Ateenaan lasten kanssa

Lomalle 2010

Haaveissa matka Ateenaan lasten ja miehen kanssa joskus loppukesästä 2010, jolloin lapset ovat iältään 4, 15 ja 17. Mitä kivoja paikkoja on siellä tuon ikäisille? Onko Ateenan keskustan lähellä esim. vesipuistoa ja miten sinne helpoiten pääsee? Entä mikä uimaranta olisi turvallinen lapsille? Tarkoitan jos siellä olisi joku loivasti syvenevä? Tarkoituksena varata itse hotelli/asunto ja lennot netin kautta. Voitteko suositella jotain hotellia? Uima-allas hotellissa olisi kiva. Onko jollain kokemusta esim. hotellista nimeltä Candia? Meille voi antaa kaikkea kivaa vinkkiä Ateenasta, missä siellä kannattaa käydä ja hyviä ruokapaikkoja, jotka ei ihan järkyttävän kalliita. Kiitos jo etukäteen.

6

2780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

      Ateenassa asuu yli 4 milj. ihmistä, eli se ei ole mikään tuppukylä. Keskustan hotelleissa ei ole uima-altaita, paitsi luxus luokan. Vesipuistot jos niitä on, löytyvät Ateenan ulkopuolelta merenrantojen uimapaikoista. Kekustasta n. 15 - 20 km ja ajassa 1 - 2 tuntia liikenteen vuoksi.

      Osta Ateenan matkaopas jotta saat jonkinlaisen kuvan kaupungista.

      Ruokaa saa. Ei mitenkään lapsiystävällinen, mutta mielenkiintoinen kaupunki.

    • aikuisten kohde

      Sanoisin, että Ateena ei ole lapsille mieleinen kaupunki. Ei siellä ole vesipuistoja lähistöllä tai edes uima-altaita tavan hotelleissa. Kelvollisia uimarantoja löytyy ehkä vasta Varkizasta Ateenan ulkopuolelta.

      Lapsia voi kiinnostaa keskuspuisto, jossa saattaa bongata kilpikonnia ja kissoja tai pääsee syöttämään ankkalaumaa. Muuten kaupunki on lapselle turhan rankka, kulttuurikohteet paahtavassa helteessä tuskin kiinnostaa sen kummemmin kuin Monastirakin basaaritkaan!

      Luultavasti lasten kanssa on mielekkäintä lähteä saarille, joilta sitten löytyy niitä toinen toistaan upeampia hiekkarantoja ja vesipuistojakin. Vaikka Kossille, Kreetalle tai Rodokselle. Jos Ateenan lähellä pysyy, niin Eginan saarihan on siinä lähellä ja muutkin Saronin lahden saaret. Niiden rannat vaan ei pärjää vertailussa noille Egean meren saarille.

      Myös Kykladit kuten Naxos ja Paros ovat varmasti mieleen jo noille isommille lapsille ainakin. Löytyy menoa ja hyviä rantoja.

    • milla kuu

      Edellisten vastaajien tapaan varoitan Ateenasta lasten kanssa: kaupungin kulttuurikohteet ovat ainutlaatuisia, mutta se on ruuhkainen, kuuma ja itse asiassa ei erityisen miellyttävä.

      Tehkää kompromissi. Matkustakaa vaikka Loutrakiin, joka on suhteellisen lähellä Ateenaa mutta jossa voi nauttia myös mainitsemistasi rantaloman eduista. Ateenaan pääsee sieltä halutessaan helposti. Nuorimmaisenne on niin pieni, että hänet pitäisin kokonaan poissa Ateenasta, joka on miljoonakaupunki: noin pienelle siellä ei ole mitään.

      • Kirjoituksen aloittaja

        Olen katsellut noita Ateenan ulkopuolella olevia hotelleja, esim. Glyfadassa, jossa merenranta lähellä ja siellää näyttäisi olevan myös huvipuisto. Kohtuullinen matka myös keskustaan. Rodos ja Kreeta nähty jo. Yhtenä vaihtoehtona ajattelin Santorinia, siellä on varmasti upeat näköalat, mutta mietin että onkohan se liian pieni paikka kahdelle viikolle. Olen myös miettinyt Sisilian Taorminaa. Toisaalta houkuttaisi isompi paikka, tytöt tykkää tuossa iässä jo shoppailla ja katsella kaikkea, pienimmän voi jättää vaikka välillä toisen aikuisen huostaan. Mitä sanotte noista Santorinista ja Taorminasta? Kiitos kaikille vastaajille.


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        Kirjoituksen aloittaja kirjoitti:

        Olen katsellut noita Ateenan ulkopuolella olevia hotelleja, esim. Glyfadassa, jossa merenranta lähellä ja siellää näyttäisi olevan myös huvipuisto. Kohtuullinen matka myös keskustaan. Rodos ja Kreeta nähty jo. Yhtenä vaihtoehtona ajattelin Santorinia, siellä on varmasti upeat näköalat, mutta mietin että onkohan se liian pieni paikka kahdelle viikolle. Olen myös miettinyt Sisilian Taorminaa. Toisaalta houkuttaisi isompi paikka, tytöt tykkää tuossa iässä jo shoppailla ja katsella kaikkea, pienimmän voi jättää vaikka välillä toisen aikuisen huostaan. Mitä sanotte noista Santorinista ja Taorminasta? Kiitos kaikille vastaajille.

        On miellyttävä paikka, mutta rannalle pitää mennä köysiradalla - kokemus sekin. Naxos on pelkkää rantaa, sinne pääsee Taorminasta bussilla. Cefalú on vielä viehättävämpi kaupunki.

        Korfu ja Joonian meren saaret ovat OK. Santorini on pieni ja täynnä turisteja.


      • Minä jane
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        On miellyttävä paikka, mutta rannalle pitää mennä köysiradalla - kokemus sekin. Naxos on pelkkää rantaa, sinne pääsee Taorminasta bussilla. Cefalú on vielä viehättävämpi kaupunki.

        Korfu ja Joonian meren saaret ovat OK. Santorini on pieni ja täynnä turisteja.

        Niin tosiaan, funifalla pääsee rantaa, mutta on myös raput. Mutta jos majoittuu Taorminan puolelle, busseja kulkee hyvin Naxokseen, missä upeat rannat, matka vain 6 km.
        Mutta Taorminaan kannattaa mennä jo niiden maisemien vuoksi, ja shoppailupaikkoja riittää. Pääkadulla kyllä kallista, mutta löytyy myös edullisia ostospaikkoja. Lacosten liike pääkadulla ja hinnat olivat aika samat kuin esim.Espanjassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe