ja vaan. Melkoisen yleistä on Tokmannilla, että hyllyssä ja kassalla on eri hinta. Ja perskele se etu on aina kauppaan päin.
Tokmanni
28
3690
Vastaukset
- joka kaupassa
sama juttu! Itse asun Pieksämäellä ja lähin kauppa on Citymarket. Siksi siinä tulee useimmiten käytyä. Olen kiinnittänyt huomioni pirkka kevytkermaan. Vuoden alussa ostin sitä, kun se oli kermoista halvinta. 0,59 euroa purkki. Vaan jo helmikuun alussa huomasin, että kassakuitissa oli veloitettu 0,65. Ja edelleen hyllyssä on se vanha hinta. Enpä ole viitsinyt kuitenkaan valittaa, koska kohta muutan koko Pieksämäeltä pois. Ja kun ihmiset eivät valita, kauppiaat tekevät juuri tuolla tavalla. Ja sitten ihmiset valittavat, että ruoka on kallista! Senteistä kasvaa kauppiaalle monta euroa. Ja asiakkaillekin vuodessa paljon rahaa! Kun muutan uudelle paikkakunnalle, huomautan kyllä heti, jos siellä kauppiaat harrastavat tuollaista. Tosin en ole moiseen törmännyt muualla kuin Varkaudessa ja Pieksämäellä!
- yliälykäs
Ei se kauppiaan vika ole jos ei saa työntekijöitään ymmärtämään hinnoittelun tärkeyttä.Tyhmät työntekijät laiskottelevat,eivätkä viitsi vaivautua päivittämään hintoja.vaikka kuinka usein selität miten tärkeää on pikkumaisten perseaukisten asiakkaiden mielestä sentinkin ero hinnassa,niin ei
- Poeka.
Minä en oikein usko, että mikään kauppa tahallaan pitää eri hintoja hyllyn laidassa ja kassalla.Ei kaupoilla yksinkertaisesti ole vara "kusettaa" asiakasta kilpailun takia.Toki virheitäkin varmasti sattuu joskus.
Sitäpaitsi jotkut asiakkaat eivät yksinkertaisesti osaa lukea hintalappuja, sitten rähjätään kassalla, ja tuodaan oma tyhmyys julki.- täällä olevan
vara "kusettaa" asiakkaita. Ja minä ainakin katson hyllyn reunassa olevan hinnan tarkasti. Asuessani muutama vuosi sitten pääkaupunkiseudulla, en koskaan huomannut, että hyllyssä ja kassakuitissa olisi eri hinnat. Ei kauppiailla ollut varaa, kun mainostivat, että jos sellaista sattuu, asiakas saa kaikki sen kertaiset ostoksensa ilmaiseksi! Jos näin olisi täälläkin päin, veikkaisinpa, että hyllyissä olisi oikeat hinnat! Miksi kauppiaat täällä Savossa aliarvioivat asiakkaitansa? Ei kaikki ole vanhoja, puolisokeita ja puolikuuroja ihmisiä!
- kiirettä piisaa
täällä olevan kirjoitti:
vara "kusettaa" asiakkaita. Ja minä ainakin katson hyllyn reunassa olevan hinnan tarkasti. Asuessani muutama vuosi sitten pääkaupunkiseudulla, en koskaan huomannut, että hyllyssä ja kassakuitissa olisi eri hinnat. Ei kauppiailla ollut varaa, kun mainostivat, että jos sellaista sattuu, asiakas saa kaikki sen kertaiset ostoksensa ilmaiseksi! Jos näin olisi täälläkin päin, veikkaisinpa, että hyllyissä olisi oikeat hinnat! Miksi kauppiaat täällä Savossa aliarvioivat asiakkaitansa? Ei kaikki ole vanhoja, puolisokeita ja puolikuuroja ihmisiä!
Totta kai hinnat pitäisi olla oikein,mutta katsokaapas ensi kerralla kaupassa käydessä kuinka monta myyjää sielä osastoilla on töissä.
Tiedättekö mitä kaikkea muuta siellä pitäisi saada tehdyksi, mutta kun tunnit on vedetty minimiin ja kassalla ruuhkia purkamaan pitää olla porukkaa ja osaston porukat sitten menee sinnekkin.Sitten ne omat hommat jää tekemättä. Ei ole helppoa olla myyjä. Ja asiakkaille pitäisi jaksaa olla iloinen ja ystävällinen.
Aina ei vain jaksa. - äläs ny..
kiirettä piisaa kirjoitti:
Totta kai hinnat pitäisi olla oikein,mutta katsokaapas ensi kerralla kaupassa käydessä kuinka monta myyjää sielä osastoilla on töissä.
Tiedättekö mitä kaikkea muuta siellä pitäisi saada tehdyksi, mutta kun tunnit on vedetty minimiin ja kassalla ruuhkia purkamaan pitää olla porukkaa ja osaston porukat sitten menee sinnekkin.Sitten ne omat hommat jää tekemättä. Ei ole helppoa olla myyjä. Ja asiakkaille pitäisi jaksaa olla iloinen ja ystävällinen.
Aina ei vain jaksa.Ei ne myyjät niitä hintoja määrittele,kyllä se on kauppias itse tai suurenmissa yksiköissä joku palkattu henkilö jonka vastuussa on pitää huolta myyntikatteesta..sitä paitsi hinnat yleensä päivitetään ennen kaupan aukeamista aamulla,tulostin sylkäisee uuden hintalapun,se vaan pitää viedä jonkun siihen hyllynreunaan.
- keritään!
kiirettä piisaa kirjoitti:
Aina ei vain jaksa.Monasti olen nähnyt kahden myyjän juttelevan pitkiä aikoja keskenään. Ohi kulkiessani olen kuullut pätkän keskustelua, jossa kertoillaan mitä tapahtui viikonloppuna. Varsinkin nuoret harrastavat tätä. Enkä nyt tarkoita tässä mitään erityistä kauppa vaan ihan yleisestikin. Vain vanhempia henkilöitä näkyy työn touhussa. Laittavat hedelmiä esille, lihajalosteita laatikosta hyllyyn jne. Miksiköhän en koskaan ole sattunut näkemään nuoria henkilöitä tässä työssä? Ja jossain on kyllä vikaa, jos hyllyn reunassa on vielä vanhat hinnat yli 2 kk kuluttua!
- ollaannii
täällä olevan kirjoitti:
"hittaita savolaisia", että elä hättäile, eiköhän se hinta vuojen loppuun mennessä vaihu...
- Warkauden Portti
"Paras" hinnanvirhepaikka on kyllä Neste Warkauden Portti. Jos ostaa tarjoushintaista tuotetta, on todennäköistä että hinta ei enää kassalla ole tarjouksessa (ellei merkitty erikseen tuotteeseen). Ja vika on kuulemma Helsingissä Keskolla; hinnat tulevat etähinnoitteluna, Varkaudessa laitetaan vaan laput hyllyjen reunaan.
- hankalaa
varmaan kohdata??
- notokman
ja eihän sinne "vahakabinettiin" viitsi muutenkaan mennä!
- Nimetön
miten aikuiset ihmiset jaksaa valittaa..ihmiset ne kaupaskin duunii tekee ja monesti kovanki paineen alla.työnantajan vika jos ei henno palkata henkilökuntaa riittävästi..
- Kokenut.
Kyllä ainakin Varkauden tokmannilla hintavirheitä sattuu liian usein. Käyn monessa kaupassa suunnilleen yhtä paljon, mut virheet on aina saman kaupan kohdalla. Varsinkin tarjouslimppareiden kohdalla usein ongelmia, lehdessä tarjoushinta, hyllynlaidassa normaalihinta, kuten myös usein kassalla, tai hyllynreunassa tarjoushinta mut kassaa ei ole päivitetty. Tokmannin kohdalla kuulema kassojen päivitys tapahtuu "pääkallopaikalta", eli usein virheen tekijä on siellä, ei siis edes samalla paikkakunnalla. Ja tämä on ainakin totta, olen jutellut asiasta tokmannin henkilökunnan kanssa. Olen saanut myös hyvitystä virheistä joita minun kohdalle on sattunut. Hyvä niin. Jospa asia korjaantuu, kun palautetta menee tarpeeksi.
- tokmanni!!!!
Sattumalta huomasin kävellessäni ohi leipäkorien erään ruisleivän hintalapun hinta 2.35 euroa. Sama leipä prismassa 0.99 euroa?
Kuka vetää siis välistä ja miten paljon?
Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä "edullisesta" kaupasta?- Vinkula
Lihat ja kalat ovat ainakin Tokmannin Sepon Lihatorilla huomattavasti edullisemmat, kuin prismassa ja tuoreita. Ja henkilökunta myös osaavaa ja palvelevaa. Enpä menisi kauppaa valitsemaan pelkän leivän hinnalla ja tarjouksiahan on molemmissa kaupoissa, että hintakuva voi vääristyä sitäkin myöten. Minä ainakin olen huomannut yllättäviä hintaeroja Tokmannin hyväksi, kun seurailee hintoja hieman laajemmalla näkökulmalla. Jokainenhan tietysti ostaa mistä haluaa, mutta pienenä vinkkinä vaan.
- iski sinuun!!!
Vinkula kirjoitti:
Lihat ja kalat ovat ainakin Tokmannin Sepon Lihatorilla huomattavasti edullisemmat, kuin prismassa ja tuoreita. Ja henkilökunta myös osaavaa ja palvelevaa. Enpä menisi kauppaa valitsemaan pelkän leivän hinnalla ja tarjouksiahan on molemmissa kaupoissa, että hintakuva voi vääristyä sitäkin myöten. Minä ainakin olen huomannut yllättäviä hintaeroja Tokmannin hyväksi, kun seurailee hintoja hieman laajemmalla näkökulmalla. Jokainenhan tietysti ostaa mistä haluaa, mutta pienenä vinkkinä vaan.
Sepon lihatori ja tokmanni on jästipää kaksi eri kauppaa!!! Älä tyhmä sotke asioita! Ja jos ei älykkyys riitä erottelemaan eri liikkeitä toisistaan ÄLÄ KIRJOITA YHTÄÄN MITÄÄN!!!
- laittaa
iski sinuun!!! kirjoitti:
Sepon lihatori ja tokmanni on jästipää kaksi eri kauppaa!!! Älä tyhmä sotke asioita! Ja jos ei älykkyys riitä erottelemaan eri liikkeitä toisistaan ÄLÄ KIRJOITA YHTÄÄN MITÄÄN!!!
palautetta suoraan Tokmannille? Saattais mennä palautekin oikeesti perille sinne minne pitääkin!
- Vinkula
iski sinuun!!! kirjoitti:
Olen kyllä varsin tietoinen asiasta. Ajattelen kuitenkin asiata kokonaisuutena, koska Sepon Lihatori toimii kuitenkin Tokmannin tiloissa. Voihan sitä pilkkua viilata loputtomiin, jos huvittaa. Tässähän keskuskeltiin tuotteiden hinnoista, eikä eri liikkeiden omistussuhteista.
- kortiton
Vinkula kirjoitti:
Olen kyllä varsin tietoinen asiasta. Ajattelen kuitenkin asiata kokonaisuutena, koska Sepon Lihatori toimii kuitenkin Tokmannin tiloissa. Voihan sitä pilkkua viilata loputtomiin, jos huvittaa. Tässähän keskuskeltiin tuotteiden hinnoista, eikä eri liikkeiden omistussuhteista.
Kortittomana asioin eri liikkeissä ja Tokmanni Varkaudessa on ainut liike jossa sattuu usein kassavirheitä ainakin minun kohdalla. Sitä vaan aina luottaa, että kassa ottaa oikean hinnan, on se vaan epämiellyttävä tunne, kun kotona vasta katsoo kassakuittia ja huomaa virheen. Kenen älyssä vika, kun hommaa ei saada toimimaan.
- Anonyymi
perunat
- Anonyymi
dakota
- Anonyymi
koru
- Anonyymi
tokman
- Anonyymi
jauhelihakeitto
- Anonyymi
dakota
- Anonyymi
saippua
- Anonyymi
inkeri
- Anonyymi
hönk
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463128Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo542695100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es512535Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi32374Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322116Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451799
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä451777- 481602