auttanut minua pennin pyöreällä, mutta jokaiselta saan nykyisin pyyntöjä, vihjeitä, valheita, jotka kaikki sisältävät saman: Rahaa ja äkkiä! Sama juttu niin nuorten kuin vanhempien kohdalla. Ilmoittauduin joku aika sitten Facebookiin yhden sukulaisen pyynnöstä. Parin kuukauden aikana käskettiin auttamaan useampia kertoja. -Työnteko ei näytä kiinnostavan siellä ihmisiä.

7

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nipottaja

      Kateellisia ovat, kun olet uskaltanut lähteä maasta. Suomessahan kulkee mitä kummallisimpia huhuja. Venäläiset on sitä ja ruotsalaiset tätä... eikä oikeaa tietoa minkäänlaista - ei tarvitse muuta kuin lukea matkailun keskustelupalstaa täällä netissä. Tavallisesti ihmisiltä puuttuu tietoa ja heti kun joku tekee jotain poikeavaa, hän on toisten hampaissa.

      Itse en ole vastaavaa rahan pyytämistä kokenut, vaikka olenkin asunut vieläkin kauemmin Suomen rajojen ulkopuolella. Nyt kun palasin Suomeen, totean että useammin kuin nyt tapasin sukulaisiani ulkomailla asuessani - eivät he näköjään minusta oikeasti välitä. Minusta on tullut rivijäsen, yhtä tylsä kuin muukin väki...?

      Osaako joku vastata siiten, miksi Suomessa on niin paljon varhaiseläkeläisiä ja miksi työtä tehdään vähemmän kuin muissa maissa? Mikä yhteiskunnassa mättää?

      • ihmetyttää (aloittaja)

        työnteosta on tullut harvinainen ilmiö. Toivottavasti löydät sieltä uutta seuraa, minua ei saisi hinaamallakaan Suomeen, juuri siksi, ettei siellä ketään ole, kuka minustakaan välittäisi, jos ei minulla olisikaan paljoa rahaa jaeltavaksi.


      • zu tun bitte??
        ihmetyttää (aloittaja) kirjoitti:

        työnteosta on tullut harvinainen ilmiö. Toivottavasti löydät sieltä uutta seuraa, minua ei saisi hinaamallakaan Suomeen, juuri siksi, ettei siellä ketään ole, kuka minustakaan välittäisi, jos ei minulla olisikaan paljoa rahaa jaeltavaksi.

        "jokaiselta saan nykyisin pyyntöjä, vihjeitä, valheita, jotka kaikki sisältävät saman: Rahaa ja äkkiä!"

        On sulla outo tuttavapiiri (ja sukulaiset)! ;)


      • Ole iloinen,
        zu tun bitte?? kirjoitti:

        "jokaiselta saan nykyisin pyyntöjä, vihjeitä, valheita, jotka kaikki sisältävät saman: Rahaa ja äkkiä!"

        On sulla outo tuttavapiiri (ja sukulaiset)! ;)

        jos sinulla on fiksumpia sukulaisia Suomessa.


      • TYÖLLE"

        http://megafoni.kulma.net/index.php?art=461


    • FaceBank Book

      Mitä js kirjoittaisit kirjan kokemuksistasi siellä ulkomailla 30 vuotta.

      Varmasti olisi monelle uusiakin kokemuksia ?

      Kirjoja voisi sitten myydä a 10euroa / oppikirjoina Suomessa sekä maassa jonka kielen osaat parhaiten ?

      • Love from Ausland

        Voisi olla hyvä jos tutustuisit muihin suomalaisiin ja oikeisiin arvoihin ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe