Olen ollut 30 vuotta pois Suomesta. Ja elänyt monesti vähillä rahoilla, ja tehnyt työtä aamusta myöhään iltaan. Ei ole paljon sukua eikä yhtään tuttavaa Suomessa jäljellä. Eikä tarvitse ollakaan. Kukaan ei koskaan ole auttanut minua pennin pyöreällä, mutta jokaiselta saan nykyisin pyyntöjä, vihjeitä, valheita, jotka kaikki sisältävät saman: Rahaa ja äkkiä! Sama juttu niin nuorten kuin vanhempien kohdalla. Ilmoittauduin joku aika sitten Facebookiin yhden sukulaisen pyynnöstä. Parin kuukauden aikana käskettiin auttamaan useampia kertoja. -Työnteko ei näytä kiinnostavan siellä ihmisiä.
Sukulaiset Suomessa
7
844
Vastaukset
- nipottaja
Kateellisia ovat, kun olet uskaltanut lähteä maasta. Suomessahan kulkee mitä kummallisimpia huhuja. Venäläiset on sitä ja ruotsalaiset tätä... eikä oikeaa tietoa minkäänlaista - ei tarvitse muuta kuin lukea matkailun keskustelupalstaa täällä netissä. Tavallisesti ihmisiltä puuttuu tietoa ja heti kun joku tekee jotain poikeavaa, hän on toisten hampaissa.
Itse en ole vastaavaa rahan pyytämistä kokenut, vaikka olenkin asunut vieläkin kauemmin Suomen rajojen ulkopuolella. Nyt kun palasin Suomeen, totean että useammin kuin nyt tapasin sukulaisiani ulkomailla asuessani - eivät he näköjään minusta oikeasti välitä. Minusta on tullut rivijäsen, yhtä tylsä kuin muukin väki...?
Osaako joku vastata siiten, miksi Suomessa on niin paljon varhaiseläkeläisiä ja miksi työtä tehdään vähemmän kuin muissa maissa? Mikä yhteiskunnassa mättää?- ihmetyttää (aloittaja)
työnteosta on tullut harvinainen ilmiö. Toivottavasti löydät sieltä uutta seuraa, minua ei saisi hinaamallakaan Suomeen, juuri siksi, ettei siellä ketään ole, kuka minustakaan välittäisi, jos ei minulla olisikaan paljoa rahaa jaeltavaksi.
- zu tun bitte??
ihmetyttää (aloittaja) kirjoitti:
työnteosta on tullut harvinainen ilmiö. Toivottavasti löydät sieltä uutta seuraa, minua ei saisi hinaamallakaan Suomeen, juuri siksi, ettei siellä ketään ole, kuka minustakaan välittäisi, jos ei minulla olisikaan paljoa rahaa jaeltavaksi.
"jokaiselta saan nykyisin pyyntöjä, vihjeitä, valheita, jotka kaikki sisältävät saman: Rahaa ja äkkiä!"
On sulla outo tuttavapiiri (ja sukulaiset)! ;) - Ole iloinen,
zu tun bitte?? kirjoitti:
"jokaiselta saan nykyisin pyyntöjä, vihjeitä, valheita, jotka kaikki sisältävät saman: Rahaa ja äkkiä!"
On sulla outo tuttavapiiri (ja sukulaiset)! ;)jos sinulla on fiksumpia sukulaisia Suomessa.
- FaceBank Book
Mitä js kirjoittaisit kirjan kokemuksistasi siellä ulkomailla 30 vuotta.
Varmasti olisi monelle uusiakin kokemuksia ?
Kirjoja voisi sitten myydä a 10euroa / oppikirjoina Suomessa sekä maassa jonka kielen osaat parhaiten ?- Love from Ausland
Voisi olla hyvä jos tutustuisit muihin suomalaisiin ja oikeisiin arvoihin ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408