Kaikki nykyiset autot ruostuvat huonolla pidolla muutamassa vuodessa koska niitä ei enää vuosiin ole ruostesuojattu maahantuojan toimesta.
Paitsi tietysti vanha kunnon kantti Land-rover jonka kori on alumiinia
mikäs auto EI ruostu
12
847
Vastaukset
- Minä
Ladan ruoste tavoittaa keskimääräistä nopeammin. Muissa autoissa käytetään paljolti sinkitystä maalipinnan alla, Ladassa sitä ei ole! Uusista satakympeistä pakoputkikin on monesti syöpynyt puhki jo reilussa vuodessa. Omassa Ladassanikin kävi näin. Ruostesuojautin Ladani alle vuoden ikäisenä, monessa paikassa alustassa oli jo ruostesyöpymän alkuja vaikka auto seisoi aina kuivassa tallissa ja ajoin harvoin ja vähän. Omistan Fiat Marean joka on nyt reilut 4 vuotta vanha ja aj. 85tkm. Ei ole tehty ruostesuojauksia ja tarkastuksessa ei ruostetta löytynyt.Eli kyllä Lada aika nopea on ruostumaan.
Totta on, että esim. turvallisuuspuutteet jotenkin vielä tajuaa, mutta nopeata ruostumista on harva ihminen valmis hyväksymään, joka työllänsä tienatut rahat autoon laittaa. Tottakai joka merkki ruostuu, mutta kyllä lada on siinä yliveto. Saman huomion tein 2 vuotta vanhaan 110 stw-malliin tutkiessani sen alustaa, oli siinä kunnossa, että ei pelasta enää suojauskaan. Taitaa peltilaatu ladassa olla ihan muuta, mihin on totuttu.
- DDR will be back oneday
TRABANT ei ruostu, koska sen kori on lasikuituhartsilla kyllästettyä pahvia!
- Eki
Trabbin KORIN "PELLIT" ei ruostu. Korikehikko sen sijaan mätänee alustan ohella siinä missä muissakin.
- Eki
Ja sen korin pintamateriaali on fenolihartsilla kyllästettyä puuvillaa.
- Audiman
-95 malli eikä ruostetta missään.......
- muruna
Uusi pakasta otettu Lada ajettiin liikkeestä ulos ja sattui osumaan suolalätäkköön ja oli saman tien ihan ruosteessa ja muutaman metrin jälkeen tuusan nuuskana. Tämä on ihan tosi juttu kun olen sen itse kuullu.
- Eki
Alumiini ei ruostu, se hapettuu. Tosin sen korjaaminen on helpompaa kuin teräksen, koska hapettuma ei leviä samalla tavalla kuin ruoste.
Tosin sitten, kun alumiini vaatii hiomista ja maalaamista voimakkaampia korjaustoimenpiteitä, vaaditaan siinä jo hieman syvempää tietämystä. Eli ei kaikilta kotitarveräkijöiltä onnistu. - KYYTTÖNEN
Entä Nissanit ym.( Japanissa tehdyt) koko porukka!!! mitä mieltä arvon herrat ja neidit ovat tästä automeskistä ja ajettavuudesta ym.seikoista.
Olen ostamassa käytettyä menopeliä ja ja Nissaniin olen mieltynyt, toki muutkin käyvät.
NEUVVOT JA MIELIPITEET OVAT NYT TERVETULLEITA
KANNATTAAKO OSTAA LIIKKEESTÄ VAIKO YKSITYISELTÄ, MITÄ HUOMOIOSTA.
TULEEKO ALUSMASSAUS HALVEMMAKSI JO AUTOSSA OLEVA VAI TEETETTYNÄ KIITOS- Lada kaatopaikalle
Ladan jälkeen Nissanin kuin Nissanin ajettavuus on huippuluokkaa. Todellisuudessa se on varsin keskinkertaista. Jos haet 2000-luvun Nissania, ainakin Almerassa on ollut lievää ruostumistaipumusta. Ei tietenkään Ladan luokkaa mutta tarkkana kannattaa aina olla.
- Kirovets K-701
Uutta Nissan Almeraahan tehdään Togliattissa:
http://eng.autostat.ru/news/view/8747/ - ruosteeton
Hiilikuitukaan ei ruostu. Ferrari tekee rungonkin hiilikuidusta. Hiilikuituosia paistetaan uunissa siten, että kestävät yli 300 km/h nopeuksien aiheuttamat rasitukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841