Lääkäriin?

mässäilijätär

Jeps, teen pannukakkua pellillisen ja syön sen siltä istumalta. Piirakat menee heti, pasteijat ja myslit paketti kerrallaan. Missä vaiheessa lääkäriin?

Syömisestä on tullut mulle ongelma, se on aina ollut mutta nyt vasta tiedostan sen. Ehkä? Saatan syödä paketillisen näkkileipää ihan tuosta noin vaan, vatsa kurnii yhä ja syöksyn näkkärin jälkeen myslin kimppuun. Silmät ja aivot sumussa mätän ja mätän... Sitä menee puoli säkillistä maitoineen ja kauhea morkkis päällä, päätän lopettaa mässäilyn ja tehdä parannuksen, ahdistun ja jo tunnin päästä teen lettutaikinaa... pitää saada lettuja ja kaikki mitä paistan ne myös syön. Tämä on mun normaali arki-ilta, ennen mä olin nälässä päivän eli en syönyt mitään muuta kuin kahvia join, illalla sitten sain palkita itseni leivällä, juustolla ja kinkulla. Leipää meni paketti, juustoa se paketti ja kinkkua kans, leikkeleet söin sellaisenaan mitä en leipään saanut mahtumaan. Maitoa päälle ja paljon... ja vielä ei riittänyt, muroja jugurtin kanssa muutamia annoksia kunnes taas itseinho ottaa vallan ja sanoo että lopeta, ällötät mua. Ahdistus.

Jos menen lääkäriin, mitä sanon sille? Sanonko, että mä luulen, että mulla on BED? Yhtä hyvin voisin luulla olevani luulosairas ja että tää on mun normaalia syömistä ja mun normaali tapa elää, ehkä tunteisiin saatan syödä mutta entäs sitten? Niin muutkin tekee. Ja joo, että mä teen itselleni ongelmaa tässä ja LUULEN että mulla on syömishäiriö, jippii... oikeesti, tätä on jatkunut jo 3 vuotta, olen laihtunut 30 kiloa olemalla nälässä päivät ja syöpöttömällä illat. Nyt viime ajat paino on ollut samassa, vielä ehkä ylipainoa mutta eihän ylipainoisella joka laihtuu ja siksi terveillä elämäntavoilla ole mitään syömishäiriötä.

En mä tiedä... kuvittelenko mä kaiken vai pitäiskö mun tosissaan mennä lääkäriin, mitä mä sanon sille? Mä haluan saada mun ahmimisen kuriin mutta en osaa, häpeän tätä ja kukaan ei tiedä mitä teen kaapissa katseilta piilossa. Kukaan ei tiedä mun heikkouttani. Nyt tosin julistin sen koko suomelle mutta nimettömänä, ehkä tää helpottaa mun oloa, en tiedä mikä mun on. Mä haluun päästä eroon tästä.

3

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BED - ongelma

      kuvittelet ongelmaa. On aika iso asia myöntää edes itselleen, että kärsii syömishäiriöstä. Itse en olisi ehkä kuitenkaa valmis menemään lääkäriin, ja olen lukenut, että monella se ei ole auttanut. Eniten auttaa kuulemma terapia, tietysti kaikki on niin henkilökohtaista.

      Tämä sinun tarinasi^^ tuntui niin tutulta. Ahdistavaa, kun tietää, että on itse itselleen tämän aiheuttanut.

    • BED - ongelma

      korjaan kuitenkin vastaustani vielä sen verra, että monia varmasti lääkärilläkin käynti auttaa. Ja siitähän yleensä sitten lähtee se homma eteenpäin, ja ruetaan etsimään juuri sinulle oikeaa hoitokeinoa. Yksityislääkärille olisi tietysti paras mennä? Kunnallisille on pitkät jonotusajat, ja ainakin omakuhtaisista kokemuksista (muiden asioiden kantilta tosin)tuntuu, ettei siellä oteta niinkään tosissaan. Tietysti se on myös täysin lääkärikohtausta. Tärkeintä olisi kuitenkin hakeutua apuun, hyvinhyvin vaikea tästä on yksinään selviytyä. Sen tiedostan itsekin, mutta en taida uskaltautua hakea apua. En halua julkistaa tätä sairauttani, eikä ole varaa yksityislääkäriin. Kunnallisiin en varmastikaan henk.koht. lähtisi edes hakeutumaan, juuri em. vuoksi^^

    • lols

      Itse kyllä olen tiedostanut ongelmani kauan. Nyt vain yritän päästä siitä eroon. Ja kyllä tuo on BED.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe